Halppismuistikortit Canoneissa
-
Halppismuistikortit Canoneissa
Tästä aiheesta en löytänyt haulla tyydyttävää vastausta, joten kysyn kokemuksia suoraan täältä foorumilta.
Eli Skandisk taitaa olla se yleisin CF-muistin valmistaja, jota tämänkin foorumin lukijat paljon käyttävät. No itse en olisi valmis maksamaan n. 20 %:a enemmän muistista, joka on paljon hitaampaa kuin "nimettömämmät" kanssasisarensa. Kysynkin ihan galluppia, kenellä on ollut muiden kuin Skandiskin korttien kanssa ongelmia Canoneiden kanssa? Ja keillä halppismuistit ovat toimineet moitteetta? Pistäkää muistien nimiä tulemaan, itse olen suunnitellut Ixus 400:een esim. PNY:n 256 MB korttia, a 50 e.
Eli Skandisk taitaa olla se yleisin CF-muistin valmistaja, jota tämänkin foorumin lukijat paljon käyttävät. No itse en olisi valmis maksamaan n. 20 %:a enemmän muistista, joka on paljon hitaampaa kuin "nimettömämmät" kanssasisarensa. Kysynkin ihan galluppia, kenellä on ollut muiden kuin Skandiskin korttien kanssa ongelmia Canoneiden kanssa? Ja keillä halppismuistit ovat toimineet moitteetta? Pistäkää muistien nimiä tulemaan, itse olen suunnitellut Ixus 400:een esim. PNY:n 256 MB korttia, a 50 e.
-
Tai itseasiassahan tuo Skandiskin vastaava kortti on n. 40 % kalliimpi kuin halvimmat muiden tekemät CF-kortit. Ja vieläpä dpreviewin mukaan jopa keskimäärin yli 100 % hitaampaa kuin muut.. Nyt kun noita prosentteja aloin laskemaan..
Mutta kaipaisin siis kokemuksia, varsinkin niitä jos jollakulla ei ole tietyn merkkinen kortti toiminut, niin tietäisin niitä välttää. Jotain juttua muistelisin kuulleeni, että Kingstoneiden kanssa olisi ollut ongelmia..?
Mutta kaipaisin siis kokemuksia, varsinkin niitä jos jollakulla ei ole tietyn merkkinen kortti toiminut, niin tietäisin niitä välttää. Jotain juttua muistelisin kuulleeni, että Kingstoneiden kanssa olisi ollut ongelmia..?
-
Sama kysymys kiinnostaa myös minua, eli voittaako/häviääkö jotain jos hankkii 256MB CF kortin hintaluokasta 50-60 vai 80-100 euroa? Ja onko korttien nopeudella oikeasti mitään väliä esim. Ixus 400:ssa vai pitääkö olla joku 10D jotta erot tulevat esiin? Pystyykö esim. Ixus 400:ssa tallettamaan maksimimittaisen (3 min?) videopätkän hitaimmalla mahdollisella Sandiskin kortilla?
-
Nopeudesta
Omassa G3:ssa olen kokeillut useampaakin korttia. Uskaltaisin väittää, että kaikki korttivalmistajat ovat testanneet tuotteittensa toimivuuden Canonissa, joten yhteensopivuuden kanssa tuskin tulee ongelmia.
Minua alkoi kiinnostamaan tuo nopeusjuttu. Eroja en ole käytännössä pystynyt toteamaan eri korteilla. Kuvat lataan kortinlukijalta tietokoneelle. Onko nopeudella muka jotain merkitystä käytännössä? Toistaiseksi (kunnes toisin todistetaan) pidän kyllä luotettavuutta ensimmäisenä valintakriteerinä. Merkkituotteilla on tapana maksaa hieman enemmän. Takuuta SanDiskille luvattiin muistaakseni 5 vuotta, millä asialla on myös jotain merkitystä. Tuote myös näyttää päällepäin viimeistellyltä.
Minua alkoi kiinnostamaan tuo nopeusjuttu. Eroja en ole käytännössä pystynyt toteamaan eri korteilla. Kuvat lataan kortinlukijalta tietokoneelle. Onko nopeudella muka jotain merkitystä käytännössä? Toistaiseksi (kunnes toisin todistetaan) pidän kyllä luotettavuutta ensimmäisenä valintakriteerinä. Merkkituotteilla on tapana maksaa hieman enemmän. Takuuta SanDiskille luvattiin muistaakseni 5 vuotta, millä asialla on myös jotain merkitystä. Tuote myös näyttää päällepäin viimeistellyltä.
-
Itse muistelisin että Skandiskilla olisi ikuinen takuu.. en ole aivan varma. Mutta ainakin em. PNY:n kortille luvataan 5 v takuuta. Dpreviewin testeissä ei PNY:tä ole, mutta Skandiskin ollessa kaikkia muita testattuja (mm. Kingston, Transcend, Viking ym.) hitaampi, uskoisin myös PNY:n olevan sitä nopeampi. Kingstoni olisi mahdollisesti myös valintalistallani, ainoastaan vain joku viittasi tällä foorumilla joihinkin ongelmiin niiden kanssa..? Saiskos lisäselvitystä..?
-
- Viesti:
Minulla on 10D-käytössä Transcend 512MB kortti ja toimii oikein hyvin. Mainostavat kotelon päällä nopeutta 30x, mutta en tiedä mikähän tuo mahtaa olla normaalisti (12x ehkä?). Tokko kamera tajuaa nopeamman päälle, nojaa varmaankin johonkin ikivanhaan standardiin. No on se nopeampi kuin toinen MicroDriveni :-)
-
Qube ja MarkkuL viittasivat kirjoituksissaan korttien nopeuteen. Minulla on (netistä saatu -olisi kiva kuulla "ammattilaisten" mielipiteitä) käsitys, että korttien nopeudet tulevat esille lähinnä uusilla kameroilla, jotka osaavat hyödyntää korttien nopeudet (G3) ja vieläpä niilläkin suuria tiedostoja, kuten raw-kuvat, tallennettaessa.
Eli oletettavasti Ixus 400:n kohdalla .jpg tiedostot eivät kasva niin suuriksi että nopeuseroa kovin paljoa huomaisi. Ehkä tässä voisi jotakin eroa löytää, kun yrittää kuvata mahdollisimman nopeasti uuden kuvan edellisen jälkeen. Tästäkin olisi hyvä saada "varmaa" tietoa. Mutta lähtökohtana jos saa esim. 40 % halvemmalla nopeamman (=paremman..?) kortin, on ainakin minun vaikeaa se sivuuttaa ja valita perinteinen Skandisk.
MarkkuL oli sitä mieltä että luotettavuus nousee tärkeimmäksi tekijäksi -ja juuri sitä koetan tällä topicilla kartoittaa noille halvemmille korteille.
Eli oletettavasti Ixus 400:n kohdalla .jpg tiedostot eivät kasva niin suuriksi että nopeuseroa kovin paljoa huomaisi. Ehkä tässä voisi jotakin eroa löytää, kun yrittää kuvata mahdollisimman nopeasti uuden kuvan edellisen jälkeen. Tästäkin olisi hyvä saada "varmaa" tietoa. Mutta lähtökohtana jos saa esim. 40 % halvemmalla nopeamman (=paremman..?) kortin, on ainakin minun vaikeaa se sivuuttaa ja valita perinteinen Skandisk.
MarkkuL oli sitä mieltä että luotettavuus nousee tärkeimmäksi tekijäksi -ja juuri sitä koetan tällä topicilla kartoittaa noille halvemmille korteille.
-
- Site Admin
- Viesti:
Oikeassa elämässä kannattaa tavallisen kuluttajan melkein aina ostaa halvin muistikortti. Vain jos on jokin erityinen ostaa kalliimpi (tallettaa raw-muodossa tai pakkaamattomana, ja sen takia pitäisi olla mahdollisimman nopeaa muistia) kortti, kannattaa sellainen hankkia.
Kameramallit eroavat myös siinä, miten nirsoja ovat erimallisille muistikorteille. Minolta Dimage 7x (ja myös 5-malli) on hyvin tarkka cf-kortin merkistä. Tietyn merkkiset kortit eivät kerta kaikkiaan toimi ollenkaan Minoltassa. Onneksi Bryan Biggersin sivuilta löytyy melkoisen kattava lista kameramalliin sopivista korteista.
http://webpages.charter.net/bbiggers/DC ... peeds.html
Nikonin jotkin mallit ovat myös olleet nirsoja tietyille korteille.
Kameramallit eroavat myös siinä, miten nirsoja ovat erimallisille muistikorteille. Minolta Dimage 7x (ja myös 5-malli) on hyvin tarkka cf-kortin merkistä. Tietyn merkkiset kortit eivät kerta kaikkiaan toimi ollenkaan Minoltassa. Onneksi Bryan Biggersin sivuilta löytyy melkoisen kattava lista kameramalliin sopivista korteista.
http://webpages.charter.net/bbiggers/DC ... peeds.html
Nikonin jotkin mallit ovat myös olleet nirsoja tietyille korteille.
-
Canon Powershot A70 ja Vikingin Compact Flash muistikortit
Onko kenelläkään kokemuksia toimivatko edellä mainittu kamera ja muistikortti moitteettomasti yhteistyössä. Mikä on sopiva hinta kyseisille Vikingin 128 ja 256 Mb:n korteille. Onko 33€ liikaa 128 Mb:n kortista tai 65€ tuplasti suuremmasta kortista vai saako jostakin halvemmalla?
Onkos noilla muistikorttien koolla mitään merkitystä toimivuuden kannalta eli kannattaako olla yksi suurempi vai kaksi pienempää korttia? Kiitoksia etukäteen asiantuntevista vastauksistanne, joita tietysti ilmestyy paljon ja nopeasti...
Onkos noilla muistikorttien koolla mitään merkitystä toimivuuden kannalta eli kannattaako olla yksi suurempi vai kaksi pienempää korttia? Kiitoksia etukäteen asiantuntevista vastauksistanne, joita tietysti ilmestyy paljon ja nopeasti...
-
Demetrio, en tiedä tarkoititko Matin Minoltaa vai mitä edellä mainittua kameraa, mutta itse hommasin sitten Kingstonin 256 Mt kortin Ixus 400:aan. Hyvin on tähän mennessä toiminut (kameran sain 4 päivää sitten). Itse hommasin mieluummin yhden ison kortin kuin kaksi pienempää -eipähän tarvitse vaihdella kortteja. Varsinkaan kun kahdella akulla en kyllä kuvaa korttia täyteen parhailla kuvanasetuksillakaan.
-IXUS 400-
-
Joku joskus sanoi, että kuvien hallinnointi olisi helpompaa, kun kortteja olisi pienempiä monta. Kokemus vain kertoo sen pienemmän olevan täynnä juuri silloin kun siinä saisi olla tuplasti tilaa jäljellä. Nykyiset USB2.0-kortinlukijat siirtävät kyllä kuvat isommaltakin kortilta vikkelästi, jos se on sitä hallinnointia.
Osta niin iso kun tuskatta kykenet, tilaa on harvoin liikaa! Toisaalta korttien hinnat tulevat koko ajan alaspäin, suuremmissa enemmän, joten...
Osta 256!
Osta niin iso kun tuskatta kykenet, tilaa on harvoin liikaa! Toisaalta korttien hinnat tulevat koko ajan alaspäin, suuremmissa enemmän, joten...
Osta 256!
- htc -
-
Kameraa ostaessani oli tarkoituksenani ostaa 256Mb:n kortti, mutta kun kaupassa ei niitä ollut sai myyjä käännytettyä minut kahteen 128Mb:n korttiin. Nyt kun on hieman kokemusta tullut, ostaisin sen isomman. Normaalisti pärjään yhdellä kortilla johon mahtuu n. 140 kpl kuvia käyttämilläni asetuksilla, mutta jos tulee mukaan joku videonpätkä ( miksiköhän? ) ja on muutenkin pidemmällä reissulla, tulee tuo yksi kortti täyteen. Toisaalta eipä tuo toinenkaan kortti laukun pohjalla paljoa tilaa vie. Jos nyt ostaisin, hankkisin 256Mb:n kortin ja sitten kun rikastun sille kaveriksi 512Mb:n kortin. Aina on tyhjä tila täyttynyt.
-Reijo-
-
- Viesti:
Re: Kingston
Sama kortti ja kamerana Ixus 400. Ei mitään ongelmia ja kuvat tallentuu nopeasti. En tiedä huomaako tälläinen tavan kuolevainen edes mitään eroa kalliseen korttiin nopeuden suhteen?bvk-masa kirjoitti:Moi Mulla on 256 meganen Kingston kortti Canon A 70:ssä
ei ole ollut mitään ongelmia.
T.Masa
PNY 256MB kortti, Canon G2 ja Scandiskin Imagemate 6 in 1 on sellainen yhdistelmä mitä en ole saanut toimimaan..
Kuvien purku suoraan G2sta jossa PNYn kortti sisällä toimii aivan ok. Samoin Scandiskin lukijassa oleva Kingtonin korttini toimii ok. En vain tiedä mistä johtuu ettei lukijassa saa PNYtä purettua.
Hommaa pitäisi tutkia ajan kanssa, nyt olen vain kokeillut pikaisesti.
-
1 vuosi takuuta
Sandiskin korteissa on suomessa 1 vuoden takuu.Olen itse vaihtanut uuteen korttiin 2x.Kamera tosin oli silloin hp photosmart 620.sandiskin korttien pakkauksis tosin lukee 5 vuotta mutta silti suomessa takuuta vain 1 vuosi..Outoa