Canonin uutuudet

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
spege

Viesti Kirjoittaja spege »

Otin 15 kuvan yhtämittaisen sarjan.

Mulla on 2 kpl Pretec Platinum 512 Mb.
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Tipe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tipe »

No pakkohan tämä oli testata.

Sandisk Ultra II 1GB +10D

Yhteensä 17 kuvaa, joista 9 luonnollisesti n. 3 sekunnin sisällä.
Sitten aina 15 kuvaan asti mentiin kuva/vajaa 2 sek tahdilla, mutta 15 kuvan kohdalla se tökkäsi ja otti juuri tuon 1kuva/5 sek intervallilla.

Kokonaisaika aloituksesta katselun aloittamiseen on 1min 27s.
Tällöin on kuvattu 17 kpl RAW+Large-jpg kuvia yht. 77,1 mb ja kirjoitettu ne kortille.

Large-JPG:nä vastaava sarja rullaa ainakin 25 kuva setillä koko ajan tuota 1.2-1.5 kuvaa/s. puskurin täytyttyä.
25 kuvaa kirjoitettu kortille, kuvaamisen aloittamisesta lähtien ajassa 40 s (17.5MB).

No sellasia testejä pistitte mut tekemään ja kameralla kuvaamani kuvamääräkin lisääntyi testin aikana 5.2% joten pentele teitä kun houkuttelette tällaisiin turhiin testeihin ;-)
spege

Minä käytin RAW + small/huono JPG-asetusta, eli tiedostokoko oli sitten pienempi kuin Tipellä. Jaahas, vai että tökkäsi juuri tuon 15 kuvan jälkeen... Pitäisi minunkin kokeilla miten "sarjatuli" jatkuu 15 ruudun jälkeen...

Mutta en viitsi nyt enää rasittaa tuota 10D:n herkkää (heh!) suljinta turhalla paukuttamisella. Jääköön tuo testi seuraavaan kertaan, vaikka maastossa.
olal

Viesti Kirjoittaja olal »

Nonniin, peruutin 20D:n ennakkotilauksen ja hain Rajalasta 10D + 17-40 ja gigaisen Pretec Cheetahin hintaan 2250.

Jo kesällä oli hyvin lähellä etten ko. laitetta ostanut ja totta kai innostuin 20D:stä, jotta tuossapa vasta kunnon peli. Otin kuitenkin järjen käteen ja päädyin 10D:n kun mielestäni kohtuullisen hyvään hintaan sain.

Jonkin verran olen filmijärkkärillä kuvannut, mutta digijärkkäri on uusi tuttavuus. Näin aloittelijana 10D on ainakin minulle aivan riittävä peli moneksi vuodeksi.
Filvas
Viesti:

Canon 20D eka kuva...

Viesti Kirjoittaja Filvas »

Noniin pääsimpä tota 20D koklaamaan ja kyl tulee niin huippu kuvaa että myyn sen heti natural keographicille omakotitalon hinnalla..... Saatte tekin vähän vilkasta sitä kyl jos lupaatte ettette vie. Putkena tietty 300 2.8 L
http://koti.mbnet.fi/cstrike/ok/valokuv ... enkuva.jpg

Sori pakkaus mut netti köhii vähän tänään....
4x5

Viesti Kirjoittaja 4x5 »

Etenkin tuo "R" on erittäin terävä. Blur, missä lintu lentää on myös hieno. Ilmeisesti puheet Canonin ylivertaisista välineistä ovat sittenkin totta.
Pekka M.Nurminen
pahvi

Re: Canon 20D eka kuva...

Viesti Kirjoittaja pahvi »

Filvas kirjoitti:Noniin pääsimpä tota 20D koklaamaan ja kyl tulee niin huippu kuvaa että myyn sen heti natural keographicille omakotitalon hinnalla..... Saatte tekin vähän vilkasta sitä kyl jos lupaatte ettette vie. Putkena tietty 300 2.8 L

Horisontti on vinossa, kehykset on rumat ja kuvaajan nimimerkissä on liikaa F kirjaimia. Itse olisin sommitellut tuon purple fringingin enemmän vasemmalle ja jpg pakkausartifaktit kulmittain. Ihan kiva kuva tykkäsin kovasti ainastaan se häiritsi että keskisommittelu puuttuu, joutsen ei ole palanut läpi tai puhki ja ole muutenkaan liekeissä, ei edes hieman hiiltyneenä.
-
Janne Kotka
tuaminen

Re: Canon 20D eka kuva...

Viesti Kirjoittaja tuaminen »

Filvas kirjoitti:Noniin pääsimpä tota 20D koklaamaan ja kyl tulee niin huippu kuvaa että myyn sen heti natural keographicille omakotitalon hinnalla..... Saatte tekin vähän vilkasta sitä kyl jos lupaatte ettette vie. Putkena tietty 300 2.8 L

Hieno!

Ihmetyttää tosin tuo koko kuva-alan yli levittyvä terävä neLiönmuotoinen bokeh.
fotom

Viesti Kirjoittaja fotom »

Vähän menee aiheesta ohi, mutta itse olen päätynyt ostamaan halvimman rungon, hyvät objektiivit ja jos rungosta loppuu puhti (puskuri), ostan hyvää filmiä erikoistilanteisiin. 36 kuvan puskuri piisaa jo moneen paikkaan eikä tarvitse maksaa tuhansia euroja.
fangio

Viesti Kirjoittaja fangio »

fotom kirjoitti:Vähän menee aiheesta ohi, mutta itse olen päätynyt ostamaan halvimman rungon, hyvät objektiivit ja jos rungosta loppuu puhti (puskuri), ostan hyvää filmiä erikoistilanteisiin. 36 kuvan puskuri piisaa jo moneen paikkaan eikä tarvitse maksaa tuhansia euroja.
Hälyytys! Tyypilla on vilmikamera. Evätkää sen pääsy tänne, ettei tule sotkemaan trendikkaita digi-ihmisiä.
laite

Viesti Kirjoittaja laite »

fangio kirjoitti:
fotom kirjoitti:Vähän menee aiheesta ohi, mutta itse olen päätynyt ostamaan halvimman rungon, hyvät objektiivit ja jos rungosta loppuu puhti (puskuri), ostan hyvää filmiä erikoistilanteisiin. 36 kuvan puskuri piisaa jo moneen paikkaan eikä tarvitse maksaa tuhansia euroja.
Hälyytys! Tyypilla on vilmikamera. Evätkää sen pääsy tänne, ettei tule sotkemaan trendikkaita digi-ihmisiä.
Mullakin on vilmikamera! Oikeastaan noita on aika monta jos totta puhutaan. Mut digikin löytyy, pliis ylläpito älkää sit bannatko mua??!?!?
Sampo

Viesti Kirjoittaja Sampo »

laite kirjoitti: Mullakin on vilmikamera! Oikeastaan noita on aika monta jos totta puhutaan. M
Ja vielä ikiaikaisen vanha ja vanhanaikaista filmiä käyttävä kaksisilmäinen kamera! Siis jumalauta, eikö sua edes hävetä!!!
Edit. Ja siis noin vanha, sillähän ei ole saanut hyviä kuvia enää viiteenkymmeneen vuoteen kun on jo uudemmat mallit tulleet kauppoihin.
fangio

Viesti Kirjoittaja fangio »

On mullaki kaapissa yksi EOS-halpisjärkkäri.
kaptah

Viesti Kirjoittaja kaptah »

Viimeksi muokannut kaptah, Tammi 17, 2013 1 : 33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tipe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tipe »

Sampo kirjoitti:
laite kirjoitti: Mullakin on vilmikamera! Oikeastaan noita on aika monta jos totta puhutaan. M
Ja vielä ikiaikaisen vanha ja vanhanaikaista filmiä käyttävä kaksisilmäinen kamera! Siis jumalauta, eikö sua edes hävetä!!!
Edit. Ja siis noin vanha, sillähän ei ole saanut hyviä kuvia enää viiteenkymmeneen vuoteen kun on jo uudemmat mallit tulleet kauppoihin.
Voi helvata.. taidan olla poistolistalla kanssa....

Rolleiflex, Zeiss Ikonta & Nettar, Petri S7...
Sampo

Viesti Kirjoittaja Sampo »

Tipe kirjoitti:
Sampo kirjoitti:
Voi helvata.. taidan olla poistolistalla kanssa....

Rolleiflex, Zeiss Ikonta & Nettar, Petri S7...
Voi surkeus pojat teidän kanssanne...

Pakko kai itsekkin tunnustaa häpeällisin salaisuuteni. Omistan nimittäin Nikon FE:n ja F100:n. Siis miten edes kehtaan. Voi pojat, itketään yhdessä.
fotom

Ja jos en vielä äsken saanut kaikkien vihoja niskaan niin täytynee kaivaa enempi verta nenästä:

Kuvailin illan ja osan yötä välillä pitkilläkin ajoilla ja ainakin 300D tekee yllättävän paljon kohinaa jo ihan muutamien minuuttien ajoilla. Piloillani kokeilin tunnin valotusta ja kuva oli käyttökelvoton.
Veikkaampa, että talvisen taivaan ilmiöiden kuvaamisen hoidan dialle ja digillä korkeintaan tarkistan valotuksen. Paitsi revontulissa on digi hyvä.
^Nanook^
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ^Nanook^ »

fotom: kai käytit ISO-100:sta? Nimittäin sillä olen itse ainakin valotellut pitkiäkin aikoja eikä se pahemmin kohise.
fotom

^Nanook^ kirjoitti:fotom: kai käytit ISO-100:sta? Nimittäin sillä olen itse ainakin valotellut pitkiäkin aikoja eikä se pahemmin kohise.
Tietenkin, onkos kameroissa muita herkkyyksiä :)

Juuri tuo "ei se _pahemmin_ kohise" on mitä tarkoitan. Elikkäs saisi olla mielestäni kohinattomampaa mutta ikävä totuus on että tosi pitkillä valotuksilla tuloksena on lähes pelkkää suttua.
spege

laite kirjoitti:
fangio kirjoitti:Hälyytys! ... vilmikamera. Evätkää sen pääsy tänne, ettei tule sotkemaan trendikkaita digi-ihmisiä.
Mullakin on vilmikamera! Oikeastaan noita on aika monta jos totta puhutaan. Mut digikin löytyy, pliis ylläpito älkää sit bannatko mua??!?!?
Mulla on kohta Leica M6 ja palaan ylpeänä takaisin filmikuvaukseen. Opettelen taas säätelemään aukkoja ja aikoja käsin ja unohdan välillä tämän koko digikamera-hörskäämisen.

On nimittäin jotenkin ruvennut v*tuttamaan nuo muistikortit, RAW-kuvien purku, sekavat kuva-arkistot kovalevyllä ja muutaman vuoden päästä tuhoutuvat varmuuskopio-CD-levyt.
Vastaa Viestiin