50mm 1.8, uusi paras kaverini

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
Hannu KH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

herkko kirjoitti:
hencca_v kirjoitti:Tänään kävi pieni vahinko ja taisin tappaa oman 50/1.8:n.
Tuossa virkkeessä taitaa ollakin EF 50/1.8IIn huonot puolet pähkinänkuoressa. Omaani sain tuskin ulos laatikosta kun huomasin että AF/MF -kytkin toimii hiukan arpomalla. Ja mun huonojen kokemuksien mukaan tuosta on hyvin lyhyt matka siihen ettei tarkennus muovirimpulassa toimi ollenkaan..

Optisesti hyvä ja kevyt, mutta tuon varaan ei kannata kuvauskeikkaansa laskea.
Mun mielestä halvat cannonit ovat karmeita. EF 35/2:kin semmonen ettei käteen viittis sitä ottaa.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
herkko

Viesti Kirjoittaja herkko »

Hannu KH kirjoitti:Mun mielestä halvat cannonit ovat karmeita. EF 35/2:kin semmonen ettei käteen viittis sitä ottaa.
Pidän väittelystä mutta tästä on kyllä vaikeaa olla eri mieltä: kahden eri EF 35/2:n tarkennusmekanismi on hajonnut käytössäni ilman mitään näkyvää syytä.

Purin tarkennusmekanismin toisesta yksilöstä ja sisältä löytyi epämääräisen ohutta muovihöttöä. Laadukkaampaa mekaniikkaa löytää Kinder -munien ylläreistäkin.
kuke

Viesti Kirjoittaja kuke »

Tapoin myös omani 50mm/1.8II linssin tuossa keväällä,plompsautti etulinssi jostakin syystä pihalle,pistin takuuhuoltoon heinäkuun alussa ja vielä ei ole mitään kuulunut. Myllyn rajalassa myyjä ihmetteli että miten noin on voinut käydä,sillä hän ei ollut kuullut vielä ainuttakaan hajonnutta 50mm 1.8 kakkulaa.... Noh,katsotaan mitä huollon kanssa käy,joka tapauksessa aion vaihtaa tämän linssin canon/sigma 30 mm /f1.4 kakkulaan.
Viilis

Viesti Kirjoittaja Viilis »

Itse onnistuin pudottamaan vanhan 50/1.8II-tötteröni viime talvena, sillä seuraksella että etulinssi jämähti vinoon. Pienellä voimankäytöllä sain linssin palautettua ojennukseen. Piirto ei omaan silmääni kärsinyt ja automaattitarkennuskin toimii - tosin aika paljon meluisammin kun ennen. Hupaisana "lisäarvona" etulinssin saa suotimen kehää painamalla aina halutessa taas vinoon, jolloin putki tuottaa hieman Lensbaby-henkistä jälkeä...

Sittemmin olen hankkinut Sigman 50-millisen, joten tälle ei enää ole tullut hirveästi käyttöä, onpahan silloin tällöin kulkenut taskun pohjalla kun olen ollut ilman laukkua liikenteessä.
Amatöörikuvausta jo kahdella vuosituhannella.
bobotti

Viesti Kirjoittaja bobotti »

kuke kirjoitti:Myllyn rajalassa myyjä ihmetteli että miten noin on voinut käydä,sillä hän ei ollut kuullut vielä ainuttakaan hajonnutta 50mm 1.8 kakkulaa....
Oliko myyjän ensimäinen työpäivä?

Rajalan pitäisi palkata vähän enemmän asiantuntevaa porukkaa kuin tuollaisia märkäkorvia.
TS: Turun urheilumuistomerkki vilisi kirjoitusvirheitä : EN SE OLLuT MINÄ! ;D
kuke

Viesti Kirjoittaja kuke »

bobotti kirjoitti:
kuke kirjoitti:Myllyn rajalassa myyjä ihmetteli että miten noin on voinut käydä,sillä hän ei ollut kuullut vielä ainuttakaan hajonnutta 50mm 1.8 kakkulaa....
Oliko myyjän ensimäinen työpäivä?

Rajalan pitäisi palkata vähän enemmän asiantuntevaa porukkaa kuin tuollaisia märkäkorvia.
No ei ollut ton myyjän eka työpäivä,on ollut tuolla myyjänä niin kauan kuin muistan.
Vastaa Viestiin