Olympus E-P1?
-
Olympus E-P1?
Tämmöinen löytyi DPreviewin syövereistä.
Ihan hyvällehän tuo näyttää, toivottavasti saadaan lisää tietoa pian.
EDI: Ainiin vois varmaan linkin heittää:
http://43rumors.com/e-p1/
http://forums.dpreview.com/forums/read. ... e=32015038
Ihan hyvällehän tuo näyttää, toivottavasti saadaan lisää tietoa pian.
EDI: Ainiin vois varmaan linkin heittää:
http://43rumors.com/e-p1/
http://forums.dpreview.com/forums/read. ... e=32015038
Viimeksi muokannut TTH1, Kesä 06, 2009 22 : 56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Foveon X3
Flickri
Flickri
-
-
Mikäkös on Olympuksen viimeisin linja anti-alias filtterien suhteen? Meinaan, että mitä tältä kameralta voidaan odottaa... Siis teknisesti.
Mitä enemmän olen E-420:lläkuvannut, sen enemmän olen tympääntynyt sen pehmeähköön jälkeen. Kuvittelen tuon johtuvan siitä perhanan aa-filtteristä. Viha-rakkaus suhde mokoman kanssa :-(
Mitä enemmän olen E-420:lläkuvannut, sen enemmän olen tympääntynyt sen pehmeähköön jälkeen. Kuvittelen tuon johtuvan siitä perhanan aa-filtteristä. Viha-rakkaus suhde mokoman kanssa :-(
-
Odottaa voi aina liikoja. Kukaan ei sitä ole estämässä. tämän ko. yksilön tapauksessa se on jopa äärimmäisen helppoa koska jotain tämän suuntaista on odotettu niin kauan. Mitä tulee taas sinun tapauksessa siihen terävyyteen niin kovasti olen koettanut puhua sen Pancaken eduista ja haitoista... veikkaisin sitä ainakin osasyylliseksi.nomad kirjoitti:Mikäkös on Olympuksen viimeisin linja anti-alias filtterien suhteen? Meinaan, että mitä tältä kameralta voidaan odottaa... Siis teknisesti.
mutta tälle aiheelle on tosiaan jo keskustelu olemassa joten jatketaan siellä tätä spekulointia. kunhan kamera oikeasti päätyy julkistetuksi niin sitten vaikka tekeekin sen kunnon flame war ketjun.
eli jatketaan siis täällä:
http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... &start=180
"Tuntematon huutaa nimeään, Ei kukaan ole kuulemassa." - Parisiin Kevät
Lasse "Nappe1" Kärkkäinen
- Kotka
- Kotka
-
Jatkan kuitenkin tähän... Kuten on jo pitkään hehkuteltu, tämä uutuus näyttää hyvältä ja on nähdäkseni ensimmäinen kunnollinen inkarnaatio siitä, mitä m4/3 voisi olla. Panan G1 oli enemmänkin minijärkkäri muotoilultaan, mikä vähensi sen hohtoa silmissäni.
Kyllä minä tämmöisen siis laitan jahka aika on asialle kypsä. (Lue: hinnat vähän tippuneet)
PS Saakohan sen 25mm pannukakun toimimaan hyvin myös tässä m4/3 systeemissä?
Kyllä minä tämmöisen siis laitan jahka aika on asialle kypsä. (Lue: hinnat vähän tippuneet)
-
Sama fiilis, kyllä tuo kuvien 17 mm/2.8 kanssa näyttäisi juuri siltä "pokkarilta", jota kaipaan järkkärieni rinnalle. Toivottavasti tuo Olympuksen kuvien pehmeys on poissa, mutta aika paljon voi antaa anteeksi tuon koon takia.nomad kirjoitti:Jatkan kuitenkin tähän... Kuten on jo pitkään hehkuteltu, tämä uutuus näyttää hyvältä ja on nähdäkseni ensimmäinen kunnollinen inkarnaatio siitä, mitä m4/3 voisi olla. Panan G1 oli enemmänkin minijärkkäri muotoilultaan, mikä vähensi sen hohtoa silmissäni.
-
Tuosta olympuksen kuvien pehmeydestä. Dpreview taisi kehua E30 terävämmäksi kuvanlaadultaan kuin canon 50D:n.
Toinen vertailu oli E620 ja canon 500D ja taas olympus näytti yksityiskohtia enemmän kuin canoni.. Tosin en muista mikä oli paikka josta luin tätä toissa päivänä.
Dpreviewn forumilla oli enemmänkin juttua noiden terävyys, kontrasti, värisävyjen rukkaamisesta kamerasta ennemminkin-1 säätöön kamerasssa. Kopsasin tuolta säädöt omaan E620:een. Eilisen perusteella hyvin näyttää toimivan.. Säätelee nuo sitten koneella kohdalleen.
Toinen vertailu oli E620 ja canon 500D ja taas olympus näytti yksityiskohtia enemmän kuin canoni.. Tosin en muista mikä oli paikka josta luin tätä toissa päivänä.
Dpreviewn forumilla oli enemmänkin juttua noiden terävyys, kontrasti, värisävyjen rukkaamisesta kamerasta ennemminkin-1 säätöön kamerasssa. Kopsasin tuolta säädöt omaan E620:een. Eilisen perusteella hyvin näyttää toimivan.. Säätelee nuo sitten koneella kohdalleen.
-
Melkein väittäsin , että se on se kohinanpoisto joka jyrää kuvasi. E-520:ssä on kuhinaa jo ISO-100 arvolla jos kuhinanpoistot ottaa pois ja säätelee ne jälkeenpäin sopiviksi.nomad kirjoitti:
TS: Turun urheilumuistomerkki vilisi kirjoitusvirheitä : EN SE OLLuT MINÄ! ;D
-
saa tosin sovittimella joka about tuplaa pannarin paksuuden. (flange distance eroa kun on se 2.6 senttiä. sovittimillahan tähän mounttiin voi sovittaa lähes kaiken. M-sarjan leicatkin.)nomad kirjoitti: PS Saakohan sen 25mm pannukakun toimimaan hyvin myös tässä m4/3 systeemissä?
Kyllähän tuo hyvältä vaikuttaa, etenkin kun sivukuvasta perusteellisemman tutkiskelun jälkeen näki että on siellä yksi rulla oikealla kädelläkin. (yläkuvassa vasemmalla näkyvän kromipahkuran alla on sivukuvassa jotain mustaa kapea pätkä... muuta selitystä en noista kuvista sille keksi kuin että kyseessä on säätörulla.
Oli miten oli, hintahan tuota määrää miten innokkaasti tuohon asennoituu. Selvä Pen F:n seuraaja se muotojensa valossa kyllä on ja vaikka etsin puuttuisi niin jos tarkentaminen onnistuu PenF adapterin kera Pen F linsseillä kohtuullisesti niin kyllä tämän voisi ehkä mahdollisesti varovaisissa mielikuvissa kuvitella olevan kakkosrunko.
ja adapterihan Pen linsseille on jo saatavilla, kuten toisessa threadissä kerroinkin.
- Kotka
- Kotka
-
Ehkäpä koko ei siltikään mene yli kipurajan.Nappe1 kirjoitti:saa tosin sovittimella joka about tuplaa pannarin paksuuden. (flange distance eroa kun on se 2.6 senttiä. sovittimillahan tähän mounttiin voi sovittaa lähes kaiken. M-sarjan leicatkin.)nomad kirjoitti: PS Saakohan sen 25mm pannukakun toimimaan hyvin myös tässä m4/3 systeemissä?
Veikkaan että hinta on aluksi ikävän korkea. Tuote on houkutteleva joten se hinnoitellaankorkeammalle kuin Olyn nykyinen järkkärisarja (joka on melkeinpä halpamyynnissä).Nappe1 kirjoitti:Oli miten oli, hintahan tuota määrää miten innokkaasti tuohon asennoituu. Selvä Pen F:n seuraaja se muotojensa valossa kyllä on ja vaikka etsin puuttuisi niin jos tarkentaminen onnistuu PenF adapterin kera Pen F linsseillä kohtuullisesti niin kyllä tämän voisi ehkä mahdollisesti varovaisissa mielikuvissa kuvitella olevan kakkosrunko.
Toinen asia mikä vähän huolestuttaa on AF:n nopeus ja toimintavarmuus. Vaan sehän nähdään sitten...
PS Kennoko tässä on mielestäni ihan oikea. Suurempaakaan kennoa en karsastaisi. Piei kenno olisi toki superzoom-markkinoiden näkökulmasta valttia.
-
No aika yllätys että Samsung vuotaa taas juuri sopivalla hetkellä. :DQuu kirjoitti:Meantime, at Samsung...
Mitään konkreettista ei kukaan ole vielä kuitenkaan nähnyt. Ei edes sitä paljon puhuttua muovimöykkyä kuten Olyn kohdalla vajaa vuosi sitten Photokinassa.
Silloin Samsungilla piti olla myös prototyyppi näytillä, vaan eipä ollutkaan. ainut mitä saatiin ulos oli kuvat. Noh 2010 sen pitikin olla alunperin tulossa uloskin.
- Kotka
- Kotka