TEEMA: HDR Kuvat

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
raineri

Viesti Kirjoittaja raineri »

mementhor kirjoitti:Kaksi aika samanlaista
Kuva
Kuva
Näistä pidin. Vahvat tunnelmat !
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
MegaMateri

Viesti Kirjoittaja MegaMateri »

Kuva
Zabijak

Viesti Kirjoittaja Zabijak »

Kuva
bababoboo

Viesti Kirjoittaja bababoboo »

^ Zabijakilla on hyvä toteutus, ainakin osuu omaan makuhermoon positiivisella tavalla. Tuon voisi kuvitella näkevänsä jonkun heavy/goottibändin levynkannessa tms.

En yleensä ole mikään HDR-fani, ehkä siitä syystä, että monella lähtee lapasesta noi namiskat ja pyritään käyttämään tätä efektiä hyväksi kohteessa mihin se ei toimi. Tässä se nyt ainakin minusta toimii mainiosti, oli Mementhorillakin kivan tummat hoodeeärrät ja Vilpertt:lläkin oli piristävän erilaisia.
zimii

Viesti Kirjoittaja zimii »

Peruskauraa:

Kuva
pykalainen

tampereen yöstä

Viesti Kirjoittaja pykalainen »

Kuva
milarik

Re: tampereen yöstä

Viesti Kirjoittaja milarik »

pykalainen kirjoitti:(kuva)
Komea kertakaikkiaan. Mieleen tulee auttamatta joku peli, jota on joskus kauan sitten pelannut hiirikäsi krampissa.

//milarik
Don't sleep or you'll find me gone
just an image in the air
Scroll

Viesti Kirjoittaja Scroll »

Counter Strike.
Zabijak

Viesti Kirjoittaja Zabijak »

Eipä tosta kyllä CS tule mieleen, mutta hieno kuva se on silti!
vilpertt
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vilpertt »

Kuva

Kuva

muoks, yks lisää

Kuva
Blogi
Portfolio
Naamakirja
Hää -ja muita kuvauksia kaakkois-Suomessa
Ramchester

Viesti Kirjoittaja Ramchester »

---
Viimeksi muokannut Ramchester, Kesä 10, 2010 11 : 05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
pexi85

Viesti Kirjoittaja pexi85 »

Ei minusta. Ehkäpä ensimmäiset hdr kuvat josta käsittelyn jälkiä ei niinkään huomaa. Luonnollisen näköistä.
elemmela

Viesti Kirjoittaja elemmela »

Ihka ensimmäinen hoodeeärräni:

Kuva
milarik

Viesti Kirjoittaja milarik »

Ramchester kirjoitti:Ensimmäiset HDR-yritelmät. Onko ihan tuubaa?
Mun mielestä tämä on sitä HDR:n "oikeaa" käyttöä, saadaan dynamiikkaa paremmaksi, mutta ei tungeta mitään karkkipurkkapoppia kuviin. Mulle nämä toimii hienoina kuvina. Varsinkin ensimmäiset kaksi. Viimeisessä kiviosa oli ehkä hiukan liian sininen sopiakseen kokonaisuuteen.

Itse olen muutaman vastaavan yritelmän kokeillut, mutta toistaiseksi huonolla menestyksellä.

//milarik

[Edit] Korjailua.
Don't sleep or you'll find me gone
just an image in the air
tonskulus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tonskulus »

pari yritystä:
Kuva

Kuva
SeppoHovi

Viesti Kirjoittaja SeppoHovi »

Leogang2009
Kuva
pexi85

Viesti Kirjoittaja pexi85 »

SeppoHovi kirjoitti:Leogang2009
Juma mikä kuva, siis aivan loistava! Parhaita mitä olen pitkään aikaan nähnyt. Tässä on kyllä hdr osattu käyttää hyödyksi juuri oikealla tavalla. Mahtavaa!
s.hakala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja s.hakala »

'kuva'
Miten tälläinen HDR otetaan? Itse olen hieman pihalla koko hdr-käsitteestä. Olen ymmärtänyt että hoodeeär-kuvat otetaan haarukoimalla samasta kohteesta esim. 3 eri valotuksella josta sitten yhdistetään kuva.
Itsellä tuntui olevan jo vaikeuksia saada lankalaukaisimella ja 3 valotuksella pilvet pysymään kuvassa skarppina kun liikkuivat jo siinä parissa sekunnissa sen verran.
Onko tämä siis otettu niin että varsinaisesti tausta on vain hdr, ja fillarimies on vain perus kuva, joka on yksi niistä valotuksista?
- Yritin kerran olla normaali ... Ne olivat elämäni pisimmät viisi minuuttia -
Samu H.

Viesti Kirjoittaja Samu H. »

Upea kuva kyllä. :)
s.hakala kirjoitti:
'kuva'
Miten tälläinen HDR otetaan? Itse olen hieman pihalla koko hdr-käsitteestä. Olen ymmärtänyt että hoodeeär-kuvat otetaan haarukoimalla samasta kohteesta esim. 3 eri valotuksella josta sitten yhdistetään kuva.
Itsellä tuntui olevan jo vaikeuksia saada lankalaukaisimella ja 3 valotuksella pilvet pysymään kuvassa skarppina kun liikkuivat jo siinä parissa sekunnissa sen verran.
Onko tämä siis otettu niin että varsinaisesti tausta on vain hdr, ja fillarimies on vain perus kuva, joka on yksi niistä valotuksista?
Eiköhän se ole vain yhdestä rawista kehitetty eri valotukset tai suoraan shadow/hilightseilla kikkailtu. D3/D700:lla saa aika saman näköistä aikaan kun valottaa oikealle ja avaa varjot.
"The E3 has no competition when it comes to portraits. To my mind it is the best portrait cam you can buy. The colours are fantastic, the skin tones are pleasing and they have that 3D look Nikon users can only dream about."
SeppoHovi

Viesti Kirjoittaja SeppoHovi »

s.hakala kirjoitti:
'kuva'
Arvasin, että eihän tämä mene ihan läpi täällä. Eli kuva on yhdesta raw kuvasta tone mappingillä väännetty. Fillarimies on muuten fillarinainen. Pahoittelen, ns laittamalla väärän kuvan väärään paikkaan. HDR käsite on mullekin vähän häilyvä käsite.
Vastaa Viestiin