Mitä valohuoneelle takuuhuollossa tehdään? Annetaan valohoitoa?sarai kirjoitti:Ottivat mun Lightroomin Verkkokauppa.comin takuuhuoltoon. Saa nähdä ....
Adobe Lightroom 2.0
-
-
hiusten siistiminen *kuva*
Miten häivytätte tuollaisesta kuvasta nuo taustaa vasten näkyvät hiukset?
-
- Viesti:
Re: hiusten siistiminen *kuva*
Kloonityökalulla.jontteri kirjoitti:
Miten häivytätte tuollaisesta kuvasta nuo taustaa vasten näkyvät hiukset?
-
Näköjään muistin lisäys tuohon 8GB auttoi. Löin nimittäin tänään 2X2GB kammat entisten lisäksi.-EeKe- kirjoitti:jontteri kirjoitti:Eikö brush sivellinkään saa slagaamaan? Omassa koneessa tuo saa aikamoista slagaamista aikaan.. 64b ja vista.-EeKe- kirjoitti:LR 2.3 päivityksen asentamisen jälkeen softa tuntuu todella nopealta. Muilla vastaavia tuntemuksia?
Äsken kokeilin, hyvin potkii. Radeon 3850, Q9550, 8GB ram, Vista 64 bit.
-
Tällainen probleemi: Minulla on kuvat useammalla ulkoisella kovalevyllä.
Niitä kun kytkee kokoonpanoon eri järjestyksessä kuin mitä LR:n tietokantaa luodessa niin aseman tunnus vaihtelee. Yhteys kuviin katoaa ja "Missing photos" on tuloksena.
Alkaa jo kyllästyttää palautella polkuja kuviin.
Tilanne olisi erilainen jos asemat olisi jatkuvasti koneessa kiinni mutta kun en halua niitä turhaan pyörittää.
Niitä kun kytkee kokoonpanoon eri järjestyksessä kuin mitä LR:n tietokantaa luodessa niin aseman tunnus vaihtelee. Yhteys kuviin katoaa ja "Missing photos" on tuloksena.
Tilanne olisi erilainen jos asemat olisi jatkuvasti koneessa kiinni mutta kun en halua niitä turhaan pyörittää.
...kuvia lisätään myöhemmin...
http://kohan.1g.fi/
-
- Viesti:
Eiks noille voi asettaa winukassa oman kirjaimen joka asemalle ?kohan kirjoitti:Tällainen probleemi: Minulla on kuvat useammalla ulkoisella kovalevyllä.
Levynhallinta tmv.
Ei mac-pohjainen ongelma, eli ainakaan itsellä ei ole tuota tehnyt. Tunnistaa jopa vaihtokelkan kovot tarvittaessa.
-
Sinne ei käsittääkseni pääse suoraan muuttamaan ulkoiselle kovalevylle aseman tunnusta mutta määritin itselleni jaon kullekin asemalle (sharing).Tipe kirjoitti:Eiks noille voi asettaa winukassa oman kirjaimen joka asemalle ?kohan kirjoitti:Tällainen probleemi: Minulla on kuvat useammalla ulkoisella kovalevyllä.
Levynhallinta tmv.
Ei mac-pohjainen ongelma, eli ainakaan itsellä ei ole tuota tehnyt. Tunnistaa jopa vaihtokelkan kovot tarvittaessa.
Joskohan ne nyt pysyisi sovituissa asemissa ja polut tallessa. Se on niin vaikeata kun ei osaa...
-
Jos oikein ymmärsin niin auttaako seuraava...kohan kirjoitti:Tällainen probleemi: Minulla on kuvat useammalla ulkoisella kovalevyllä.
Fin XP:ssä: Oma tietokone -> klikkaa oikealla -> hallitse -> Siitä kohta Tallennus -> Sieltä Levynhallinta -> Valitset aseman jonka tunnuksen haluat vaihtaa, klikkaat oikealla -> muuta aseman kirjain tai polku ja kikkailet sieltä haluamasi asematunnuksen.
Englanniksi: My computer -> klikkaa oikella -> Manage -> Storage -> Disk Management(Local) -> Valitset aseman jonka tunnuksen haluat vaihtaa, klikkaat oikealla -> Change Drive Letter and Paths...ja kikkailet sieltä haluamasi asematunnuksen painamalla "Change"
Vista Oikea hiiren näppäin My Computerin päällä ja hallitse. Sieltä levynhallinta ja valitset oikealla hiiren näppäimellä haluamasi aseman päällä ´Muuta asemakirjain ja polku...´
-
Kiinteille asemille se varmaan toimii näin mutta minun käsittääkseni jos ulkoisen levyn vaikka USB portin kautta kytkee koneeseen niin se valitsee esim seuraavan vapaan tunnuksen eikä välttämättä pidä alkuperäistä.stadia kirjoitti:Jos oikein ymmärsin niin auttaako seuraava...kohan kirjoitti:Tällainen probleemi: Minulla on kuvat useammalla ulkoisella kovalevyllä.
Fin XP:ssä: Oma tietokone -> klikkaa oikealla -> hallitse -> Siitä kohta Tallennus -> Sieltä Levynhallinta -> Valitset aseman jonka tunnuksen haluat vaihtaa, klikkaat oikealla -> muuta aseman kirjain tai polku ja kikkailet sieltä haluamasi asematunnuksen.
Englanniksi: My computer -> klikkaa oikella -> Manage -> Storage -> Disk Management(Local) -> Valitset aseman jonka tunnuksen haluat vaihtaa, klikkaat oikealla -> Change Drive Letter and Paths...ja kikkailet sieltä haluamasi asematunnuksen painamalla "Change"
Vista Oikea hiiren näppäin My Computerin päällä ja hallitse. Sieltä levynhallinta ja valitset oikealla hiiren näppäimellä haluamasi aseman päällä ´Muuta asemakirjain ja polku...´
Voisihan sitä tietysti vaihtaa tällaisessa tapauksessa mutta ajatus olisi saada tunnukset pysymään samana.
-
Kyllä se vaan toimii ulkoisten levyjen kanssa ihan samalla tavalla.kohan kirjoitti:Kiinteille asemille se varmaan toimii näin mutta minun käsittääkseni jos ulkoisen levyn vaikka USB portin kautta kytkee koneeseen niin se valitsee esim seuraavan vapaan tunnuksen eikä välttämättä pidä alkuperäistä.
Voisihan sitä tietysti vaihtaa tällaisessa tapauksessa mutta ajatus olisi saada tunnukset pysymään samana.
-
Ennenkuin kuin vaihdat asemien tunnuksia kannattaa varmistaa ettei mikään ohjelma käytä levyä tai ettei levyltä ole tiedostoja auki.kohan kirjoitti: Sinne ei käsittääkseni pääse suoraan muuttamaan ulkoiselle kovalevylle aseman tunnusta mutta määritin itselleni jaon kullekin asemalle (sharing).
Joskohan ne nyt pysyisi sovituissa asemissa ja polut tallessa. Se on niin vaikeata kun ei osaa...
-
Jep, homma alkaa olla loppusuoralla. LR:n tietokannat ovat kunnossa ja loppusiivoaminen menossa.PAP kirjoitti:Ennenkuin kuin vaihdat asemien tunnuksia kannattaa varmistaa ettei mikään ohjelma käytä levyä tai ettei levyltä ole tiedostoja auki.kohan kirjoitti: Sinne ei käsittääkseni pääse suoraan muuttamaan ulkoiselle kovalevylle aseman tunnusta mutta määritin itselleni jaon kullekin asemalle (sharing).
Älyttömän paljon turhia tintin kuvia...
-
Itseäni ärsytti juuri tuo usb levyjen kirjaintunnusten vaihtuminen. Usbmuistitikku saattoi siirtää tunnuksia, koska oli varannut ensimmäisen vapaana olevan tunnuksen ja myöhemmin käynnistetty USBlevy sai mitä oli seuraavana tarjolla. Ja siitähän seurasi, että arkistointiohjelma, minun tapauksessani Portfolio "haukkasi tyhjää".
Olen ratkaissut asian niin, että levyhallinnasta olen antanut levyille uudet tunnukset alkaen loppupäästä eli Q,V,W,S,R jne. Lisäksi olen merkinnyt levyn nimeen levyn tunnuksen esim _Q, jolloin tiedän mikä levyn pitäisi olla, jos tunnus karkailee. Hyvin toimii. Tilapäiset levyt ja tikut varailevat alkupään tunnuksia eikä tärkeiden arkisto- ja datalevyjen tunnukset vaihdu miten sattuu. Olen myös huomannut, että USBlevyt kannattaa pitää aina samoissa HUbin usbpaikoissa ja hubi tietyssä usbpaikassa raudassa.
Ei haittaa vaikka levyt eivät olekaan päällä koko aikaa. Ne säilyttävät tunnuksensa, kun mikään tilapäisilaite ei sotke järjestystä asettuessaan alkupään aakkostunnukselle.
Pöydällä on 5.5 teraa viidellä levyllä ja hyvin pelittää, vaikka ne ovat useimmiten off asennossa tai yksittäin päällä.
XP edelleen.
jussi
Olen ratkaissut asian niin, että levyhallinnasta olen antanut levyille uudet tunnukset alkaen loppupäästä eli Q,V,W,S,R jne. Lisäksi olen merkinnyt levyn nimeen levyn tunnuksen esim _Q, jolloin tiedän mikä levyn pitäisi olla, jos tunnus karkailee. Hyvin toimii. Tilapäiset levyt ja tikut varailevat alkupään tunnuksia eikä tärkeiden arkisto- ja datalevyjen tunnukset vaihdu miten sattuu. Olen myös huomannut, että USBlevyt kannattaa pitää aina samoissa HUbin usbpaikoissa ja hubi tietyssä usbpaikassa raudassa.
Ei haittaa vaikka levyt eivät olekaan päällä koko aikaa. Ne säilyttävät tunnuksensa, kun mikään tilapäisilaite ei sotke järjestystä asettuessaan alkupään aakkostunnukselle.
Pöydällä on 5.5 teraa viidellä levyllä ja hyvin pelittää, vaikka ne ovat useimmiten off asennossa tai yksittäin päällä.
XP edelleen.
jussi
-
Näin on varmaan minullakin käynyt jos oikein muistelen, kiitoksia vinkistä.julansi kirjoitti:Itseäni ärsytti juuri tuo usb levyjen kirjaintunnusten vaihtuminen. Usbmuistitikku saattoi siirtää tunnuksia, koska oli varannut ensimmäisen vapaana olevan tunnuksen ja myöhemmin käynnistetty USBlevy sai mitä oli seuraavana tarjolla. Ja siitähän seurasi, että arkistointiohjelma, minun tapauksessani Portfolio "haukkasi tyhjää".
jussi
-
Johtuu siitä, että 1920x1080 on 16:9 kuvasuhteella ja tuo 5616x3744 on taas 3:2 kuvasuhteella.Ramchester kirjoitti:Ei nyt taas tunnu onnistuvan yksinkertaisemmatkaan asiat. Uudessa kamera-lehdessä on juttu, jossa Jussi Murtosaari muuttaa kuviaan full HD-muotoon eli 1920X1080 pikseliä. Minä en saa 5616X3744 kuvista aikaiseksi Lightroomilla export-vaiheess kuin 1620x1080 kuvia, vaikka dimension kohdassa lukee 1920x1080.
Auttakee!
Jos haluat, että kuva täyttää kokonaan taulutelkkarin tai tietokoneruudun, pitää sinun lightroomissa rajata kuva ensin rajaustyökalulla 16:9 kuvasuhteeseen ja sen jälkeen exportata 1920x1080 resoluutiolla. Nyt Lightroom exporttaa suurimman mahdollisen kuvan, jolla tuo 3:2 kuvasuhteen täysikokoinen kuvasi mahdutaan esittämään laajakuvanäytöllä.
-
Slaagaamisen syy selvisi lopulta kun aloin googlettamaan. Välillä lightroom on ollut tuskastuttavan hidas noitten siveltimien kanssa. Ongelma on nvidian näytönohjaimien oletusasetukset. Sieltä kun kävi muuttamassa lightroom.exe kohdalla asetuksia tilanne korjaantui.-EeKe- kirjoitti:jontteri kirjoitti:Eikö brush sivellinkään saa slagaamaan? Omassa koneessa tuo saa aikamoista slagaamista aikaan.. 64b ja vista.-EeKe- kirjoitti:LR 2.3 päivityksen asentamisen jälkeen softa tuntuu todella nopealta. Muilla vastaavia tuntemuksia?
Äsken kokeilin, hyvin potkii. Radeon 3850, Q9550, 8GB ram, Vista 64 bit.
Tuolla juttua tästä.