D3X
-
- Viesti:
-
Pidät argumentum ad hominemia vain Vuorelle kuuluvana etuoikeutena? Vai onko ad hominem abusivis eli loukkaus tuomittavampaa kuin henkilöön käyvä ns. kaivon myrkyttäminen?big m kirjoitti:Kyllä adele ylitti tekstissään nyt rajan, josta voi joutua vastuuseenkin. Kyllä ko. tekstin kaltaiseen pitäisi moderaattorin jo puuttua.
Muistini mukaan nämä henkilöön käyvät argumentaatiovirheet jaetaan viiteen luokkaan, joista jotkut ovat ilmeisesti mielestäsi hyväksyttävimpiä kuin toiset?
Kerro missä raja kulkee, mikä on hyväksyttävää ja mikä ei? Katsos tätä peliä osaavat useimmat pelata.
”Tie helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla.”
-
En pidä toisen ihmisen loukkaamista tai herjaamista milloinkaan hyväksyttävänä. Fiksuimmat ihmiset ( joihin en itse kuulu ) eivät juuri koskaan provosoidu toisen möläytyksistä.adele kirjoitti:Pidät argumentum ad hominemia vain Vuorelle kuuluvana etuoikeutena? Vai onko ad hominem abusivis eli loukkaus tuomittavampaa kuin henkilöön käyvä ns. kaivon myrkyttäminen?big m kirjoitti:Kyllä adele ylitti tekstissään nyt rajan, josta voi joutua vastuuseenkin. Kyllä ko. tekstin kaltaiseen pitäisi moderaattorin jo puuttua.
Muistini mukaan nämä henkilöön käyvät argumentaatiovirheet jaetaan viiteen luokkaan, joista jotkut ovat ilmeisesti mielestäsi hyväksyttävimpiä kuin toiset?
Kerro missä raja kulkee, mikä on hyväksyttävää ja mikä ei? Katsos tätä peliä osaavat useimmat pelata.
big m
-
Hintaeroa Nikon D3:seen onkin sitten jo huomattavasti vaikeampi perustella. Aika kalliiksi tulevat vähän terävämmät A2 tulosteet :)Araneva kirjoitti:Ei varmasti, mutta kaikki muu kyllä.adele kirjoitti:Pistitkö tilaukseen?bobotti kirjoitti:Nikon D3X,,, Hinnassa ei enään moittimista...
Saan tuolla "edullisella" hinnalla (jossa ei ole enää moittimista) 3,6 kappaletta Canon 5D Mark II:sia. Tulee vain mieleen onko kuvanlaatu 3,6 kertaa parempi?
--------
Aves!
Aves!
-
Nimikkeet taitaa olla kunnianloukkaus ja törkeä kunnianloukkaus. Asianomistajarikos, eli jos molemmat ei leiki samalla hiekkalaatikolla niin loukattu voi ilmoittaa asiasta poliisille, joka tutkii ja mikäli rikoksen merkit täyttyy niin homma etenee. Väittäisin että jonkun haukkuminen noilla sanoin julkisella foorumilla täyttää kriteerit, varsinkin mikäli nimimerkin takana on ihminen joka tunnistetaan. Se että jos joku kusee sun kaivoon voi myös täyttää ne kriteerit, eikös joku kennelinpitäjä tossa saanut korvauksia kun sitä oli piiskattu piskifoorumilla siihen malliin että elinkeino saattoi hieman häiriintyä. Moittia toki voi jos syyt siihen löytyy, vaikka onhan muutamat ravintoloitsijat yrittäneet hiljentää kertaalleen maksaneita asiakkaitaan oikeustoimilla uhkaamalla, kun palvelun taosta on kerrottu interwebissä. Tuloksetta toki, tai no onhan negatiivinenkin tulos jokin tulos :Dadele kirjoitti:Kerro missä raja kulkee, mikä on hyväksyttävää ja mikä ei? Katsos tätä peliä osaavat useimmat pelata.
-
mvuori on kyllä aina aika henkilöön käyvä eli kyllä adele osui aika akileen kantapäähän.
Enkä ole ainut adelen kanssa tässä mielipiteessä. Selatkaahan historiikkia.
Onko adelen vastakomentti oikein suhteutettu? Ei , mutta kyllä minä ainakin tunsin suurta tyytyväisyyttä.
Enkä ole ainut adelen kanssa tässä mielipiteessä. Selatkaahan historiikkia.
Onko adelen vastakomentti oikein suhteutettu? Ei , mutta kyllä minä ainakin tunsin suurta tyytyväisyyttä.
TS: Turun urheilumuistomerkki vilisi kirjoitusvirheitä : EN SE OLLuT MINÄ! ;D
-
6336/3.6=1760 € Suomitakuulla? Minä ostan heti. Mistä saa?adele kirjoitti:Pistitkö tilaukseen?bobotti kirjoitti:Nikon D3X... 6336 EUR... Hinnassa ei enään moittimista...
Saan tuolla "edullisella" hinnalla (jossa ei ole enää moittimista) 3,6 kappaletta Canon 5D Mark II:sia. Tulee vain mieleen onko kuvanlaatu 3,6 kertaa parempi?
-
Suomitakuulla, suomilaturilla, suomiohjekirjalla.... diipa daapa... näitä riittää.bobotti kirjoitti:1760 € Suomitakuulla? Mistä saa?
1730€, ilman suomitakuuta. Mistä saa? Myyjältä. Tietysti pitää pystyä erottamaan myyjä kohinan takaa. (Voi tehdä tiukkaa, jos on liikaa katsellut Gay-10 röhinää)
Ihan en ymmärrä, että halvimman hinnan pitäisi pitää sisällään kaikki se, jota 769€ kalliimpi pönäkältä myyjältä tiskin takaa ostettu pitää sisällään. En saanut myöskään suomalaista ohjekirjaa, oli vain enkku ja espanja. Joudun lukemaan netistä, jos en ymmärrä enkkua tai hablaa spanista. Lisäksi akkulaturissa on se sisään taittuvat pistoke, joka kaikissa japani/jenkki/korea/kiina/thaimaa versioissa on. Tosin mukana tuli (en heti huomannut) 1€:n adapteri (ei se kahden megapikselin versio, joka asuu Hangossa)
-
Ja taas tuli adelevastaus.adele kirjoitti:Suomitakuulla, suomilaturilla, suomiohjekirjalla.... diipa daapa...bobotti kirjoitti:1760 € Suomitakuulla? Mistä saa?
Mielestäni mvuori ja adele ovat ansaineet toisensa - menkääs naimisiin!
-
Pari studiokuvaa D3X:llä. Editoituja JPEG fine filuja. (LR ei osaa vielä virallisesti avata kameran RAW tiedostoja). Ei kai näistä webbikoon kuvista kukaan mitään perusta, mutta jotakin vastapainoa ketjussa esiintyneelle vihanpidolle.
Kiva kamera. 24 megapikkelssin tiedostojen raskaampi käsittely vetää koneen polvilleen. Jos tähän kameraan päivittäisi, pitäisi päivittää myös kone ja pantata kummatkin munuaiset :)
Kiva kamera. 24 megapikkelssin tiedostojen raskaampi käsittely vetää koneen polvilleen. Jos tähän kameraan päivittäisi, pitäisi päivittää myös kone ja pantata kummatkin munuaiset :)
-
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
Totta, kai, Bobotti-kysymykseen Adele-vastausbobotti kirjoitti: Ja taas tuli adelevastaus.
Katsotaan, jos hommat saavat paremman käänteen ja saamme toisemme.bobotti kirjoitti:Mielestäni mvuori ja adele ovat ansaineet toisensa - menkääs naimisiin!
Joka tapauksessa helpottaa elämää, jos asettaa itselleen päämääriä ja välitavoitteita jotka johtavat tuohon päämäärään. Jos ei ole päämäärää, vain hurskaita toiveita ja ymmärrys ei riitä käsittämään, että "kaiken" saaminen ei ole mahdollista, niin huonot ovat eväät.
Monet ajattelevat, että Universumi on rakentunut juuri hänen toiveiden tynnyrin täyttämiseen. Suurena, mutta yllättävänä asiana voin kertoa, että olemme (ihmiskunta) mitätön mutta merkityksetön sivuhuomautus todellisuudessa. Toiveillamme tai haaveillamme ei ole merkitystä kokonaisuuden kannalta. Eli jatkuvan kärsimuksen vähentämiseksi, tulee nostaa katse sieltä napanöyhtästä.
-
Väärin -yhtähyvin voidaan ajatella , että mitään ei ole kuin minun mielikuvissani. Elämme joka hetki ja sekuntti omaa unimaailmaamme. (solus ipse)adele kirjoitti:
Monet ajattelevat, että Universumi on rakentunut juuri hänen toiveiden tynnyrin täyttämiseen. Suurena, mutta yllättävänä asiana voin kertoa, että olemme (ihmiskunta) mitätön mutta merkityksetön sivuhuomautus todellisuudessa. Toiveillamme tai haaveillamme ei ole merkitystä kokonaisuuden kannalta. Eli jatkuvan kärsimuksen vähentämiseksi, tulee nostaa katse sieltä napanöyhtästä.
-
Väärin. On herttaisen yhdentekevää onko kyseessä tulkinta, todellisuus tai mikä lie. Minulla on tässä kollektiivisessa unessa 1730€:n 5DM2, sinulla röhinöiden kunkku GaY-10.bobotti kirjoitti:Väärin -yhtähyvin voidaan ajatella , että mitään ei ole kuin minun mielikuvissani. Elämme joka hetki ja sekuntti omaa unimaailmaamme. (solus ipse)
Kun ja jos kyseessä on uni (painajainen?) niin hommaat 5DM2:n 1730€:llä, suomitakuulla, suomimanuaalilla, suomiadapterilla ja lisälupauksella että myyjä pyyhkii bonuksena takamuksesi seuraavat kolme kuukautta.
Otat kohisematttomia laatukuvia norkoista ja postaat ne tänne.
Adelen heitto on luokaton.big m kirjoitti:Kyllä adele ylitti tekstissään nyt rajan, josta voi joutua vastuuseenkin. Kyllä ko. tekstin kaltaiseen pitäisi moderaattorin jo puuttua.adele kirjoitti:Kuten aina kun et keksi sanottavaa itse asiasta käyt persoonaan käsiksi.mvuori kirjoitti: Kuten aina, olet poikkeuksellinen nero ajattelussasi.
Puolisosi yhä teho-osastolla? Meinaan kun ehdit vaimosi hakkaamiselta tänne kommentoimaan näin pe/la yöllä?
big m
Edelleen vaatii melkoisen idiootin olettaakseen kuvanlaadun olevan 3.6-kertaa parempi, mutta niitähän on dpreview-palsta pulloollaan, mistä tuokin on ilmeisesti suora lainaus.