Ifin Fotobook - onko kukaan kokeillut?

Jollei löydy muuta lokeroa, niin tänne. Aiheen on kuitenkin jotenkin liityttävä kuvaukseen.
RaidoR

Ifin Fotobook - onko kukaan kokeillut?

Viesti Kirjoittaja RaidoR »

Tässä yks päivä huomasin selaillessani ifin sivuja tälläisen kuvakirjapalvelun http://www.ifi.fi/kuvakirja.php Onko kukaan tilannut tuollaista kuvakirjaa tai nähnyt valmiita kappaleita? Kiinnostaisi erityisesti minkälaista laatua sieltä on tullut. Onko kansi ihan kunnon "kovakansi" eli siis tyyliin samanlainen kuin joissakin ohuissa lastenkirjoissa yms. Itselläni käynyt mielessä mahdollisesti tilata yks "kirja" sieltä kun ei ne nyt ihan kauhean kalliita näytä olevan noi pienempien kirjojen hinnat.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
kohan

Viesti Kirjoittaja kohan »

Eipä ole mutta vaikuttaa mielenkiintoiselta. Pitääpä tutkia lisää...
...kuvia lisätään myöhemmin...
http://kohan.1g.fi/
MattiH
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MattiH »

Tämä kiinnostaa meikäläistäkin. Profiilia noihin kuviin ei saane liitettyä. Eikä kyseessä taida olla myöskään normaalit valokuvat valokuvapaperille. Yhtäkaikki hyvä idea.
antti10

Viesti Kirjoittaja antti10 »

Tuotahan melkein pitää kokeilla. Melko huokealla hinnalla voisi teetättää kirjan portfolio-tarkoituksiin kunhan vaan laatu vastaisi odotuksia. Jos joku on tuota kerinnyt kokeilemaan niin olisi mielenkiintoista nähdä kuvia kirjasta ja kuulla kokemuksia laadusta.

- Antti
PAP

Viesti Kirjoittaja PAP »

eka tekele on työn alla. Mielenkiintoista nähdä miten "halpa" ja "hyvä" saadaan mahtumaan samaan "painotuotteeseen".

Applen iPhotolla muutamia paksumpia kirjoja tehneenä on kiva tehdä laatuvertailua. Applen kirjoissa on ainakin värit kohtuukohdallaan ja kovat kannet niin halutessa.

edit: eka lähti ifi:lle, kokoa 40 sivua hintaa taisi tulla hieman alle viiskymppiä...
RaidoR

Viesti Kirjoittaja RaidoR »

PAP kirjoitti:
Applen iPhotolla muutamia paksumpia kirjoja tehneenä on kiva tehdä laatuvertailua. Applen kirjoissa on ainakin värit kohtuukohdallaan ja kovat kannet niin halutessa.
Siis onko applella oma vastaava palvelu? Kerrotko tarkemmin, esim laatu ja hinta yms. Minkälaiset kannet niihin on tulleet? Itsellänikin lähti ensimmäinen tekele matkaan. Saas nähä. Itse olen joskus aina haavellut valokuvakirja tekemisestä mutta ku oon käynyt kyselee jostain painoista niin hinnat ovat olleet aivan taivaissa. Lopputulosta odotellessa....
PAP

Viesti Kirjoittaja PAP »

Applen palvelu on tainnut olla olemassa kohta pari vuotta. Ja toimii siis vain ja ainoastaan iPhotolla, toisinsanoen: tarvitset Mäkisen.

http://www.apple.com/ilife/iphoto/books/

mielenkiinnolla odotan mitä laatutasoa Fotobook tarjoaa - mikäli taso on kohtuullinen voin jättää sen applen ostamatta ;)
maxman

Viesti Kirjoittaja maxman »

Tuossa pari paikkaa lisää, mistä noita saa. Tosin sijaitsevat tuolla rapakon takana. Hinnat näyttivät olevan alk. 40-50$ postikuluineen. 45$ (38€) hintaisen kirjan hinnaksi näyttäisi siis tulevan tullien kanssa n. 41€ (alv 8%, ei tullia).

Nuo edullisimmat kirjat ovat tosin vain 20-sivuisia (vrt. IFI 24 sivua, 34€). Mutta on hienompia kansia. :)

http://www.shutterfly.com/shop/product_ ... hoto_Books
http://www.mypublisher.com/products.html
http://www.kodakgallery.com/PhotoBookOverview.jsp
PAP

Viesti Kirjoittaja PAP »

IFIn fotobook-kokeilu tipahti postiluukusta. Työn jälki ja viimeistely kohtuulaadukas. Värit eivät olleet aivan kohdallaan, kylläisyyttä saisi olla enemmän mutta voinee johtua myös semi-matta paperista.

mutta kohdeyleisö taitaa olla kotikäyttäjät ja digipokkarikuvat joten laatu riittää täysin lomakuvia yms. varten. Ja miksei hieman vaativimmillekin.

Vertailua Applen iPhoto-tuotteeseen: IFI-kirjan layoutin muokkaus monipuolisempaa, ohjelma kertoo tarvittavan resoluution kullekkin kuvalle. Applen jälki hieman "kirkkaampi" mutta värien toistoalue pienempi.

Jos em.tuotteet voisi yhdistää niin sitten Applen "painojälki" ja toimitusnopeus, IFIn ohjelman monipuolisuus.
botseri

Viesti Kirjoittaja botseri »

Saakos noihin valokuvakirjoihin myös vaakakuvia?
Mulla ois tarkoitus teettää kirja serkulleni ottamistani talonrakennuksen eri vaiheista tupari lahjaksi uuteen kotiin, mutta suurin osa on mulla vaakakuvia..
-kake-

Viesti Kirjoittaja -kake- »

botseri kirjoitti:Saakos noihin valokuvakirjoihin myös vaakakuvia?
Saa. Miksei saisi?
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Kannattanee asentaa se ifi-vaimikäsenytoli kirjantekosofta ja tutustua siihen vaikka vartin ajan ;-)

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
botseri

Viesti Kirjoittaja botseri »

Joo, mä olen siinä jo :D
kokeilin kerran yhen toisen firman vastaavaa mutta niillä ei saanu ku pystykuvia.. ja ois ollu huomattavast kalliimpikin ;)

mut tää ifin vaikuttaa tosi kivalta :D
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Itse tykkään saksalaisen http://www.fotobuch.de/ laadusta enemp, ja taisipa softakin olla sama...

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
viltawa

Viesti Kirjoittaja viltawa »

Just laskeutui Ifolorin vaaka DeLuxe-kirja, ja tässä muutamia huomioita kaiken kansan opiksi:

- Kannet, sidonta ja yleisfiilis ok
- Painojälki kannessa kohtuullinen

Mutta: Painojälki sisäsivuilla mielestäni huono (vertailukohtana Colormailerin Hard Cover DeLuxe tjs.).
- Rasteri näkyy, laajat väripinnat laikukkaita, etenkin kunnon suttuboket taustoissa näyttävät oudoilta.
- Vaaleat väriliu'ut porrastuu
- Tummat alueet kiiltelevät oudosti, jos valo tulee sopivassa kulmassa, näköjään halvoissa kirjoissakin on huonot katselukulmat
- Ihonvärit kääntyneet hitusen punaiselle
- Kuvista hävinnyt terävyys ja kontrasti lähes kokonaan, yksikään kuva ei ole "punchy"

Hintaa tuli 48-sivuiselle vajaa 35 eur, hinta-laatusuhde on kaikesta huolimatta nippanappa plussan puolella.

Edit: Kommentti vielä editointisoftasta, se on ihan kohtuuhyvä. Ja Ifolorilla pystyy taittamaan aukeaman taitoksen yli, mitä ei ainakaan aikaisemmin Colormailerilla pystynyt tekemään.
camcam

Viesti Kirjoittaja camcam »

Samoja huomioita viltawan kanssa. Valitin asiasta Ifolorille. Vastauksesi sain, että heidän järjestelmänsä tekee AINA automaattisäädöt eikä asiaan voi vaikuttaa. Saan kuitenkin uuden kirjan korvauksetta johtuen kuvissa esiintyvistä raidoista. Erityisesti vaaleasävyiset kuvat olivat mielestäni luokattomia. Kirjan tilaaja sitä vastoin oli varsin tyytyväinen. Kaikki on suhteellista.
kapama-7

Viesti Kirjoittaja kapama-7 »

OskuK kirjoitti:Itse tykkään saksalaisen http://www.fotobuch.de/ laadusta enemp, ja taisipa softakin olla sama...
Meistähän on Oskun kanssa tullut varsinaisia Saksan kuvakirjan mainospellejä. Kokeilkaa ja vertailkaa.

kapa
reijoblom
Viesti:

Viesti Kirjoittaja reijoblom »

Mulla ois tarkoitus teettää kirja serkulleni ottamistani talonrakennuksen eri vaiheista tupari lahjaksi uuteen kotiin, mutta suurin osa on mulla vaakakuvia..
Kyllä saa, laitoin juuri tekeleen extrafilmiin, kun oli hyvä tarjous. Olen tehnyt myös ifi:llä se oli muistaakse4ni valokuvapaperille ja ainoastaan toispuolisia. Kodakilla saa kyllä laadukasta jälkeä. Extra filmillä etuna, että suunnittelun voi tehdä kotona ja lähettää valmiin kirjan sitten netissä extrafilmiin. Muistaakseni Kodakin versio tehtiin koko ajan netissä. Eri valmistajilla hieman eri tyylejä kirjan kokoamisessa.
reijoblom
herne

Viesti Kirjoittaja herne »

Huomasin että Rajala mainostaa kovasti kuvakirjaansa. Kokovaihtoehtoja tuntuu riittävän, toimiiko niiden homma?

http://www.rajalacamera.fi/www/page.php ... akirja0109
reijoblom
Viesti:

Viesti Kirjoittaja reijoblom »

pitäisi saada, ainakin extrafilimin kirjoissa saa, Ifillä olen tehnyt pari kertaa ja muistini mukaan pysty ja vaakakuvat toimivat. Sitten tietty on vaakamallinen kirja ja hieman neliskanttisempi ja sitten vielä halpis versio pehmeillä kansilla ainakin extrassa. Kodakin kirjoista pidin kyllä eniten, sillä taustapaperin sai myös tarvittaessa kuviolisena, joka antoi mukavasti tilanteeseen sopivia vaihtoehtoja
reijoblom
Vastaa Viestiin