D40X:ään akkukahva/pystykuvauskahva
-
D40X:ään akkukahva/pystykuvauskahva
Näin alkuun, olen pahoillani jos tämä aihe on väärässä paikassa/ samanlainen aihe on jo !
Asiaan. On ollut nyt Nikon D40X alle puoli vuotta, ja 18-55mm, Marumi D35AF ja pian ostan Nikon 55-200mm sekä Nikonin kamerareppukin löytyy.
Nyt kuitenkin haluisin pystykuvauskahvan/akkukahvan myös. Olen koittanut etsiskellä pystykuvauskahvaa, enkä löydä sellaista joka kävisi D40Xään. Yhden akkukahvan olen löytänyt, mutta olen ymmärtänyt että joissakin akkukahvoissa on myös pystykuvauskahva. Olenko oikeassa? Mistähän tälläisiä voisi löytää D40Xään? Olen aika alottelija vielä, ja kirjottelen täälä foorumilla todella harvoin..
Kiittäisin paljon, jos jollain olisi minulle vastauksia...! :-)
-Nati]
Asiaan. On ollut nyt Nikon D40X alle puoli vuotta, ja 18-55mm, Marumi D35AF ja pian ostan Nikon 55-200mm sekä Nikonin kamerareppukin löytyy.
Nyt kuitenkin haluisin pystykuvauskahvan/akkukahvan myös. Olen koittanut etsiskellä pystykuvauskahvaa, enkä löydä sellaista joka kävisi D40Xään. Yhden akkukahvan olen löytänyt, mutta olen ymmärtänyt että joissakin akkukahvoissa on myös pystykuvauskahva. Olenko oikeassa? Mistähän tälläisiä voisi löytää D40Xään? Olen aika alottelija vielä, ja kirjottelen täälä foorumilla todella harvoin..
Kiittäisin paljon, jos jollain olisi minulle vastauksia...! :-)
-Nati]
-
- Viesti:
http://tinyurl.com/6hrd6o on esimerkki akkukahvasta. Tuossa on sisäänrakennettu 2200 mAh Li-Ion -kennosto, eli et joudu ostamaan tuon kaveriksi lisää akkuja.
Ebaysta löytyy muitakin vaihtoehtoja, kun hakee "battery grip d40" tai "vertical grip d40" (D40 on yhteensopiva D40x ja D60 kanssa).
-Sale
Ebaysta löytyy muitakin vaihtoehtoja, kun hakee "battery grip d40" tai "vertical grip d40" (D40 on yhteensopiva D40x ja D60 kanssa).
-Sale
Hirmuinen hintaposliini ja armoton murska-arvostelija.
-
- Viesti:
No, tulipahan tilattua tuo 2200mAh kampe näin koemielessä. PayPal ilmoitti kokonaiskustannuksiksi n. 34 euroa toimituksineen, eli ei sinänsä mikään massiivinen hankinta. Jos kuvausaika kasvaa nyt tuplaksi, saanen napattua yhdellä latauksella yli 2000 kuvaa, puhumattakaan paremmasta otteesta..
EDIT: Tuossa on siis se laukaisunappi nurkassa, eli kättä ei tarvitse vääntää originaalinapin päälle.
-Sale
EDIT: Tuossa on siis se laukaisunappi nurkassa, eli kättä ei tarvitse vääntää originaalinapin päälle.
-Sale
-
http://cgi.ebay.co.uk/Phottix-Built-In- ... ms=66%3A2|
Tuo näytti ihan hyvältä. Minkä hintanen tuo on?... Tuonko Sale tilasit..? :-)
Tuo näytti ihan hyvältä. Minkä hintanen tuo on?... Tuonko Sale tilasit..? :-)
-
- Viesti:
Juurikin tuon tilasin. 26 puntaa meni PayPalin muuntokertoimella noin 34 euroksi ja tuo hintahan sisältää myös postikulut. Tullirajatkin jäävät täyttymättä, joten tuosta ei tule ALVejä/tullejakaan lisäksi. Käyttökokemuksia laittelen heti, kun moisia kertyy. Ainakaan ei ollut hinnalla pilattu. Ihme homma, kun Nikon ei itse tarjoa kuulemma kahvaa D40/D40x/D60 -malleihin.
-Sale
-Sale
-
- Viesti:
Prkl, ei mene tämäkään päivä putkeen. Ensin on kuva pullollaan kuollutta pikkelssiä pitkässä valotuksessa ja nyt tuli akkukahva, jossa ei ole tuota laukaisunappiakaan. Katsoin Phottixin kuvat liian nopeasti läpi, eli oma moka.
Kahva istui kiltisti kameran alle ja liitos vaikuttaa tukevalta. Pistin kamppeen lataukseen ja siinä tulikin vastaan jo toinen hyvä puoli: kahvaa ja sen laturia voi käyttää suorana virtalähteenä kameralle, mikäli virta ei muuten riitä.
Oliko jossain päin netin ihmemaailmaa Nikonin akkukahvoista tarkempia liitäntäspeksejä, josko tuolta kaivelisi kontaktit laukaisunapille ihan omatoimisesti ja kokeilisi virittää tuohon kahvaan oman napin.. (onko noissa akkukahvoissa jotain älyä, jonka perusteella kameran kanssa jutellaan vai löytyykö sieltä suorat kontaktit)?
EDIT: ..ja jopas muuten parantui ote kamerasta. Ihan eri elukka nyt pitää kädessä ja kyllä se pystykuvaus tuollakin tavalla tulee hoidettua. No, toivotaan, että vahingosta kuitenkin viistastuu.
-Sale
Kahva istui kiltisti kameran alle ja liitos vaikuttaa tukevalta. Pistin kamppeen lataukseen ja siinä tulikin vastaan jo toinen hyvä puoli: kahvaa ja sen laturia voi käyttää suorana virtalähteenä kameralle, mikäli virta ei muuten riitä.
Oliko jossain päin netin ihmemaailmaa Nikonin akkukahvoista tarkempia liitäntäspeksejä, josko tuolta kaivelisi kontaktit laukaisunapille ihan omatoimisesti ja kokeilisi virittää tuohon kahvaan oman napin.. (onko noissa akkukahvoissa jotain älyä, jonka perusteella kameran kanssa jutellaan vai löytyykö sieltä suorat kontaktit)?
EDIT: ..ja jopas muuten parantui ote kamerasta. Ihan eri elukka nyt pitää kädessä ja kyllä se pystykuvaus tuollakin tavalla tulee hoidettua. No, toivotaan, että vahingosta kuitenkin viistastuu.
-Sale
-
- Viesti:
Adapterin USA -> EU saa mukaan, kun mainitsee PayPal-maksun yhteydessä tai lähettää erikseen viestin myyjälle. Adapteri on ilmainen.
Juu, IR:n kautta tuo laukaisunapillinen versio taitaa pelata - ainakin mitä kuvista tiirailin. Voisihan tuon IR-laukaisimen suolestaa tuohonkin käyttöön, jos sisällä sattuisi olemaan riittävästi tilaa (en jaksa selvittää, kun pelkästään parantunut ote on jo sijoituksen arvoinen).
-Sale
Juu, IR:n kautta tuo laukaisunapillinen versio taitaa pelata - ainakin mitä kuvista tiirailin. Voisihan tuon IR-laukaisimen suolestaa tuohonkin käyttöön, jos sisällä sattuisi olemaan riittävästi tilaa (en jaksa selvittää, kun pelkästään parantunut ote on jo sijoituksen arvoinen).
-Sale
-
Oon jo pari viikkoa etsinyt satunnaisesti akkukahvaa omaan D40 kameraani ilman kunnon osumia, mutta nyt tästä ketjusta sentään löyty vastaus :)
Laitoin napillisen version tilaukseen, hinta oli n. 40e
Pitää tilata erikseen akut kun ei välttämättä mahdu lisäakut samaan pakettiin ilman pelkoa tulleista.
Miltä noi akut vaikutti? Ovatko hyvänlaatuisia vai pitääkö panostaa verkkokaupan 39.90e tarvikeakkuun?
Laitoin napillisen version tilaukseen, hinta oli n. 40e
Pitää tilata erikseen akut kun ei välttämättä mahdu lisäakut samaan pakettiin ilman pelkoa tulleista.
Miltä noi akut vaikutti? Ovatko hyvänlaatuisia vai pitääkö panostaa verkkokaupan 39.90e tarvikeakkuun?
-
- Viesti:
Tuon oman kahvan sisään on rakennettu 2200mAh akku, joten en tarvikeakuista osaa sanoa juuta taikka jaata. Kuvasin kuitenkin arvaukselta puolisentoista tuhatta kuvaa tuolla, eikä latausmittari vielä värähtänytkään maksimista alaspäin. Salamaa en tosin käyttänyt juurikaan, joten se saattaa säästää akkua melko paljon.
Laittaisitko linkin siihen napilliseen versioon?
-Sale
Laittaisitko linkin siihen napilliseen versioon?
-Sale
-
Siellä on kahta versiota tuosta paketista. Tuossa halvemmassa ei ole mitään ylimääräistä mukana ja kalliimmassa saman myyjän paketissa on kaks akkua mukana.
Tuossa halvempi ( se minkä tilasin ):
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 0275526214
Tuossa halvempi ( se minkä tilasin ):
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 0275526214
-
- Viesti:
Haku -> valitaan osasto passeliksi.. ;)
Tuo kahvan tuoma parannus omaan otteeseen kamerasta oli vähintäänkin tuon reilun 30 juuron arvoinen lisä. Bonuksina on suurempi massa --> vakaampi kamera, sekä tietenkin pitempi akkukesto, vaikka vakioakullakaan ei ole pahemmin tullut ongelmia.
-Sale
Tuo kahvan tuoma parannus omaan otteeseen kamerasta oli vähintäänkin tuon reilun 30 juuron arvoinen lisä. Bonuksina on suurempi massa --> vakaampi kamera, sekä tietenkin pitempi akkukesto, vaikka vakioakullakaan ei ole pahemmin tullut ongelmia.
-Sale
-
Nyt tuli oma postilla ( tai oikeastaan tuli jo viime viikolla, mutta ehdin noutamaan sen vasta nyt )
Kyllä tuosta sen 30e tosiaan kehtaa maksaa.
Toista akkua en ole saanut hankittua, mutta melkein laitan samasta putiikista tuleen, sen verran hyvin homma toimi.
Tuo kahvan nappi toimii tosiaan mielenkiintoisesti infrapunan kautta, joten siinä ei toimi "puolipainalluksen" tarkennus ja laukaisussa on pieni viive. Kyllä sillä kuvia kuitenkin räpsii jos ei tarvitse nopeasti muuttuvaan kuvauskohteeseen tarkentaa.
Kahvan koosta en ole ihan vielä varma, onko isompi kahva parempi vai huonompi. Tai sit pitää mennä punttisalille tai ostaan isompi linssi :)
Kyllä tuosta sen 30e tosiaan kehtaa maksaa.
Toista akkua en ole saanut hankittua, mutta melkein laitan samasta putiikista tuleen, sen verran hyvin homma toimi.
Tuo kahvan nappi toimii tosiaan mielenkiintoisesti infrapunan kautta, joten siinä ei toimi "puolipainalluksen" tarkennus ja laukaisussa on pieni viive. Kyllä sillä kuvia kuitenkin räpsii jos ei tarvitse nopeasti muuttuvaan kuvauskohteeseen tarkentaa.
Kahvan koosta en ole ihan vielä varma, onko isompi kahva parempi vai huonompi. Tai sit pitää mennä punttisalille tai ostaan isompi linssi :)