Ylistysvirsi Dösälle
-
- Viestit: 11339
- Liittynyt: Loka 07, 2003 9 : 18
- Paikkakunta: Suur-Sawo
Ylistysvirsi Dösälle
Oi Canon EOS-1 Dösä Mark III,
valokuvauskameroiden kuningas.
Sun 21 megapikselin FF CMOS-kenno tuottaa täydellisen terävyyden vaikka dösän kokoisiin kuviin.
Sun 10 EV sävydynamiikka yltää synkimmistä varjoista täydelliseen kirkkauteen ja pyyhkii HDR-kuvat historiaan!
Sun 14-bittinen värienkäsittely toistaa sävyt hiuksenhienosti ja älykäs kohinanpoisto ei hukkaa mahtavaa erottelukykyäsi edes ISO 3200:lla!
Silti sinä rakas Dösä jaksat ottaa DIGICIII-tuplaprosessorien voimalla viisi kuvaa sekunnissa kuin muinaiset moottoriperät konsanaan!
Rakas Dösä, sinä olet Kamera joka on tehnyt lopullisesti tarpeettomaksi kaikenkokoiset filmikamerat, sinä olet lyönyt viimeisen naulan filmijumien ruumisarkkuun!
Oi rakas Dösä, joku on kehdannut verrata sinua Nikon D3:een,
matalaresoluutioiseen harrastelijakameraan!
D3:een jonka sävydynamiikka edustaa mennyttä aikaa - puhki palaa ja tukkoon menee!
D3:een jonka väritoisto on tunkkainen kuin juoppomajatalo.
D3:een jonka tökerö pakkokohinanpoisto vie viimeisenkin erottelukyvyn!
D3:een jota riivaa vimmattu banding-ilmiö suurilla herkkyyksillä.
Oi Mahtava Dösä, sun käyttöergonomia on vielä viilattu huippuunsa, käyt käteen kuin upseerin säämiskähansikas! Sinä edustat kameramaailman tulevaisuutta jo tänä päivänä.
Kohottakaamme täten kolminkertainen ELÄKÖÖN-huuto 1Ds mkIII:lle
ELÄKÖÖN , ELÄKÖÖN , ELÄKÖÖN !!!
Amen.
valokuvauskameroiden kuningas.
Sun 21 megapikselin FF CMOS-kenno tuottaa täydellisen terävyyden vaikka dösän kokoisiin kuviin.
Sun 10 EV sävydynamiikka yltää synkimmistä varjoista täydelliseen kirkkauteen ja pyyhkii HDR-kuvat historiaan!
Sun 14-bittinen värienkäsittely toistaa sävyt hiuksenhienosti ja älykäs kohinanpoisto ei hukkaa mahtavaa erottelukykyäsi edes ISO 3200:lla!
Silti sinä rakas Dösä jaksat ottaa DIGICIII-tuplaprosessorien voimalla viisi kuvaa sekunnissa kuin muinaiset moottoriperät konsanaan!
Rakas Dösä, sinä olet Kamera joka on tehnyt lopullisesti tarpeettomaksi kaikenkokoiset filmikamerat, sinä olet lyönyt viimeisen naulan filmijumien ruumisarkkuun!
Oi rakas Dösä, joku on kehdannut verrata sinua Nikon D3:een,
matalaresoluutioiseen harrastelijakameraan!
D3:een jonka sävydynamiikka edustaa mennyttä aikaa - puhki palaa ja tukkoon menee!
D3:een jonka väritoisto on tunkkainen kuin juoppomajatalo.
D3:een jonka tökerö pakkokohinanpoisto vie viimeisenkin erottelukyvyn!
D3:een jota riivaa vimmattu banding-ilmiö suurilla herkkyyksillä.
Oi Mahtava Dösä, sun käyttöergonomia on vielä viilattu huippuunsa, käyt käteen kuin upseerin säämiskähansikas! Sinä edustat kameramaailman tulevaisuutta jo tänä päivänä.
Kohottakaamme täten kolminkertainen ELÄKÖÖN-huuto 1Ds mkIII:lle
ELÄKÖÖN , ELÄKÖÖN , ELÄKÖÖN !!!
Amen.
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
-
- Viestit: 11339
- Liittynyt: Loka 07, 2003 9 : 18
- Paikkakunta: Suur-Sawo
-
- Viestit: 1403
- Liittynyt: Touko 28, 2006 18 : 08
- Paikkakunta: Lumeton Tasamaa
-
- Viestit: 1594
- Liittynyt: Kesä 18, 2007 12 : 10
Olipa mielenkiintoista luettavaa tuo aloituskirjoitus! Lukukokemuksen tunnelmaa täydensi vielä se, että avoimesta ikkunasta kuului kirkonkellojen kumahtelua.
Aivan kuin suuri Yläkerran Isäntäkin olisi halunnut lausua hyväksyntänsä. Väistämättä hiipi mieleen sellainen ajatus, että tässä taidetaan nyt olla ihan perimmäisten totuuksien äärellä.
Aivan kuin suuri Yläkerran Isäntäkin olisi halunnut lausua hyväksyntänsä. Väistämättä hiipi mieleen sellainen ajatus, että tässä taidetaan nyt olla ihan perimmäisten totuuksien äärellä.
-
- Viestit: 884
- Liittynyt: Joulu 17, 2005 12 : 43
- Paikkakunta: Rauma
- Viesti:
Re: Ylistysvirsi Dösälle
http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... t=12631598spege kirjoitti: D3:een jota riivaa vimmattu banding-ilmiö suurilla herkkyyksillä.
Kyllä tuo muisti alkaa pätkimään jo tuossakin iässä... :)
-
- Viestit: 11339
- Liittynyt: Loka 07, 2003 9 : 18
- Paikkakunta: Suur-Sawo
Näin on (kiitos minun mökkivalokuvien:) mutta myös minun kuvauskalenterissa on töitä tuleville kuukausille aivan hillittömästi. Jos joku luulee että olen ollut täältä poissa vapaaehtoisesti, jäähyllä tahi ryyppäämässä hän erehtyy, ehei, olen tehnyt tiukalla aikataululla yrityskuvauksia joille ei nyt loppua näy... :))Ensenada kirjoitti:Lue: isin möksällä on kesälomavuokralaisia syksyyn asti aivan hillittömästi.spege kirjoitti:En jaksa järjestää mokomaa tapaamista teille paukapäille. Työkuvauksia on syksyyn asti aivan hillittömästi. :)fotom kirjoitti:Jokos Sawon miitti on pidetty vai pidetäänkö mokomaa ollenkaan?
Juu, mutta D3:ssa tuo banding on kuulemma ihan todellinen ongelma mitä se ei Dösässä ole. Suuret herkkyydet on D3:ssa aivan keinotekoisia - niillä ei ole mitään tekemistä kennon suorituskyvyn, toisin sanoen todellisuuden kanssa. ;)Sneak kirjoitti:http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... t=12631598spege kirjoitti: D3:een jota riivaa vimmattu banding-ilmiö suurilla herkkyyksillä.
Kyllä tuo muisti alkaa pätkimään jo tuossakin iässä... :)
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
-
- Viestit: 11339
- Liittynyt: Loka 07, 2003 9 : 18
- Paikkakunta: Suur-Sawo
Kyllä ehdottomasti. 1Ds mkIII on PYHÄ KAMERA. Se on täydellinen työkalu enkä puhu nyt pelkkää kuumaa ilmaa sillä aikapaljon on tullut kuvattua viime aikoina. :)Ei mahtunu kirjoitti:Olipa mielenkiintoista luettavaa tuo aloituskirjoitus! Lukukokemuksen tunnelmaa täydensi vielä se, että avoimesta ikkunasta kuului kirkonkellojen kumahtelua.
Aivan kuin suuri Yläkerran Isäntäkin olisi halunnut lausua hyväksyntänsä. Väistämättä hiipi mieleen sellainen ajatus, että tässä taidetaan nyt olla ihan perimmäisten totuuksien äärellä.
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
-
- Viestit: 1094
- Liittynyt: Joulu 10, 2005 18 : 14
- Paikkakunta: suomi
-
- Viestit: 11339
- Liittynyt: Loka 07, 2003 9 : 18
- Paikkakunta: Suur-Sawo
Yleensä DsIII-tason kuvaajat kuvaavat optista etsintä käyttäen ja osaavat valottaa oikein. ;)puuma kirjoitti:Onko Ds 3 mallissakin taka lcd ihan suttu p@ska jonka kuvasta ei saa mitään selvää?spege kirjoitti: Se on täydellinen työkalu enkä puhu nyt pelkkää kuumaa ilmaa sillä aikapaljon on tullut kuvattua viime aikoina. :)
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
-
- Viestit: 7381
- Liittynyt: Tammi 18, 2004 23 : 57
Lieneekö niin että eräs tietty valmistaja on lisännyt tarkistusluukun kameraan millä voi tsekata onko kameran tarkennus tai valotusautomatiikka mokannut kuvan..spege kirjoitti:Yleensä DsIII-tason kuvaajat kuvaavat optista etsintä käyttäen ja osaavat valottaa oikein. ;)puuma kirjoitti:Onko Ds 3 mallissakin taka lcd ihan suttu p@ska jonka kuvasta ei saa mitään selvää?spege kirjoitti: Se on täydellinen työkalu enkä puhu nyt pelkkää kuumaa ilmaa sillä aikapaljon on tullut kuvattua viime aikoina. :)
-
- Viestit: 559
- Liittynyt: Elo 01, 2007 13 : 01
- Paikkakunta: suur-joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 5117
- Liittynyt: Kesä 01, 2003 23 : 09
Totta kai hyvä takanäyttö on parempi kuin huono. Silti hieman herättää ihmetystä kuvaustyyli, jossa on aikaa, mahdollisuus ja viitseliäisyyttä jokaisen kuvan jälkeen tarkastaa takanäytöstä onko otettu kuva terävä vai ei. Ja kuvaatteko vain jotain staattisia pönötyksiä?
Jokainen järkkäri on varustettu mahdollisuudella ottaa sarjoja. Ajassa, jossa pällistelet ja zoomailet takanäytöltä onko terävä vai ei, niin otat kohteesta 3-5 kuvaa, joista hyvin varmasti löytyy se riittävän terävä.
Lisäksi käytäntö on osoittanut, etta aina kun otat käsivaralta kuvia kolme tai enemmän samasta kohteesta ja tilanteesta (varsinkin jos polttoväliä on enemmän) on hyvin usein joku kuvista terävämpi kuin toiset.
Nykyisillä ohjelmilla, jos työnkulku on kohdallaan, on ensimmäisessä raakkauksessa helppoa ja nopeaa erottaa terävimmät kuvat jatkoon. Tietysti, jos käytössä on vain yksi 512 meganen kortti ja jokaisen sulkimen laukaisu on kuin hampaita vedettäisiin suusta ilman puudutusta, ei sarjakuvaus tule kyseeseen.
Jokainen järkkäri on varustettu mahdollisuudella ottaa sarjoja. Ajassa, jossa pällistelet ja zoomailet takanäytöltä onko terävä vai ei, niin otat kohteesta 3-5 kuvaa, joista hyvin varmasti löytyy se riittävän terävä.
Lisäksi käytäntö on osoittanut, etta aina kun otat käsivaralta kuvia kolme tai enemmän samasta kohteesta ja tilanteesta (varsinkin jos polttoväliä on enemmän) on hyvin usein joku kuvista terävämpi kuin toiset.
Nykyisillä ohjelmilla, jos työnkulku on kohdallaan, on ensimmäisessä raakkauksessa helppoa ja nopeaa erottaa terävimmät kuvat jatkoon. Tietysti, jos käytössä on vain yksi 512 meganen kortti ja jokaisen sulkimen laukaisu on kuin hampaita vedettäisiin suusta ilman puudutusta, ei sarjakuvaus tule kyseeseen.
”Tie helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla.”
-
- Viestit: 559
- Liittynyt: Elo 01, 2007 13 : 01
- Paikkakunta: suur-joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 4538
- Liittynyt: Marras 12, 2004 19 : 48
Hyviä huomioita varsinkin arkkitehtuurikuvauksen, tuotekuvauksen, maisemakuvauksen, jäljennöskuvauksen, pönötyskuvauksen etc... suhteen.adele kirjoitti:Totta kai hyvä takanäyttö on parempi kuin huono. Silti hieman herättää ihmetystä kuvaustyyli, jossa on aikaa, mahdollisuus ja viitseliäisyyttä jokaisen kuvan jälkeen tarkastaa takanäytöstä onko otettu kuva terävä vai ei. Ja kuvaatteko vain jotain staattisia pönötyksiä?
Jokainen järkkäri on varustettu mahdollisuudella ottaa sarjoja. Ajassa, jossa pällistelet ja zoomailet takanäytöltä onko terävä vai ei, niin otat kohteesta 3-5 kuvaa, joista hyvin varmasti löytyy se riittävän terävä.
Lisäksi käytäntö on osoittanut, etta aina kun otat käsivaralta kuvia kolme tai enemmän samasta kohteesta ja tilanteesta (varsinkin jos polttoväliä on enemmän) on hyvin usein joku kuvista terävämpi kuin toiset.
Nykyisillä ohjelmilla, jos työnkulku on kohdallaan, on ensimmäisessä raakkauksessa helppoa ja nopeaa erottaa terävimmät kuvat jatkoon. Tietysti, jos käytössä on vain yksi 512 meganen kortti ja jokaisen sulkimen laukaisu on kuin hampaita vedettäisiin suusta ilman puudutusta, ei sarjakuvaus tule kyseeseen.
kapa
-
- Viestit: 5117
- Liittynyt: Kesä 01, 2003 23 : 09
Kirjoitin käsivaralta kuvaamisesta. Nuista mainitsemistasi viiden kuvauksen aloista itse ainakin otan pönöjä lukuunottamatta poikkeuksetta jalustalta, jolloin kuvan terävyys ei ainakaan omalla kalustolla ole ollut ongelma. Tietysti jos on helvetin hutera jalusta ja huono kuulapää tai vastaava, lankalaukaisin hukassa ja tekniikka hakusessa, niin suttua varmasti tulee jalustan käytöstä huolimatta.kapama-7 kirjoitti:Hyviä huomioita varsinkin arkkitehtuurikuvauksen, tuotekuvauksen, maisemakuvauksen, jäljennöskuvauksen, pönötyskuvauksen etc... suhteena
Ei kun chimppailemaan.
”Tie helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla.”
-
- Viestit: 1941
- Liittynyt: Helmi 01, 2003 10 : 05
Noista ainakin tuote -ja jäljennöskuvaus hoidetaan järkevästi tehtynä katsomalla kuvan laatua kytketystä tietokoneen näytöstä kameran näytön sijaan.kapama-7 kirjoitti:Hyviä huomioita varsinkin arkkitehtuurikuvauksen, tuotekuvauksen, maisemakuvauksen, jäljennöskuvauksen, pönötyskuvauksen etc... suhteen.
kapa
Arkkitehtuuri- ja maisemakuvauksessa pitäisi homman myös olla sen verran kuosissa ettei kameran takanäytöstä tarvitse ihmetellä kuin histogrammeja, satunnaista flarea tms?
-
- Viestit: 6454
- Liittynyt: Helmi 07, 2006 20 : 28
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Khrrmm... Kaipaisin vähän apua yllä olevan ymmärtämiseen.spege kirjoitti:En jaksa järjestää mokomaa tapaamista teille paukapäille. Työkuvauksia on syksyyn asti aivan hillittömästi. :)fotom kirjoitti:Jokos Sawon miitti on pidetty vai pidetäänkö mokomaa ollenkaan?
Jos Spegen tapauksessa lehtikuvaus tarkoittaa sitä, että kuvataan kauppalehden pörssisivua tai muuta lehteä niin tarkoittaako työkuvaus sitä, että etsitään duunareita ja kuvataan heidän työntekoaan?
-
- Viestit: 1094
- Liittynyt: Joulu 10, 2005 18 : 14
- Paikkakunta: suomi
Tossa se suttuisen lcd:n heikkous tuleekin pahiten esille: yksinkertaisesti yleensä ei todellakaan ole aikaa zoomailla kuvausten aikana niin syöhän se miestä kun yrität tarkistaa kuvaa ja kaikki kuvat näyttävät epäteräviltä siinä pienessä koossa.adele kirjoitti:Totta kai hyvä takanäyttö on parempi kuin huono. Silti hieman herättää ihmetystä kuvaustyyli, jossa on aikaa, mahdollisuus ja viitseliäisyyttä jokaisen kuvan jälkeen tarkastaa takanäytöstä onko otettu kuva terävä vai ei.