Olkalaukkua kameralle

Voit vapaasti kysyä jopa vähän tyhmiäkin.
ilarila

Olkalaukkua kameralle

Viesti Kirjoittaja ilarila »

En nyt tiedä onko tämä aivan oikealla alueella, vaikka vielä aloittelijana itseäni pidänkin, mutta:

Hakusessa olisi olkalaukku johon sopisi 20D + 100-400L. Ideana olisi saada kamera tarvittaessa suhteellisen nopeasti esiin, kun ei tuota yhdistelmää viitsi turhaan kaulassakaan kanniskella. Tilaa saa olla myös 350D:lle kittilinssillä, mutta tämä ei ole "pakollista", sillä tuolle on Lowepron Mini AW kuitenkin olemassa. Ei toki ole pahitteeksi jos laukussa olisi tilaa parille irtolasille. Ideana kuitenkin jossain välissä ostaa joku laajispään linssi sitä "muuta kuvaamista" varten.

Suurin ongelma on kuitenkin se, etten oikein tällä hetkellä pääse laukkuja kauppoihin vertailemaan, joten siksi täältä neuvoa kyselemässä. Saisi etukäteen tutkittua netistä mitä mikäkin on jne, kunnes lopulta pääsee ostoksille johonkin.

Kaikki ehdotukset otetaan kiitollisena vastaan.

P.S. Mihis Spege on oikein kadonnut?
Canon EOS 20D + BG-E2N
Canon EF 100-400L
Sigma EX 17-50 f/2.8 DC OS HSM

Menetetty tapaus, canonisti.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Petes

Viesti Kirjoittaja Petes »

Minä olisin kanssa kiinnostunut hyvistä vinkeistä, sillä erotuksella, että laukkuun pitäisi mahtua 40D+17-40+50+100-400+580exII

Tällä hetkellä Crumplerin PB XXXL= liian pieni
Viimeksi muokannut Petes, Touko 30, 2008 17 : 14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Konditiona

Viesti Kirjoittaja Konditiona »

En tiedä miten juuri nuo kokoonpanot mahtuvat mihinkin laukkuun, mutta itselläni on National Geographyn isompi malli ja siihen menee 40d pystykahvalla, HP:n 50mm paksu 15" näytöllä oleva läppäri pystyyn, 17-55/2.8 IS USM, 50/1.4 ja 580EX II, putket vastavalosuojat käyttöasennossa ja tilaa olisi vielä toiselle tuon viiskymppisen kokoiselle kiinteälle. Tuo on kyllä sitten jo sellainen vähän ahdettu häslinki, mutta tuossakin saisi vielä viiteen erilaiseen taskuun kaikenlaista kynistä, vihkoista, puhdistusvälineistä sun muusta lähtien.

Olen pitänyt kyseisestä laukusta ja sen ulkonäkö kuuluu sen parhaisiin puoliin. Se näyttää enemmän asusteelta kuin nailonista valmistetulta jätesäkiltä. (Miltä iso osa kameralaukuista minun silmääni näyttää.)

Ainakin verkkokaupan sivuilta löytyy lisätietoa. Ja täältä:

http://www.cambags.com/canon/300d_10_20 ... 5_desc.htm
Jaakko85

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

--edit ei mitään.
Ei mahtunu

Viesti Kirjoittaja Ei mahtunu »

Konditiona kirjoitti:Olen pitänyt kyseisestä laukusta ja sen ulkonäkö kuuluu sen parhaisiin puoliin. Se näyttää enemmän asusteelta kuin nailonista valmistetulta jätesäkiltä. (Miltä iso osa kameralaukuista minun silmääni näyttää.)
No joo, olisihan tuo vielä muutama kuukausi sitten ollutkin aika kova juttu. Mutta nykyisinhän kaiken National Geographiciin liittyvän tavaran katu-uskottavuus on romahtanut aika pahasti.
Aali
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aali »

Ei mahtunu kirjoitti:
Konditiona kirjoitti:Olen pitänyt kyseisestä laukusta ja sen ulkonäkö kuuluu sen parhaisiin puoliin. Se näyttää enemmän asusteelta kuin nailonista valmistetulta jätesäkiltä. (Miltä iso osa kameralaukuista minun silmääni näyttää.)
No joo, olisihan tuo vielä muutama kuukausi sitten ollutkin aika kova juttu. Mutta nykyisinhän kaiken National Geographiciin liittyvän tavaran katu-uskottavuus on romahtanut aika pahasti.
Jaa, miten niin?
Ei mahtunu

Aali kirjoitti:
Ei mahtunu kirjoitti:
Jaa, miten niin?
Kyseinen lehtihän julkaisi hiljattain ison jutun ilmastonmuutoksesta, ja käytti yhtenä todisteena tilanteen dramaattisuudesta sitä, että jääkarhujen määrä Suomessa on laskenut rajusti. Tapaus herätti monilla tahoilla melkoista hilpeyttä...
Konditiona

Ei mahtunu kirjoitti:
Aali kirjoitti:
Ei mahtunu kirjoitti: No joo, olisihan tuo vielä muutama kuukausi sitten ollutkin aika kova juttu. Mutta nykyisinhän kaiken National Geographiciin liittyvän tavaran katu-uskottavuus on romahtanut aika pahasti.
Jaa, miten niin?
Kyseinen lehtihän julkaisi hiljattain ison jutun ilmastonmuutoksesta, ja käytti yhtenä todisteena tilanteen dramaattisuudesta sitä, että jääkarhujen määrä Suomessa on laskenut rajusti. Tapaus herätti monilla tahoilla melkoista hilpeyttä...
Laukun valmistaja on Kata. Kyseisen laukkumalliston nimi on NG. En oikein usko että sillä on juurikaan tekemistä kuuluisan luontolehden journalistisen sisällön kanssa. Ja uskoisin että sillä on vielä vähemmän tekemistä sen kanssa, että missä niitä vermeitä on paras tai mukavin kantaa.

(Lukaisin tänään jostain lehdestä hassun kolumnin, jossa joku kukkahattutäti motkotti siitä, että joku kaupunkiin eksynyt uroskarhu oli ammuttu hengiltä. Kyseisen kukkahattutädin mielestä parempi ratkaisu olisi ollut rauhoittaa kyseinen karhu nukuttamalla tai suolapanoksella ampuen. Mielestäni kyseinen kolumni ei vähennä kyseisen lehden uskottavuutta millään tavalla. Se oli kolumni, eikä siis edusta lehden tai kenenkään muun kuin sen kyseisen kukkahattutädin linjaa. Nykyisinhän lähes lehti kuin lehti lähtee siitä, että lehden linja kerrotaan pääkirjoituksessa ja kolumnit ja artikkelit edustavat tekijöidensä linjaa - eivät lehden. Pidetään jopa suotavana että lehti sisältää keskenään ristiriitaisia tai erilaisia näkemyksiä edustavia kirjoituksia. Sitä moniarvoisuutta nääs... )

Ja katu-uskottavuudesta... joku muu sanoi joitain aikoja sitten, että jos joutuu miettimään katu-uskottavuuttaan niin silloin sitä ei alunperinkään ole niin paljoa että sillä kannattaisi vaivata päätään. Aidosti katu-uskottava hemmo on sitä vaikka Ransu-koiraksi pukeutuneena. Ja vähemmän katu-uskottavan ei ole hyvä lähteä ostamaan katu-uskottavuutta itselleen. Ne, jotka eivät usko, voivat tutustua Riku Immosen kirjalliseen tuotantoon.
Viimeksi muokannut Konditiona, Touko 29, 2008 22 : 32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
adele

Re: Olkalaukkua kameralle

Viesti Kirjoittaja adele »

ilarila kirjoitti:Hakusessa olisi olkalaukku....Kaikki ehdotukset otetaan kiitollisena vastaan.

P.S. Mihis Spege on oikein kadonnut?
Think Tankin Urban Disguiset ovat parasta sekä käytettävyydeltään, että työn laadultaan johon olen itse törmännyt. Myös ulkomitat ovat hyvin kohtuulliset kun huomioidaan mitä laukkuihin mahtuu. TT:n laukkuja myy suomessa Varustamo

http://www.studiovarustamo.fi/Studiovar ... ktank.html

Spegellä taasen on putki päällä. Peräkammarin poika on joutunut T.... Tö.. töt.... siis töihin. Peräkammarin pojan vemppaamisesta pehmentyneet kätöset ovat kovilla.
”Tie helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla.”
Ei mahtunu

Konditiona kirjoitti:Nykyisinhän lähes lehti kuin lehti lähtee siitä, että lehden linja kerrotaan pääkirjoituksessa ja kolumnit ja artikkelit edustavat tekijöidensä linjaa - eivät lehden. Pidetään jopa suotavana että lehti sisältää keskenään ristiriitaisia tai erilaisia näkemyksiä edustavia kirjoituksia. Sitä moniarvoisuutta nääs... )
Tässäkin pitää tehdä selvä ero todellisuuden ja näennäistodellisuuden välillä. Koska valtaosa lehdistä on nykyisin yleislehtiä (siis vastakohtana aikaisemmalle puoluelehti-statukselle) ne pyrkivät kaikin keinoin viestittämään ulospäin "sitoutumattomuuttaan" ja "puolueettomuuttaan". Ihan jo taloudellisten seikkojen vuoksi.

Yksi näkyvä keino tässä työssä on juuri se, että lehti antaa palastatilaa sellaisillekin kirjoittajille, jotka edustavat aivan eri ajatussuuntia kuin lehden julkaisija ja toimituksen johto edustavat. Toisinaan näitä eri aatesuunnan ihmisiä on jopa suorastaan pyydetty lehden palvelukseen, kirjoittamaan esimerkiksi kolumneja kerran viikossa.

Tällainen puuha on kuitenkin pelkkää silmänlumetta. Sen tarkoituksena on vain saada aikaan jonkinlainen puolueettomuuden illuusio ja pyrkiä siten lunastamaan lehdelle lisää uskottavuutta ja sympatiaa tiettyjen lukijoiden silmissä. Tämän uskottavuuden suojassa lehden oma toimitus (tai pikemminkin toimituksen ydinjoukko) voi sitten entistäkin paremmin harjoittaa omaa indoktrinaatiotaan. Eli laatia varsin yksisilmäisiä kirjoituksiaan, joita pääkirjoitusten ja kolumnien ohella ujutetaan näppärästi myös varsinaisen uutismateriaalin joukkoon.

Tämä on ihan arkipäivää suomalaisessa sanomalehdistössä tänäkin päivänä.
ilarila

Ei mahtunu kirjoitti:
Jos täytyy valokuvausta harrastavan miettiä jotain katu-uskottavuutta niin jotain on pielessä. Minun puolesta kassin kyljessä saa olla mitä tahansa tai olla olematta jos niikseen on. Ainoa vaatimus on että laukku on käytössä kätevä.

Tiesinhän minä että jotain oleellista jäi kirjoittamatta kun kysymykseni alkujaan esitin.

-ilari
Canon EOS 20D + BG-E2N
Canon EF 100-400L

Eqs

Viesti Kirjoittaja Eqs »

SA-kaasunaamarilaukku. Maksoin tuosta vissiin 3 euroa.
"VOI SAAKELI TÄTÄ ELÄMÄÄ" - Seppo Taalasmaa.
ilarila

Re: Olkalaukkua kameralle

adele kirjoitti: Think Tankin Urban Disguiset ovat parasta sekä käytettävyydeltään, että työn laadultaan johon olen itse törmännyt. Myös ulkomitat ovat hyvin kohtuulliset kun huomioidaan mitä laukkuihin mahtuu. TT:n laukkuja myy suomessa Varustamo

http://www.studiovarustamo.fi/Studiovar ... ktank.html

Spegellä taasen on putki päällä. Peräkammarin poika on joutunut T.... Tö.. töt.... siis töihin. Peräkammarin pojan vemppaamisesta pehmentyneet kätöset ovat kovilla.
Nuo Think Tankit vaikuttaa kyllä aika hyviltä. Eikä hinnatkaan ole mitään älyttömyyksiä. Täytynee vielä kaivaa valmistajan sivulta lisätietoa (tai lisäkuvia) sisuksista.

Spege töihin? Onneksi on putki tulossa, jos vaikka saisi maailmanlopun tallennettua. Tai edes yhden hevosista.
Canon EOS 20D + BG-E2N
Canon EF 100-400L

vime
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vime »

Ei kannata ostaa tota National Geography laukkua. Oli mulle ihan pettymys. Todella raivostuttavan vetelä. Laukusta kun tarvii jotain nopeasti tai sinne pitää laittaa jotain nopeasti ni meinaa kamat välillä pudota maahan. En suosittele missään nimessä.
Shuko

Viesti Kirjoittaja Shuko »

vime kirjoitti:Ei kannata ostaa tota National Geography laukkua. Oli mulle ihan pettymys. Todella raivostuttavan vetelä. Laukusta kun tarvii jotain nopeasti tai sinne pitää laittaa jotain nopeasti ni meinaa kamat välillä pudota maahan. En suosittele missään nimessä.
Itse ostin NG2345 mallin ihan sen takia, että se oli fiksun näköinen (eli ei musta, keinokuitu teknokökkö) ja sisämitat oli just ne mitä hain. Eli katselin pikkulaukkua, johon saa kaksi objektiivia vvs oikeinpäin kiinni.

Laukussa en näe muuta vikaa, kuin että mukana tulleet väliseinät oli suunniteltu käytettäväksi yksi runko + kitti/pikku lasi kiinni. Ostettu mikä ostettu ja sopivan kokoinen muuten, joten päätin hieman modata.

http://derfel.org/kuvia/canon/ngmod/
mikko696

Viesti Kirjoittaja mikko696 »

Urban disquise on ok. Itellä on se toiseksi suurin. olikohan viiskybänen. Siihen menee kaikki paitsi ei 40d 70-200 2.8 kiinni. Tai no menee jos ei laukussa muuta kanna.
Noh, mulla menee kuitenkin: 40d, 17-55 2.8, 70-200 2.8, 8mm fisheye, pari salamaa, muutama filsu, putsauskamaa, johtoja, sadesuojaa, läppäri, ipodi, maitoa, kahvia, ruisleipä.. eli kyllä sinne menee, mutta mitä jaksaa kantaa on eri luttu. Siinä on myös oikein mallikkaat mahdollisuudet muokata sisätiloja erilaisiin lokeroihin, kantohihnaa saa vaikka mihin lenkkiin tukittua ja pehmuste on mun mieleen, on piilotaskua yms. Ulkonäöllisesti ok, nahkaiset kantorennit on aika *sensuroitu*, mutta so what. Tässä syväluotaava analyysi
Petes

Viesti Kirjoittaja Petes »

Onko kenelläkään kokemuksia Domke:n J1:stä?
Saako sitä mistä helpoiten?
Mikä on muuten tulli, jos EU:n ulkoa tilaa laukun?
Konditiona

Shuko kirjoitti:
vime kirjoitti:Ei kannata ostaa tota National Geography laukkua. Oli mulle ihan pettymys. Todella raivostuttavan vetelä. Laukusta kun tarvii jotain nopeasti tai sinne pitää laittaa jotain nopeasti ni meinaa kamat välillä pudota maahan. En suosittele missään nimessä.
Itse ostin NG2345 mallin ihan sen takia, että se oli fiksun näköinen (eli ei musta, keinokuitu teknokökkö) ja sisämitat oli just ne mitä hain. Eli katselin pikkulaukkua, johon saa kaksi objektiivia vvs oikeinpäin kiinni.

Laukussa en näe muuta vikaa, kuin että mukana tulleet väliseinät oli suunniteltu käytettäväksi yksi runko + kitti/pikku lasi kiinni. Ostettu mikä ostettu ja sopivan kokoinen muuten, joten päätin hieman modata.

http://derfel.org/kuvia/canon/ngmod/
Hauska tuo modaaminen. Jottei syntyisi sekaannuksia, totean että tuo modattu malli on huomattavasti pienikokoisempi kuin se suosittelemani.

Kovaa tai jäykkää laukkua hakeville nuo NG:t eivät sovi. Sen sijaan pehmeän laukun ystäville vallan mainio vehje.
apache78

Viesti Kirjoittaja apache78 »

Itse tilasin verkkokaupasta Lowepron Slingshot 200:n. Firman nettisivuilta löytyvän esittelyvideon perusteella pätevä laukku. Kokemuksia?
mikko696

Viesti Kirjoittaja mikko696 »

Sehä on se olan yli malli.. kyllä sinne se mahtuu mitä on tarkotuski, ei se nyt erityisen nopea ole käyttää, hyvänä tukena se toimii kyllä. Työn jälki ok. Sisustan muunneltavuus vähän niin ja näin.
Vastaa Viestiin