spege kirjoitti:Itse olen kuitenkin senverran vanhanaikainen että kuvaan yleensä vähintään täytesalaman kanssa (esim. hautajaiskuvat) jolloin huippuvalovoimilla ja korkeilla ISO-herkkyyksillä ei ole niin suurta merkitystä.
...paitsi sillon kun jaksat meuhkata nikonin kohinaisuudesta. ;)
Tuota "uutta" vanhusta ei kannata ottaa vitriinistä ulos, kenno pölyyntyy. ;)
spege kirjoitti:ja tuntuvasti parempi ergonomia. :)
Eihän siellä sun vitriinissä Canonin ergonomilla ole mitään käyttöä ja toi sun VANHA hankinta on kanssa suunniteltu studio käyttöön, erinomaisten studiovalojen kohteiden kuvaukseen ja eihän toi kamera ole sulla enää kovinkaan kauan kun kohta taas olet vaihtamassa sitä? vaihtoehdot ovat vain vähissä.
Pyörit vain ympyrää ja koetat kaluston vaihtamisella täyttää omaa tyhjyyttäsi.
antnis kirjoitti:sanopas nyt Spege näin reunarunkkarilta toiselle että löytyykö Canonilta yhtään alle 85mm lasia joka FF kennon, sanotaan nyt vaikka 5D:n kanssa jos ollaan vähän armeliaampia, kanssa piirtäis erinomaisesti myös äärikulmissa alle 5.6 aukoilla?
Siis tarkoitat ilmeisesti suuremmalla aukolla kuin f/5,6?
EF 35/1,4 L on tässä ehdoton ykkönen, 50/1,4 myös hyvä.
EF 16-35/2,8 L II "telepäässä" on aika hyvä.
Nämä olen itse testannut FF:llä, 24-70 L lienee myös aika hyvä mutten ole käyttänyt sitä FF-koneessa.
Niin tietty suuremmilla eli alemmilla arvoilla :D
Noh joo näemmä vaihtoehdot ovat sitä mitä ne ovat, FF on raaka vehje. 50 primeä ei pidä edelleenkään väheksyä ja 24-70 toimii. Tuleva Sigman 50mm saattaa ollla kova sana myös...
35L piirtaa hyvin jo 2.8:lla, 4 ja 5.6:lla ei ole enaa mitaan kritisoitavaa. Toisaalta taysi aukkokin on aivan kayttokelpoinen riippuen kohteesta. 16-35 II oli pettymys.
hotspot kirjoitti:Pyörit vain ympyrää ja koetat kaluston vaihtamisella täyttää omaa tyhjyyttäsi.
Kieltämättä vaihtelu virkistää mutta rajansa kaikella, nyt se alkaa jo puuduttamaan. Pitää mennä ensi viikonloppuna vaikka väkisin jahtaamaan perinteisiä valkoisia tuliterällä singolla...
Tänä vuonna kun saisi ainakin Frozin ja Herkon kukistettua, Veshutin suhteen voi mennä kyllä pidempään. :D
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
hotspot kirjoitti:Pyörit vain ympyrää ja koetat kaluston vaihtamisella täyttää omaa tyhjyyttäsi.
Kieltämättä vaihtelu virkistää mutta rajansa kaikella, nyt se alkaa jo puuduttamaan. Pitää mennä ensi viikonloppuna vaikka väkisin jahtaamaan perinteisiä valkoisia tuliterällä singolla...
Tänä vuonna kun saisi ainakin Frozin ja Herkon kukistettua, Veshutin suhteen voi mennä kyllä pidempään. :D
Kiitos spege vasaraniskuista! Olet lyhyessä ajassa romahduttanut uskoni Canonin laadunvalvontaan sekä toimivuuteen perusteellisesti :). Tätä ei luonnollisesti helpota tuttavani uusi hieno Canhon, jonka virtapiiri ja optiikka sanoi kahden kuukauden jälkeen poks. No JAS hoiti asian ja kamera on nyt kunnossa.
Vaihda nyt jo Nikoniin, niin sinun ei tarvitsisi venkslata optiikan kanssa, kun toisessa ketjussa todistit optiikkavalikoiman selkeästi rajalliseksi, joten sen vuoksi ei tulisi päättämisen vaikeuksia.
No ei ny,
jatka samaan rataan. Tämä on niin mielenkiintoista nettioopperaa :).
Kyllähän spege puolustaa paikaansa foorumilaisten reality-chekkinä. Kuka muuten tajuaisi omaa kalustohikaamistansa muutakuin katsomalla mitä Spege touhuaa?
TS: Turun urheilumuistomerkki vilisi kirjoitusvirheitä : EN SE OLLuT MINÄ! ;D
Pekka veti taas ihan enkat. Minä en vaan kertakaikkiaan tajuu enää tota hommaa millään tasolla. Ehkä parasta niin kuitenkin.
Menisit nyt, Pekka hyvä, kuvaamaan ja toisit näytille jotain uskottavaa, että saataisiin kaikki nähdä mihin todella tarvit tätä kaikkee hapatusta ja romuhulinaa. Sulla on jo ilmasta kaistaa ja vaikka mitä foorumilaisten puolesta. Polta nyt ne sikarit loppuun vaikka ketjussa ja tee jotain niillä kamoilla.
Sneak kirjoitti:Tuota "uutta" vanhusta ei kannata ottaa vitriinistä ulos, kenno pölyyntyy. ;)
Itse asiassa sen kuukauden aikana mikä DsIII minulla oli senkin kennolle juuttui pölyä joka ei lähtenyt pois kameran kennonputsauksella...
Tämä kennonputsausautomatiikka on lähinnä pelkkää mainosmiesten höpinää, ei niinkään oikeasti toimiva ja oikeasti hyödyllinen apu.
Meikäläinenkin kuvasi ei-kennonputsaustoiminnollisella rungolla melkein kaksi vuotta ennen kuin jouduin putsauttamaan kennon. Kun sitten vaihdoin kennonputsaustoiminnolla varustettuun runkoon, niin kas kummaa: jo ensimmäisen viikon jälkeen piti runko kiikuttaa Jasille kennonpuhdistusta varten!
Veskua ei ole näkynyt palstoilla vähään aikaan, mutta jos nettisivuista voi mitään päätellä, niin Viikistä tai Uutelastahan miehen löytää ainakin viikonloppuisin :)