Sigma 50mm/f1.4 EX DG HSM

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
demu

Viesti Kirjoittaja demu »

Sigma iskee FF-kennoisten normaalirintamaan mielenkiintoisella objektiivilla:

Saatavana Sigma, Canon, Nikon, Pentax ja Sony -rungoille.

- Standard lens with large maximum aperture of F1.4.
- It creates sharp images with high contrast and ensures superior peripheral brightness.
- Incorporates molded glass aspherical lens, perfectly correcting coma aberration and creating superior image quality.
- Super multi-layer coating reduces flare and ghosting.
- Hyper Sonic Motor (HSM) ensuring silent, high-speed AF

Lisätietoja dpreview:ltä
http://www.dpreview.com/news/0803/08031801sigma50mm.asp
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Rockford
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rockford »

Niin Sigma-skeptikko kuin olenkin tuo ois melkein pakko ostaa ja kokeilla jos on järkevissä hinnoissa.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
Hannu KH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

Mikäs tästä nyt niin mielenkiintoisen tekee?...sehän on vain Sigma.....
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
harrin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja harrin »

Hannu KH kirjoitti:Mikäs tästä nyt niin mielenkiintoisen tekee?...sehän on vain Sigma.....
Niinpä, canonisteille varsinkaan... Muilla merkeillä tilanne voi olla toinen.

Tekisipä mieleni veikata että on pehmeä täydellä aukolla eikä tarkenna oikein. Toivottavasti olen väärässä. Muutoin mekaaninen laatu luultavasti pesee Canonin vastaavan.
Fr0Z
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fr0Z »

Kyllähän toi ihan tervetullut uutuus on!
Nikonin D40,D40x ja D60 rungollehan ei ole ollut automaattitarkentavaa 50mm objektiivia. Ja onhan toi muutenkin ainut Nikonille saatava 50mm missä on runkotarkennusmoottori.

Saas nähdä millainen on optisesti... ja mihin hintaan sitä myyvät.
demu

Viesti Kirjoittaja demu »

harrin kirjoitti:
Hannu KH kirjoitti:Mikäs tästä nyt niin mielenkiintoisen tekee?...sehän on vain Sigma.....

Tekisipä mieleni veikata että on pehmeä täydellä aukolla eikä tarkenna oikein. Toivottavasti olen väärässä. Muutoin mekaaninen laatu luultavasti pesee Canonin vastaavan.
Eipä tuota Canonin 1.4:n mekaanista laatua ole pahemmin kehuskeltu.
Tarkennusmoottorit hajoavat ym.
Sigman EX-sarjan mekaaninen laatu on mielestäni ollut lähes aina parempaa kuin Canonin ei-L -sarjan objektiiveilla.
Hannu KH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

Mulla on Sigman EX-sarjalaisista pääasiassa huonoja kokemuksia.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
JuhaH

Viesti Kirjoittaja JuhaH »

harrin kirjoitti:
Canonin 50 milliset f1.2:sta lukuunottamatta on mekaanisesti sellaista kuraa ettei pahemmasta väliä - ja f1.2 maksaa pykälää vaille prleesti. Joten kyllä tuossa Sigmallekin markkinarakoa löytyy.
harrin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja harrin »

JuhaH kirjoitti:
harrin kirjoitti:
Canonin 50 milliset f1.2:sta lukuunottamatta on mekaanisesti sellaista kuraa ettei pahemmasta väliä - ja f1.2 maksaa pykälää vaille prleesti. Joten kyllä tuossa Sigmallekin markkinarakoa löytyy.
Niinhän minä tuossa sanoinkin, että mekaanisesti Sigma pesee Canonin. Mutta kun ottaa huomioon, miten skarppi ja halpa Canon on, niin... jos Sigma perinteisesti tarkentaa keturalleen niin paremmasta tarkennusmoottorista ole paljon iloa.
Lohko

Viesti Kirjoittaja Lohko »

Jaahas. Jos (mekaaninen) laatu vastaa Sigman 30 millistä niin ei löydy Canonilta eikä Nikoniltakaan vastaavaa. Tämä taisi lähteä tilaukseen.
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

harrin kirjoitti:
JuhaH kirjoitti:
harrin kirjoitti: Niinpä, canonisteille varsinkaan... Muilla merkeillä tilanne voi olla toinen.
Niinhän minä tuossa sanoinkin, että mekaanisesti Sigma pesee Canonin. Mutta kun ottaa huomioon, miten skarppi ja halpa Canon on, niin... jos Sigma perinteisesti tarkentaa keturalleen niin paremmasta tarkennusmoottorista ole paljon iloa.
Toisaalta, jos objektiivista putoaa etulinssit laukkuun nin ei ole oikeastakaan tarkenuksesta iloa ,-]
Vaikeita valintoja ;-D

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
Maxi

Viesti Kirjoittaja Maxi »

Jos tää on yhtä hyvä kuin sigman 30mm f1.4 niin tää on pakko ostos!
Rockford
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rockford »

OskuK kirjoitti:Toisaalta, jos objektiivista putoaa etulinssit laukkuun nin ei ole oikeastakaan tarkenuksesta iloa ,-]
Vaikeita valintoja ;-D
Tämä tiivistää minunkin ajatukset hyvin. Mutta helppo olisi verrata kun on Nikkor 50mm f/1.4 jo olemassa. Jos Sigma on piirroltaan samaa tasoa mutta tarkennus parempi niin Nikkor myyntiin ja jos taas ei niin Sigma myyntiin.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
Nappe1

Viesti Kirjoittaja Nappe1 »

vielä kun tuo julkaistaisiin 4/3 mountille, siinä sitä olisi pirskeille aihetta. :)

kivalta lasilta vaikuttaa mihin tahansa croppikennoiseen.
"Tuntematon huutaa nimeään, Ei kukaan ole kuulemassa." - Parisiin Kevät

Lasse "Nappe1" Kärkkäinen
- Kotka
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

Lohko kirjoitti:Jaahas. Jos (mekaaninen) laatu vastaa Sigman 30 millistä niin ei löydy Canonilta eikä Nikoniltakaan vastaavaa. Tämä taisi lähteä tilaukseen.
Nikonilta tulee kohta ulos AF-S 1.2/50mm VR:llä. Varma tieto, siitä puhutaan ihan kaikkialla :D
arn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja arn »

Holy shit! Lopultakin. Tätä olen kysellyt saapuvaksi moneen kertaan ja monta vuotta, ihmetellyt miksei tätä jo ole. Minun mielestäni on vain järjetöntä, että Sigma tai Tamron ei ole aiemmin tarjonnut 50-millistä. Helppo valmistaa, kysytty tuote ja sitä voi myydä kaikille suurille merkeille. Tuolle luulisi olevan kysyntää. Isojen merkkien omat vastaavat tuotteet ovat laadultaan usein vain kohtuullisia.

Itse näkisin tuon hyvinkin vaihtoehtona esim Canonin 50mm f/1.4:lle. Ei se Canoni todellakaan täydellä aukolla niin terävä ole. Sigma voi aivan hyvin (helposti?) päästä samalle tasolle.
Quu

Viesti Kirjoittaja Quu »

Oli piirto ja laatu mitä tahansa, niin tämä lasi tulee myymään ihan perkeleesti. Kun ottaa huomioon senkin ettei d40/d60-sarjalle ole ollut hyvää potrettilasia automaattitarkennuksella tätä ennen.

Vielä kun joku valmistaisi noin 24mm kinovastaavan valovoimaisen laajakulmaprimen croppikennolle.
JPQ

Viesti Kirjoittaja JPQ »

Fr0Z kirjoitti:Kyllähän toi ihan tervetullut uutuus on!
Nikonin D40,D40x ja D60 rungollehan ei ole ollut automaattitarkentavaa 50mm objektiivia. Ja onhan toi muutenkin ainut Nikonille saatava 50mm missä on runkotarkennusmoottori.

Saas nähdä millainen on optisesti... ja mihin hintaan sitä myyvät.
Eikä sigman omille rungoille iole juuri kuin 30mm/f1.4 jos valovoimaa hakee.
JPQ

Viesti Kirjoittaja JPQ »

Quu kirjoitti:Oli piirto ja laatu mitä tahansa, niin tämä lasi tulee myymään ihan perkeleesti. Kun ottaa huomioon senkin ettei d40/d60-sarjalle ole ollut hyvää potrettilasia automaattitarkennuksella tätä ennen.

Vielä kun joku valmistaisi noin 24mm kinovastaavan valovoimaisen laajakulmaprimen croppikennolle.
Tästä olen samaa mieltä ja mulle riittää jopa f4 mutta mielummin f2.8 tai parempi. myös 18mm samalla tavalla kiitos.
Quu

Viesti Kirjoittaja Quu »

JPQ kirjoitti:
Quu kirjoitti:Oli piirto ja laatu mitä tahansa, niin tämä lasi tulee myymään ihan perkeleesti. Kun ottaa huomioon senkin ettei d40/d60-sarjalle ole ollut hyvää potrettilasia automaattitarkennuksella tätä ennen.

Tästä olen samaa mieltä ja mulle riittää jopa f4 mutta mielummin f2.8 tai parempi. myös 18mm samalla tavalla kiitos.
Nyt haaveilin ennemmin lasista jonka f-luku alkaisi ykkösellä. :)
Vastaa Viestiin