Sigma 50mm/f1.4 EX DG HSM
-
Sigma iskee FF-kennoisten normaalirintamaan mielenkiintoisella objektiivilla:
Saatavana Sigma, Canon, Nikon, Pentax ja Sony -rungoille.
- Standard lens with large maximum aperture of F1.4.
- It creates sharp images with high contrast and ensures superior peripheral brightness.
- Incorporates molded glass aspherical lens, perfectly correcting coma aberration and creating superior image quality.
- Super multi-layer coating reduces flare and ghosting.
- Hyper Sonic Motor (HSM) ensuring silent, high-speed AF
Lisätietoja dpreview:ltä
http://www.dpreview.com/news/0803/08031801sigma50mm.asp
Saatavana Sigma, Canon, Nikon, Pentax ja Sony -rungoille.
- Standard lens with large maximum aperture of F1.4.
- It creates sharp images with high contrast and ensures superior peripheral brightness.
- Incorporates molded glass aspherical lens, perfectly correcting coma aberration and creating superior image quality.
- Super multi-layer coating reduces flare and ghosting.
- Hyper Sonic Motor (HSM) ensuring silent, high-speed AF
Lisätietoja dpreview:ltä
http://www.dpreview.com/news/0803/08031801sigma50mm.asp
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Niinpä, canonisteille varsinkaan... Muilla merkeillä tilanne voi olla toinen.Hannu KH kirjoitti:Mikäs tästä nyt niin mielenkiintoisen tekee?...sehän on vain Sigma.....
Tekisipä mieleni veikata että on pehmeä täydellä aukolla eikä tarkenna oikein. Toivottavasti olen väärässä. Muutoin mekaaninen laatu luultavasti pesee Canonin vastaavan.
insinöörikuvaaja | Flickr | Kuvaajat.com | fb
-
- Viesti:
-
Eipä tuota Canonin 1.4:n mekaanista laatua ole pahemmin kehuskeltu.harrin kirjoitti:Niinpä, canonisteille varsinkaan... Muilla merkeillä tilanne voi olla toinen.Hannu KH kirjoitti:Mikäs tästä nyt niin mielenkiintoisen tekee?...sehän on vain Sigma.....
Tekisipä mieleni veikata että on pehmeä täydellä aukolla eikä tarkenna oikein. Toivottavasti olen väärässä. Muutoin mekaaninen laatu luultavasti pesee Canonin vastaavan.
Tarkennusmoottorit hajoavat ym.
Sigman EX-sarjan mekaaninen laatu on mielestäni ollut lähes aina parempaa kuin Canonin ei-L -sarjan objektiiveilla.
-
- Viesti:
-
Canonin 50 milliset f1.2:sta lukuunottamatta on mekaanisesti sellaista kuraa ettei pahemmasta väliä - ja f1.2 maksaa pykälää vaille prleesti. Joten kyllä tuossa Sigmallekin markkinarakoa löytyy.harrin kirjoitti:Niinpä, canonisteille varsinkaan... Muilla merkeillä tilanne voi olla toinen.Hannu KH kirjoitti:Mikäs tästä nyt niin mielenkiintoisen tekee?...sehän on vain Sigma.....
-
- Viesti:
Niinhän minä tuossa sanoinkin, että mekaanisesti Sigma pesee Canonin. Mutta kun ottaa huomioon, miten skarppi ja halpa Canon on, niin... jos Sigma perinteisesti tarkentaa keturalleen niin paremmasta tarkennusmoottorista ole paljon iloa.JuhaH kirjoitti:Canonin 50 milliset f1.2:sta lukuunottamatta on mekaanisesti sellaista kuraa ettei pahemmasta väliä - ja f1.2 maksaa pykälää vaille prleesti. Joten kyllä tuossa Sigmallekin markkinarakoa löytyy.harrin kirjoitti:Niinpä, canonisteille varsinkaan... Muilla merkeillä tilanne voi olla toinen.Hannu KH kirjoitti:Mikäs tästä nyt niin mielenkiintoisen tekee?...sehän on vain Sigma.....
insinöörikuvaaja | Flickr | Kuvaajat.com | fb
-
Toisaalta, jos objektiivista putoaa etulinssit laukkuun nin ei ole oikeastakaan tarkenuksesta iloa ,-]harrin kirjoitti:Niinhän minä tuossa sanoinkin, että mekaanisesti Sigma pesee Canonin. Mutta kun ottaa huomioon, miten skarppi ja halpa Canon on, niin... jos Sigma perinteisesti tarkentaa keturalleen niin paremmasta tarkennusmoottorista ole paljon iloa.JuhaH kirjoitti:Canonin 50 milliset f1.2:sta lukuunottamatta on mekaanisesti sellaista kuraa ettei pahemmasta väliä - ja f1.2 maksaa pykälää vaille prleesti. Joten kyllä tuossa Sigmallekin markkinarakoa löytyy.harrin kirjoitti: Niinpä, canonisteille varsinkaan... Muilla merkeillä tilanne voi olla toinen.
Vaikeita valintoja ;-D
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
- Viesti:
Tämä tiivistää minunkin ajatukset hyvin. Mutta helppo olisi verrata kun on Nikkor 50mm f/1.4 jo olemassa. Jos Sigma on piirroltaan samaa tasoa mutta tarkennus parempi niin Nikkor myyntiin ja jos taas ei niin Sigma myyntiin.OskuK kirjoitti:Toisaalta, jos objektiivista putoaa etulinssit laukkuun nin ei ole oikeastakaan tarkenuksesta iloa ,-]
Vaikeita valintoja ;-D
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
-
-
-
- Viesti:
Holy shit! Lopultakin. Tätä olen kysellyt saapuvaksi moneen kertaan ja monta vuotta, ihmetellyt miksei tätä jo ole. Minun mielestäni on vain järjetöntä, että Sigma tai Tamron ei ole aiemmin tarjonnut 50-millistä. Helppo valmistaa, kysytty tuote ja sitä voi myydä kaikille suurille merkeille. Tuolle luulisi olevan kysyntää. Isojen merkkien omat vastaavat tuotteet ovat laadultaan usein vain kohtuullisia.
Itse näkisin tuon hyvinkin vaihtoehtona esim Canonin 50mm f/1.4:lle. Ei se Canoni todellakaan täydellä aukolla niin terävä ole. Sigma voi aivan hyvin (helposti?) päästä samalle tasolle.
Itse näkisin tuon hyvinkin vaihtoehtona esim Canonin 50mm f/1.4:lle. Ei se Canoni todellakaan täydellä aukolla niin terävä ole. Sigma voi aivan hyvin (helposti?) päästä samalle tasolle.
-
-
Eikä sigman omille rungoille iole juuri kuin 30mm/f1.4 jos valovoimaa hakee.Fr0Z kirjoitti:Kyllähän toi ihan tervetullut uutuus on!
Nikonin D40,D40x ja D60 rungollehan ei ole ollut automaattitarkentavaa 50mm objektiivia. Ja onhan toi muutenkin ainut Nikonille saatava 50mm missä on runkotarkennusmoottori.
Saas nähdä millainen on optisesti... ja mihin hintaan sitä myyvät.
-
Tästä olen samaa mieltä ja mulle riittää jopa f4 mutta mielummin f2.8 tai parempi. myös 18mm samalla tavalla kiitos.Quu kirjoitti:Oli piirto ja laatu mitä tahansa, niin tämä lasi tulee myymään ihan perkeleesti. Kun ottaa huomioon senkin ettei d40/d60-sarjalle ole ollut hyvää potrettilasia automaattitarkennuksella tätä ennen.
Vielä kun joku valmistaisi noin 24mm kinovastaavan valovoimaisen laajakulmaprimen croppikennolle.
-
Nyt haaveilin ennemmin lasista jonka f-luku alkaisi ykkösellä. :)JPQ kirjoitti:Tästä olen samaa mieltä ja mulle riittää jopa f4 mutta mielummin f2.8 tai parempi. myös 18mm samalla tavalla kiitos.Quu kirjoitti:Oli piirto ja laatu mitä tahansa, niin tämä lasi tulee myymään ihan perkeleesti. Kun ottaa huomioon senkin ettei d40/d60-sarjalle ole ollut hyvää potrettilasia automaattitarkennuksella tätä ennen.
Vielä kun joku valmistaisi noin 24mm kinovastaavan valovoimaisen laajakulmaprimen croppikennolle.