1Ds Mark III, iso 3200 ja juovat kuvissa ?!
-
1Ds Mark III, iso 3200 ja juovat kuvissa ?!
Kokeilin 1Ds III:n rajoja ISO 3200-maksimiherkkyydellä ja ihmetystä herättävät hennot juovat kuvissa (yötaivaalla). Kohina puskee esiin jonkin verran mutta kuuluvatko tuollaiset juovat asiaan ??
Voisiko joku hostata pari esimerkkikuvaa, fotom, adapteri?
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
-
-
Re: 1Ds Mark III, iso 3200 ja juovat kuvissa ?!
Mitäs se üvervalokuvaaja tällaisia n00b-kysymyksiä postailee?spege kirjoitti:Kokeilin 1Ds III:n rajoja ISO 3200-maksimiherkkyydellä ja ihmetystä herättävät hennot juovat kuvissa (yötaivaalla). Kohina puskee esiin jonkin verran mutta kuuluvatko tuollaiset juovat asiaan ??
-
En ole aikaisemmin törmännyt tällaiseen ongelmaan ja kysynkin sitä että kuuluuko hennot juovat asiaan vai onko kennossa jotakin vikaa? Auttakaa spegeä hädän hetkellä!porta kirjoitti:Mitäs se üvervalokuvaaja tällaisia n00b-kysymyksiä postailee?
-
- Viesti:
Googleta "banding" yhdistettynä sanoihin "Canon" tjsp.
...tää on oikeesti koomista. Ei pahalla, mut kyl nyt D3 olis poikaa ;)
Toi banding "ongelma" on ihan yleistä kaikilla rungoilla kun käytetään maksimi ISO:a. Toisissa rungoissa sitä on enemmän ja toisissaa vähemmän.
Miksi et 40D:llä tee testikuvausta ISO3200:lla? Siinä se vasta näkyykin...
...tää on oikeesti koomista. Ei pahalla, mut kyl nyt D3 olis poikaa ;)
Toi banding "ongelma" on ihan yleistä kaikilla rungoilla kun käytetään maksimi ISO:a. Toisissa rungoissa sitä on enemmän ja toisissaa vähemmän.
Miksi et 40D:llä tee testikuvausta ISO3200:lla? Siinä se vasta näkyykin...
-
Siis tarkoittaako tuo "banding" samaa kuin hennot juovat kuvissa? Voiko tuo "juovaongelma" ilmetä eri tasoisena samassa kameramallissa ?okam kirjoitti: Toi banding "ongelma" on ihan yleistä kaikilla rungoilla kun käytetään maksimi ISO:a. Toisissa rungoissa sitä on enemmän ja toisissaa vähemmän.
-
Tuotapa just. Saatatpa jopa sinä ymmärtää, miksi D3:n "vain" 12Mpix on ihan jees :) Kun sen AF vieläpä toimii :)spege kirjoitti:
Siis tarkoittaako tuo "banding" samaa kuin hennot juovat kuvissa? Voiko tuo "juovaongelma" ilmetä eri tasoisena samassa kameramallissa ?
EDIT: Googleta tai hae Dprevikasta "D70 + banding" siinä sulle mallia, mistä kyse.
-
- Viesti:
-
Mikä testi, voitko laittaa linkin?radicalis kirjoitti: Tossahan oli juuri rinnakkaisketjussa "puolueeton" testi 1Ds3 ja D3 välillä.
En nyt sanoisi että käyttökelvoton mutta yökuvissa (tumma taivas) tuo juovaisuus kyllä vähän häiritsee. Mutta kysyn edelleen esiintyykö tuo ongelma kaikissa rungoissa (kennoissa) samalla tavalla vai onko minulla maanantaikappale 1Ds III:sta?radicalis kirjoitti:Se on vaan voi voi, jos herkkyys 3200 on käyttökelvoton :).
Voiko tuota juovaisuutta poistaa millään kohinanpoisto-ohjelmalla?
-
Kyllä 1D$ III:sta käytetään ulkonakin, ainakin minä käytän. Onhan siinä sääsuojaukset ja kaikki. ;)ahz kirjoitti:Minkälaiselta studiokameran iso 3200 sitten pitäisi näyttää?
Onneksi minä en tarvitse noita suuria herkkyyksiä kovin paljon mutta sen sijaan arvostan suuresti DeeÄssän mahtiresoluution lisäksi sen mahtavaa sävydynamiikkaa. :)
-
Sitä saa mitä tilaa ;) hyviä kuvaushetkiä vain sinnekin ;)spege kirjoitti:Kokeilin 1Ds III:n rajoja ISO 3200-maksimiherkkyydellä ja ihmetystä herättävät hennot juovat kuvissa (yötaivaalla). Kohina puskee esiin jonkin verran mutta kuuluvatko tuollaiset juovat asiaan ??
-
Montax inkaria nyt tipahti kanootista? Ja vielä tyvenessä polvensyvysessä vedessä. Liekö sitä vettä edes ollutkaan vaan kuivaharjoittelua maalla?
Spege? ...koska se vaihtorumba TAAS alkaa? Sull o selvästi pasha kamera eli myy se mulle ...hmmm...apaut pariin donaan...kolme?? Mää en tartte sitä ISO3200 arvoa vaan lupailen kuvata alle ja max ISO800 tietämissä suurimman osan kuvistani eli minä en tarvitse superominaisuuksia joita on tuossa IIIDs:ssä ;D
Spege? ...koska se vaihtorumba TAAS alkaa? Sull o selvästi pasha kamera eli myy se mulle ...hmmm...apaut pariin donaan...kolme?? Mää en tartte sitä ISO3200 arvoa vaan lupailen kuvata alle ja max ISO800 tietämissä suurimman osan kuvistani eli minä en tarvitse superominaisuuksia joita on tuossa IIIDs:ssä ;D
TS: Turun urheilumuistomerkki vilisi kirjoitusvirheitä : EN SE OLLuT MINÄ! ;D
-
Eiköhän tuo 1Ds ole kokonaisominaisuuksien puitteissa yleiskattavuudeltaan kuitenkin parasta vastinetta rahalle tämän päivän markkinoilla. Tästä tuskin on kukaan eri mieltä?hotspot kirjoitti:Sitä saa mitä tilaa ;) hyviä kuvaushetkiä vain sinnekin ;)spege kirjoitti:Kokeilin 1Ds III:n rajoja ISO 3200-maksimiherkkyydellä ja ihmetystä herättävät hennot juovat kuvissa (yötaivaalla). Kohina puskee esiin jonkin verran mutta kuuluvatko tuollaiset juovat asiaan ??
Se, että kameran ISO3200 on hämärä kuvauksessa oikeastaan rungon ominaisuuksissa lähinnä hätävarana, ei vielä karsi kovinkaan montaa käyttäjää muille markkinoille. Itse en muista koska olisin välttämättömästi tarvinnut kyseistä herkkyyttä tosi elämässä. Monesti hätä keinot keksii, joten koitan pitää pääni pois puun kyljestä. ;-)
Viimeksi muokannut J.Lehtinen, Maalis 17, 2008 15 : 20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Viesti:
-
- Viesti:
En kyllä sanoisi... 1ds3 taitaa pääasiassa tarjota vain enemmän pikseleitä mitä d3... tai ehkä voisi sanoa että ainoastaan pikselien määrässä d3 jää jälkeen...J.Lehtinen kirjoitti: Eiköhän tuo 1Ds ole kokonaisominaisuuksien puitteissa yleiskattavuudeltaan kuitenkin parasta vastinetta rahalle tämän päivän markkinoilla.
imo d3 tarjoaa huimasti enemmän rahalle vastinetta...
-
J.Lehtinen kirjoitti:Eiköhän tuo 1Ds ole kokonaisominaisuuksien puitteissa yleiskattavuudeltaan kuitenkin parasta vastinetta rahalle tämän päivän markkinoilla. Tästä tuskin on kukaan eri mieltä?hotspot kirjoitti:Sitä saa mitä tilaa ;) hyviä kuvaushetkiä vain sinnekin ;)spege kirjoitti:Kokeilin 1Ds III:n rajoja ISO 3200-maksimiherkkyydellä ja ihmetystä herättävät hennot juovat kuvissa (yötaivaalla). Kohina puskee esiin jonkin verran mutta kuuluvatko tuollaiset juovat asiaan ??
Se, että kameran ISO3200 on hämärä kuvauksessa oikeastaan rungon ominaisuuksissa lähinnä hätävarana, ei vielä karsi kovinkaan montaa käyttäjää muille markkinoille. Itse en muista koska olisin välttämättömästi tarvinnut kyseistä herkkyyttä tosi elämässä. Monesti hätä keinot keksii, joten koitan pitää pääni pois puun kyljestä. ;-)
Sitähän olen itsekin tässä topikissa aiemmin sanonut että 1Ds on hyvä kamera mutta pitää tietää sen rajoitukset ja studio ym muussa hyvän valon alueilla käytössä aivan erinomainen.
Ei se kameran hinta tai status tee siitä kaikkivoipaa jokapaikan/tilanteen laitetta ja sillä kuvaavan pitäisi osoittaa nöyryyttä tätä asiaa kohtaan ja kanssa myöntää tosiasiat kun ne eteen tulevat ilman katkeruutta kuvitellusta ylivoimaisuudesta.
Itse joudun käyttämään paljon 6400 ja sitä herkempiäkin asetuksia ja sen myötä valitsin toisen merkin.