Varoitus New York Camerasta

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
Vastaa Viestiin
mixdown

Varoitus New York Camerasta

Viesti Kirjoittaja mixdown »

Tehdessäni kamerakauppoja kyseisen liikkeen kanssa asia ei toiminut ollenkaan asiallisesti. Kaupat tehtiin maksu tilille ja tavara postiin periaatteella. Kamera tuli mutta siinä oli mukana postiennakkomaksu jo koko maksetusta hinnasta. Ihmettelivät mitä valittamista on koska he ovat rahat saaneet ja kamera on lähetetty. Nyt parissa kuukaudessa asia ei ole edennyt edes kuluttaja-asiamiehenkään puuttumisella joten kaupat on siirretty EU- kuluttaja-asiamiehen käsiteltäväksi. Liike on lopettanut myös vastaamasta asiaa koskeviin tiedusteluihin.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
mikko
Viestit: 2334
Liittynyt: Tammi 10, 2003 9 : 29
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikko »

Mitä tähän enää voi sanoa?
*Pro Mikko Laakso*
MattiH
Site Admin
Viestit: 6388
Liittynyt: Tammi 08, 2003 20 : 57
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MattiH »

Oletko soittanut sinne puhelimella? Englantiahan puhutaan NYC:ssä aivan sujuvasti. Tämän kaltaisiia kertomuksia en ole montaa lukenut. Viimeisten vuosien aikana olen lukenut monta kymmentä tarinaa, joissa on jouduttu parhaimmillaan yli puoli vuotta odottamaan NYC:istä tilattua tavaraa. Viikko viikon jälkeen lupaillaan, että tavara lähtee muutaman päivän päästä tai sitten parhaimmillaan on jo lähetetty.

Monta tuhatta onnistunutta kauppaakin ovat suomalaiset NYC:in kanssa tehneet. Etukäteen ennen tilausta voi yrittää varmistua, että tilattu tavara on heti saatavana. Jollei ole, niin itse en NYC:istä mitään tilaisi.

AC-Foto, Computeruniverse.net ja Technikdirect ovat saksalaisista kaupoista "luotettavimpia".

Muista kertoa, miten asiasi etenee. Maksoitko kameran toisen kertaan?
PeSa
Viestit: 656
Liittynyt: Maalis 18, 2004 19 : 45
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Varoitus New York Camerasta

Viesti Kirjoittaja PeSa »

mixdown kirjoitti: Kamera tuli mutta siinä oli mukana postiennakkomaksu jo koko maksetusta hinnasta... Ihmettelivät mitä valittamista on koska he ovat rahat saaneet ja kamera on lähetetty.
Siis mitä tuolla oikein tarkoitat? Pitikö muka maksaa tuplasti vai oliko vain maksupaprua paketissa??
luola
Viestit: 947
Liittynyt: Helmi 01, 2003 1 : 36

Viesti Kirjoittaja luola »

Siis hetkinen? Ainahan on kiva valittaa, oikein kuluttaja-asiamiestä myöten, mutta mistä? Täsmennä nyt vähän?
- Lähinnä käsitän sanojen välistä, että pillastumisen aiheena voisi olla kuitin puuttuminen? Ja että sitämyötä epäilet takuuasioita? Tai jos olet yrittäjä, tarviit kuitin kirjanpitoon? Eikös siihen pahimmassa tapauksessa riitä nyt saamasi paperit + todiste tilisiirrosta?
lm
SamiN
Viestit: 1030
Liittynyt: Tammi 05, 2004 12 : 32
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja SamiN »

Minä ainakin ymmärsin ilman rivienvälistälukua tuon tapauksen niin että kamera oli maksettu ostohetkellä mutta tuli silti postiennakolla. Eli tuplamaksu.
luola
Viestit: 947
Liittynyt: Helmi 01, 2003 1 : 36

Viesti Kirjoittaja luola »

SamiN kirjoitti:Minä ainakin ymmärsin ilman rivienvälistälukua tuon tapauksen niin että kamera oli maksettu ostohetkellä mutta tuli silti postiennakolla. Eli tuplamaksu.
Hohhoijaa...
mixdown kirjoitti:Ihmettelivät mitä valittamista on koska he ovat rahat saaneet ja kamera on lähetetty.
lm
PekkaM
Viestit: 524
Liittynyt: Maalis 30, 2004 12 : 02
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PekkaM »

Normaalilla sisälukutaidollani ymmärsin, että ennakkoon tilille maksetussa kamerassa oli saapuessaan postiennakkomaksu, eli sama hinta uudestaan.

Ainoa kokemukseni ko. liikkeestä on, kun kerran tiedustelin kameran saatavuutta sähköpostitse. Kolmen viikon kuluttua tuli vastaus, joka alkoi "Sorry that answering took a while..." ja luvattiin, että kameraa olisi saatavilla noin kuukauden kuluessa. Tässä vaiheessa olin ostanut ko. kameran jo kaksi viikkoa aiemmin Suomesta lähes samaan hintaan.

B&H:lle laitoin yksinkertaisen tiedustelun noin kolme viikkoa sitten, ei vastausta edelleenkään.

Edelleen ihmettelen: Miksei sähköposteihin vastata?
SamiN
Viestit: 1030
Liittynyt: Tammi 05, 2004 12 : 32
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja SamiN »

luola kirjoitti:
SamiN kirjoitti:Minä ainakin ymmärsin ilman rivienvälistälukua tuon tapauksen niin että kamera oli maksettu ostohetkellä mutta tuli silti postiennakolla. Eli tuplamaksu.
Hohhoijaa...huokaus...
Ihmettelivät mitä valittamista on koska he ovat rahat saaneet ja kamera on lähetetty.
hohhoijaa vaan itsellesi :p

- ovat saaneet rahansa joo koska kamera _oli_maksettu_ostohetkellä.

- ovat mahdollisesti lähettäneet kameran _silti_ erehdyksessä postiennakolla.

mixdown varmaan kertoo asian todellisen laidan niin ei tarvitse spekuloida sen enempää.
Leht1n
Viestit: 480
Liittynyt: Joulu 11, 2003 4 : 23
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Leht1n »

PekkaM kirjoitti:Edelleen ihmettelen: Miksei sähköposteihin vastata?
Tuo on muuten heti mustalaisten jälkeen yksi ärsyttävimmistä asioista mitä tiedän. Ottaa niin päähän, jos on monta rautaa tulessa ja katselee kameraa vaikka useammasta paikasta yhtä aikaa, eikä kukaan vastaa. Sitten on vielä se, että vastataan epämääräisesti vaikka itse olisit halunnut tarkkaa tietoa tärkeistä asioista. Nettiporno on pieni lieveilmiö tuohon verrattuna.



—Timo
Quot capita, tot sensus.
Nikon Coolpix 2500 > Sony DSC-F717 > Olympus C-5060WZ > Nikon Coolpix 5400 > Nikon D70 > Nikon Coolpix 8400 > Nikon D60 > Nikon D300
luola
Viestit: 947
Liittynyt: Helmi 01, 2003 1 : 36

Viesti Kirjoittaja luola »

Niin, totta, sittenhän tapaus tietenkin on tosiaan selvä, jos hän ei ole saanutkaan maksamaansa kameraa itselleen ulos postista. (Tai meni maksamaan sen 2 kertaa, mitä en kyllä enää ymmärtäisi..) Totta, totta!
Luin sitten liikaa rivien välistä :) minulle kun jäi käsitys, että mixdown on kuitenkin jo kameransa saanut, mutta on vain edelleen pillastunut erehdyksessä laitetusta postiennakkolaskusta. My mistake.
-Mutta kerropas nyt jo viimein tarkemmin, mixdown; saitko lopulta kameran, onko kamera edelleen postissa, vai maksoitko 2 kertaa??
lm
mikko
Viestit: 2334
Liittynyt: Tammi 10, 2003 9 : 29
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikko »

Leht1n kirjoitti:Miksei sähköposteihin vastata?
Tuo on muuten heti mustalaisten jälkeen yksi ärsyttävimmistä asioista mitä tiedän.
Itse en ole ottanut tuosta stressiä firma joka ei vastaa päivän kuluessa sähköpostiini tippuu automaattisesti linkki listaltani ja siitä lafkasta en ikinä mitään tilaa saati sitten lähetä uudelleen sähköpostia.
Jos yhden päivän aikana ei ehdi vastaamaan viesteihin on väärällä alalla.

Muutama firma jotka on poissa laskuista:

-Ny-camera.com
-hksuppiles.com
-shop.canon.com.hk
-rajala

Parhaimmat:

-topfoto-online
-ac-foto

Nykyään en paljon muilta kyselekään.

Eikös tänne voisi peurustaa mustaa listaa, johon voisi aina kirjata huonot lafkat.
*Pro Mikko Laakso*
pleppanen
Viestit: 173
Liittynyt: Syys 15, 2003 8 : 31

Viesti Kirjoittaja pleppanen »

mikko kirjoitti:Eikös tänne voisi peurustaa mustaa listaa, johon voisi aina kirjata huonot lafkat.
Aika hyvin muiden kokemuksista on jo tähänkin mennessä muodostunut kuva eri yritysten asiakaspalvelun tasosta.

Joskus tilaajan kommunikointikyvyssä (esim. kielitaidossa) on vajavaisuuksia ja epäselvyydet asioinnissa saattavat johtua jo siitä.

Tarkoituksellinen kilpailevan yrityksen mollaaminenkin on asia, mitä ei voida jättää huomiotta.
PekkaM
Viestit: 524
Liittynyt: Maalis 30, 2004 12 : 02
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PekkaM »

pleppanen kirjoitti:Joskus tilaajan kommunikointikyvyssä (esim. kielitaidossa) on vajavaisuuksia ja epäselvyydet asioinnissa saattavat johtua jo siitä.
En epäile, ettei tuotakin tapahtuisi. Uskaltaisin väittää oman englannintaitoni olevan jopa suomenkielentaitoani parempi, joten siitä ei varmaan johdu tuo heikko yhteydenpito. Tuntuu vaan olevan karu tosiasia, että sähköpostiin vastaaminen ei ole firmoilla millään sijalla prioriteettilistalla.

Sinänsä juttu on ihan käsittämätön, mikään ei saa epävarmaa asiakasta hämmentymään pahemmin kuin viesteihin vastaamattomuus. Online-kaupoissa verkon kautta asiointi on myös asetettu etusijalle, joten on ihan anteeksiantamatonta, että usein ainoa tapa saada vastuksia asiallisessa ajassa on ulkomaanpuhelu, joihin kumma kyllä yleensä löytyy aina ihminen vastaamaan heti.

Alkaa kohta houkuttelemaan tuo Helsingin Stockmann kaupantekoon, vaikka Akibastakaan en vielä keksi mitään valittamista (sormet ristissä)... Ehkä osin siksi, etten jaksanut odottaa email vastausta vaan soitin perään ;)
mixdown

Ny-camerasta

Viesti Kirjoittaja mixdown »

Täsmennän nyt vastausta vaille jäineisiin kysymyksiin. Siis jo maksettu kamera tuli postiennakkomaksun kanssa jota en tietenkään käynyt lunastamassa. Olisi nyt luultavasti satoja euroja saamatta. Yritimme saada heidät lähettämään kameran toisen kameran ilman postiennakkoa ja jo täällä oleva palautuisi takaisin. Toinen mahd. tarjosimme, että ilmoittaisivat postiin ennakkkomaksun peruutuksen, mutta ei mitään ole kuulunut. Lupasivat palauttaa rahat noin kolme viikkoa sitten. sen jälkeen hiljaisuus.
luola
Viestit: 947
Liittynyt: Helmi 01, 2003 1 : 36

Viesti Kirjoittaja luola »

No niin, nyt on asia selvä! Kyllä tuo jo aikas pahalta kuulostaa. Ja ihmeelliseltä. Onhan täällä ollut kai lukuisia kertoja varoituksia juuri NYC:stä, mutta useimmiten kyse ollut toimitusten viiveestä ym.
Onneksi liike sentään on myöntänyt rahat saaneensa, niin sinulla ei siinä enää ole enempiä todistelemista.
Mitäs se kuluttaja-asiamies sanoi?
- Ainut lohtu asiassa on se, että NYC sentään edelleen toimii ja kai aikookin toimia, joten jos juttu on selkeä, ei millään uskoisi niillä olevan intressissä pimittää rahoja. Kyllä ne sieltä tulevat, mutta vain tyypillisellä viiveellä?
Jos olisit osunut johonkin konkurssiliikkeeseen, tai muuten vain "häviävään" kauppaan, asia olisi totaalisesti eri.
-Kerrohan sitten, miten homma etenee.
lm
rättikatto
Viestit: 9
Liittynyt: Touko 13, 2004 13 : 15
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja rättikatto »

Näköjään firma on parantanut tapansa. Ainakin minä sain nopeasti kamerani sieltä. Torstaina tilaus, täällä postipisteessä keskiviikkona.

Itse tilasin postiennakolla. Sieluni tila ei sallinut laittaa ennakkomaksua ulkomaiseen firmaan. Saati, että olisin antanut Visan numeroa.

Top-vision sen sijaan tilaustani noteerannut mitenkään. Eivät vastanneet sähköpostiin. No, enpä menettänyt rahojanikaan. Herää kysymys, miksi he mainostavat postiennakkomahdollisuutta. Voi olla, että jotkut ovat ryssineet tilauksensa, eli ovat jättäneet lunastamatta tilauksensa.
Tässäkin tapauksessa firma voisi poistaa postiennakkomahdollisuuden reiluuden nimessä.
Vastaa Viestiin