Arvosta keskustelukumppaniasi

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
docci

Viesti Kirjoittaja docci »

Paras voi olla joskus vain hyvä. Hyvä riittää tarpeisiini. Ei ole kovin monta hyvää suomalaista valokuvausfoorumia. Olen väärin ymmärretty jos teille tulee sellainen käsitys, että olisin perustellut kirjoituksellani sitä, ettei tämä olekaan minulle paras valokuvausfoorumi. Kirjoitukseni viittaus taiteellisuuteen ei ollut asiassa oleellisin. Rehellisesti sanoen en ymmärrä niistä keskivertoa enempää.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
kmb
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kmb »

Ok. Minusta tämä on suomalaisista foorumeista joita itse käytän ylivoimaisesti heikoin aloittelijalle. Mutta prioriteetteja on monia.
Tipe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tipe »

kmb kirjoitti:Ok. Minusta tämä on suomalaisista foorumeista joita itse käytän ylivoimaisesti heikoin aloittelijalle. Mutta prioriteetteja on monia.
Mä en sanois heikoin, mutta väliin vaativin ja useasti helpoin laiskalle.

Aloittelijan kysymyksiä on "mikä putki", "mikä runko", "kumpi näistä" ja samankaltaisia keskustelunaloituksia on kymmeniä. Monessa keskustelussa vilahtaa esiin, että käytä hakua... se kyllä osataan tyrmätä ja siitä valittaa, mutta mikä hittó se on, ettei laiskuudesta saisi 'sakottaa' joskus ?

IMO tuo laiskuus/tietämättömyys mitä moni ensikertalainen ja jopa hivenen kokemattomampikin keskustelija harrastaa ei ole sitä hyvää nettikeskustelua. Jos kaikki asiat pitää tuoda eteen, kuin Manulle illallinen, niin mihin jää se oppiminen ?
Ensenada

Viesti Kirjoittaja Ensenada »

Minun mielestäni tämä DCnetin foorumi on niin kuin pubi.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Masala »

Karavaani kulkee ja koirat haukkuu.

Helppoa ja yksinkertaista. Teet näin: joku kirjoittaa jotain shittiä sun kuvista tai tekstistä... Katso käyttäjätiedot -> mitä on kirjoitellut aikaisemmin -> harrastaa leipätyöksensä ihmisten haukkumista -> johtopäätös: jätä omaan arvoonsa...

Toimii myös tietty toisinpäin ja hyvien tyyppien juttuja kuuntelee mielellään tai jos kaveri on sen verran high-tech, että tietää mistä puhuu.

Myyntithreadeistä on lisäksi helppo nähdä myös onko kaveri tehnyt ennenkin kauppaa...
IlkkaS.

Viesti Kirjoittaja IlkkaS. »

kmb kirjoitti:Ok. Minusta tämä on suomalaisista foorumeista joita itse käytän ylivoimaisesti heikoin aloittelijalle.
Hyvä tietää tuo, kun tässä on vuosikausia tullut perse punaisena hierotuksi neuvoja ja vastauksia aloittelijoiden kysymyksiin. Helpotuksella luovutan omalta osaltani vastailun muille foorumilaisille ja alan itse esittää kysymyksiä.

Ensimmäinen kysymys:

Kuka tietäisi tai mistä löytyisi thoriumilla kyllästettyjen Takumarien mallit ja sarjanumerot?
Myyntiin lähdössä helmikuussa:
SMC-Pentax 35/2.8 M
Sigma 24/2.8 Filttermatik (M42)
SMC-Pentax 100/2.8 M (tai)
SMC-Takumar 105/2.8 (M42)
Rikenon 2x conv. PK, 7-elementtinen!

Tiedustele yv:nä tai spostina.
kmb
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kmb »

Tipe kirjoitti:Aloittelijan kysymyksiä on "mikä putki", "mikä runko", "kumpi näistä" ja samankaltaisia keskustelunaloituksia on kymmeniä.
Minusta nämä "putkikysymykset" ovat täysi sivuseikka kun puhutaan valokuvausharrastuksesta (threadin aloittaja viittaa siihen, eikä kameraharrastukseen). Totta kai on hyvä tietää tekniikasta ja välineistä ja hankkia itselleen tarkoituksenmukaiset vehkeet, mutta harrastaminen alkaa vasta sitten kun on ne vehkeet käsissä. Ja mun puolesta voi vaikka v*ttuilla siellä välineden kohdalla, mutta näkisin että valokuvauksesta ja valokuvista keskustelu on se tärkein, ja nimen omaan oikeassa hengessä.
kmb
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kmb »

IlkkaS. kirjoitti:
kmb kirjoitti:Ok. Minusta tämä on suomalaisista foorumeista joita itse käytän ylivoimaisesti heikoin aloittelijalle.
Hyvä tietää tuo, kun tässä on vuosikausia tullut perse punaisena hierotuksi neuvoja ja vastauksia aloittelijoiden kysymyksiin.
Tuskin sinä yksinäsi olet vastuussa koko foorumeiden hengestä ja kulttuurista.
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Masala kirjoitti:Karavaani kulkee ja koirat haukkuu.

Helppoa ja yksinkertaista. Teet näin: joku kirjoittaa jotain shittiä sun kuvista tai tekstistä... Katso käyttäjätiedot -> mitä on kirjoitellut aikaisemmin -> harrastaa leipätyöksensä ihmisten haukkumista -> johtopäätös: jätä omaan arvoonsa...

Toimii myös tietty toisinpäin ja hyvien tyyppien juttuja kuuntelee mielellään tai jos kaveri on sen verran high-tech, että tietää mistä puhuu.
Ei se ole niin helppoa. Kun viestejä on vaikka vain 16, on vaikea ottaa kantaa onko toinen mitä. Pahinta on jos viestejä on 1 ja otsikko on: sanokaas ?
Ja kyssäri elikkä on Canonin 400D:n ja Nikon D40:n välinen ostodilemma.
Eihän sitä tiedä vaikka kysyjä olisikin ihan tosisaan, mutta vain niin tuore ettei huomaa että yhtä hyvillä otsikoilla varustettuna löytyisi samasta ongelmatiikasta 4 keskustelua samalta viikolta ja yhteensä 28kpl. Neuvominen ei saa tarkoittaa sitä että kerrotaan missä on keskusteltu asiasta, vaan neuvomista on omien sanojen jokapäiväinen toisto, koska kertaus on opintojen äiti.
Masala kirjoitti: Myyntithreadeistä on lisäksi helppo nähdä myös onko kaveri tehnyt ennenkin kauppaa...
Ei ole helppoa.
Kumpi on hyvä? Ei ennen yhtään kauppaa, vai käyty paljon kauppaa?

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
OskuK

kmb kirjoitti:
Minusta nämä "putkikysymykset" ovat täysi sivuseikka kun puhutaan valokuvausharrastuksesta (threadin aloittaja viittaa siihen, eikä kameraharrastukseen).

....mutta näkisin että valokuvauksesta ja valokuvista keskustelu on se tärkein ja nimenomaan oikeassa hengessä.
Millä saitilla tuota löytyy? Tämä on välinesaitti. Jos sitä ei ole ehtinyt huomaamaan niin hyvä kerrata sitäkin aina välillä.

Waldo's Peoplen Waldo:

adele

Viesti Kirjoittaja adele »

veshut kirjoitti:DC.net on siitä mukava paikka että täällä on aidosti v*ttumaisia ihmisiä. =)
Juuri näin. Olen aidosti wittumainen ihminen.

Tästä herääkin ajatus, että kaikki DC:n wittumaiset tyypit listattaisiin ja lista laitetaan Stikyksi, esille kaikille paikan päälle eksyneille. Koska olen luonteeltani auttavainen voin muiden wittumaisten nilkkien taakkaa helpottaakseni mainita pari DC:n wittumaista tai tosi wittumaista nimeltä.

Kas tässä:

OskuK, Saivartelija Salosta. Miten kenenkään pää voikin olla noin syvällä omassa hanurissa? Tuo K nimessä tarkoittaa kokovartaloK*****
Saltikov, mulkku ja nihilisti, sala-ampuja, joka elää toisen mielipahasta
Tareone, kymmenen mukulaa, iso asuntolaina vetää pinnan kireälle. Painetta on jossain päästeltävä.
Siren, no Siren on Siren. Korkin ollessa kateissa mies muistelee teiniaikojaan lämpimästi.

Tässä pari heti alkuun, muut mulkut ilmoittautukoot tähän ketjuun. MattiH voi sitten laittaa häirikkölistan esille.
Viimeksi muokannut adele, Marras 21, 2007 17 : 14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
”Tie helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla.”
adapteri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja adapteri »

Nyt minusta tuntuu, että minua ei arvosteta keskustelukumppanina. En päässyt edes adelen listalle. Osku ei noteeraa minua, kun en osallistu keskusteluun MTF-käyristä. spege ei kuvaa sorsia, vaikka pyydän. Pöh, sanon minä.
adele

Viesti Kirjoittaja adele »

adapteri kirjoitti:Nyt minusta tuntuu, että minua ei arvosteta keskustelukumppanina. En päässyt edes adelen listalle. Osku ei noteeraa minua, kun en osallistu keskusteluun MTF-käyristä. spege ei kuvaa sorsia, vaikka pyydän. Pöh, sanon minä.
adele kirjoitti:Tässä pari heti alkuun, muut mulkut ilmoittautukoot tähän ketjuun.
”Tie helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla.”
IlkkaS.

IlkkaS. kirjoitti:Helpotuksella luovutan omalta osaltani vastailun muille foorumilaisille ja alan itse esittää kysymyksiä.
kmb kirjoitti:Tuskin sinä yksinäsi olet vastuussa koko foorumeiden hengestä ja kulttuurista.
Tuskin moista yritinkään väittää.
SMC-Pentax 35/2.8 M

IlkkaS.

adele kirjoitti:Koska olen luonteeltani auttavainen voin muiden wittumaisten nilkkien taakkaa helpottaakseni mainita pari DC:n wittumaista tai tosi wittumaista nimeltä.
. . .
Tässä pari heti alkuun, muut mulkut ilmoittautukoot tähän ketjuun.
Hep. Koska olen luonteeltani auttavainen, olen mulkku. Ja, muitakin elimistölajeja ketjuun mainitakseni, varsinainen perse.
SMC-Pentax 35/2.8 M

adapteri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja adapteri »

adele kirjoitti:
adapteri kirjoitti:Nyt minusta tuntuu, että minua ei arvosteta keskustelukumppanina. En päässyt edes adelen listalle. Osku ei noteeraa minua, kun en osallistu keskusteluun MTF-käyristä. spege ei kuvaa sorsia, vaikka pyydän. Pöh, sanon minä.
adele kirjoitti:Tässä pari heti alkuun, muut mulkut ilmoittautukoot tähän ketjuun.
Minä en voi ilmoittautua, kun en katso kuuluvani tuohon ryhmään. Lähinnä siksi en kuulu, kun en käytä tuollaisia sanoja. En käytä myöskään kirosanoja; jos ei minua kuunnella ilman, niin olkoot kuuntelemati. Luonteeltani ja muuten kyllä varmaankin sovin joukkoon, mutta nimitys pitäisi muuttaa.
OskuK

adapteri kirjoitti:
adele kirjoitti:
Minä en voi ilmoittautua, kun en katso kuuluvani tuohon ryhmään. Lähinnä siksi en kuulu, kun en käytä tuollaisia sanoja. En käytä myöskään kirosanoja; jos ei minua kuunnella ilman, niin olkoot kuuntelemati. Luonteeltani ja muuten kyllä varmaankin sovin joukkoon, mutta nimitys pitäisi muuttaa.
Juu, henkilökohtaisuuksien latelijat löytyvät...niiden latelijoista.

Waldo's Peoplen Waldo:

Petu1

Viesti Kirjoittaja Petu1 »

adele kirjoitti: Tässä pari heti alkuun, muut mulkut ilmoittautukoot tähän ketjuun. MattiH voi sitten laittaa häirikkölistan esille.
Adele itse. Lähestyssaarnaajamaisen lempeä empatiaviljelmä. Not.
Tipe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tipe »

adele kirjoitti: Tästä herääkin ajatus, että kaikki DC:n wittumaiset tyypit listattaisiin ja lista laitetaan Stikyksi, esille kaikille paikan päälle eksyneille.
Höh... mä en päässyt listalle, joten pistän suuren Adele-boikotin pystyyn !

hmmm.. tai sitten pitää petrata !
jari siren
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jari siren »

Tipe kirjoitti:
adele kirjoitti: Tästä herääkin ajatus, että kaikki DC:n wittumaiset tyypit listattaisiin ja lista laitetaan Stikyksi, esille kaikille paikan päälle eksyneille.
Höh... mä en päässyt listalle, joten pistän suuren Adele-boikotin pystyyn !

hmmm.. tai sitten pitää petrata !
Sori tipe nyt etsittiin kettumaisia ei tyhmiä:D
Vastaa Viestiin