Canon EOS 1D II
-
- Viesti:
-
noi kaverit on superammattilaisia. eihän taksikuskitkaan osta ladaa vaan mesen ja noi valokuvaajat tienaa sentään aivan sikana enemmän. ammattilaisille noi väline hankinnat ei ole rahakysymyksiä. se on aivan eri maailma kuin meillä harrastelijoilla.spege kirjoitti:Joo, onhan tuossa kameroita jonkinverran. Mutta yksi puuttuu: missä on EF 1200/5,6L USM? Ei voi vielä leuhkia kunnolla, jos ei tuota torvea löydy kassin pohjalta!To a football game he takes four or five EOS-1D bodies and 600mm f/4, 400mm f/2.8, 300mm f/2.8, 70-200mm f/2.8, and 50mm f/1.4 lenses. For basketball, he adds five or six EOS-1Ds cameras and dispenses with the 400 and 600mm lenses.
Ja tuon luokan kameramiehillä pitää olla myös Rolls-Royce Corniche-avoauto kultasomistein ja sikarinsytyttimen kera liikkumavälineenä.
-
Näin on tuolla rapakon takana. Mutta Suomessa valokuvaajat elävät yleensä nälkärajalla. Hyvä että saa yhden digirungon ja pari pientä L-lasia hankittua.porta kirjoitti:noi kaverit on superammattilaisia. eihän taksikuskitkaan osta ladaa vaan mesen ja noi valokuvaajat tienaa sentään aivan sikana enemmän. ammattilaisille noi väline hankinnat ei ole rahakysymyksiä. se on aivan eri maailma kuin meillä harrastelijoilla.To a football game he takes four or five EOS-1D bodies and 600mm f/4, 400mm f/2.8, 300mm f/2.8, 70-200mm f/2.8, and 50mm f/1.4 lenses. For basketball, he adds five or six EOS-1Ds cameras and dispenses with the 400 and 600mm lenses.
-
pitää varmaan paikkansa, mutta kyseinen artikkeli oli Sports Illustrated'n kuvaajista. Noi kuvaajat elää eri maailmassa. Markkinarako on kavereilla balttiarallaa 280 miljoonaa. Verrataan sitä Suomen 5 miljoonan markkinaan. Siinä on wissi ero. Sitä paitti tota lehtee myydään jenkkienkin ulkopuolella. Varsinkin sitä uimapukunumeroa :)
-
- Viesti:
Mark II:n julkaisupäivä Euroopassa on nettitietojen mukaan 20. huhtikuuta. Joulu on siis jo ovella! 8-)
-
- Viesti:
Sain äskettäin Canonin edustajalta vahvistuksen, että toimitukset Suomeen alkavat huomenna. Vautsi vau! Sama edustaja tosin kertoi, että hiljattain Mark II:n varanneet saavat kameransa vasta syksyllä. Itse varasin kameran jo helmikuun puolivälin jälkeen. Tässä saa nyt jännätä, saanko kameran käyttööni huhti- tai toukokuun aikana vai vasta myöhemmin kesällä.
-
Itse varasin MarkII:n Rajalasta 23.2, enkä ole listan kärkipäässä. Varovasti ennustelivat, että olisin vuorossa touko-kesäkuussa. No, odotteluunkin näyttää tottuvan. Olen odottanut tätä kohta 2-vuotta! Yksinkertaisesti minulle sopivaa digi-mallia ei ole ollut saatavilla. Nyt tuntuu, että odotus palkitaan! Paljonhan sitä on menettänyt, kun on ollut ilman, mutta myös säästänyt, kun kerralla satsaan parhaaseen mahdolliseen, nyt kun kehitys on mennyt odottamalleni tasolla.
-
No minä ennustelen että ensi syksynä Canonilta tulee uusi semipro-digijärjestelmä (EOS-3D tai 5D). Siinä on samanlainen 8 mpix kenno kuin tuossa 1D II:ssa, sarjakuvaus 4-5 ruutua/s, 45 pisteen AF ja 1/8000 s suljin.rst kirjoitti:Yksinkertaisesti minulle sopivaa digi-mallia ei ole ollut saatavilla. Nyt tuntuu, että odotus palkitaan! Paljonhan sitä on menettänyt, kun on ollut ilman, mutta myös säästänyt, kun kerralla satsaan parhaaseen mahdolliseen, nyt kun kehitys on mennyt odottamalleni tasolla.
Sen koko ja paino on vain huomattavasti tuota Mk II:ta pienempi ja hinta enintään 2 500 e.
Joten maksakaapa poijaat itsenne kipeiksi. Minä ainakin tyydyn EOS-10D-runkoon siihen saakka.
- spege -
-
Varmasti Canonilta ja muiltakin tulee uusia semipro-digijärkkäreitä, jotka tietyiltä ominaisuuksiltaan ovat jopa täysin vastaavia Mk II:n kanssa, se lienee selvä. Ennen kaikkea vielä niitä pienempiä ja keveämpiä malleja kuin Mk II. Kuitenkin minun valintani perustuu hyvin paljon niihin ominaisuuksiin, miksi se väistämättä on painava. Sen pitää olla kaikin puolin kestävää (mm. sää) laatua ja tukevatekoinen kaikin puolin. Minulle sopiva seuraava malli on todennäköisesti MK II:n seuraaja joskus 3:n vuoden kuluttua, koska arvostan Canonin objektiiveja mm. niiden kuvanvakaajien ansiosta, ja se on hyvä luontokuvauksessa.
-
Onhan 10D:kin jo pirun jämäkkä kamera magnesiumvalurungolla. En usko että tuo mahdollinen 3D/5D olisi ainakaan yhtään sen huterampi. Ainakin 10D pystykahvan kera tuntuu minun käsissäni jo riittävän jämerältä laitteelta, vaikka nokalla olisi EF 2,8/300 L IS.rst kirjoitti:Ennen kaikkea vielä niitä pienempiä ja keveämpiä malleja kuin Mk II. Kuitenkin minun valintani perustuu hyvin paljon niihin ominaisuuksiin, miksi se väistämättä on painava. Sen pitää olla kaikin puolin kestävää (mm. sää) laatua ja tukevatekoinen kaikin puolin.
- spege -
-
Joo... Eihän täällä Kuopiossa mitään ole.
Ei löydy edes 10Dtä hypisteltäväksi...
Mutta 1Ds löytyy !?!
Naurahdushan siinä pääsi kun tutkailin liikkeessä valikoimaa... 1Dslle voi olla hieman vähemmän menekkiä kuin viereisellä hyllyllä olleelle 300Dlle (hinta oli tosin karmea, jotain 1180 euroa pelkkä runko).
Mutta ei 10Dtä, eikä varsinkaan Mark II:sta.
Mutta 1Ds löytyy !?!
Naurahdushan siinä pääsi kun tutkailin liikkeessä valikoimaa... 1Dslle voi olla hieman vähemmän menekkiä kuin viereisellä hyllyllä olleelle 300Dlle (hinta oli tosin karmea, jotain 1180 euroa pelkkä runko).
Mutta ei 10Dtä, eikä varsinkaan Mark II:sta.
Juha Makkonen
http://www.digislr.net
-
10D pystykahvan kera lienee jo aika lähellä MK II:n painoa ja jämäkkyyttä. Akun virran kestävyydessä taitaa kuitenkin olla iso ero. Joka tapauksessa, jos Canonilla on pro malli ja siitä kevyempi malli, niin jostakinhan siinä kevyemmässä on tingitty verrattuna painavampaan, koska ei siitä painavampaa ole tehty itsetarkoituksella. Yleensä voi kai sanoa, että erilaiset kestävyyteen liittyvät seikat lisäävät painoa ja siitä minä olen valmis maksamaan. Sen lisäksi, että en halua, että heti tulisi rajoituksia/nälkä kasvaisi ominaisuuksissa vastaan.
-
10D
Joo kyllä nuo kypädeet revitään käsistä joka paikassa. Hinta-laatusuhteeltaan aivan erinomainen kamera. Eikä ainakaan minulla ole mitään välitöntä tarvetta vaihtaa sitä uudempaan malliin, kun sain sen viime syksynä (vielä pystykahvan kanssa) työn ja tuskan jälkeen.ExC kirjoitti:Joo... Eihän täällä Kuopiossa mitään ole.
- Runko on jämäkkää magnesiumvalua, pystykahva lisää jämäkkyyttä.
- Sarjakuvaus 3 k/s on riittänyt hyvin kevään lintukuvauksiinkin.
- Automaattitarkennus toimii hyvin.
- Kuvalaatu on super, kohina pientä ISO 800 asti.
- 2,8/300 vakaaja + 2-X on ollut kova sana joutsenkuvauksessa (tehollinen polttoväli on 10D:n kanssa lähes 1000 mm).
- spege -
Pekka Turunen
-
spege:
No niin justiinsa.
Tuo on kärjessä minullakin vaihtoehdoissa, kun dslrään pitäisi siirtyä.
D70 olisi jokusen euron halvempi (yhtä pitkä ellei pitempi odotus saantiin), siinä moire hieman harmittaisi (muuten ei uskalla väittää että kuvanlaadussa olisi merkittäviä eroja).
Mutta Canonilla olisi aika hyvät objektiivivalikoimat (ja kun ei yhtään ole ennestään rasitteena, niin ei tarvitse nojata toiseen suuntaan valmiiksi). Etenkin 70-200 F2.8L USM tai 70-200 F4L USM kiehtoo...
Pitäisi vain päästä hypistelemään...
No niin justiinsa.
Tuo on kärjessä minullakin vaihtoehdoissa, kun dslrään pitäisi siirtyä.
D70 olisi jokusen euron halvempi (yhtä pitkä ellei pitempi odotus saantiin), siinä moire hieman harmittaisi (muuten ei uskalla väittää että kuvanlaadussa olisi merkittäviä eroja).
Mutta Canonilla olisi aika hyvät objektiivivalikoimat (ja kun ei yhtään ole ennestään rasitteena, niin ei tarvitse nojata toiseen suuntaan valmiiksi). Etenkin 70-200 F2.8L USM tai 70-200 F4L USM kiehtoo...
Juha Makkonen
-
10D on moiré-ilmiöstä todella vapaa! Muuten kuvalaatu 10D:n ja D70:n välillä on varmaan aika lailla samaa tasoa.ExC kirjoitti:D70 olisi jokusen euron halvempi, siinä moire hieman harmittaisi (muuten ei uskalla väittää että kuvanlaadussa olisi merkittäviä eroja).
Mutta Canonilla olisi aika hyvät objektiivivalikoimat. Etenkin 70-200 F2.8L USM tai 70-200 F4L USM kiehtoo...
Joo nuo Canonin 70-200-lasit ovat helmiä. Itselläni on 70-200/2,8 L IS ja siitä en luovu vaikka metrin halolla uhattaisiin.
Canonin lasitavara on myös Nikonia halvempaa, mutta laatu ainakin yhtä hyvä. Toivotan Teidät lämpimästi tervetulleeksi Canonistien kerhoon!
Suomen Canonistien keskuskomitean pääsihteeri
- spege -
Pekka Turunen
-
- Viesti:
Samoin ajatuksin olen minäkin liikkeellä. Itse varasin kameran 18.2. ja olen tällä hetkellä Jyväskylässä Kari-Kuvan listan kärjessä. Nyt vain hartaasti toivon, että Canon lähettäisi Jyväskylään edes yhden kappaleen MarkII:ta toukokuussa, jotta saisin kameran ajoissa ennen kesää ja ennen muutamaa tärkeätä kuvausprojektia. Minulle tämä odottelu on ihan hirveää. ;-)rst kirjoitti:Itse varasin MarkII:n Rajalasta 23.2, enkä ole listan kärkipäässä. Varovasti ennustelivat, että olisin vuorossa touko-kesäkuussa. No, odotteluunkin näyttää tottuvan. Olen odottanut tätä kohta 2-vuotta! Yksinkertaisesti minulle sopivaa digi-mallia ei ole ollut saatavilla. Nyt tuntuu, että odotus palkitaan!
-
Kieltämättä aika tuskallista odotusta välillä! Sinulla lienee hyvät mahdollisuudet saada se toukokuussa, jos jakelu menee odotetusti. Minäkin vähän kyselin Kari-Kuvasta, mutta olin jo tehnyt varauksen, niin olisi odotus vain pidentynyt. Mahtaakohan Kari-Kuvassa olla pitkä jono? En ole vielä kuullut, että Suomessa olisi toimituksia tehty, ja nihkeästi muuallakin!Tuomo kirjoitti:Samoin ajatuksin olen minäkin liikkeellä. Itse varasin kameran 18.2. ja olen tällä hetkellä Jyväskylässä Kari-Kuvan listan kärjessä. Nyt vain hartaasti toivon, että Canon lähettäisi Jyväskylään edes yhden kappaleen MarkII:ta toukokuussa, jotta saisin kameran ajoissa ennen kesää ja ennen muutamaa tärkeätä kuvausprojektia. Minulle tämä odottelu on ihan hirveää. ;-)
-
- Viesti:
Kari-Kuvassa listalla on useampia jonottajia, mutta minulle ei ole paljastettu, kuinka pitkä lista on. Canonin kameroilla on Jyväskylässä kaksi edustajaa, Villen Kuva ja Kari-Kuva. Vaikka Kari-Kuva onkin keskittynyt enemmän Canoniin ja Villen Kuva Nikoniin, Mark II:n ennakkotilaukset jakautunevat melko tasaisesti molemmille liikkeille. Jyväskylään digikameroita ei kuitenkaan toimiteta ymmärtääkseni yhtä paljon kuin vaikkapa Helsinkiin, joten Kari-Kuvaankin Mark II:ta tulee ilmeisesti 1-2 kappaleen erissä. Jos olisin varannut kameran vaikkapa tänään, en todennäköisesti saisi sitä kuin vasta elo-syyskuussa.rst kirjoitti:Mahtaakohan Kari-Kuvassa olla pitkä jono?
Canonin mukaan toimitukset alkoivat eilen, mutta en ole itsekään vielä kuullut kenestäkään suomalaiskuvaajasta, joka olisi kameran saanut. Rob Galbraithin foorumilla muuan onnellinen Mark-niminen kuvaaja kehui saaneensa eilen Mark II:n hyppysiinsä.En ole vielä kuullut, että Suomessa olisi toimituksia tehty
-
- Viesti: