Pähkinäpensaan kukinnan seuranta

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
puuma

Viesti Kirjoittaja puuma »

Ketjun kysymykset ja kuvat sopisivat hyvin jonnekin kasvitieteilijät.net foorumille -- mutta että valokuvausfoorumille (aivan, dc.net on digikamerarojufoorumi, ei valokuvaus...)? Näillä ei liene ollut tarkoituskaan olla mitään valokuvauksellista arvoa/merkitystä/tarkoitusta?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Sakke_K

Viesti Kirjoittaja Sakke_K »

bobotti kirjoitti:Jos normaali kukinta pähkinäpensaalla on maaliskuussa niin kyllä sen on pystyttävä kestämään ainakin pikkupakkasia.
Aivan, mutta joku raja sentään :-) Täyteen kukintoon ehtinyt pähkinäpensaskaan ei kestäne edes yhden yön kovaa pakkasta.
--------
Aves!
bobotti

Viesti Kirjoittaja bobotti »

No kyllä kait , mutta kuvat sitten varmaan kuvastavat kuvaajan kehittymättömyyttä ko asiassa.......

En nyt uskoisi , että muutama tälläinen "kasvitieteilijät-spegeloijat" ketju nyt pahasti tuhoaa foorumin harmoniaa jossa muutenkin riidellään sen tyylisistä asioista , että "mun kamera ei voi olla huono kun se on merkkiä X".

Tavalaanhan minä kokoan tässä settiä. Pistä kritiikkiä niin minä opin asiassa.
TS: Turun urheilumuistomerkki vilisi kirjoitusvirheitä : EN SE OLLuT MINÄ! ;D
bobotti

Sakke_K kirjoitti:
Aivan, mutta joku raja sentään :-) Täyteen kukintoon ehtinyt pähkinäpensaskaan ei kestäne edes yhden yön kovaa pakkasta.
No tilannetta minä en vielä ennen seuraavia suojakelejä tiedä sillä pakkanen säilöö kasvin värejä , mutta itse pölyttävät osat näyttävät säilyneen kyllä värinsä kun "peitinlehdet" ovat taas tummuneet.
bobotti

Tämänpäivän tilanne.
Kuva
Sneak
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sneak »

Kyllä tämä ihan mukavaa vaihtelua tuo foorumiin, vaikkei noiden kuvien seuraaminen ole yhtä jännittävää kuin 24-sarjan tv:stä...

Nuo kuvat voisi lisäksi laittaa vaikka kotisivulle päivämäärän kanssa, jolloin pystyisi suoraan scrollaamaan ja seuraamaan kehitystä.
bobotti

Sneak kirjoitti:Kyllä tämä ihan mukavaa vaihtelua tuo foorumiin, vaikkei noiden kuvien seuraaminen ole yhtä jännittävää kuin 24-sarjan tv:stä...
Kiitoksia! :o)
Nuo kuvat voisi lisäksi laittaa vaikka kotisivulle päivämäärän kanssa, jolloin pystyisi suoraan scrollaamaan ja seuraamaan kehitystä.
Sitäkin olen ajatellut , mutta linssin vaihtuminen ja ajankohdan vaihtuminen sääoloineen tekisivät niin repalisen kuvasatsin koko repertuaarista että se melkein on parempi näin. Valitettavasti 70-200 VR on ehkä jopa huononnus norkokuvaamiseen sillä 55-200 tarkensi 70 sentimetriin kun nyt tähytään samaa norkoa 1.5 m:stä.
Sakke_K

Viesti Kirjoittaja Sakke_K »

Jep, tässä ketjussa on aivan ainutlaatuinen oma viehätyksensä :)

Aloitetaan vielä vedonlyönti: 100€ sille että ovat täysin dead and gone.
--------
Aves!
bobotti

Sakke_K kirjoitti: Aloitetaan vielä vedonlyönti: 100€ sille että ovat täysin dead and gone.
Aika suuri mahdollisuus sille on juu.
bobotti

Kylmää kyytiä - ulkona oli n -18 C , yllättävää kyllä niin pölyttävät heteet ovat edelleen keltaiset.
Kuva
bobotti

Tuore päivistys - ei muutosta.
Kuva
nokku

Viesti Kirjoittaja nokku »

bobotti kirjoitti:Tuore päivistys - ei muutosta.
Juuei. Edelleenkin suttua.
jarit

Viesti Kirjoittaja jarit »

Samannäköisiä on meidänkin takapihalla olevat 4 pähkinäpensasta.
Viime talvena ihmeltiin samaa "selviääkö ne talvesta kun kukkivat uudestaan syksyllä". Ihan hyvin meni, pähkinöitä alkoi kasvamaan syskyllä mutta en saanut yhtään talteen kun oravan pirulaiset ehtivät ensin. Joka vuosi tulee pähkinöitä jonkin verran mutta yhtään en ole saanut talteen....tulevana vuonna täytyy opettaa koira haukkumaan oravaa.

Foorumin henkeen liittyen, voin tarjota norkko-bokeh-noise -vertailuun makrokuvaa huomiseksi :-D
bobotti

jarit kirjoitti:
Foorumin henkeen liittyen, voin tarjota norkko-bokeh-noise -vertailuun makrokuvaa huomiseksi :-D
Pistä tuleen vaan , mutta ota vaan yx norko niin ei tuu syväterävyyden kanssa ongelmia niinkun mulla. Aina ei viitti jalustaa ottaa mukaan koiranpissityslenkille.
jari siren
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jari siren »

Tämäpä ei ole kiinostanut aikaisemmin niin tuskin se kiinostaa nyt.....
jarit

no mutta pidetäänpä tätä pinnalla ihan kaikkien kevään merkkien seuraajien iloksi :-D
IMHO: pähkinäpensas on vain jotenkin mielekkäämpi kevään edistymisen merkki kuin normaalit kaljapullot ja kortongit teiden reunoilla....tai no se riippuu jokaisen omista preferensseistä.

Meillä norkot jäivät aukenematta ennen pakkasia ja ovat talvehtineet tuon näköisinä.

http://jarit.zenfolio.com/p890909831/?photo=840239501

(Pieni tuuli haittasi kuvausta joten fokus ei ole ihan skarppi)
bobotti

jarit kirjoitti:
(Pieni tuuli haittasi kuvausta joten fokus ei ole ihan skarppi)
Pähkinäpensaan norko on ihan hyvä harjoittelukohde. Pienikin tuulenväre jota ei muuten tuntisi vaan huomaavain hengityksestä riittää liikuttamaan norkoa. Ja sehän se norkon tehtävä onkin - heilua tuulessa ja hujautella niitä itiöitään.

Äkkiseltään kun katsoin niin norkosi syväterävyystaso ei kulje tasaisesti vaan leikkaa norkoa?
jarit

bobotti kirjoitti:
Äkkiseltään kun katsoin niin norkosi syväterävyystaso ei kulje tasaisesti vaan leikkaa norkoa?
Kyllä, näin on ja just tätä tarkoitin. Lasi oli siis 60micro/2.8 ja aukko taisi olla täysi 3.2
bobotti

jarit kirjoitti:
Kyllä, näin on ja just tätä tarkoitin. Lasi oli siis 60micro/2.8 ja aukko taisi olla täysi 3.2
Monestako räpsystä valitsit tämän ja oliko jalusta? Alkupään kuvat olen osin kuvannut jalustalla , mutta sitten on iskenyt taas paha laiskuus ja sitten VR kuume jossa kaiken pitää kuvata VR:llä ikäänkuin se olisi jalustan korvike. Koskahan tästä taudista mahtaa parantua? ;D

Minä en olenkaan varma , että saanko sopivaa kuvauskeliä ja niin tyyntä keliä että voisin yrittää kaikkia kolmea pitkällä valotuksella ja pienellä aukolla teräviksi yhtäaikaa.
jarit

Vapaalla kädellä ja tuo räpsy oli yksi kolmesta. Vanhan pistooliampujan käsi ei yleensä vapise :-D
Mulla ei ole ollut perinteistä kolmijalkaa sitten vuoden 2000. Nykyisin käytössä on hyvä monopodi (Slik Pro 600 ja Manfrotton tilttipää) joka jotenkin sopii paremmin tapoihini vaikkakaan ei missään tapauksessa korvaa jalustaa.

Otetaas tuo räpsy uusiksi tänään illalla ja katsotaan mitä siitä norkosta saa oikeasti aikaiseksi ;-D Tuo 60micro on nimittäin mun ensimmäin macro-lasini eli homman on vielä jonkin verran oppimiskäyrällä.
Vastaa Viestiin