Pähkinäpensaan kukinnan seuranta

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
bobotti

Pähkinäpensaan kukinnan seuranta

Viesti Kirjoittaja bobotti »

Mikäs tää puu on muuten laatuansa? En ole etelänmiähiä joten en tunne Hesanseudun puita etenkään sellasia jotka kukkivat Tammikuussa. Oikeella näkyy keskellä norkoo olevan jotain viivapuuroo eli hämäkäkinseittiä. Norot on sellasta 3-4 senttiä luonnossa.

Kuvattu kittinikkorilla 55-200 f5.6 Käsivaralta ja tuulessa eli kuvataso ei ollut kontrollissa saatika kuvan terävyys huippua. Ei paranisi koskaan jättää ystävää , Skitzoo pois lenkiltä.

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut bobotti, Tammi 17, 2007 17 : 25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
TS: Turun urheilumuistomerkki vilisi kirjoitusvirheitä : EN SE OLLuT MINÄ! ;D
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
ihmelaama
Viesti:

Re: Parit kukkivat norkot

Viesti Kirjoittaja ihmelaama »

bobotti kirjoitti:Mikäs tää puu on muuten laatuansa?
Täytyy olla tuulten mukanaan tuoma, eteläisen Saharan laitamilta Abessiiniasta kotoisin oleva ihka aito kumipuu, joista tehdyt vihdat/vastat ovat sikäli käyttäjäystävällisiä, että rehkimään ei saunoessa tarvitse ruveta, vaan yksi isku ja vihta/vasta pomppii loppuajan käyttäjän osoittamiin kohteisiin kimmoisuutensa ansiosta... ihan varma en tosin ole, täytyypä soitella Montrealiin Koivun Sakulle ja kysellä, tietäiskö se ameriikan myökki-pyökkimetsistä (tai Maple Leafseista) mitään... ;-)

Itse kuva kertoo kyllä kuluvan talven syvimmän olemuksen. On tämä lopun alakua, on.
Mullon mun luonne.
ajouni

Viesti Kirjoittaja ajouni »

Näyttää pähkinäpensaalta. Ihan varma en kyllä ole.
bobotti

ajouni kirjoitti:Näyttää pähkinäpensaalta. Ihan varma en kyllä ole.
Kanssa uumoilin samaa ja yritin katsoa kukinnon toista osapuolta joka mielestäni näkyy tuossa oksankärjessä. Pähkinäpensas/puu on kyllä meikäläiselle vähän outo tuttavuus. Tämä yksilö on ihan täysin puumainen. Siis jos se on todella pähkinäpensas....
sourander
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sourander »

Ei sen tarvi kukkia luonnollisesti tammikuussa. Meillä Kouvolassa on eräät kasvit kukkineet lämpimyyden takia.

Luonto on muutenkin vähän sekaisin, kun on eläviä leppäkerttujakin tavattu jo täällä (vanhempieni toimesta).

Pakko se on tähän vielä laittaa:
http://www.ilmastonmuutos.info/
bobotti

Maaliskuussahan nämä pähkinäpensaat lähtevät kukkimaan eli n 1.5 kk liian aikaisin.

Sama Norko-otanta tänä päivänä.
Kuva
Kuva
Tuuli on makrokuvaajan vihollinen ja vaikka monen mielestä tänään ei tuullut niin kyllä se etsimessä näkyi kun oksa liikkui hennossa tuulessa. Tuo mollikka tuossa norkojen eli heteiden yläpuolella on ilmeisesti emi ja se on arviolta millin- puolitoista läpimittainen. Tällä tietämyksellä , näissä olosuhteissa tuli raja vastaan. Piti verrokiks ottaa 50 millisen + loitolla kuvia , mutta tuli vilu.
Kuva
bobotti

Pähkinäpensaan kukinta - seuranta

17 tammikuuta. -6 astetta pakkasta on tehnyt marginaalisesti tuhoja. Linssi nyt 50 mm 1.4 Nikkor ja ohimennessä näpsästy kuva. Huolimattomuuttaa syvyystasossa.
Kuva
jari siren
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jari siren »

Se on koivu tai kuusi?
bobotti

Pähkinäpensas
jari siren
Viesti:

bobotti kirjoitti:Pähkinäpensas
Joo joo:D missä pähkinät?
bobotti

jari siren kirjoitti:
Tämä kuvasarja päivittyy kesään saakka jos ko norkoista tai oikeammin tuossa ylhäällä olevasta nupusta joku pähkinä tulee. Minä luin joskus jotain kummaa geenisiirtoa noilla pähkinäpensailla eli heteet ja emi aukeavat eriaikaa alueittain eli geenit saattavat tulla satojen kilometrien päästä. Pähkinäpensashan on allergikoille oikea riesa eli lienee sitä utua sitten ilmassa. Saatamma olla pahasti väärässäkin.
jari siren
Viesti:

bobotti kirjoitti:
jari siren kirjoitti:
Tämä kuvasarja päivittyy kesään saakka jos ko norkoista tai oikeammin tuossa ylhäällä olevasta nupusta joku pähkinä tulee. Minä luin joskus jotain kummaa geenisiirtoa noilla pähkinäpensailla eli heteet ja emi aukeavat eriaikaa alueittain eli geenit saattavat tulla satojen kilometrien päästä. Pähkinäpensashan on allergikoille oikea riesa eli lienee sitä utua sitten ilmassa. Saatamma olla pahasti väärässäkin.
Elä rupea geenisiirtämään perkule!
ak9a
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ak9a »

Olen sata varma ettei tuosta mitään pähkinään muodostu, sillä paleltuu tod. näköisesti.
Jos haluat tietää lisää akvaarioista klikkaa tähän
bobotti

ak9a kirjoitti:Olen sata varma ettei tuosta mitään pähkinään muodostu, sillä paleltuu tod. näköisesti.
Me katsomme ja seuraamme. Se silmu , emi tms , joksi sitä oletan ei ole likikään puhkeamassa. Alku kyllä näkyy kuvassa. Olisi ehkä pitänyt napata pari muutakin norkoa tarkkailuun. No - vielä ehtii.
jari siren
Viesti:

ak9a kirjoitti:Olen sata varma ettei tuosta mitään pähkinään muodostu, sillä paleltuu tod. näköisesti.
Sori mutta mun akvaario on 720l ja mielenkiintoisilla kaloilla:D
uphouse5

Viesti Kirjoittaja uphouse5 »

jari siren kirjoitti:
Sori mutta mun akvaario on 720l ja mielenkiintoisilla kaloilla:D
kyllä porvoonjoessa enemmän vettä on kuivenpanakin aikana
bobotti

Päivitys:24.1.2007 - pakkasvaurioita näkyvissä?
Kuva
bobotti

Päällyssuojukset näyttävät saaneensa siipeensä joskin suurin osa itse kukinosta on kunnossa? Asian näkee vasta seuraavana parina suojapäivänä jolloin ollaan selvästi plussanpuolella. Taisin tummentaa hitusen liikaa näemmä muihin verrattuna.
Kuva
Sakke_K

Viesti Kirjoittaja Sakke_K »

Ei mikään kukinto kestä pakkasta. Tuo pähkinäpensaan kukka on siis jo täysin kuollut.

Parhailla kasvupaikoilla pähkinäpensas tuottaa pähkinöitä, kunhan vain pölyttyy kunnolla. Tuo sinun geenisiirtosi oli hauska termi vanhalle jutulle :)
--------
Aves!
bobotti

Jos normaali kukinta pähkinäpensaalla on maaliskuussa niin kyllä sen on pystyttävä kestämään ainakin pikkupakkasia. Mutta odotellaan ja katsotaan tilanteen kehittymistä. Päivittelen kuvaa n viikonvälein ja norkojen mentyä on vielä tuo pähkinävaiheen muodostuminen ehkä edessä.
Vastaa Viestiin