Canon EOS 1D II

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
PixelDuck
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PixelDuck »

Juujuu. Tiedän, tuo onkin pelkkä runko ilman mitään perää ;)

P.S. Sillä hinnalla ilmeisesti saa kaksi tai kolme Canon EOS 1Ds:ää ;) Ainakin, oliko se nyt Kodakin perän hinta on noin $19000. Hasselit on varmaan vieläkin kalliimpia. Huomaa muuten tuo ";)" :)
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
mikko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikko »

PixelDuck kirjoitti:Sillä hinnalla ilmeisesti saa kaksi tai kolme Canon EOS 1Ds:ää ;) Ainakin, oliko se nyt Kodakin perän hinta
Tuossa www.robertwhite.co.uk/digital.htm#LabelKodakD645 ja hinta on 13091 euroa.

Mutta itse ostaisin tämän http://www.meridiancamerastore.co.uk/MP ... Backs.html 29839 euroa koko setti kamera + perä (Phase One H101) + linssi
Tuomo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tuomo »

Minä ostaisin tuon kameran vain sillä ehdolla, että se on ehdottomasti kallein kamera, jonka rahalla saa.

Mitä muuten luulette, milloin digikamerat ovat yhtä edullisia kuin filmikamerat nyt? 2-3 vuoden kuluttua? Viiden vuoden kuluttua?
fangio

Mikä maksaa

Viesti Kirjoittaja fangio »

Tuomo kirjoitti:Mitä muuten luulette, milloin digikamerat ovat yhtä edullisia kuin filmikamerat nyt? 2-3 vuoden kuluttua? Viiden vuoden kuluttua?
Kamerahan ei periaatteessa ole kuin aukko, joka saadaan auki ja kiinni. Digikameroissa pitää sentää olla kenno ja systeemit, millä dataa prosessoidaan. Kyllähän hinnat tippuu, mutta tuskin näitä uusia kunnollisia digijärkkäreitä nyt ihan lähiaikoina hintaan alle 200 e saa mistään.

Se onkin sitten vaikeampi sanoa, että ostaako jengi tavallisia digijärkkäreita viiden vuoden kuluttua hintaan 500 e vai 1000 e. Kalleimmat maksaa varmaan silloinkin 10 000 e, mutta niitä ei moni tarvi.
kaiveli

Viesti Kirjoittaja kaiveli »

Sen tiedän että heti kun rahaa on päivitän kameran heti sen tuohon canon 1dII:seen (loppu vuodesta)! En kolmen tai viiden vuoden pästä!
Tavallinen tallaaja....
OskuK

Re: Mikä on järjellistä?

Viesti Kirjoittaja OskuK »

fangio kirjoitti:Ja järjellisistäkin hinnoista ihmisillä saattaa olla eri käsityksiä:
mikko kirjoitti:(ostetaan halvalla Canon 10D) ja maksan korkeintaan 1000,00 euroa.
Esim tämä kuulostaa minusta jo järjettömän halvalta.
Pääasia että tietää sentilleen valmiutensa ;-)
OskuK

Re: Mikä maksaa

Viesti Kirjoittaja OskuK »

fangio kirjoitti:Kyllähän hinnat tippuu, mutta tuskin näitä uusia kunnollisia digijärkkäreitä nyt ihan lähiaikoina hintaan alle 200 e saa mistään.
Sitten kun niitä alkaa markkinoille tulla, niin ei sen alle tuhannen euron tarvitse tippua, kyllä se riittää että laskee vastaavan filmikameran hintaiseksi. Vaikka laskeekin alle kyllä.
fangio kirjoitti: Se onkin sitten vaikeampi sanoa, että ostaako jengi tavallisia digijärkkäreita viiden vuoden kuluttua hintaan 500 e vai 1000 e. .

Pitäisi määritellä tavallinen mutta jos nykyään hyvänä pidetyt rungot ovat laskeneet viiden vuoden päästä tavallisiksi rungoiksi, niin veikkaukseni on että ne tavalliset rungot maksavat max 200-300e
Jukka

Viesti Kirjoittaja Jukka »

mikko kirjoitti: Mutta itse ostaisin tämän http://www.meridiancamerastore.co.uk/MP ... Backs.html 29839 euroa koko setti kamera + perä (Phase One H101) + linssi
Kannattaisiko odottaa uudempi malli kuitenkin? ;-)
mikko
Viesti:

Jukka kirjoitti:Kannattaisiko odottaa uudempi malli kuitenkin?
Ei kannata hasselin rungolla on pitkä elämä, mutta perä voi todellakin vaihtua vuosittain, voi sentään.....
Jukka

Viesti Kirjoittaja Jukka »

mikko kirjoitti:
Jukka kirjoitti:Kannattaisiko odottaa uudempi malli kuitenkin?
Ei kannata hasselin rungolla on pitkä elämä, mutta perä voi todellakin vaihtua vuosittain, voi sentään.....
Eli odota vielä ;-)
fangio

Mikko is fast!

Viesti Kirjoittaja fangio »

Jukka kirjoitti:Eli odota vielä ;-)
Mikko ei odota, vaan toimii!
veshut

Re: Mikko is fast!

Viesti Kirjoittaja veshut »

fangio kirjoitti:Mikko ei odota, vaan toimii!
Eiköhän Mikko saa kohta maahantuojalta tunnustuksena ilmaiset vehkeet, "Vuoden 2004 Myyntimies" ;-).
mikko
Viesti:

Re: Mikko is fast!

veshut kirjoitti:"Vuoden 2004 Myyntimies".
Kiitos pojat, Minulle sitten Caanoni kunnon putkella.
trombi

Viesti Kirjoittaja trombi »

Parin pvän poissaolon jälkeen voi vain todeta, että uskomaton suoritus tämän foorumin keskustelijoilta. Onneksi kohde on niin pöljä, ettei edes huomaa, että sitä vedetään kölin alta.
karipulkka

Viesti Kirjoittaja karipulkka »

Jukka kirjoitti:
mikko kirjoitti: Mutta itse ostaisin tämän http://www.meridiancamerastore.co.uk/MP ... Backs.html 29839 euroa koko setti kamera + perä (Phase One H101) + linssi
Kannattaisiko odottaa uudempi malli kuitenkin? ;-)
No niin, tässä (lainaus diginews 05.02.2004):

Phase One, kaksi uutta keskikoon digiperää, 22 megapikselin P25 ja 16 megapikselin P20. Molempia voi käyttää pihan päässä tai ilman piuhaa itsenäisesti. Niissä on 2.2 tuuman lcd-näyttö, litiumioni-akut, Compact Flash -kortit ja FireWire-liitäntä. Sopivat kameramallit ovat Mamiya 645 AFD, Hasselblad H ja Contax 645. Myyntiin digiperät tulevat touko-/kesäkuussa 2004. Ks. Dpreview.com, Outbackphoto.com (pdf) ja Dcviews.com. Hinta taitaa olla n. $33.000.

Nyt sitten säästämään tai odottamaan, että hinta putoaa alle tonnin ;)
mikko
Viesti:

karipulkka kirjoitti:No niin, tässä
Kiitti Pulkka, hermot olisivat menneet jos olisin huomannut ostaneeni vanhentuneen mallin, huh huh vieläkin heikottaa ;-)
mikko
Viesti:

Nyt löytyi kamerasta hyviä linkkejä:

http://www.outbackphoto.com/reviews/equ ... _645h.html

Ja Kodakin "huonosta" perästä:

http://www.luminous-landscape.com/revie ... -dcs.shtml
Tuomo
Viesti:

Canon EOS-1D Mark II tilaukseen!

Viesti Kirjoittaja Tuomo »

Olen nyt miettinyt ja pohtinut viimeiset puolitoista vuotta, milloin minun - perinteiseen filmiin luottaneen kuvaajan - on järkevää siirtyä digiaikaan. Viikonloppuna tein päätöksen tilata tällä viikolla uuden 1D II -rungon. Paikallisessa valokuvausliikkeessä arveltiin, että jos teen tilaukseni nyt, minulla on hyvät mahdollisuudet saada uusi runko toukokuun aikana. Uusi 1D II on iso investointi, mutta kameran laatu näyttää olevan loistava - sekä rungon että kennon suhteen. Ajattelin tilata uuden rungon kylkiäisenä kaksi uutta objektiivia: EF 17-40/4L USM ja EF 200/2.8L USM ja tähän mukaan vielä Canonin telejatke 2x. Jospa tällaisella kalustolla pärjäisi ainakin kuluvan vuosikymmenen!
joonal

Re: Canon EOS-1D Mark II tilaukseen!

Viesti Kirjoittaja joonal »

Tuomo kirjoitti:Olen nyt miettinyt ja pohtinut viimeiset puolitoista vuotta, milloin minun - perinteiseen filmiin luottaneen kuvaajan - on järkevää siirtyä digiaikaan. Viikonloppuna tein päätöksen tilata tällä viikolla uuden 1D II -rungon. Paikallisessa valokuvausliikkeessä arveltiin, että jos teen tilaukseni nyt, minulla on hyvät mahdollisuudet saada uusi runko toukokuun aikana. Uusi 1D II on iso investointi, mutta kameran laatu näyttää olevan loistava - sekä rungon että kennon suhteen. Ajattelin tilata uuden rungon kylkiäisenä kaksi uutta objektiivia: EF 17-40/4L USM ja EF 200/2.8L USM ja tähän mukaan vielä Canonin telejatke 2x. Jospa tällaisella kalustolla pärjäisi ainakin kuluvan vuosikymmenen!
Vaikka uusia ja parempia malleja suoltaa markkinoille, niin varmasti rahkeet riittää käytännössä, kunhan kunnossa pysyy, you lucky bastard;)
mikko
Viesti:

Re: Canon EOS-1D Mark II tilaukseen!

Tuomo kirjoitti: Ajattelin tilata uuden rungon kylkiäisenä kaksi uutta objektiivia: EF 17-40/4L USM ja EF 200/2.8L USM ja tähän mukaan vielä Canonin telejatke 2x. Jospa tällaisella kalustolla pärjäisi ainakin kuluvan vuosikymmenen!
Onneksi olkoon, hieno valinta!

Tuosta putki valinnasta, itse olisin ostanut ef 135 f2 L putken, tuo 200 2.8 putki oli myynnissä huutonetissä ja juuri koska myyjä haluaa lisää valovoimaa ja terävyyttä.

www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=7111069
Vastaa Viestiin