Pähkinäpensaan kukinnan seuranta
-
Pähkinäpensaan kukinnan seuranta
Mikäs tää puu on muuten laatuansa? En ole etelänmiähiä joten en tunne Hesanseudun puita etenkään sellasia jotka kukkivat Tammikuussa. Oikeella näkyy keskellä norkoo olevan jotain viivapuuroo eli hämäkäkinseittiä. Norot on sellasta 3-4 senttiä luonnossa.
Kuvattu kittinikkorilla 55-200 f5.6 Käsivaralta ja tuulessa eli kuvataso ei ollut kontrollissa saatika kuvan terävyys huippua. Ei paranisi koskaan jättää ystävää , Skitzoo pois lenkiltä.
Kuvattu kittinikkorilla 55-200 f5.6 Käsivaralta ja tuulessa eli kuvataso ei ollut kontrollissa saatika kuvan terävyys huippua. Ei paranisi koskaan jättää ystävää , Skitzoo pois lenkiltä.
Viimeksi muokannut bobotti, Tammi 17, 2007 17 : 25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
TS: Turun urheilumuistomerkki vilisi kirjoitusvirheitä : EN SE OLLuT MINÄ! ;D
-
- Viesti:
Re: Parit kukkivat norkot
Täytyy olla tuulten mukanaan tuoma, eteläisen Saharan laitamilta Abessiiniasta kotoisin oleva ihka aito kumipuu, joista tehdyt vihdat/vastat ovat sikäli käyttäjäystävällisiä, että rehkimään ei saunoessa tarvitse ruveta, vaan yksi isku ja vihta/vasta pomppii loppuajan käyttäjän osoittamiin kohteisiin kimmoisuutensa ansiosta... ihan varma en tosin ole, täytyypä soitella Montrealiin Koivun Sakulle ja kysellä, tietäiskö se ameriikan myökki-pyökkimetsistä (tai Maple Leafseista) mitään... ;-)bobotti kirjoitti:Mikäs tää puu on muuten laatuansa?
Itse kuva kertoo kyllä kuluvan talven syvimmän olemuksen. On tämä lopun alakua, on.
Mullon mun luonne.
-
Kanssa uumoilin samaa ja yritin katsoa kukinnon toista osapuolta joka mielestäni näkyy tuossa oksankärjessä. Pähkinäpensas/puu on kyllä meikäläiselle vähän outo tuttavuus. Tämä yksilö on ihan täysin puumainen. Siis jos se on todella pähkinäpensas....ajouni kirjoitti:Näyttää pähkinäpensaalta. Ihan varma en kyllä ole.
-
- Viesti:
Ei sen tarvi kukkia luonnollisesti tammikuussa. Meillä Kouvolassa on eräät kasvit kukkineet lämpimyyden takia.
Luonto on muutenkin vähän sekaisin, kun on eläviä leppäkerttujakin tavattu jo täällä (vanhempieni toimesta).
Pakko se on tähän vielä laittaa:
http://www.ilmastonmuutos.info/
Luonto on muutenkin vähän sekaisin, kun on eläviä leppäkerttujakin tavattu jo täällä (vanhempieni toimesta).
Pakko se on tähän vielä laittaa:
http://www.ilmastonmuutos.info/
-
Maaliskuussahan nämä pähkinäpensaat lähtevät kukkimaan eli n 1.5 kk liian aikaisin.
Sama Norko-otanta tänä päivänä.
Tuuli on makrokuvaajan vihollinen ja vaikka monen mielestä tänään ei tuullut niin kyllä se etsimessä näkyi kun oksa liikkui hennossa tuulessa. Tuo mollikka tuossa norkojen eli heteiden yläpuolella on ilmeisesti emi ja se on arviolta millin- puolitoista läpimittainen. Tällä tietämyksellä , näissä olosuhteissa tuli raja vastaan. Piti verrokiks ottaa 50 millisen + loitolla kuvia , mutta tuli vilu.
Sama Norko-otanta tänä päivänä.
Tuuli on makrokuvaajan vihollinen ja vaikka monen mielestä tänään ei tuullut niin kyllä se etsimessä näkyi kun oksa liikkui hennossa tuulessa. Tuo mollikka tuossa norkojen eli heteiden yläpuolella on ilmeisesti emi ja se on arviolta millin- puolitoista läpimittainen. Tällä tietämyksellä , näissä olosuhteissa tuli raja vastaan. Piti verrokiks ottaa 50 millisen + loitolla kuvia , mutta tuli vilu.
-
Pähkinäpensaan kukinta - seuranta
17 tammikuuta. -6 astetta pakkasta on tehnyt marginaalisesti tuhoja. Linssi nyt 50 mm 1.4 Nikkor ja ohimennessä näpsästy kuva. Huolimattomuuttaa syvyystasossa.
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Joo joo:D missä pähkinät?bobotti kirjoitti:Pähkinäpensas
http://jarisiren.1g.fi/kuvat/
Sano se valokuvin.
Sano se valokuvin.
-
Tämä kuvasarja päivittyy kesään saakka jos ko norkoista tai oikeammin tuossa ylhäällä olevasta nupusta joku pähkinä tulee. Minä luin joskus jotain kummaa geenisiirtoa noilla pähkinäpensailla eli heteet ja emi aukeavat eriaikaa alueittain eli geenit saattavat tulla satojen kilometrien päästä. Pähkinäpensashan on allergikoille oikea riesa eli lienee sitä utua sitten ilmassa. Saatamma olla pahasti väärässäkin.jari siren kirjoitti:Joo joo:D missä pähkinät?bobotti kirjoitti:Pähkinäpensas
-
- Viesti:
Elä rupea geenisiirtämään perkule!bobotti kirjoitti:Tämä kuvasarja päivittyy kesään saakka jos ko norkoista tai oikeammin tuossa ylhäällä olevasta nupusta joku pähkinä tulee. Minä luin joskus jotain kummaa geenisiirtoa noilla pähkinäpensailla eli heteet ja emi aukeavat eriaikaa alueittain eli geenit saattavat tulla satojen kilometrien päästä. Pähkinäpensashan on allergikoille oikea riesa eli lienee sitä utua sitten ilmassa. Saatamma olla pahasti väärässäkin.jari siren kirjoitti:Joo joo:D missä pähkinät?bobotti kirjoitti:Pähkinäpensas
Sano se valokuvin.
Sano se valokuvin.
-
Me katsomme ja seuraamme. Se silmu , emi tms , joksi sitä oletan ei ole likikään puhkeamassa. Alku kyllä näkyy kuvassa. Olisi ehkä pitänyt napata pari muutakin norkoa tarkkailuun. No - vielä ehtii.ak9a kirjoitti:Olen sata varma ettei tuosta mitään pähkinään muodostu, sillä paleltuu tod. näköisesti.
-
- Viesti:
Sori mutta mun akvaario on 720l ja mielenkiintoisilla kaloilla:Dak9a kirjoitti:Olen sata varma ettei tuosta mitään pähkinään muodostu, sillä paleltuu tod. näköisesti.
Sano se valokuvin.
Sano se valokuvin.
-
-
Päällyssuojukset näyttävät saaneensa siipeensä joskin suurin osa itse kukinosta on kunnossa? Asian näkee vasta seuraavana parina suojapäivänä jolloin ollaan selvästi plussanpuolella. Taisin tummentaa hitusen liikaa näemmä muihin verrattuna.
-
-
Jos normaali kukinta pähkinäpensaalla on maaliskuussa niin kyllä sen on pystyttävä kestämään ainakin pikkupakkasia. Mutta odotellaan ja katsotaan tilanteen kehittymistä. Päivittelen kuvaa n viikonvälein ja norkojen mentyä on vielä tuo pähkinävaiheen muodostuminen ehkä edessä.