Kameran vienti lentokoneessa?

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
peeaa
Viestit: 136
Liittynyt: Elo 18, 2005 10 : 26

Viesti Kirjoittaja peeaa »

Jari-Matti kirjoitti:
Jos matkatavaroiden valvonta on niin erinomaista kuin kerrot, miksi muualla tarkastetut tavarat tarkastetaan uudelleen Helsingissä. Eikö siellä luoteta kolleegoihin.
Se liittyy schengenin maiden sopimukseen, schengen ulkopuolelta tulevat matkustajat+tavarat turvatarkastetaan JOS jatkavat matkaa jatkolennolla toiseen schengen maahan, tai vaikka muualle suomeen. Sama se pitäisi olla muuallakin.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
karisa
Viestit: 67
Liittynyt: Touko 18, 2005 18 : 08
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja karisa »

Itse olen kentällä duunissa, kyllä periaatteessa kaikki menee läpivalaisun kautta tänäpäivänä. Matkalaukkuun en laittaisi mitään särkyvää, ei vaikka ois samsonite ;)
Käsipakaasit kannattaa katsoa mitä sinne laittaa, laturit jne.. pakattuina ruumaan. Pelkkä kamera + objektiivit menee koneeseen kyllä, paitsi nyt ;)
Canon D60, Canon 350D+akkukahva, 18-55, 35-135 USM, 75-300 USM ja 500 peilitele.
Sony Cyber-shot DSC-U60 vesitiivis.
Lisäksi useampi salama.
SlingShot 200AW.
dille
Viestit: 1882
Liittynyt: Kesä 23, 2006 12 : 06
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja dille »

Jouduin koppiin jonkun haituvaHeikin kanssa Hki-Vantaalla. Perusreppuun ängettynä D50, kaikki obiskat ja muutama ylimääräinen, kaksi digipokkaria, iPod ja varmaan puoli kiloa kolikoita. Kopissa aikansa kaiveltua vehkeitäni tuli matkaan mutka. Löydettyään pienen muhkuran alun jälkeen, hän lähti naama punaisena pois.

Eikö sitä scart-välipaloja saa repussa enää kantaa? EN millään ilveellä antaisi kameroitani ruumaan. Kerran olen kännykän laittanut matkalaukkuun, eikä muutaman koneen vaihdon jälkeen kännykkä ollut siellä enää.
*Kirjoita tähän koko kamera-arsenaalisi*
herkko
Viestit: 1941
Liittynyt: Helmi 01, 2003 10 : 05

Viesti Kirjoittaja herkko »

dille kirjoitti:Jouduin koppiin jonkun haituvaHeikin kanssa Hki-Vantaalla.
Varmaan ihan hyvä että tarkastavat kunnolla, ainakin mun mielestä? 1970-luvulla kun matkustamoon saattoi keplotella vaikka konepistoolin, koneita kaapattiinkin vähän väliä. Kerran jopa Suomessa.

Nykyajan terroristit eivät lisäksi neuvottele vaatimuksista, jos koneeseen saadaan aseita tuotua niin kysessä saattaa olla viimeinen lento koko porukalle.
dille
Viestit: 1882
Liittynyt: Kesä 23, 2006 12 : 06
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja dille »

herkko kirjoitti:
dille kirjoitti:Jouduin koppiin jonkun haituvaHeikin kanssa Hki-Vantaalla.
Varmaan ihan hyvä että tarkastavat kunnolla, ainakin mun mielestä?
Väitätkö D50stäni konepistooliksi? Tykiksi minä kutsuisin sitä enemmänkin.

;o)
*Kirjoita tähän koko kamera-arsenaalisi*
kks62
Viestit: 932
Liittynyt: Tammi 18, 2005 12 : 46
Paikkakunta: Tellus

Viesti Kirjoittaja kks62 »

Vanhaa asiaa, mutta niin ajankohtaista...
Kerrotaan nyt tännekin kokemuksista kun ei voi kaikkea ottaa mukaan käsimatkatavarana, vaan joutuu pitkin hampain pakkamaan osan kamerakalustosta ruumaan menevään matkalaukkuun.
Tälläkertaa minulla oli käsimatkatavarana 15' kannettava, autonavigaattori + tarvittava autosarja, seuraavan päivän kokouksen materiaali (iso mappi), esite kansiot 3-5kpl ja kamerakalusto EOS 30D, EF17-40/4L, EF50/1.4.
Olin menossaa Yhdysvaltoihin ja menolento seuraavasti H:ki - Amsterdam - New York - Portland ME, jossa 1 yö.
Matkalaukku ei pysynyt vauhdissa mukana...
Ilmoitin jo Portlandissa että älkää lähettäkö sitä tänne vaan suoraan seuravaan pämääräni Minneapoliksen hotelliin, jossa viivyn 2 vuorokautta. Sain laukun 2 tuntia ennen lähtöä Minneapoliksesta kun hain sen itse kentältä. Avattuani laukun huomasin heti että sisältöä oli tutkittu.
Tarkempi tutkimus osoitti että EF70-200/4L, EX580, akkuja, Bluetooth hiiri ja sikarit olivat hävinneet! Ihmeellistä oli että sikarit oli viety asiallisesta nahkaisesta kotelosta, mutta itse kotelo oli jätetty!
Matkalaukku oli lukitsematta kuten kaikissa ohjeissa neuvotaan.

Olen lähettänyt korvausvaatimuksen Delta Airlinesille Lokakuun lopussa, enkä ole saannut minkäänlaista vastausta tähän päivään mennessä.
Minulla on Pohjolassa erillinen kameravakuutus ja olen heille jo asiasta ilmoitellut, mutta sovimme että odotellaan Deltan vastausta ja mahdollista tavaroiden palautusta.
Matkustelen hyvin paljon ja olen tehnyt sitä jo useita vuosia.
Tämä on ensimmäinen kerta kun matkalaukusta mitään viedään, aikaisemmin minulta on kyllä matkalukut myöhästeleet, mutta ei koskaan yhtäkään lopullisesti hävinnyt.
T. KKS62
kohan
Viestit: 12556
Liittynyt: Helmi 21, 2004 15 : 02
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja kohan »

Näin tässä mennään turvallisuuden nimissä. Matkustajan haluista ja tarpeista ei kukaan ole kiinnostunut. Odotan mielenkiinnolla uusien käsimatkatavaroiden painorajoituksista ensi keväälle.
Taitaa kamerat jäädä kotiin.
...kuvia lisätään myöhemmin...
http://kohan.1g.fi/
litani936
Viestit: 201
Liittynyt: Kesä 17, 2006 14 : 30

Viesti Kirjoittaja litani936 »

Viime kesänä Saksan Munchenin kentän turvatarkastuksessa kameraan esim.piti laittaa virta jotta näkivät sen olevan "oikea"kamera.Objektiivit katsottiin läpi sekä kaikki pikku purkitkin jotka olivat kamerarepussa tutkittiin.Oli tosi tarkkaa.
Vinkki.Laita kaikki muut ruumaan paitsi runko ja yksi putki jota luulet tarvitsevasi esim.kentällä.
......................................
EsaS
Viestit: 139
Liittynyt: Helmi 12, 2004 9 : 13

Viesti Kirjoittaja EsaS »

Elämme mielenkiintoisia aikoja lentomatkustamisessa ja veikkaan että vaan paranee.
Kuten KKS62 kertoi, ruumaan pantuja tavaroita voi hävitä. Käsimatkatavarassa voi sentään itse roikkua kiinni jos ei halua sitä vietävän.
Pidän lähtökohtana, että ruumaan pannut tavarat avataan. Näyttöä avaamisesta on tullut jokaisella hiihtomatkalla, jossa jotain voidepurkkeja on ollut mukana. Talteen on otettu sellaisiakin aineita, joita ei ole mitenkään merkitty herkästi syttyviksi. Onneksi niitä ei automaattisesti hävitetä vaan säilytetään, ainakin Suomessa tietty aika. Tämä ei liity valokuvaukseen mitenkään muuten, kuin että tavarat avataan ja niitä voi hävitä.
Käsimatkatavarassa on tiukat painorajat ja entistä tiukemmat sisältökriteerit. Minullakin on kameralaukku useita kertoja tutkittu tarkkaan, syynätty pieni kiintolevyllinen kuvatankki, isompi objektiivi yms, mutta kylläkin toimittu hymyillen ja rauhallisesti. Onneksi minullakaan ei ollut kiire.
Silti aion edelleen pakata kaiken arvokkaan ja kalliilta vaikuttavan käsimatkatavaraan, paino- ja kokorajoja kunnioittaen. Isojen objektiivien kanssa matkustajille tässä tullee suurin ongelma.
Voi olla, että kotimaanlennoilla ruuma on turvallinen mutta mitä pitemmäksi matka tulee, sitä enemmän riskipaikkoja on.
t. Esa
kirmo
Viestit: 12
Liittynyt: Huhti 20, 2005 11 : 31

Viesti Kirjoittaja kirmo »

Hyvin voi viedä mukana koneeseen. Viimeksi tultiin ryhmänä Ecuador - Espanja - Suomi. Jokaisella kamera tai kameroita, useimmilla repullinen. Oma varustus koneeseen kannossa oli: yksi digirunko+objektiivi olalla, toinen digirunko+objektiiveja, kovalevyjä, sekalaista tarpeellista kameralaukussa sekä 300 mm 2.8 käsissä irrallaan. Vaimon laukussa läppärini ja hänellä oma kamera. Kaikki ok. Näin suunilleen kaikilla. Pisin putki meillä oli 500mm. Toki jalustat oli muun matkatavoiden mukana vaatteiden sisällä ruumassa. Tultiin neljällä eri lennolla ja kolmen turvatarkastuksen läpi ilman mitään ongelmia. Eivät vaatineet kameroihin virtoja. Ainoa ongelma oli kun testasin saanko viedä vesipullossa noin desiä vettä, ei onnistunut. Piti käydä hakemssa uudet juomat turvatarkastuksen jälkeen.

Sama kokemus keväiseltä Afrikan matkalta ja siellä porukoilla oli vielä rajumpaa tavaraa mukana. Itsekin laitoin yhden laukullisen kameravälineitä Pelican laukussa ruumaan - lukittuna, on se sama kamera ja laukku käynyt ruuman kautta myös Uudessa-Seelannissa ja toimii edelleen, silloinkin lukittuna. Laukkuhan kestää vaikkka autolla ajaisi yli. Niitä objektiiveja voi laittaa kuvausliivintaskuihin jos tilaa löytyy. Maalaisjärkeä kannattaa käyttää.

Kirmo
adele
Viestit: 5117
Liittynyt: Kesä 01, 2003 23 : 09

Viesti Kirjoittaja adele »

Jos matkustelee paljon ja haluaa kuljettaa kuvauskalustoaan matkoilla on tietty elettävä kohtuullisesti sääntöjä ja rajoituksia noudattaen. Hyvä niin.
Joskus olisi hyvä pysähtyä hetkeksi ja tarkastella asian ydintä. Koko nykytilan idioottimaisuutta.

Lähtökohta:
Toisinajattelijat haluavat räjäytellä lentokoneita alas.

Seuraus:
Räjäyttely herättää pelkoa lentomatkustajissa. Pelko on taasen haitallista bisnekselle. Jotta business pyörisi, luodaan järjestelmä, jossa matkustajien pelkoa voidaan lievittää, jotta heidät saadaan ostamaan lippunsa ja lentämään. Luodaan turvatarkastukset, jolla pelkoa hallitaan tai yritetään hallita, jotta kassan kilinä ei vaikene.

Mitä koneiden pudottamisella ei saavuteta?
Räjäyttelijät esitetään mediassa demokratiamme uhkana ikään kuin jokainen pudonnut lentokone vähentäisi sananvapautta, olisi uhka länsimaiselle yhteiskunnallemme. Tosiasiassa jokainen terroristi tietää, että yksi, kymmenen, sata tai tuhat pudonnutta lentokonetta eivät uhkaa, eivätkä missään tilanteessa voisi uhata, länsimaista demokratiaa, liikkumisen ja sanavapautta, jos me itse niin päätämme.

Räjäyttelijän tavoite:
Terroristin tavoite on ja on ollut, koko ajan, muualla. Hän on jo saavuttanut päämääränsä. Terroristille riittää nykyinen lentomatkailevan matkustajan valitseva pelkojen, tarkastusten ja nöyryytyksen tila. Aina kun matkustat lentokoneella, kärsit. Joka kerta tarkastuksissa muistat, miksi ja kenen takia kenkäsi riisut.

Olemme itse itsemme suurin vihollinen
Terroristi tietää ja ymmärtää, että länsimainen demokratia voidaan tuhota vain sisältä käsin, ja vain sen omien kansalaisten toimesta, hänen tai hänen kaltaisten voimat eivät siihen riitä. Olemme nyt tällä terroristin suunnittelemalla ja viitoittamalla tiellä astumassa vapaaehtoisesti muiden suunnitelmaan ansaan, juoksemassa nyrkkiin. Kansalaisvapauksia rajoitetaan, matkustamista vaikeutetaan ihan noin aluksi. Jatkoa seuraa, kun pelokkaat tampiot ovat menettäneet suhteelisuudentajunsa.

Mitä asialle pitäisi tehdä?
Luopua tarkastuksista. Antaa koneiden pudota. Ehkä aluksi putoaa hiukan enemmän kuin nyt. Ehkä ei sitäkään määrää, koska kaikki näkisivät että koneiden pudottamisella ei saavuteta mitään. Entä ne jotka pelkäävät? He voivat keksiä jonkun muun "epäkohdan" maailmassa, jota pelätä. Pysyköön kotona, tai kävelköön matkat.

Huonot puolet?
Pöhöttynyt hikoileva turvatarkastaja joutuu menemään johonkin työhön, joka todella tuottaa lisäarvoa jollekin.

Ketkä tarkastusten lopettamista vastustavat
Kaikki, jotka hyötyvät uhkakuvista rahan, pelon, äänien tai muun muodossa. Heitä on aimo joukko. (Tästä voisi jatkaa laajentaen horistonttia vaikka huumeisiin tai autovarkauksiin ja löytää merkillisyyksiä kasapäin)

Lupaan itse lentää kaikki tulevat matkani turvatarkastamattomilla koneilla aina kun mahdollisuus on.
”Tie helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla.”
kks62
Viestit: 932
Liittynyt: Tammi 18, 2005 12 : 46
Paikkakunta: Tellus

Viesti Kirjoittaja kks62 »

adele kirjoitti:Lupaan itse lentää kaikki tulevat matkani turvatarkastamattomilla koneilla aina kun mahdollisuus on.
Huh huh..... En ehkä kuitenkaan ihan kokonaan luopuisi tarkastuksista.

Tämä "käsimatkatavaran" määrä on lähinnä ongelma Helsinki-Vantaalla ja josku Saksassa, mutta muualla ei ketään kiinnosta kuinka suuri tai painava käsimatkatavarasi on (paitsi aivan pienissä lentokoneissa jossa rajoitettu tavaratila käsimatkatavaroille).
Jenkkilässä on pitkään matkustettu niin että kaikilla on ns. ylisuuret "trolleyt" (siis hiukan sallittua kokoa suurempi) jonka sitten jättävät koneen viereen ruumaan pakattavaksi.
Tässä on se etu että matkalaukku ei oikein voi hävitä koska koneen laskeuduttua saat laukun takaisin heti koneesta noustuasi.
Mutta kuten aikaisemmassa postauksessani jo kerroin oli minulla käsimataktavarana niin paljon tavaraa että oli vaan pakko laittaa osa arvoesineistä ruumaan.
Tänään tuli vastaus Deltalta:

Thank you for your e-mail.

Our records indicate your claim form was received on December 13. It
currently takes 10-12 weeks to finalize a claim and you will be notified
via the U. S. Mail.

Sincerely,

xxxxxxxxxxxxxx
Claims Manager
Central Baggage Service


Pemalauta jurkele, ei kun vastinetta väsämään!
T. KKS62
koopees
Viestit: 516
Liittynyt: Loka 21, 2003 14 : 07
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja koopees »

kirmo kirjoitti:Hyvin voi viedä mukana koneeseen. Viimeksi tultiin ryhmänä Ecuador - Espanja - Suomi. Jokaisella kamera tai kameroita, useimmilla repullinen. Oma varustus koneeseen kannossa oli: yksi digirunko+objektiivi olalla, toinen digirunko+objektiiveja, kovalevyjä, sekalaista tarpeellista kameralaukussa sekä 300 mm 2.8 käsissä irrallaan. Vaimon laukussa läppärini ja hänellä oma kamera. Kaikki ok. Näin suunilleen kaikilla. Pisin putki meillä oli 500mm.
Eikä tule helposti ongelmaa käsimatkatavaroiden painosta? Omakin kamerarepullinen painaa yli 10 kiloa, eikä minulla ole siinä edes ihan noin pitkiä putkia mukana.
herkko
Viestit: 1941
Liittynyt: Helmi 01, 2003 10 : 05

Viesti Kirjoittaja herkko »

adele kirjoitti: Lupaan itse lentää kaikki tulevat matkani turvatarkastamattomilla koneilla aina kun mahdollisuus on.
Laitatko YV:n kun lento on buukattu, mulla olisi tulossa samalle lennolle rahtina 25 kilon paketti erittäin arkaluontoista materiaalia?

;=
kks62
Viestit: 932
Liittynyt: Tammi 18, 2005 12 : 46
Paikkakunta: Tellus

Viesti Kirjoittaja kks62 »

koopees kirjoitti:
kirmo kirjoitti:Hyvin voi viedä mukana koneeseen. Viimeksi tultiin ryhmänä Ecuador - Espanja - Suomi. Jokaisella kamera tai kameroita, useimmilla repullinen. Oma varustus koneeseen kannossa oli: yksi digirunko+objektiivi olalla, toinen digirunko+objektiiveja, kovalevyjä, sekalaista tarpeellista kameralaukussa sekä 300 mm 2.8 käsissä irrallaan. Vaimon laukussa läppärini ja hänellä oma kamera. Kaikki ok. Näin suunilleen kaikilla. Pisin putki meillä oli 500mm.
Eikä tule helposti ongelmaa käsimatkatavaroiden painosta? Omakin kamerarepullinen painaa yli 10 kiloa, eikä minulla ole siinä edes ihan noin pitkiä putkia mukana.
Alla muutaman lentoyhtiön sallitut käsimatkatavara säännöt. Poikkeamaa ei ole paljon lukuunottamatta Delttaa (koskee myös muita Yhdysvaltalaisia lentoyhtiöitä), joten esim. "Kirmon" käsimatkatavarat eivät mahdu näihin sääntöihin....
Se ei tietenkään sulje pois mahdollisuutta että Kirmo ei ole viennyt niitä lentokoneeseen käsimatkatavarana, mutta onko ne sääntöjen mukaiset onkin toinen juttu ja aina on mahdollista että ne joutuvat lopulta ruumaan...
Omakohtainen kokemukseni on että Finnairin henkilökunta on huomattavasti tarkempia "check-in" tiskillä tarkastamassa matkustajien käsimatkatavaroiden kokoa ja painoa kuin muualla maailmassa.
Jos laitatte kameroitanne tai optiikkaa ruumaan menevään matkalaukkuun kannatta varmistaa että "kyseinen" lentoyhtiö myös korvaa ne jos häviävät. Copy paste osasta Deltan korvaus ehdoista: Delta is not responsible or liable for cash, camera equipment, commercial effects, computer software and equipment, electronic equipment, fragile articles, jewelry, lifesaving medication, negotiable papers, irreplaceable business documents, works of art or other similar valuable items contained in checked or unchecked baggage. These items should be carried by the passenger. Deltan korvausmäärät & säännöt Helppoa eikö?

KLM
Finnair
SAS
Lufthansa
Delta

T. KKS62
adele
Viestit: 5117
Liittynyt: Kesä 01, 2003 23 : 09

Viesti Kirjoittaja adele »

koopees kirjoitti:
kirmo kirjoitti:Hyvin voi viedä mukana koneeseen. Viimeksi tultiin ryhmänä Ecuador - Espanja - Suomi. Jokaisella kamera tai kameroita, useimmilla repullinen. Oma varustus koneeseen kannossa oli: yksi digirunko+objektiivi olalla, toinen digirunko+objektiiveja, kovalevyjä, sekalaista tarpeellista kameralaukussa sekä 300 mm 2.8 käsissä irrallaan. Vaimon laukussa läppärini ja hänellä oma kamera. Kaikki ok. Näin suunilleen kaikilla. Pisin putki meillä oli 500mm.
Eikä tule helposti ongelmaa käsimatkatavaroiden painosta? Omakin kamerarepullinen painaa yli 10 kiloa, eikä minulla ole siinä edes ihan noin pitkiä putkia mukana.
Ei tule mitään vaikeuksia kenenkään eikä minkään kanssa.
Homma perustuu puhtaaseen shokkiefektiin, jossa kaiken jo nähnyt turvatarkastaja huomaankin että ei ole näynyt kaikkea.

Kuvittele koopees nyt olevasi vaikka check-innissä töissä kun "kirmo" varusteineen haluaa kirmata samanlaisine kavereineen koneeseen (tämä kuva on ennenkin ollut täällä)

Toinen juttu on kuinka miellyttävää matkaaminen ahtaissa koneissa moisen varustuksen kera on.


Juttua ja linkki lisäkuviin kirmosta
”Tie helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla.”
koopees
Viestit: 516
Liittynyt: Loka 21, 2003 14 : 07
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja koopees »

Kiitos adele, kun laitoit linkin tuohon juttuun "kirmosta". Tuon hulvattoman kuvan olin jo nähnytkin, mutta tuota tarinaa en.
kks62
Viestit: 932
Liittynyt: Tammi 18, 2005 12 : 46
Paikkakunta: Tellus

Viesti Kirjoittaja kks62 »

Dear Mr. xxxxx:

I understand your frustration regarding the 10-12 week delay in processing your claim. I have pulled your claim and set it up to be expedited.
Please expect this to be completed in the next few weeks.

Sincerely,
xxxxxxxx
Claims Manager
Central Baggage Service


Original Message Follows:
------------------------
Thank you for your answer. It is totally unacceptable to wait 10-12 weeks for a claim. I need my
lens (EF70-200/4L) and flash (EX580) A.S.A.P. cannot wait 3 months
because I need those equipments weekly.

Please explain to me why it will take that long?

Regards

Mr. xxxxxxxx
Flying Blue Gold Card member nr: xxxxxxxxxx


Noniin, nyt taisi kerrankin olla hyötyä "Flying Blue Gold Cardista", katsellaan nyt sitten pari viikkoa ja palataan aiheeseen.

T.KKS62
kirmo
Viestit: 12
Liittynyt: Huhti 20, 2005 11 : 31

Mikä on liikaa?

Viesti Kirjoittaja kirmo »

Hei,

kameralaukkuni mitoiltaan vieläpä alimittainen, suuremmatkin mitat sallitaan. Kamra olalla on ns. henkilökohtainen esine jollaisen saa viedä. Ainoa ns. ylimääräinen esine minulla on se 300mm jonka vien rikkoutumisen riskin takia näkyvillä käsissä. Omat mittani on hoikka ja vielä mahdun oman istuimeen ja en vie kuin yhden paikan.

Useimmilla lennoilla näen useita tapauksia joissa viedään ns. ylisuuria laukkuja tai useita laukkuja per henkilkö.

Olen suorittanut aikoinaan lentolupakirjan olen edelleen kohtuu hyvin selvillä ilmailumääräyksistä. Siis ainoa kohta jossa hiukan ylitän sen rajan ja se on vain silloin kun lennän turistiluokassa on se kädessä oleva objektiivi. Voisin sulloa sen myöskin kameralaukkuun, mutta silloin kameralaukkuni painoa kasvaisi kovin suureksi.

Jos laitatte kameroita ruumaan niin käyttäkää asiallisia laukkuja tämä oli viestini.

Kirmo

ps. edelleen saa käyttää maalaisjärkeä.
fotom
Viestit: 7381
Liittynyt: Tammi 18, 2004 23 : 57

Viesti Kirjoittaja fotom »

Pariin vuoteen en ole lentämällä liikkunut, mutta koska päivittäin käsittelen melko suuria määriä räjähteitä työni puolesta, voinee olla parempi peseytyä kunnolla ennen jenkkilän matkaa. Varsinkin kun kamera kulkee työmaalla..
Vastaa Viestiin