Pikseli 9/2006

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
metsatim
Viesti:

Viesti Kirjoittaja metsatim »

Asiayhteys digikuvaamisen ja kyseisen "mielipiteen" välillä jäi minulle täysin epäselväksi. Niin ja minua se ei ärsytä jos jollain on jokin mielipide. Ihmetyttää vaan tämä tapaus ainoastaan.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
nieppi

Viesti Kirjoittaja nieppi »

Pitääkö siinä dildossakin olla digi yhteys???
Yleismaailmallista puhetta vapauden rajoittamisesta.
Estetään tuo, kielletään tämä kohta ei saa poliisia kuvata ja hop kohta on poliisin digikuvauskin kiellettyä.
bobotti

Viesti Kirjoittaja bobotti »

nieppi kirjoitti: Estetään tuo, kielletään tämä kohta ei saa poliisia kuvata ja hop kohta on poliisin digikuvauskin kiellettyä.
Joo ja jokainen anarko valtaanpäästyään on alkanut juuri kiristämään näitä oikeuksia alkaen setä Leninistä.

Olisi kaksi ýstävää valittavana ja pakko olisi jommasta kummasta valita tai pistävät yhdessätuumin päivälliseksi naamariin. Toisen nimi on Piru ja toisen ninmi on Perkele. Kumman valitsette? ....mitenkään viitaamatta kapitalismin ja kommunismin väliseen vallantaistoon ja kahtiajakoon ;D

herrantettas .. .ei mistään sattuisi löytymään sitä välimaastoa?
TS: Turun urheilumuistomerkki vilisi kirjoitusvirheitä : EN SE OLLuT MINÄ! ;D
nieppi

Viesti Kirjoittaja nieppi »

bobotti kirjoitti:herrantettas .. .ei mistään sattuisi löytymään sitä välimaastoa?
Eikös se asioista puhuminen ole sitä välimaastoa? Ihmiset kertovat milipiteensä vaikka ne olisivat erillaisia kuin toisten mielipiteet. Vai pitäiskö varoiks kieltää eriävät mielipiteet?

Ootteks te mummot kaikki Katollisen sisäoppilaitoksen kasvatteja? Ei se mitään et papit vetäs meitä kakkoseen. Mut jos ei siitä puhuta ni sitä ei tapahtunu
nokku

Viesti Kirjoittaja nokku »

Häpeällisempää, etteivät tajunneet ottaa lehteen Samuli Ikäheimon ja Tarmo Pekolan kuvia ko. tapahtumasta. :)
adele

Viesti Kirjoittaja adele »

nieppi kirjoitti:Vai pitäiskö varoiks kieltää eriävät mielipiteet?
Ei. Sallittakoon jokaiselle oikeus osoittaa tyhmyytensä olemalla eri mieltä kuin mitä itse olen.
”Tie helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla.”
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Onkos kokoomusnuorten suunnassa anarkistit ja sosiaalidemokraatit hieman sekoittuneet? Puhumattakaan siitä että anarkistilla ja mellakoijilla on myöskin hyvin harvoin mitään yhteyttä toisiinsa. Taittaa maajussit olla se mellakkaherkin väestönosa, tietysti poliisien lisäksi.

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
Hely

Viesti Kirjoittaja Hely »

Siis jos Asem juubeli oli pääkirjoituksessa se ei lehden luettavuutta kai haittaa ? Jos Asem taas oli sulautettu reunapiirtoartikkeliiin herää kysymys miks vi....ssa ottaa kantaa kaikkeen. Toisaalta miks hätääntyä Asem jutusta vaan periaateen vuoksi syystä että se nyt oli kirjoitetu johonkin reunapiirtolehteen........

Nieppi ja muut seuraava kysymys : Onko teillä mitään tekemistä töissä
olli R
Viesti:

Viesti Kirjoittaja olli R »

nokku kirjoitti:Häpeällisempää, etteivät tajunneet ottaa lehteen Samuli Ikäheimon ja Tarmo Pekolan kuvia ko. tapahtumasta. :)
Tässä kohtaa pitää kommentoida, vaikka on oma lehmä ojassa.
Sen verran voisi lukea juttua, että katsoisi edes kenen ottamat kuvat siinä on.

Itse myönnän ainoaksi virheeksi sen, että kuvat voisivat olla isompia ja tekstiä vähemmän.
Loadus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Loadus »

Ihan vaan ohimennen mainitsen että toi Kiasman mielenosoituksen juttu pitäisi olla joka lehdessä. Ei sen takia että se on "cool" juttu tällä hetkellä vaan ...

Mä käsitin että me asutaan about sananvapaassa yhteiskunnassa missä jokainen mattimeikäläinen saa kävellä kadulle kyltti kädessä ja osoittaa mieltään. Mutta eipäs se sitten EU:n aikaan enää käykään. Nykyään jos jollain on vähänkään sanottavaa tai eriävä mielipide niin hänet heitetään putkaan ja henkilötiedot otetaan -laittomasti- sormenjälkiä myöten talteen.

Eikä kukaan kysele mitään.

... Sorry, en normaalisti nakkaa shittiäkään ihmisten tekemisistä mutta tuo oli pitkästä aikaa huolestuttava tapahtuma tuo kiasman räpeltäminen, oli pakko sanoa oma vääntö tähänkin. Pikseli teki ihan asiaa kun teki lehteensä artikkelin tuosta. Valokuvaamiseen kuuluu tilanteen tiedostaminen ja sen tallentaminen.
Jokainen mestari on joskus ollut aloittelija.
behance | deviantART | Flickr
nokku

olli R kirjoitti:
nokku kirjoitti:Häpeällisempää, etteivät tajunneet ottaa lehteen Samuli Ikäheimon ja Tarmo Pekolan kuvia ko. tapahtumasta. :)
Tässä kohtaa pitää kommentoida, vaikka on oma lehmä ojassa.
Sen verran voisi lukea juttua, että katsoisi edes kenen ottamat kuvat siinä on..
:D My bad!
Pikseli 9/2006 :
"Smash Asem - Samuli Ikäheimon näyttävät kuvat poliisin ja anarkistien yhteenotosta."
Noh, Kalle Björklidin loistavia keikkakuvia ette kuitenkaan ottaneet!
adele

Viesti Kirjoittaja adele »

Hely kirjoitti:Nieppi ja muut seuraava kysymys : Onko teillä mitään tekemistä töissä
Työ? Eikö työ ole keskiluokan (pikkuporvarien) elinikäinen nautintaoikeus, jolla voi kätevästi perustella oikeutuksen omalla näköalattomalle kituelämälleen? Herää kysymys miksi kävisin töissä? Jalomielisenä ja empaattisena uhrautujana päätin antaa työpaikkani työlle ahneelle tarvitsevalle. En ole katunut.
”Tie helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla.”
Hely

Viesti Kirjoittaja Hely »

joo näin se on ...Jatkakaa ihmeessä
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Loadus kirjoitti:Ihan vaan ohimennen mainitsen että toi Kiasman mielenosoituksen juttu pitäisi olla joka lehdessä. Ei sen takia että se on "cool" juttu tällä hetkellä vaan ...

Mä käsitin että me asutaan about sananvapaassa yhteiskunnassa missä jokainen mattimeikäläinen saa kävellä kadulle kyltti kädessä ja osoittaa mieltään. Mutta eipäs se sitten EU:n aikaan enää käykään. Nykyään jos jollain on vähänkään sanottavaa tai eriävä mielipide niin hänet heitetään putkaan ja henkilötiedot otetaan -laittomasti- sormenjälkiä myöten talteen.

Eikä kukaan kysele mitään.

Juu. Ihmiset puhuvat vapaudesta mutta kaipaavat fasistista komentoa.

... Sorry, en normaalisti nakkaa shittiäkään ihmisten tekemisistä mutta tuo oli pitkästä aikaa huolestuttava tapahtuma tuo kiasman räpeltäminen, oli pakko sanoa oma vääntö tähänkin. Pikseli teki ihan asiaa kun teki lehteensä artikkelin tuosta. Valokuvaamiseen kuuluu tilanteen tiedostaminen ja sen tallentaminen.

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
bobotti

nieppi kirjoitti: Eikös se asioista puhuminen ole sitä välimaastoa?
Ei ole mitään asioista puhumista kun ei ole oikeaa ajatusten vaihtoakaan. Se "puhuminen" on vain kulissi kaikelle ja siinä puheessa voi valehdella ummet ja lammet ja itse teot ovat sitten jotain muuta. Tämä on jo nähty moneen kertaan muunmuassa eläinoikeusaktivistien puheissa eli parit purmoset. Aniharva oikeasti kykenee rehelliseen ajtustenvaihtoon. Olkinukkien tekoo taas pystyy kuka tahansa sillä niin helppoa on se viholliskuvan laadinta omaan mieleen.
raineri

Viesti Kirjoittaja raineri »

Valitettavasti tällä hetkellä ei ole kotimaista kuvauslehteä jota viitsisi lukea,siksi tuleekin luettua ulkomaisia alan julkaisuja.

Kameralehden sisältö on jo pitkään ollut tyhjänpäiväistä jaaritusta, osto-opasta, ja toimittajien vuoden valintoja.Samaa tietoa, jota on netti pullollaan ilmaisessa muodossa. Varsinaista asiaa on äärimmäisen vähän.

Pikselissä on ollut selvää yritystä paneutua itse kuvaamiseen laajemmin,ja tuoda esiin kuvaamisen eri osa-alueita eri kuvaajien näkökulmista.
Mutta tämä viimeinen numero floppasi aika pahasti,havaittavissa oli jonkin asteisia väsymisen merkkejä.
olli R
Viesti:

Viesti Kirjoittaja olli R »

nokku kirjoitti:Noh, Kalle Björklidin loistavia keikkakuvia ette kuitenkaan ottaneet!
Asiasta voidaan tietysti olla montaa mieltä, minusta sekä kannessa että sisäsivuilla olleet Björklidin kuvat olivat aika hyviä. Onko Kallella vielä loistavampiakin kuvia? Vai kuvasiko hän "Smash Asem" -keikkaakin?
nokku

olli R kirjoitti:Asiasta voidaan tietysti olla montaa mieltä, minusta sekä kannessa että sisäsivuilla olleet Björklidin kuvat olivat aika hyviä. Onko Kallella vielä loistavampiakin kuvia? Vai kuvasiko hän "Smash Asem" -keikkaakin?
Pahoittelen aiheuttamaani närkästystä!
Tapiol2003

Viesti Kirjoittaja Tapiol2003 »

raineri kirjoitti:Pikselissä on ollut selvää yritystä paneutua itse kuvaamiseen laajemmin,ja tuoda esiin kuvaamisen eri osa-alueita eri kuvaajien näkökulmista.
Mutta tämä viimeinen numero floppasi aika pahasti,havaittavissa oli jonkin asteisia väsymisen merkkejä.
Tarkoittaako tuo selkosuomella sitä, ettei ko. numerossa ole esitelty juuri sellaista kuvausta, joka kiinnostaa nimenomaan sinua ?
Less Is More
bobotti

Tapiol2003 kirjoitti:
Tarkoittaako tuo selkosuomella sitä, ettei ko. numerossa ole esitelty juuri sellaista kuvausta, joka kiinnostaa nimenomaan sinua ?
Tarkoitti varmaan sitä , että ei tarvitse hyväksyä harrastajalehdessä sitä poliittista eetosta jota tulee ihan joka tuutista. Harrastelehden minusta nyt kuuluisi olla irrallaan päivänpolitiikan universaalista valehtelukilpailusta jossa kisataan suurimman uskottavan valeen julkaisemisesta.

Mutta jos lehden toimitusta kiinnostaa moinen asia niin älköön sitten vaivautuko myymään minulle lehteä. Minä haluan harrastaa enkä ryynätä poliittisissa mutakakkusodassa vaikka itse olinkin koko touhussa mukana kuvaamassa.
Vastaa Viestiin