Canon 30D, kuvan reso 72??
-
Canon 30D, kuvan reso 72??
Tunnen nyt itseni toooodella tyhmäksi, mutta minkäs teet.
Eli: lainasin kaverini 30D:tä, napsin kuvia Large-asetuksella.
Siirsin ne koneelleni tuolla EOS utilityllä ja avasin fotarissa.
Ja mitä mitä, kaikkien kuvien reso on siis tosiaan vain 72? Mikähän säätö mulla mahtaa olla pielessä? Olen tässä tuskaillut pari tuntia tämän kanssa enkä mitään keksi, EOS utilityssäkään ei kai ole mitään asetuksia tämän suhteen? niin ja tuolla kameran mukana tulleella usb:llä kuvat siirsin.
Eli: lainasin kaverini 30D:tä, napsin kuvia Large-asetuksella.
Siirsin ne koneelleni tuolla EOS utilityllä ja avasin fotarissa.
Ja mitä mitä, kaikkien kuvien reso on siis tosiaan vain 72? Mikähän säätö mulla mahtaa olla pielessä? Olen tässä tuskaillut pari tuntia tämän kanssa enkä mitään keksi, EOS utilityssäkään ei kai ole mitään asetuksia tämän suhteen? niin ja tuolla kameran mukana tulleella usb:llä kuvat siirsin.
-
-
Re: Canon 30D, kuvan reso 72??
Mikäs sen pitäisi olla?tonnikala kirjoitti:Ja mitä mitä, kaikkien kuvien reso on siis tosiaan vain 72?
-
- Viesti:
Jos nyt ajatellaan, että tuo 72pix/tuumalle olisi resoluutio (niinkuin photari näyttää) niin vedoksen kooksi pikselimäärällä 3500 x 2300 pikseliä tulee vaatimattomat 124 x 83 cm! Eli pienentämisen varaa on reilusti.
Tämän päivän huipputulostimet pystyvät tekemään 250-300 pikseliä/tuumalle. Tällöin vedoksen koko pienenee tuolla em. pikselimäärällä kokoon 30 x 20cm ilman että tarvitsee interpololoida lisää pikseleitä. Sanottakoon nyt vielä kerran, ettei resoluutiolla ole merkitystä muulloin kuin tulostettessa kuvaa.
jari
Tämän päivän huipputulostimet pystyvät tekemään 250-300 pikseliä/tuumalle. Tällöin vedoksen koko pienenee tuolla em. pikselimäärällä kokoon 30 x 20cm ilman että tarvitsee interpololoida lisää pikseleitä. Sanottakoon nyt vielä kerran, ettei resoluutiolla ole merkitystä muulloin kuin tulostettessa kuvaa.
jari
-
- Viesti: