Pixmanian toiminta

Kokemuksia, vinkkejä, tullit, halvimmat paikat yms. Saksasta, USA:sta jne.
jaah

Viesti Kirjoittaja jaah »

Ehkäpä se niiden "varaston muutto" joka tapahtui juuri silloin kun oma tilaukseni oli matkalla, paransi tuotteiden toimitusta...
----
ToS
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
EsaS

Viesti Kirjoittaja EsaS »

Myönteinen kokemus Pixmaniasta palstalla olleiden kovin monien kielteisten vastapainoksi.
Tilasin kameran 20.12 illalla. Varastosaldo näytti päivällä tyhjää, mutta pyysin ilmoittamaan kun tulee.
Illalla tulikin ilmoitus, että nyt löytyy. Panin tilauksen sisään 20.12 noin klo 22.
21.12 ip se rekisteröitiin DHL:n järjestelmään. Lähetys pyöri DHL:llä Pariisissa 22.12 ip asti.
22.12 n. klo 20 se lähti Pariisista ja 23.12 klo 14 oli DHL:n lähetti kotiovella.
Uskon, että kaikki kirjoitetut kokemukset ovat yksittäistapauksia, niin minun kuin kielteisetkin kokemukset. Myönteisistä ei kirjoiteta niinkään helposti.
Miksi tilasin Pixmaniasta tämän palstan varoituksista huolimatta?
1. Laitteen saatavuus Suomesta on tosi huono.
2. Eräässä toisessa keskusteluryhmässä kommentit Pixmaniasta olivat neutraaleja tyyliin: "ostin sieltä kun halvalla sain", "mistä ostit?": "Pixmaniasta". Kukaan ei valitellut toimitusongelmista joten päättelin, etteivät ole sääntö.
t. Esa
Harri R

Viesti Kirjoittaja Harri R »

Hyvä niin. Mutta kokemukseni heidän "asiakaspalvelustaan" ongelmien tullessa eivät saa minua enää koskemaan ao. firmaan pitkällä tikullakaan. Jos luit ketjun takkaan, kyse ei ole pelkästään toimitusvaikeuksista.......
jaah

Mä voisin kans lisätä viel jotain..

Kertausta.. eli tilasin joskus syyskuus kameran
-Kameraa ei tullu
-Varaston muutto ongelmat
-lokakuun lopulla kamera sit tuli (joutuvat lähettää 2 kertaa ku ensimmäinen lähetys katosi)
-Marraskuun alus pixmanialle oli saapunut "palautettu lähetys" (se kadonnut paketti)
->460 ostokuponki
-tilattu HDMI DVD soitin ja valokuvatulostin paketti ostokupongilla
-> USB piuhaa ja paperia ei ollu varastolla joten niitä jäätiin odotteleen
- DVD soitin ja tulostin saapuivat paris viikossa :O
->USB piuha saapui parin viikon pääst
ja tänään paperipaketti saapu

Mut pixmania korjas mun negatiivisen käsityksen noilla "ilmaisilla" tuotteilla.. mut en kyllä oikeen uskaltais uudelleen tilata sieltä vieläkään hehe heh.. (lue mun aikesmmat postaukset)

kaikille hauskaa joulua..
Viimeksi muokannut jaah, Joulu 23, 2005 21 : 58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
----
ToS
mjalka

Viesti Kirjoittaja mjalka »

jaah kirjoitti:Ketausta..
Harri R kirjoitti:Jos luit ketjun takkaan, kyse ei ole pelkästään toimitusvaikeuksista.......
R-vikaista porukkaa? :)
jaah

joo joo
----
ToS
Harri R

Hyvää joulua sinullekin, mjalka. Opettaja vai insinööri?
maikla

Viesti Kirjoittaja maikla »

Itse tilasin Canon peruskameran A520, muistikortin, akut + laturin ja kameralaukun.

Tilauksen jätin 18.1, maksoin Visa Electronilla. Kamera, muisti ja laturi + akut tulivat luvatun 48 tunnin kuluessa 20.1.
Kameralaukkua ei ollu varastossa, vaikka nettisivu näytti toista , mutta sekin tuli luvatun 48 tunnin kuluessa siitä ku tuote oli lähtenyt Ranskasta.
Eli itselläni erittäin positiivinen kuva kyseisestä kaupasta :D
Jonii

Miksi ei...

Viesti Kirjoittaja Jonii »

Yritin katella fujin f11 suomen pixmaniasta mutta ei niillä ole sitä myynnissä ja hintakin tulee olemaan luultavasti toista luokkaa kuin esim. saksan pixmaniasta.

Yritin siis laittaa tilauksen saksan pixmaniasta, mutta kun laitoin tietojani sisään ja valitsin maan niin se heittää automaattisesti suomen pixmanian sivuille jossa kyseistä kameraa ei ole edes saatavilla, ilmoittaa siinä sivussa että hinnat saattavat olla erillaiset johtuen veroista, yms.....

Onko kukaan onnistunut tilaamaan suomeen tavaraa muun maan pixmaniasta?
Harri R

Ei kai ole olemassa kuin yksi Pixmania, jolla on useamman kieliset sivut?
Jonii

Viesti Kirjoittaja Jonii »

Harri R kirjoitti:Ei kai ole olemassa kuin yksi Pixmania, jolla on useamman kieliset sivut?
Asiathan voi ymmärtää ihan miten haluu, mutta totuus on että Pixmania on tietenkin yksi iso firma jolla on erikieliset sivut, eri hinnat lähes joka sivulla, eri valikoimaa ( taisi puuttua wain puolan ja suomen sivuilta F11, tästä päättelen mitä mieltä ne on meistä ;-D).

saksan sivuilla esim, F10 240€ & suomen sivuilla taisi olla F10 305€, saksan sivuilta löytyy F11 ,suomen sivuilta ei, saksan sivuilta ei voi näämmä tilata suomeen, suomen sivuilta ei löydy......

Menikö tarpeeksi sekavaksi...

Sekotan lisää jos tarvii 8D
Nyyppä

Viesti Kirjoittaja Nyyppä »

No huh, hyvä että luin tämän ketjun, olin tilaamassa kameraa Pixamaniasta. Pitääpä tutkia enste muut vaihtoehdot!

Noihin toimitusongelmiin sen verran, että omasta kokemuksesta voin sanoa DHL:n aiheuttaneeen useita ongelmia, ei tosin Pixmanin kanssa vaan muualta tilatessa.

Kerran meni Suomeen Englannista tulossa ollut paketti Ranskaan merkintövirheen taki (maakoodi FR eikä FI), kerran seuranta ilmoitti, että pakettia on yritetty toimittaa ja lappu jätetty postilaatikkoon kun kukaan ei ollut kotona. Vaikka oli. Paketin hain itse DHL:n paikalliselta varikolta.

Selvää tietysti on, että suuri osa noista ongelmista johtuu Pixmanista itsestään mutta ei tuo DHL asiaa yhtään helpotakaan.
Digisti

Viesti Kirjoittaja Digisti »

Meikäläisen täytyy antaa ruusuja risujen sijasta. Eilen 13.3. tein tilaukseni. Tilausvahvistus tullut ja seurantakoodin mukaan kamera tulossa kovaa vauhtia kohti Suomea. Ei taida ihan ehtiä huomiseksi, veikkaisin torstai aamupäiväksi.

Tämä oli itselläni toinen tilaus ko. firmasta ja ensimmäisellä kerralla toimitus oli myöskin ripeää. Ihan meni luvatuissa ajoissa. Eli no problemo...
Sneak
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sneak »

Täältäkin positiivista ääntä pixmanialle. Pari kertaa tilannut ja toimitus tullut ripeästi ja ajallaan. En ainakaan itse epäröisi vielä tilata pixmaniasta. Useasti pixmania ei kuitenkaan halvin mahdollinen ole, joten välillä tulee "vaihtoehtoja" käytettyä. :)
Digisti

Viesti Kirjoittaja Digisti »

Eli kiitosta tulee Pixmanialle. Tilasin siis kameran 13.3. maanantai iltana. Tänään 15.3. keskiviikkona kamera oli handussa n. klo 14.00

Siinä saa suomifirmakin pistää jo parastaan moiseen toimitus vauhtiin.
Niin ja kamera oli Fuji Finepix Z1, kakkospaidantaskukameraksi.
Simplify

Viesti Kirjoittaja Simplify »

Tilasin FZ7:n tiistai-iltana ja nyt torstai-iltana kamera tuotiin ovelle. Uskomattoman nopeasti tilaus tuli perille.
Lohi

Viesti Kirjoittaja Lohi »

Miten Toi FZ7 voi olla Pixmanin Saksan kielisillä sivuilla n. 50 e halvempi??? Eikä sieltä pysty tilaamaan Suomeen.
Tipe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tipe »

Lohi kirjoitti:Miten Toi FZ7 voi olla Pixmanin Saksan kielisillä sivuilla n. 50 e halvempi??? Eikä sieltä pysty tilaamaan Suomeen.
Johtunee varmaan ALV:n erosta.
Jos liike myy tiettyyn maahan summan X enemmän (oisko 50k€) niin joutuu maksamaan lähetetystä tuotteesta ALV:n kohdemaahan... siis EU:n sisällä.
Saksassa ALV lienee 18% (vai 16?) ja Suomessa 22%

Eli Pixmania mitä ilmeisemmin noudattaa vain lakia.
MattiH
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MattiH »

Saksan ALV on se 16%. Kannattaa muistaa, jos aikoo tilata tavaran Saksasta (ALV-vähennys hyvitetään firmalle jo suoraan Saksasta tilattaessa eli ei makseta sitä alvia ollenkaan. Saksalainen firma sitten tarkistaa itse, että firma on alv-rekisterissä. Pelkkä ly-tunnus ei siis riitä, pitää myös itse maksaa alvia).

Jos Suomesta tilaa, sen alvin firma voi vähentää vasta tilittäessään itse keräämiään alveja Suomen valtiolle. Ja tämä prosentti onkin 22%, eli firman kannattaa välillä ostaa Suomesta, vaikka hinta olisikin kalliimpi.
viesko

Viesti Kirjoittaja viesko »

Kyllä Pixmanialta toimitukset sujuu mitä itse olen sieltä tilannut. Laitoin kylläkin videokameran takuuhuoltoon sinne (2 vuoden takuu), kestihän se muutaman viikon mutta tuli takaisinkin ja ilman kuluja.
Vastaa Viestiin