EX 550 vai 420?

Canon-digikamerat (ei-järjestelmädigejä)

Viesti Kirjoittaja ville »

380 on myös tehoa vähemmän (ohjeluku taitaa olla 38), kun 420:n ohjeluku on 42.

Lisäksi 420 voi toimia langattomana orjana, jos käytössä on st-e2. Jos siis ajattelee joskus panostavansa langattomaan järjestelmään kannattaa ostaa 420.

Ja kuten itse sanoit, 380:ssä ei salamapää käänny sivulle. Täten esim katon kautta heijastaminen ei onnistu pystykuvissa mikä on jo todella suuri haitta. Irtosalamahan ostetaan lähinnä sen takia, että salamaa ei aina tarvitse ampua päin naamaa, vaan salman pystyy heijastamaan katon, seinän tmv kautta jotta kuvan valaistus on mahdollisimman tasainen.

420:n saa alle 250 eurolla, suosittelen sen ostoa.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
poek547

Viesti Kirjoittaja poek547 »

a55555 kirjoitti:Ehkei ero ole 200 €:n väärti. Minulla on 420EX Canon G2:n apuna ja on sanottava, että jos ei koko haittaa, niin kyllä lisäsalamaa kannattaa käyttää hyvinkin usein - myös silloin, kun valo tuntuu riittävän. Kuvaan aika harvoin suoralla salamalla ja suosittelen heijastimen käyttöä. Heijastimen voi tehdä itse valkoisesta kartongista. Itse tekemäni heijastimen mitat ovat: heijastavan osan lev. alhaalla 85 mm, ylhäällä 95 mm, kork. 85 mm. Lisäksi alas on leikattava n. 40 mm:n "varsi", joka menee salaman ympäri kieräytetyn kuminauhan alle. Kuvattaessa salama 60 asteen kulmaan. Toimii katon korkeudesta riippumatta - tottakai tilan koko ja tummuusaste vaikuttaa yleisvaikutelmaan. Mutta: tasainen valonjako, ei jyrkkiä varjoja, ei punaisia silmiä. Jos kohde on kovin suuri, kannattaa sitten tarjoilla myös suoraa salamaa. Ergonomia ei G-sarjan Canoneilla ja lisäsalamalla ole tietenkään paras mahdollinen, mutta se on yleensäkin pienen koon huono puoli. Siis suosittelen; laatu paranee oleellisesti.
Vastaa Viestiin