10D:n tilaus Camera-discountista

Kokemuksia, vinkkejä, tullit, halvimmat paikat yms. Saksasta, USA:sta jne.
jruots
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jruots »

jruots kirjoitti:Taitaapa tulla maanantaina:

10.10.2003, klo 12:33 Lähetys saapunut Suomeen
01000 HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI
07.10.2003, klo 14:14 Lähtenyt Suomeen
01000 ULKOMAAT
02.10.2003, klo 13:55 Postitettu lähtömaassa
01000 ULKOMAAT
No eipä taida sitten tullakaan tänään. Taitaa postin sedät kuvailla tuolla minun kameralla, kun tuo tavara on jämähtänyt tuonne HKI/Vantaalle :( Ihmeen hidasta on tuo postin toiminta.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Bengil

Viesti Kirjoittaja Bengil »

jruots kirjoitti:

01000 ULKOMAAT
01000 ULKOMAAT
No eipä taida sitten tullakaan tänään. Taitaa postin sedät kuvailla tuolla minun kameralla, kun tuo tavara on jämähtänyt tuonne HKI/Vantaalle :( Ihmeen hidasta on tuo postin toiminta.
Aika samanlainen tilanne kuin mulla :)

10.10.2003, klo 12:34 Lähetys saapunut Suomeen
01000 ULKOMAAT
02.10.2003, klo 11:20 Postitettu lähtömaassa
01000 ULKOMAAT

Elättelin viikonloppuna toivoa, että paketti olisi hulahtanut Pasilan lajittelukeskuksen kautta paikallispostiin maanantain aikana mutta saa nähdä onko perillä edes tiistaina.

Tero
jruots
Viesti:

Bengil kirjoitti:
jruots kirjoitti:

01000 ULKOMAAT
01000 ULKOMAAT
Aika samanlainen tilanne kuin mulla :)

10.10.2003, klo 12:34 Lähetys saapunut Suomeen
01000 ULKOMAAT
02.10.2003, klo 11:20 Postitettu lähtömaassa
01000 ULKOMAAT

Elättelin viikonloppuna toivoa, että paketti olisi hulahtanut Pasilan lajittelukeskuksen kautta paikallispostiin maanantain aikana mutta saa nähdä onko perillä edes tiistaina.

Tero
Kävin äsken postissa ja sielläkin ihmettelivät viivytystä. Soitto ulkomaanterminaaliin ja sieltä selvisi että tullin pojjaat olivat ottaneet 10D:n lähempään tarkasteluun. Jospa ne haluaa vaikka käytännön kokemusta kamerasta ennen kuin itse hankkivat samanlaisen ;) Paketti on kuulemma jo minun puolesta avattu ;(

Kyllä osaa tulla taas kaikki vastoinkäymiset minulle ;( Ihan niin kuin tämä reilun kuukauden odotus ei jo riittäisi.
jruots
Viesti:

Vastaanottaja: MT-MATIC OY
Lähetystunnus: VVXXXXXXXXXDE

LÄHETYKSEN REKISTERÖINNIT

13.10.2003, klo 15:28 Lähetys on luovutettu vastaanottajalle
00880 HELSINKI
13.10.2003, klo 15:00 Lähetys on otettu käsittelyyn
00000 HELSINKI
01000 ULKOMAAT
01000 ULKOMAAT

Minnekkähän liene minun paketti mennyt. Vastaanottaja on joku ihmeen MT-MATIC OY, en ole koskaan kuullutkaan ko. firmasta.

Joko minulle on annettu väärä seurantanumero tai sitten posti on sössinyt ihan kunnolla.

edit: Seurantanumero oli oikea, kyselin Topfotosta. Syyllinen on siis luultavasti posti. Saahan nähdä mitä tästä vielä tulee.
Viimeksi muokannut jruots, Loka 13, 2003 18 : 54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mikko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikko »

jruots kirjoitti:sieltä selvisi että tullin pojjaat olivat ottaneet 10D:n lähempään tarkasteluun. Jospa ne haluaa vaikka käytännön kokemusta kamerasta ennen kuin itse hankkivat samanlaisen ;) Paketti on kuulemma jo minun puolesta avattu ;(
.
Tulli ei voi avata pakettia ilman läsnäoloasi jolleivat epäile paketin sisältävätn vaarallista ainetta (pommi ym.)
jruots
Viesti:

mikko kirjoitti:
jruots kirjoitti:sieltä selvisi että tullin pojjaat olivat ottaneet 10D:n lähempään tarkasteluun. Jospa ne haluaa vaikka käytännön kokemusta kamerasta ennen kuin itse hankkivat samanlaisen ;) Paketti on kuulemma jo minun puolesta avattu ;(
Tulli ei voi avata pakettia ilman läsnäoloasi jolleivat epäile paketin sisältävätn vaarallista ainetta (pommi ym.)
Postin täti soitti sinne ulkomaanterminaaliin ja sieltä sanoivat että paketti on avattu. Enäähän tässä ei ole ongelmana tulli vaan aivan väärä vastaanottaja ;( Kyllä tässä alkaa olla hermo kireällä.
peetee

Viesti Kirjoittaja peetee »

Hahaa...vihdoin on kamera saapunut suomeen...jokohan huomenna sais hakea pois.
-petri
mikko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikko »

jruots kirjoitti:Postin täti soitti sinne ulkomaanterminaaliin ja sieltä sanoivat että paketti on avattu..
Kannattaisi ottaa selvää miksi ovat avanneet pakettisi, kyseessä on sama asia kuin kirjesalaisuus!
PPi

Viesti Kirjoittaja PPi »

jruots kirjoitti:Minnekkähän liene minun paketti mennyt. Vastaanottaja on joku ihmeen MT-MATIC OY, en ole koskaan kuullutkaan ko. firmasta.

Joko minulle on annettu väärä seurantanumero tai sitten posti on sössinyt ihan kunnolla.
Jokunen aika sitten kävi niin että postista pakettia koodilla kysyttäessä virkailija töppäili koneiden kanssa sen verran, että pakettia ei kuulemma ollut mutta myöhemmin kotoa asiaa tutkittaessa näkyi että paketti oli kuitattu vastaanotetuksi. Siinäpä onkin selittelemistä. Huomenna siis postiin tivaamaan tapahtunutta.
jruots
Viesti:

PPi kirjoitti:
jruots kirjoitti:Minnekkähän liene minun paketti mennyt. Vastaanottaja on joku ihmeen MT-MATIC OY, en ole koskaan kuullutkaan ko. firmasta.

Jokunen aika sitten kävi niin että postista pakettia koodilla kysyttäessä virkailija töppäili koneiden kanssa sen verran, että pakettia ei kuulemma ollut mutta myöhemmin kotoa asiaa tutkittaessa näkyi että paketti oli kuitattu vastaanotetuksi. Siinäpä onkin selittelemistä. Huomenna siis postiin tivaamaan tapahtunutta.
Toisella kertaa postissa virkailija epäili, että ensimmäinen virkailija olisi vahingossa kuitannut paketin noudetuksi. Tämä ei kyllä vielä selitä sitä, että miksi vastaanottaja olisi joku MT-MATIC OY. Eikös tuo vastaanottaja lueta tuosta paketista?

Eipä olisi tosin ensimmäinen kerta minun kohdalla kun posti sössii tilauksen ;(
PPi

Viesti Kirjoittaja PPi »

Epäilisin että vahingossa kuitattu ylimääräinenkin paketti siinä sivussa kun MT-MATIC on hakenut omia tavaroitaan. No pahimmassa skenaariossa se paketti on eksynyt tuohon samaan syssyyn, vaan mene ja tiedä. Postin vika joka tapauksessa mutta ei hirveästi lohduta. Yleensä paketit kuitataan viivakoodien perusteella, mutta poikkeus vahvistaa säännön.
jruots
Viesti:

PPi kirjoitti:Epäilisin että vahingossa kuitattu ylimääräinenkin paketti siinä sivussa kun MT-MATIC on hakenut omia tavaroitaan. No pahimmassa skenaariossa se paketti on eksynyt tuohon samaan syssyyn, vaan mene ja tiedä. Postin vika joka tapauksessa mutta ei hirveästi lohduta. Yleensä paketit kuitataan viivakoodien perusteella, mutta poikkeus vahvistaa säännön.
Nyt pitäisi olla kameran postissa ainakin tämän mukaan. Vieläkin tuolla kummittelee tuo MT-MATIC OY. Soittelin MT-MATIC:lle ja sieltä sanoivat että niillä ei ole tuota minun pakettia, olivat kylläkin käyneet eilen samaisessa postissa. Jospa tänään pääsisi vihdoin kuvaamaan. Taitaa tulla tänään hiukkasen lyhkäsempi työpäivä ;)

Palvelu: Vakuutettu lähetys
Paino: 2.5 kg
Vastaanottaja: MT-MATIC OY
Lähetystunnus: VVXXXXXXXXXDE

LÄHETYKSEN REKISTERÖINNIT
14.10.2003, klo 07:37 Saapunut toimipaikkaan
00880 HELSINKI

13.10.2003, klo 15:28 Lähetys on luovutettu vastaanottajalle
00880 HELSINKI

13.10.2003, klo 15:00 Lähetys on otettu käsittelyyn
00000 HELSINKI

01000 ULKOMAAT

01000 ULKOMAAT
Tuamas

Viesti Kirjoittaja Tuamas »

Tämähän alkaa vähitellen muuttua mielenkiintoiseksi.

Odottaminen on vaikeaa, ja turhauessani kokeilin huvikseni Saksan postiin lisätä omaan (vajaaseen) seurantanumerooni lukuja sillä olettamalla että jokin oli jäänyt pois. Yllättäen vain yksi ylimääräinen numero sopi koodiin, vaikkakin eri päivämäärällä (seuraava päivä), mutta näytti paketin lähteneen 10.10 ulkomaille.
Tänään löytyi jo Suomen postin sivuilta 14.10 Helsinki-Vantaan ulkomaanterminaaliin tulleen paketti samalla seurantakoodilla.
Kuinka todennäköistä on että olen seurannut vahingossa jonkun toisen henkilön pakettia, jolla on muuten täysin sama koodi, lukuunottamatta viimeistä numeroa (jota minulla ei edes ole) ennen DE-päätettä? :)

Kovasti toivon että se olisi minun pakettini, mutta saapa nähdä saako posti sen vielä "hukattua" tai luovutettua väärälle henkilölle "vahingossa".

Tämän threadin seuraaminen on parempaa kuin mikään TV-sarja. ;)

edit: Typot
Tuamas

Topfotosta varmisitivat olettamani, eli alkuperäisestä seurantanumerosta puuttui se löytämäni numero.
Eli paketti tulee kohta ellei Suomen posti saa hukattua sitä MT-Maticille tai ulkomaanterminaalin pojat/tytöt päättävät aukoa muitakin paketteja.. ;)
jruots
Viesti:

Työpäivä loppui lyhyeen ja nyt olen uutuuttaan kiiltelevän 10D:n omistaja. Kylläpä tuntuu ihan oikealta kameralta kädessä, ei nitise eikä natise. Nyt kun latautuisi tuo akku hätäseen niin pääsis kuvaamaan.

Onhan tuo aikamoinen möhkäle verrattuna edelliseen Canon G2:een verrattuna varsinkin kun tuohon täräyttää tuon 70-200mm:n putken kiinni.
tareone
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tareone »

jruots kirjoitti:Työpäivä loppui lyhyeen ja nyt olen uutuuttaan kiiltelevän 10D:n omistaja. Kylläpä tuntuu ihan oikealta kameralta kädessä, ei nitise eikä natise. Nyt kun latautuisi tuo akku hätäseen niin pääsis kuvaamaan.

Onhan tuo aikamoinen möhkäle verrattuna edelliseen Canon G2:een verrattuna varsinkin kun tuohon täräyttää tuon 70-200mm:n putken kiinni.
Onnittelut uuden kameran omistajalle! Kauan jouduitkin odottamaan.
Viimeksi muokannut tareone, Loka 14, 2003 14 : 20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jruots
Viesti:

tareone kirjoitti:
jruots kirjoitti:Työpäivä loppui lyhyeen ja nyt olen uutuuttaan kiiltelevän 10D:n omistaja. Kylläpä tuntuu ihan oikealta kameralta kädessä, ei nitise eikä natise. Nyt kun latautuisi tuo akku hätäseen niin pääsis kuvaamaan.

Onnittelut uuden kamera omistajalle! Kauan jouduitkin odottamaan.
Kiitos kiitos ! Monta huonosti nukuttua yötä takana ja hermotkin meinas välillä "hiukkasen" kiristyä. Nyt on huolet tiessään ;)

edit: Eipä muuten kauaa nokka tuhise kun tarkennus on jo kohdallaan tuolla 70-200mm:llä.
Kamera toimii loistavasti tuon 420EX:n kanssa, huomattavasti paremmin kuin G2:n kanssa. Jonkun verran testailin tuon salaman kanssa ja valotus meni aina kohdalleen.
Tuamas

Paketti saapui tänä aamuna postiin ja oli matkalla vain 8 päivää (5 arkipäivää). Yllättävän nopeasti tuli vaikka aika tuntui matelevan.
Nyt vain hakemaan pakettia ja toivottavasti sisältä löytyy kaikki mitä pitääkin. :)

Loppuviikon tekemisiä ei sitten tarvikkaan enää miettiä.
Tuamas

Nyt on kamera kädessä ja mahtavalta tuntuu. :)
Nähtäväksi jää muistaako sitä syödäkkään välillä.

Aika jykevän oloinen paketti ja ehkä hieman raskaskin kokoonpano 10D + BG-ED3 + EF 28-135 IS USM + SpeedLite EX550. Säästääpähän kuntosalikustannuksissa..
MikaL

Viesti Kirjoittaja MikaL »

No niin. Tänään minulle soitteli Graham McLean NY-Camerasta ja ilmoitti että oli tullut erä Canon EOS 10D -runkoja ja aikoivat postittaa minulle tilaamani 1 kpl välittömästi. Pian tulikin emailia että paketti on lähtenyt Saksan postin käsittelyyn. Eli olisi nyt noin viikko enää odotusta. Kuukauden toimitusaika rungolle on kyllä pitkähkö, mutta viive taitaa mennä aika pitkälle Canonin toimitusten piikkiin.

Tamron SP AF 28-75 F/2.8 Di ja filtterit sekä 512MB Sandisk CF tulivat tässä reilu viikko takaperin 8.10. eli tasan 2 viikkoa tilauksen (24.9.) jälkeen (toimittivat postiin 1.10. eli tasan viikko tilauksesta).

No, ehkä se rauhallinen odotus kuitenkin aina kannattaa...
Vastaa Viestiin