10D:n tilaus Camera-discountista

Kokemuksia, vinkkejä, tullit, halvimmat paikat yms. Saksasta, USA:sta jne.
jruots
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jruots »

Eipä taida tulla kamera kovinkaan pian. Reilu viikko sitten kyselin toimitusaikaa ja sanoivat sen olevan 2-3 viikkoa. Nyt noin kahden viikon odottelun jälkeen kysyin taasen. Enää eivät osanneet edes arvailla mitään aikoja eli pitkään menee.

Jos olisi ollut tilaus kaksi päivää aikaisemmin sisässä niin olisi kameralla kuvattu jo viikon ajan, tarella kävi tuuri.

Nyt tässä pitää miettiä, että jos peruisi koko tilauksen ja ostaisi suomesta, vaikka tuo kamera maksaakin noin 200 euroa enemmän. Hermothan tässä menee.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
tareone
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tareone »

Taisi olla yksi päivä meikäläisen tilauksen jälkeen, kun toi toimitusaika muutettiin nettisivuille pariksi viikoksi, eli tuuri kävi...
EGE

Viesti Kirjoittaja EGE »

Kävi muutenkin aikamoinen mäihä. Hintahan on tuon jälkeen noussut Camera-Discountissa.

Nysestä (ny-camera) ei saa enää 10D:eetäkään postiennakolla, vaativat prepaidin ja kamaa on tulossa vasta ensikuun (loka -03) puolivälissä, "luultavasti".

Eli *ituiksi tuntuu menevän kamerahankinnat tällä hetkellä ja pahasti.
jruots
Viesti:

EGE kirjoitti:Nysestä (ny-camera) ei saa enää 10D:eetäkään postiennakolla, vaativat prepaidin ja kamaa on tulossa vasta ensikuun (loka -03) puolivälissä, "luultavasti".

Eli *ituiksi tuntuu menevän kamerahankinnat tällä hetkellä ja pahasti.
Tuntuvat nuo liikkeet antavan liiankin ruusuisen kuvan tuotteen saatavuudesta, todellisuus on sitten jotain aivan muuta. Pistäisivät sitten reilusti sivuillensa etteivät tiedä milloinka saavat tuotetta eivätkä valehtelisi.

Ostaisin mielelläni suomalaisesta kaupasta vaikka hiukan kalliimpaan hintaan, jos vain liikkeet saisivat takuut samalle tasolle kuin esim saksassa. Saksassa taitaa saada melkein poikkeuksetta vähintään 2-vuoden takuun.
Nyt hintaero on kuitenkin vielä reilu 200 euroa ja takuu vähintään puolet huonompi, ei paljoa kiinnosta näillä eroilla tukea suomalaista liikettä.

Olen tässä lähetellyt jo useampaan saksalaiseen liikkeeseen kyselyjä 10D:n saatavuudesta ja se liike joka pystyy tarjoamaan välittömän lähetyksen saa kyllä minun rahani.
tjokela

Viesti Kirjoittaja tjokela »

Nysestä (ny-camera) ei saa enää 10D:eetäkään postiennakolla, vaativat prepaidin ja kamaa on tulossa vasta ensikuun (loka -03) puolivälissä, "luultavasti".
Joo, prepaidit on menny kohta kuukausi sitten mutta kameraa ei vain kuulu. Lähetin viime perjantaina erittäin vihaisen kirjeen lafkan pomolle joka vastasi seuraavasti:

Again, we are sorry about the delay with your order.

I am not sure who told you that the camera would be available for such a quick delivery, but this was not possible at the time.

Supplies are due in this week and I will personally make sure that one of the next batch is shipped directly to you.

Please understand, we are at the mercy of the suppliers sometimes. If they do not live up to their promises then it does tend to slow us down a bit.

We will be in touch as soon as we are able to ship.

Thanks for your patience

Anskattoo, kuinka käy.

-Tommi
trombi

Viesti Kirjoittaja trombi »

http://www.topshot.fi/product_info.php? ... e344830587

Kameraahan saa Suomesta 1680 eurolla, jos rupeaa verenpaine odotellessa liikaa nousemaan.
mikko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikko »

tjokela kirjoitti:Joo, prepaidit on menny kohta kuukausi sitten mutta kameraa ei vain kuulu.
Erittäin huonoa palvelua, itse vaatisin kameran siihen hintaan mikä se sitten onkin lokakuun puolessa välissä (kun saat vihdoin kamerasi) tai peruuttaisin kaupat.

Todennäköistä on että kameran hinta on laskenut yli 100 euroa?

Taas opimme kysykää onko varastossa ja mikä on toimitus aika, tämän jälkeen tilaus jos luvattu toimitusaika pitää.
tjokela

Erittäin huonoa palvelua
Enpä voisi olla enempää samaa mieltä.
Todennäköistä on että kameran hinta on laskenut yli 100 euroa?
Hinta on onneksi pysynyt täsmälleen paikallaan (1467e).
itse vaatisin kameran siihen hintaan mikä se sitten onkin lokakuun puolessa välissä (kun saat vihdoin kamerasi) tai peruuttaisin kaupat.
En edes viitsi ajatella, minkälainen häslinki kaupan peruuttamisesta syntyisi. Parempi ehkä kuitenkin kärvistellä loppuun saakka, luulisin.
Taas opimme kysykää onko varastossa ja mikä on toimitus aika, tämän jälkeen tilaus jos luvattu toimitusaika pitää.
Tämä on sinänsä hyvä vinkki, mutta se edellyttää että myyjä on rehellinen lupaustensa kanssa. NYC:ssä minua on vedätetty niin urakalla, että ei uskoisi moisen edes olevan mahdollista.

-Tommi
peetee

Viesti Kirjoittaja peetee »

Itse olen kans tilannu ny-camerasta 10D. Nyt lupasivat lokakuun puolessa välissä. Kaikki muut kamat kyllä tuli nopeesti sieltä.
Kellään tietoa mistä sais nopeempaa suunnilleen samaan hintaan?
-petri
mikko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikko »

peetee kirjoitti:Kellään tietoa mistä sais nopeempaa suunnilleen samaan hintaan?
Itse olen tilannut muutaman kerran http://www.topfoto-online.de/ siellä hinta on 1484,00 . Tuolla aina hieman kalliimpaa mutta homma toimii kybällä, ne kuulemma soittelevatkin suomeen jos on ongelmia.

(nyc-kameran ongelmista on moneenkertaan vatvottu, on se merkillistä että eivät viitsi yrittää ja palvella asiakasta.)
jruots
Viesti:

mikko kirjoitti:
peetee kirjoitti:Kellään tietoa mistä sais nopeempaa suunnilleen samaan hintaan?
Itse olen tilannut muutaman kerran http://www.topfoto-online.de/ siellä hinta on 1484,00 . Tuolla aina hieman kalliimpaa mutta homma toimii kybällä, ne kuulemma soittelevatkin suomeen jos on ongelmia.

(nyc-kameran ongelmista on moneenkertaan vatvottu, on se merkillistä että eivät viitsi yrittää ja palvella asiakasta.)
Peruin tilauksen Camera Discountista, kun eivät osaa sanoa toimitusaikaa.

Soittelin tuossa muutamia saksalaisia putiikkeja läpi ja kellään ei ollut tuota hyllyssä. Digitalo.de:n sivuilla komeili teksti heti saatavilla, mutta kun soitin niin puhuivat noin kahdesta viikosta. Tilasin sitten tuosta Mikon mainostamasta Topfotosta ja sieltä sanoivat että tämän viikon lopulla tai ensi viikon alussa, saappa nähdä sitten pitääkö paikkansa.
EGE

Viesti Kirjoittaja EGE »

Ny-Camerasta tuli tyly ilmoitus etteivät lähetä 10D:tä enää postiennakolla ja kamerat ovat loppu varastosta. Kamera pitää maksaa ennakkoon joka tapauksessa jos sellaisen kyseisetä putkasta haluaa, vaikka olisi firman tilaus, kuten minulla. Tavaraa kuulemma e h k ä saadaan lisää lokakuun puolessa välissä.
tjokela

Nyt sitten katkesi pinna lopullisesti. Soitin eilen NYC:iin, jossa sanoivat että uusien tietojen mukaan 10D:tä pitäisi tulla joskus ensi kuun "alkupuolella". Sanoin heille, että nyt tämä pelleily saa riittää ja tahdon peruuttaa tilaukseni. Jotain siihen mutisivat, mutta ilmeisesti saan ainakin rahani takaisin.

Eli ei ole sujunut tämä kameran hankintaprojekti onnellisten tähtien alla. Lyhyt yhteenveto tapahtuneesta:

- Tilauksen yhteydessä lupaavat 3-5 päivän toimitusajan
- Kaksi viikkoa kuluu, sanovat kameran tulevan seuraavalla viikolla
- Viikko kuluu, sanovat kameran tulevan seuraavalla viikolla
- Viikko kuluu, sanovat kameran tulevan seuraavalla viikolla
- Viikko kuluu, sanovat kameran tulevan "joskus ensi kuun alussa"

Eli jos nyt ei edellisestä asia käynyt riittävän selväksi, suosittelen välttämään kyseistä firmaa kuin paiseruttoa.

Onneksi Suomen hinnat ovat laskeneet odotellessa lähes Saksan tasolle. Taidanpa ostaa kameran Akibasta, jossa lupasivat rungolle ja 24-70/2.8 L - putkelle toimitusajaksi 1-2 viikkoa.

Olisi hauska kuulla, minkälaisia kokemuksia ihmisillä on ollut Akiban palvelusta; etenkin siitä, pitävätkö luvatut toimitusajat kutinsa?

-Tommi
jruots
Viesti:

tjokela kirjoitti:Olisi hauska kuulla, minkälaisia kokemuksia ihmisillä on ollut Akiban palvelusta; etenkin siitä, pitävätkö luvatut toimitusajat kutinsa?

-Tommi
Minä tilasin 70-200mm f/4L putken Akibasta ja sanottiin että menee muutamasta päivästä 2 viikkoon. Tuo putki tuli jo seuraavana päivänä, vaikka tilatessa sitä ei ollut hyllyssä. Joten ainakin minun kohdalla toimitus ei olisi voinut olla nopeampi.
tjokela

Enpä taidakaan ostaa kameraa Akibasta. Niin, syystä että:

NYC:n pomo kieltäytyy lähettämästä rahoja takaisin, koska he ovat tilanneet 10D:n minulle ja jollekin muulle "priority-asiakkaalle" ohi Canonin virallisen toimituskanavan. Kuulemma operaatiosta koituu NYC:lle "huomattavia" taloudellisia menetyksiä, mutta "meillä asiakkaan tyytyväisyys on aina etusijalla" (niinpä niin). Tavaraa pitäisi kuulemma saada jälleen "ensi viikolla".

Uskoo ken tahtoo, mutta minkäs teet?

-Tommi
mauk

Viesti Kirjoittaja mauk »

Itse odottelen edelleen NYCistä tilaamaani kameralaukkua (tilattu joskus vkolla 32). Ovat kuitenkin kohtuullisen aktiivisesti tiedottaneet, että ko. laukkua ei ole saatu valmistajalta, jne...

Onneksi kyseessä on vain laukku, eikä koko paketti! Näyttäisi Tommin (ja omien) kokemusten perusteella olevan NYCin tyyli tuo lupaillaan lupaillaan...

Toivottavasti nyt eivät sentään enää jatka tuota jauhamista, vaan ihan oikeasti lähettävät sinulle kameran.
Kime

Viesti Kirjoittaja Kime »

Tilasin 10D:n alkukuusta NYC:stä ja kameran sain n.viikossa.
Loppupelistä homma toimi hienosti mitä nyt että
lähettivät alkuun väärän seurantakoodin!
Kyllä siinä ihmetys oli melkoinen kun tiedustaellessa pakettia DHL
ilmoitti pahetin menneen Slovakiaan...
no samana iltapäivänä kolahti paketin saapumisilmoitus lappu postiluukusta.. Kyllä naama venähti nauruun !
MikaL

Viesti Kirjoittaja MikaL »

tjokela kirjoitti:Enpä taidakaan ostaa kameraa Akibasta. Niin, syystä että:

NYC:n pomo kieltäytyy lähettämästä rahoja takaisin, koska he ovat tilanneet 10D:n minulle ja jollekin muulle "priority-asiakkaalle" ohi Canonin virallisen toimituskanavan. Kuulemma operaatiosta koituu NYC:lle "huomattavia" taloudellisia menetyksiä, mutta "meillä asiakkaan tyytyväisyys on aina etusijalla" (niinpä niin). Tavaraa pitäisi kuulemma saada jälleen "ensi viikolla".

Uskoo ken tahtoo, mutta minkäs teet?

-Tommi
Joo. Laitoin tuonne tilauksen 10D:stä viime keskiviikkona ja lupailivat kuun vaihteessa. Toivottavasti lupaukset pitävät...
tjokela

Joo. Laitoin tuonne tilauksen 10D:stä viime keskiviikkona ja lupailivat kuun vaihteessa. Toivottavasti lupaukset pitävät...
Ja kyse oli mistä kuusta ? :-)

En tahtoisi masentaa, mutta kannattaa henkisesti varautua jonkinlaiseen odotukseen. Käymieni puhelinkeskustelujen mukaan NYC:n canonilta tilaamat 10D:t tulevat joskus ensi kuun puolessa välissä, hyvä jos silloinkaan.

Toivottavasti olen kuitenkin väärässä ja saat kamerasi mahdollisimman pian!

-Tommi
EGE

Viesti Kirjoittaja EGE »

Voi jumalauta mitä tekstiä... ei kannata ihan kaikkea *sensuroitu* uskoa mitä yritetään syöttää. Eikä NY-Camera voi itkeä sen takia että niille aiheutuu lisäkustannuksia siitä että itse ekana myyvät ei oota ja sen takia jotuvat menettelemään mainitsemallaan tavalla. Tämä aiheutunut lisäkustannus ei millään tavoin vaikuttaa siihen etteikö asiakas vosi vaatia rahojaan takaisin, koska tavaraa ei ala ilmaantua. Mielestäni tässä tapauksessa voisi vaatia aiheutuneesta viivästyksestä jopa hyvitystä, koska asiakkaalle on luvattu toimittaa tavara ja annettu jopa ajankohta siihen. Saatanan tunarit.

Vaadi rahat takaisin ja osta jostain muualta missä on asiakaspalvelua.
Vastaa Viestiin