Aranevan kuvatuksia
-
- Viesti:
Re: Aranevan kuvatuksia
Hieno tämä Loimaalla otettu kuva.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
- Viesti:
-
Oho!
Kerro huikkasen kuvan taustaa?
Kerro huikkasen kuvan taustaa?
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
- Viesti:
-
Onpas mauton ja alentava kuva. Puolipukeisen tummaihoisen naisen päälle heitetään vereltä näyttävää mössöä... Mitähän tällä halutaan viestiä?
-
Verimössöä? Etköhän nyt huikkasen ylireagoinut ja ylitulkinnut Elmeri?
Ja eihän nykyään ole tummaihoisia, keltaisia, valkoisia, miehiä, naisia - on vain ihmisiä. Tässä mielessä en lähtisi tuppaamaan mitään valkoisen miehen rasistista ylivaltaa tähän.
Mallihan on selvästi duunissa tuolla, ja mistä me tiedetään, ehkä tää maalin kanssa turssaaminen oli hauskaa leikkiä hänen mielestään, ja perfectly fine?
Mutta olen samaa mieltä, että valokuvan kannalta asetelma on melko kökkö, eikä kerro oikein mitään. Sellainen väkisin järjestettyä voimakasta wow-efektiä yritetty saada. Mut tälläistähän se tuppaa olemaan noilla fotomessuilla.
Itse foto kuitenkin teknisesti ihan hyvä - ja räiskähtää pirteästi silmille.
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Downing Street
1985 heinäkuussa.
-
lol-likata!! ;D
-
-
- Viesti:
En mitään ihmeellistä, mun mielestä se oli visuaalisesti kaunista, en katsonut sen olevan rasistinen tai naista loukkaava, olet ensimmäinen joka löytää tästä mitään epäilyttävää. Mitä esim. sinä haluat kertoa jollain linnun pönötys- tai lentokuvalla, täytyykö kuvalla olla joku missio takanaan vai voisivatko ne olla vain ihan valokuvia elämän varrelta?
-
-
Jösses!!
elmar onkin ehkä friidu....
elmar onkin ehkä friidu....
-
-
Heh, arvasin että sanottu löytää maalinsa...Araneva kirjoitti: ↑Elo 15, 2024 6 : 43 En mitään ihmeellistä, mun mielestä se oli visuaalisesti kaunista, en katsonut sen olevan rasistinen tai naista loukkaava, olet ensimmäinen joka löytää tästä mitään epäilyttävää. Mitä esim. sinä haluat kertoa jollain linnun pönötys- tai lentokuvalla, täytyykö kuvalla olla joku missio takanaan...
Kun visuaalisesti voimakas tarkoituksellisen provosoiva kuva irroitetaan kontekstista ja julkaistaan netissä, se vaatii jonkin alustuksen. Sinä ja muut paikallaolleet tiedätte, että kyseessä oli maksettu demo-tilaisuus palkattuine malleineen, meille muille kuvassa näkyy vain se mitä siinä on. Kannattaa hiffata, että jokainen julkaistu valokuva on aina jonkin tason poliittinen kannanotto.
Jos kuva esittäisi koko tilannetta, eli siinä näkyisi esim. mössöjä ihmisten päälle heittelevä virnuileva idiootti olympus-lippalakissa ja ympärillä lauma kameroitaan hipelöiviä hölmöläisiä, silloin se olisi valokuva joka kertoo tarinan. Nyt se on vain kontekstistaan irroitettu räpsy, jonka tarkoitusperiä ei voi kuin arvailla.
Mitä henkilön etnisyyteen, sukupuoleen ja pukeutumiseen tulee, kuva olisi vain eritavalla typerä jos siinä olisi valkoinen mies toppahaalarissa. Mutta jos mössö olisi sinistä tai vihreää, en olisi sanonut kuvasta mitään. Sillä täällähän ei saa sanoa rehellisiä mielipiteitä tai edes avata kuvan herättämiä assosiaatioita ilman lapsellista henkilöön menemistä ja nimittelyä, joten antaa olla.
T. Splatter-horrorin ylin ystävä, mutta kuvasta puuttuu sille oleellinen asia: huumori.
p.s. Mun linturäpsyt ovat netissä ainoastaan MYYMISEN takia. Kenenkään mielipidettä en niistä tarvitse.
-
Jos kuva on Olympuksen osastolta, se on hieno ja eettinen ja upea kuva, eikä sitä saa millään muotoa arvostella, eikä muilla kameroilla kuvaavat edes katsoa...
Elmarille tekis miel seniorikansalaisena sen verran sanoa ihan aikuisestikin, että jos laitat nettiin jotain, millä hyvänsä verukkeella, on sinun kestettävä myös se, että joku ottaa niihin kantaa. Ja siis sinun kannanottosi, kirjoituksesi ja mielipiteesi on myös yhtä oikeutettu tässä, niinkuin muuallakin. Tää on netin olemus, kelkkaan käyneitten on kestettävä.
Henkilöön menevät loukkaukset ovat asia erikseen, nettietikettiä on noudatettava, mutta niissä puitteissa on kaikilla oikeus mielipiteeseensä, vaikka se omastani poikkeaisikin, tämä pitää kaikkien hyväksyä ja muistaa. Hyvä huumori saa vähän rajoja venytellä, minun mielestäni... ja tässä kohtaa ainakin osa elmarin viestiin kirjoitetuista vastauksista menee tähän luokitukseen minun lukeminani!
Jaakko
Elmarille tekis miel seniorikansalaisena sen verran sanoa ihan aikuisestikin, että jos laitat nettiin jotain, millä hyvänsä verukkeella, on sinun kestettävä myös se, että joku ottaa niihin kantaa. Ja siis sinun kannanottosi, kirjoituksesi ja mielipiteesi on myös yhtä oikeutettu tässä, niinkuin muuallakin. Tää on netin olemus, kelkkaan käyneitten on kestettävä.
Henkilöön menevät loukkaukset ovat asia erikseen, nettietikettiä on noudatettava, mutta niissä puitteissa on kaikilla oikeus mielipiteeseensä, vaikka se omastani poikkeaisikin, tämä pitää kaikkien hyväksyä ja muistaa. Hyvä huumori saa vähän rajoja venytellä, minun mielestäni... ja tässä kohtaa ainakin osa elmarin viestiin kirjoitetuista vastauksista menee tähän luokitukseen minun lukeminani!
Jaakko
-
- Viesti:
En nyt tiedä löysikö maalinsa, minä vain vastasin omituiseen kommenttiisi, tähän jälkimmäiseen ulostukseen ei ole mitään syytä ottaa sen enmpää kantaa.elmar kirjoitti: ↑Elo 15, 2024 10 : 13Heh, arvasin että sanottu löytää maalinsa...Araneva kirjoitti: ↑Elo 15, 2024 6 : 43 En mitään ihmeellistä, mun mielestä se oli visuaalisesti kaunista, en katsonut sen olevan rasistinen tai naista loukkaava, olet ensimmäinen joka löytää tästä mitään epäilyttävää. Mitä esim. sinä haluat kertoa jollain linnun pönötys- tai lentokuvalla, täytyykö kuvalla olla joku missio takanaan...
Kun visuaalisesti voimakas tarkoituksellisen provosoiva kuva irroitetaan kontekstista ja julkaistaan netissä, se vaatii jonkin alustuksen. Sinä ja muut paikallaolleet tiedätte, että kyseessä oli maksettu demo-tilaisuus palkattuine malleineen, meille muille kuvassa näkyy vain se mitä siinä on. Kannattaa hiffata, että jokainen julkaistu valokuva on aina jonkin tason poliittinen kannanotto.
Jos kuva esittäisi koko tilannetta, eli siinä näkyisi esim. mössöjä ihmisten päälle heittelevä virnuileva idiootti olympus-lippalakissa ja ympärillä lauma kameroitaan hipelöiviä hölmöläisiä, silloin se olisi valokuva joka kertoo tarinan. Nyt se on vain kontekstistaan irroitettu räpsy, jonka tarkoitusperiä ei voi kuin arvailla.
Mitä henkilön etnisyyteen, sukupuoleen ja pukeutumiseen tulee, kuva olisi vain eritavalla typerä jos siinä olisi valkoinen mies toppahaalarissa. Mutta jos mössö olisi sinistä tai vihreää, en olisi sanonut kuvasta mitään. Sillä täällähän ei saa sanoa rehellisiä mielipiteitä tai edes avata kuvan herättämiä assosiaatioita ilman lapsellista henkilöön menemistä ja nimittelyä, joten antaa olla.
T. Splatter-horrorin ylin ystävä, mutta kuvasta puuttuu sille oleellinen asia: huumori.
p.s. Mun linturäpsyt ovat netissä ainoastaan MYYMISEN takia. Kenenkään mielipidettä en niistä tarvitse.