Mutta eikös se ollut niin, ettei edes Pixeleiden long exposure tee RAw/DNG tiedostoja? ...Ainakin gcam modeilla kun sen on saanut melkein toimimaan, niin valittavissa ei ole ollut RAW vaihtoehtoa.
Modeilla itse long exposure toiminto nimittäin toimii siihen asti kun kuva on otettu, mutta se ei tallennakaan oikeanlaista pitkää valotusta. Mutta siis mielestäni raw vaihtoehtoa ei edes ole.
Tässä mielessä tosiaan jopa photon camera on parempi koska valittavissa on myös raw. Photon cameran heikkous on vain siinä, että sen hyvä ja täydellinen toimivuus on riippuvainen puhelinmallista....En edes tiedä missä luurissa toimisi kaikkein parhaiten. Esim. Xiaomi 13 ultrassa saa vain jpg kuvia.
Oneplus 9 pro taas tallentaa RAW kuvia , mutta vain pääkamera toimii.
Parhaat pitkän valotuksen käsivara valotukset olen saanut oneplussan omalla softalla.
Itseasiassa OP9prossa mulla ei ole yhtäkään long exposure simulointi appia joka tukisi ultra laajakulma kameraa. Se on sääli, koska OP9prossa on ihan hyvä uwa suht. isolla kennolla.
P.S. Eikä kannata unohtaa myöskään ProShot nimistä kamera-appia. Se on aika laadukas:
https://play.google.com/store/apps/deta ... 2&hl=en_US
Kannattaa kokeilla.