Näyttäis toimivan aika hyvin luurinkin kanssa, vähän tuhnu ja deletoitavaksi menevä jpeg saa ehkä toisen mahdollisuuden dng:nä. Esim:
- Long exposure 12 Mp jpg > 12 Mp dng : https://tinyurl.com/5b5buut5
Raweissa näkyy 100% suurennoksilla AI-kikkaroita, mutta ei kuitenkaan häiritsevästi enää käyttökoossa. Dng:t ovat myös omaan makuun yliteräviä, pitää tsekata tarkemmin softan asetuksia.
Yllättävää on se, että dng-metadata väitää uudelleen renderöidyn tiedoston olevan 17 bit, vaikka lähtökohta on 8 bit jpeg. Luurin itse leipoma 12 Mp dng:hän on vain 10 bit.
Topaz ratkaisee mun pitkien valotusten rawin tarpeen riittävän hyvin. Ei tartte päivitellä mitään ja kaikki kuvaustilanteet hoituu luurin omalla softalla. Nice.
Edit. Olisko tämä ollut parempi "kuvankäsittely" osiossa...?
Topaz JPEG to RAW AI
-
Topaz JPEG to RAW AI
Viimeksi muokannut elmar, Loka 21, 2023 15 : 50. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
Re: Topaz JPEG to RAW AI
tekoäly pystyy ihmeisiin!
Ei se jpg kuvasta kuitenkaan aitoja yksityiskohtia osaa loihtia (niitä joita jpg kuvassa ei näy/ole). Saa vaan kuvan näyttämään hyvältä prosessin jälkeen.
Ei se jpg kuvasta kuitenkaan aitoja yksityiskohtia osaa loihtia (niitä joita jpg kuvassa ei näy/ole). Saa vaan kuvan näyttämään hyvältä prosessin jälkeen.
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
-
Ei tietenkään tyhjästä voi nyhjästä. Mut kun latasin softan vasta hetki sitten ja kokeilin muutamaan kuvaan auto-asetuksilla, olin aika positiivisesti yllättynyt. Oon käyttänyt vuosia Topazin kaikkia muita tuotteita, mutta tätä olin pitänyt pelkkänä huuhaana. Lopputulos ei tietenkään pärjää luurin omalle rawille, mut Topaz skarppaa kivasti pitkien valotusten jpeg:it säädettävämmiksi dng:iksi. Just sitä mitä tartten.
Mulle toi taso (= öpaut RX10M4 raw) on riittävä, koska en juuri nysvää kuvia 100% koossa. Voisin lyödä markan vetoa, että jos jossain lillerikennoluurissa joskus ehkä tulee olemaan päivänvalon pitkä valotus dng:nä, se ei tule olemaan mitenkään selvästi 1"-kennoa + Topazia laadukkaampi.
30 päivää aikaa kokeilla tarkemmin, I'll be back...
-
- Paikkakunta: Tervakoski, $ydän-$awon pakolainen ja suvun paluumuuttaja Suomen teollisen vallankumouksen ytimeen!
Pitkään kyllä selasin Topaz Photo AI:n esittelysivustoa, vaan en millään löytänyt laitevaatimuksista mitään erittelyä?elmar kirjoitti: ↑Loka 21, 2023 14 : 42 Näyttäis toimivan aika hyvin luurinkin kanssa, vähän tuhnu ja deletoitavaksi menevä jpeg saa ehkä toisen mahdollisuuden dng:nä. Esim:
- Long exposure 12 Mp jpg > 12 Mp dng : https://tinyurl.com/5b5buut5
Raweissa näkyy 100% suurennoksilla AI-kikkaroita, mutta ei kuitenkaan häiritsevästi enää käyttökoossa. Dng:t ovat myös omaan makuun yliteräviä, pitää tsekata tarkemmin softan asetuksia.
Yllättävää on se, että dng-metadata väitää uudelleen renderöidyn tiedoston olevan 17 bit, vaikka lähtökohta on 8 bit jpeg. Luurin itse leipoma 12 Mp dng:hän on vain 10 bit.
Topaz ratkaisee mun pitkien valotusten rawin tarpeen riittävän hyvin. Ei tartte päivitellä mitään ja kaikki kuvaustilanteet hoituu luurin omalla softalla. Nice.
Edit. Olisko tämä ollut parempi "kuvankäsittely" osiossa...?
*Fotoingenjöröverstelöjtnant, Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan armollisella ylennyksellä*
-
Tämä ei ole raskas softa, kuten LR Denoise tai Topaz Gigapixel. Toimii nopeasti 12 Mp jpeg > raw käännöksissä mun wanhalla marketti-pc:lläkin.