Toivo alkaa hiipumaan. Olen nyt kokeillut rootatulla custoROM:lla ja asentanut siihen myös Magisk virityksen ja ajanut sen kautta camera2API enabler modulin.
En ole oikeastaan saanut mitään uutta GCam toimivuuteen. Olen kokeillut myös useilla eri gcam mod versioilla.
Erillaisten kokeilujen tiimellyksessä olen myös onnistunut saamaan pari kertaa OP9Pro:n täysin toimimattomaksi, mutta onneksi fastbootin kautta olen saanut ajettua kokonaan uudet softat sisään ja puhelin lähtenyt taas toimimaan.
Voisin vielä kokeilla Magisk v26.1. AA-variantin Global-versiota. EU versiota olenkin jo kokeillut. Se ei auttanut gcam toimivuuteen.
Mutta sitten taidan luovuttaa. Loppujen lopuksi gcam toimii tosi hyvin ilman roottauksia yms., täytyy vain päästää irti gcamin 48mp full reso raweista ja long exposure modesta.
Kohta tulee android 14 ja ilmeisesti ensin beta versio siitä. Se voisi olla ihan hyvä testata tässä koepallo OP9pro:ssa.
Hauskaa muuten, että Nameless customROMmin tekijät olivat saaneet ujututettua pakettiin mukaan oneplussan oman kamera-appin uusimman version