Kaikkien kuvatankkien äiti - CompactDrive PD70X
-
- Viesti:
Kaikkien kuvatankkien äiti - CompactDrive PD70X
http://www.compactdrive.com
Tilasin viikonloppuna tollasen CompactDrive PD70X:n 40 gigan kovalevyllä, kaupanpäälle tulee autolaturi ja 4 kpl 2500 mAh Sanyon AA-akkuja. Päädyin Compactdriveen sen huikeiden ominaisuuksien vuoksi:
- yhdellä AA-akkusetillä siirtää kuvia koko kovalevyn täyteen (mm. Dpreview:n foorumilla on kerrottu 2500 mAh akuilla siirretyn n. 70 gigaa!).
- 1 Gb cf-kortti tyhjenee CompactDriveen alle kahdessa minuutissa.
- laitteella voi ladata AA-akkuja (muutenhan ei autolataus olisi mahdollista)
- laitetta voi käyttää yhdellä kädellä (CompactDrive on tällöin mukana tulevassa vuölaukussa)
- laitteen ulkopuolella ei ole nappuloita (laite ei voi mennä vahingossa päälle ja kaikki namikat ovat suojassa)
-laitteeseen voi itse vaihtaa kovalevyn (mukana tulee ruuvari!)
- laitteella voi selata siirrettyjä kansioita (eräänlainen verifiointi)
Näyttö puuttuu, mutta sitä en kaipaa. Rukouksiini on vastattu, tällaista vekotinta olen kaivannut. Laitan jonkinlaisen esittelyn kotisivuilleni, kunhan saan CompactDriven käsiini (toivottavasti tällä viikolla).
Esittely:
http://www.pekola.net/?page_id=413
Tilasin viikonloppuna tollasen CompactDrive PD70X:n 40 gigan kovalevyllä, kaupanpäälle tulee autolaturi ja 4 kpl 2500 mAh Sanyon AA-akkuja. Päädyin Compactdriveen sen huikeiden ominaisuuksien vuoksi:
- yhdellä AA-akkusetillä siirtää kuvia koko kovalevyn täyteen (mm. Dpreview:n foorumilla on kerrottu 2500 mAh akuilla siirretyn n. 70 gigaa!).
- 1 Gb cf-kortti tyhjenee CompactDriveen alle kahdessa minuutissa.
- laitteella voi ladata AA-akkuja (muutenhan ei autolataus olisi mahdollista)
- laitetta voi käyttää yhdellä kädellä (CompactDrive on tällöin mukana tulevassa vuölaukussa)
- laitteen ulkopuolella ei ole nappuloita (laite ei voi mennä vahingossa päälle ja kaikki namikat ovat suojassa)
-laitteeseen voi itse vaihtaa kovalevyn (mukana tulee ruuvari!)
- laitteella voi selata siirrettyjä kansioita (eräänlainen verifiointi)
Näyttö puuttuu, mutta sitä en kaipaa. Rukouksiini on vastattu, tällaista vekotinta olen kaivannut. Laitan jonkinlaisen esittelyn kotisivuilleni, kunhan saan CompactDriven käsiini (toivottavasti tällä viikolla).
Esittely:
http://www.pekola.net/?page_id=413
Viimeksi muokannut tareone, Touko 22, 2006 12 : 28. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Viesti:
-
Jos tilasit tuolta Eastgearilta ja pistit tulemaan FedExin kyydillä, niin sitten voi sanoa että "kun menee tullin kautta".tareone kirjoitti:194 € tai n. 250 €, jos menee tullin kautta.mjalka kirjoitti:Vaikuttaa mielenkiintoiselta. Hinta kotiovelle toimitettuna?
Nimittäin äsken mulle soitettiin Suomen FedExiltä ja pyydettiin tilausvahvistusta tullausta varten sekä luottokortin numeroa tullimaksua + alvia varten. FedEx hoitaa siis tuon tullauksen ja tullimaksun ja veloittaa sitten tarvittavan summan luottokortilta. Tämän jälkeen tuovat paketin perille saakka.
-
- Viesti:
Joo, noinhan se menee. Soittelivat mullekkin äsken.Piitu kirjoitti:Jos tilasit tuolta Eastgearilta ja pistit tulemaan FedExin kyydillä, niin sitten voi sanoa että "kun menee tullin kautta".tareone kirjoitti:194 € tai n. 250 €, jos menee tullin kautta.mjalka kirjoitti:Vaikuttaa mielenkiintoiselta. Hinta kotiovelle toimitettuna?
Nimittäin äsken mulle soitettiin Suomen FedExiltä ja pyydettiin tilausvahvistusta tullausta varten sekä luottokortin numeroa tullimaksua + alvia varten. FedEx hoitaa siis tuon tullauksen ja tullimaksun ja veloittaa sitten tarvittavan summan luottokortilta. Tämän jälkeen tuovat paketin perille saakka.
-
Käyttökokemuksia
Kun olet päässyt kokeilemaan laitetta tositoimissa niin voisitko laittaa jotain pientä "reviewta" laitteesta. Eniten kiinnostaa siirtonopeus kortilta koneeseen ja akun kesto=montako gigaa voi yhellä latauksella siirtää. Kiitoksia etukäteen:)
-
-
- Viesti:
Re: Käyttökokemuksia
Tarkoitus on tehdä laitteesta esittely kotisivuille.RaidoR kirjoitti:Kun olet päässyt kokeilemaan laitetta tositoimissa niin voisitko laittaa jotain pientä "reviewta" laitteesta. Eniten kiinnostaa siirtonopeus kortilta koneeseen ja akun kesto=montako gigaa voi yhellä latauksella siirtää. Kiitoksia etukäteen:)
Mitä olen ulkomaisilta saiteilta lukenut (Dpreview ja Naturescapes), siirtonopeus on 9-10 mb/s riippuen tietysti kortin nopeudesta (mulla on 1 Gb Sandisk Ultra II:sia ja ton kortin pitäisi tyhjentyä alle 2 minuutin) ja yhdellä tehokkaalla akkusetillä (2500 mAh) oli joku siirtänyt 70 gigaa. Taitaa siis toi 50 Gb siirto yhdellä akkusetillä pitää paikkaansa.
Siirtonopeuden tulen testaamaan, mutta katsotaan, jaksaako alkaa 40 Gb kovalevyä täyttelemään testauksen nimissä.
Siirtonopeuteen vaikuttaa myös paljon itse kovalevy eli välimuistia kannattaa olla 8 mb. Jos laitteen tilaa Eastgearilta kovalevyn kanssa, laittavat he sinne Samsungin 5400 rpm/8 mb kovon.
Kumman vähän tästä laitteesta on ollut juttua täällä Suomessa (toisaalta PD70X on vasta tullut markkinoille).
-
Tuohon laitan sen verran omaa koettua. Sveitsin reissulla 4G MD alkoi temppuilla ja kuviensiirto XDrive:n ei onnistunut useista yrityksistä huolimatta. Kuvien pelastamiseksi jouduin photorescue - ohjelmalla käsittelemään muistikortin. Mukana oli kannettava jolla homman sain hoidettua ja lopuksi vielä formatoin kortin.veshut kirjoitti:Näytötön kuvapankki???!!! Olkoon nopea ja kestäköön akku ikuisesti mutta kun ei ole näyttöä... ;)
Kortti on vielä käytössä eikä uusia ongelmia ole syntynyt. Epäilen, että kuvien poistaminen kuvauksen yhteydessä jollain tapaa onnistui sekoittamaan MD kortin kirjanpidon.
Mutta yhtä kaikki jos joudun reissaamaan ilman kannettavaa ja jos en edes pysty varmistamaan kuvien siirtymistä omin silmin saattaa olotila olla hieman epävarma.
...kuvia lisätään myöhemmin...
http://kohan.1g.fi/
http://kohan.1g.fi/
-
- Viesti:
Siinä käytössä, jossa kuvatankki mulla on, ei näytöllä tee mitään. Riittää, että tiedostojen siirron pystyy verifioimaan ja laitteen toimintoja lukemaan lcd-näytöltä. Kuvat katselen sitten kotona kunnolla monitorilta. Meikäläisen reissuilla riittää muuta puuhaa, kuin kuvien tihrustelu pieneltä näytöltä.veshut kirjoitti:Näytötön kuvapankki???!!! Olkoon nopea ja kestäköön akku ikuisesti mutta kun ei ole näyttöä... ;)
Kaksi tärkeintä ominaisuutta, jotka minä haluan kuvatankissa olevan (tässä järjestyksessä):
1. Akkujen/akun pitkä kesto
2. Nopeus
Nyt, kun nuo kaksi ominaisuutta löytyivät samasta laitteesta ja vielä edulliseen hintaan, oli kyseessä pakko-ostos ;).
Joo, pankin käyttötapoja on yhtä monta kun käyttäjääkin, itselleni on tärkeää että matkalla jossa kuvia tulee otettua aina liikaa niitä pitäisi pystyä myös deletoimaan tehokkaasti. Selvimmät hudit lähtee kortilta jo heti maastossa kameran näytöltä karkeasti arvioiden, seuraavaksi sumppitauolla kortit tyhjäksi Epsonille ja samalla tarkkuuden tsekkaus P-2000:n erinomaiselta näytöltä ja loput huiput seulotaan tarkemmin esiin läppärillä yöpymispaikassa. Kotiin jää tuotavaksi inhimillinen määrä vain niitä parhaita kuvia eikä tarvitse enää viettää kotona toista viikkoa koneen ääressä muistellessa mitä oli kuvatessa kelaillut ja mitä pitikään säästää ja mitä dellata... :)
-
- Viesti:
Tuollaiseen käyttöön Epson P-2000 onkin varmasti omiaan. Omilla reissuilla kuvaus ja eteneminen paikasta A paikkaan B/joku muu toiminta ovat yhtä tärkeitä. Yleensä sähköä ei ole mailla halmeilla viikkoon ja läppäri on poissuljettu painonsa vuoksi.veshut kirjoitti:Joo, pankin käyttötapoja on yhtä monta kun käyttäjääkin, itselleni on tärkeää...
Jos kuitenkin tekisin puhtaita kuvausreissuja ja yöpyisin sähköistetyssä paikassa, valitsisin silti Pd70X:n tyyppisen kuvatankin ja läppärin ;).
Olen lukenut Epsonista paljon hyvää ja näyttö taitaa tosiaan soveltua jonkinlaiseen raakkaukseen. Aika kallis se tosin on, mutta kaikkihan on suhteellista.
Mulla on pieneen tilaan rullattava aurinkopaneeli ( http://www.brunton.com/product.php?id=256 ). Viime kesänä olin neljä viikkoa täysin sähköttömässä saaressa Saimaalla ja deletoin kuvia läppärillä+paneelilla saimaannorppien kanssa rantakalliolla köllien ja latasin kamera-akut samalla läpyskällä. Toimi loistavasti vaikka aurinko ei niin paistanutkaan viime kesänä... :)
-
- Viesti:
Mielenkiintoinen tuote. Tässä toinen (todellisista tehoista en tiedä):veshut kirjoitti:Mulla on pieneen tilaan rullattava aurinkopaneeli ( http://www.brunton.com/product.php?id=256 ).
https://www.ulkoilukauppa.com/index.php ... ti_id=2294
Toisaalta, mitä vähempi rompetta mukana, sitä parempi.
No noinhan se on mutta mieluummin tuollainen kuin aggregaatti ja pänikkä bensaa. :) Kuvasta saa käsityksen sen koosta: http://www.brunton.com/images/catalog/S ... ptop_L.jpg , avattuna se on siis aika iso pinta-alaltaan joka on tehon kannalta vain hyvä asia ja menee rullattuna reppuun vaikka 300/4 IS L USM:n ympärille käärittynä.tareone kirjoitti:Toisaalta, mitä vähempi rompetta mukana, sitä parempi.
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Toi näyttää kyllä mielenkiintoiselta tuotteelta. Tiedätkö onko tota saatavilla suomesta? jos ei niin tilasitko tuolta bruntonin sivuilta ton? Noita näyttäis olevan kolmea eri kokoa, minkä niistä omistat?
photo.pasisalminen.com - siellä ne valokuvat on
skyeye.fi - kustannustehokasta ilmakuvausta
blog.pasisalminen.com - öööö, mää bloggaan...
skyeye.fi - kustannustehokasta ilmakuvausta
blog.pasisalminen.com - öööö, mää bloggaan...
Mä tilasin vuosi sitten paneelin suoraan Bruntonin sivuilta, en löytänyt kotimaista maahantuojaa. Sain vinkin tutulta purjehtijalta joka käyttää moista läppärin navigointiohjelmien pyörittämiseen merellä. Mulla on se suurin jossa on eniten kapasiteettia, noita voi myös kytkeä sarjaan jolloin tehotkin kasvavat.photopasi kirjoitti:Toi näyttää kyllä mielenkiintoiselta tuotteelta. Tiedätkö onko tota saatavilla suomesta? jos ei niin tilasitko tuolta bruntonin sivuilta ton? Noita näyttäis olevan kolmea eri kokoa, minkä niistä omistat?
-
Kannattaa kuitenkin kytkeä rinnan. Sarjaan kytkettäessä vaatisi väliin jonkinlaisen regulaattorin, jolla jännitettä voitaisiin säätää. Sarjaan kytkennässä jännite aina tuplaantuu, rinnankytkennässä jännite pysyy samana, mutta teho kaksinkertaistuu.veshut kirjoitti:noita voi myös kytkeä sarjaan jolloin tehotkin kasvavat.