Tämä.
Ja tämä. Eikä ne hienot kuvat tule ilmaiseksi. Hetken aikaa nostetta toi oravakuiskaajat ja muut, mutta sitten porukalle selvisi, että ei se kurrekuva kuitenkaan ole kovin helppo ottaa. Mä en ole koskaan onnistunut kuvaamaan viiksitimalia, kun ei vaan kärsivällisyys (ja kiinnostuskaan) riitä sen vaatimaan panostukseen. Hyvät luontokuvat eivät tule ilmaiseksi. Siitä on 99% silkkaa hikeä ja vitutusta, ja sitten se 1% kalustoa. Toki kaluston laadulla varmistetaan, ettei se 99% mene hukkaan.Kuvaaminen on lopulta melkosen aikaa vievää touhua jos ei lasketa ihan perus arjen räiskimistä
Mitä mun piti jo aiemmin kirjoittaa, niin täälläkin on nostettu esiin yhtenä syynä se, että nuoriso haluaa (helppoja) elämyksiä. Käsi sydämelle nyt setämiehet: kuka meistä ei kuvaamisessa halua niitä elämyksiä? Eikö juurikin sen vuoksi kuvata? Kamera on vain se "tekosyy" mennä kairaan tai seisomaan vesisateeseen muniaan myöten kuralätäkössä. Tällä hetkellä mulla tuon lokeron täyttää fillari(t), mutta tavoite on sama: kerätä elämyksiä ja nollata pää.