Koronapiikki saatu ja kohta voi taas kuvata missä vain

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
habannaama

Re: Koronapiikki saatu ja kohta voi taas kuvata missä vain

Viesti Kirjoittaja habannaama »

Kirjoitin appivanhempien kohdalla että huomioida heidät tarpeen mukaan, eli jos haluavat että käytän, niin silloin laitan sen maskin, mutta jos ovat sitä mieltä että ei, niin silloin en laita, yksinkertaista.

Mua ei pätkääkään kiinnosta joku tavantallaja Prismassa, mulla on sentään munaa myöntää se, en koe olevani mikään äiti teresa, kaukana siitä.

Ja kun tää peli on muutenkin ihmiskunnan kohdalla täysin menetetty, se on tässä asiakaspalveluammatissa näiden vuosien aikana tasan tarkkaan huomattu, evvk.

Olin eilen aamusta iltakymppiin asti lumitöissä, jengiä pilvin pimein liikenteessä kaduilla, varsin ehtoolla kun lumentulo lakannut, sitä nimittäin tuli Turussa tietyillä alueilla n. 30 cm, näinkö kellään maskia, vaikka mentiin ns. tappituntumalla, en.

Olin auraamassa yhdellä piha-alueella kun paikalle pelmahti poliisiauto, paku siis, olivat kovin eksyneen näköisiä ja hyppäsin koneesta ulos kun apukuski viittilöi luokseen, menin siihen auton viereen ja kas, ei kummallakaan maskia, eikä siis minullakaan, siis what, kolme uuvattia, kaikki asiakaspalvelussa ja erityisesti poliisiviranomaiset, joiden kontaktin taso muihin ihmisiin melko korkeampaa tasoa kuin omani, eikä maskia, näinkö siis pelastan ihmiskunnan käyttämällä maskia prismassa, kuin toisesta päästä homma kusee ihan urakalla, antakaa mun kaikki kestää =) =) =)

Kait se teidän vinkkelistänne tarkasteltuna on kovin ihanteellisen ideaalisti toteutettu, siis tuo maskin käyttö, mutta todellisuus on aivan jotain muuta, siinä on teillä työsarkaa, kun menette maailman toreille julistamaan maskin tärkeyttä, minä olen sen paasaamiseen aivan turha vaivannäön kohde, turha tuhlata energiaa, saatte vain ja ainoastaan itsellenne turhaa mielipahaa.

Niin muuten, poliisien käynnin syy oli sellainen, kun ilmoituksen mukaan joku asukas oli pyytänyt minua auraamaan autonsa takaa lumet pois, että pääsee liikkeelle, oli sanonut että suksi *sensuroitu*, sitten tarttunut rinnuksista ja sen jälkeen siihen oli tullut kuulemma joku koiranpentua ulkoiluttava henkilö ja olin syöksynyt sen koiranpennun kimppuun, tarttunut sitä suusta ja vääntänyt sitä leuoista.

Olin varmaan sen verran hölmistyneen näköinen, että poliisi totesi että heidän on pakko reagoida tällaisiin ilmoituksiin.
Sanoi siihen että jatka auraamistasi, näyttää tuota työsarkaa olevan vielä sen verran paljon....

Siis what, oli taas esimerkki siitä että en varmastikaan käytä maskia, päin vastoin, tulis korona ja tappais, olen menettänyt toivoni ihmiskunnan suhteen.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
©pjm

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

Alkaa selvitä miks vetää naaman happameksi...
habannaama

©pjm kirjoitti: Joulu 26, 2021 12 : 20 Alkaa selvitä miks vetää naaman happameksi...
😁😁😁😁
ttuplai

Viesti Kirjoittaja ttuplai »

Miksus kirjoitti: Joulu 24, 2021 23 : 37

En tiedä yhtä ainutta perustetta olla käyttämättä maskia, jos edes yhtään osaa ajatella asioita muustakin kuin omasta poterosta.

Joku viisaampi voisi sivistää että miksi ei kannata käyttää?
Samalla vois kysyä, et miksi ihmiset lihovat, sotivat, juovat viinaa, ajavat risteyksen yli myöhäsillä vihreillä tai miksi osa kuolee nälkään nykymaailmassa - miksi kukaan menee supervaarallisen taudin (olettaen, et yksilö samalla pitää sitä moisena) aikaan jouluostoksille, parturiin tai kuvaamaan häitä - tai ylipäänsä töihin, joka ei ole ehdottoman välttämätöntä yhteisön toiminnalle. Ja lopulta pitäs kysyä, et mikseivät kaikki ihmiset ole kuin minä, koska minä olen niin looginen, tieteellisesti ajatteleva, ihana, epäitsekäs ja rakastettava - ja tietenkin yli poteroiden näkevä, mut yksilöllinen? Ehkä ihminen on aina samaan aikaan kohtuu itsekäs elukka, mut toisaalta vahvasti erilaisiin heimoihin / ryhmiin sitoutuva - eikä korona, maskit, etc. muuta lajia yhtikäs mihinkään. Silti pää liian syvällä koronaper..ssä saattaa välillä kaventaa ajattelukykyä, mut ei silti estä yksilöä kuvittelemasta paremmin poteron reunan yli näkeväksi. Sit ratkaisu kaikkeen ei enää olekaan 42 vaan maskit.

Silti se miten kukin perustelee omia tekojaan on mielenkiintoinen ilmiö, mut tod. näk. ensin tulee tunne ja sen jälkeen rationaalinen osuus hakee selityksen sille miksi - siis sellaisen joka sopii omiin tuntemuksiin ja missä joutuu vähiten muuttamaan omia tapojaan - esim. taloudellinen tappio itelle on kohtuu pieni. Niiden ihmisten määrä, jotka eivät katso asioita omista poteroistaan on aika minimaalinen - jos ei jopa nolla, mut muiden poterot on yleensä helpompi havaita. Ehkä se mielenkiintoisampi kyssäri on, et miksi ihmiset keskustelevat maskeista ja miksi se jakaa niin voimakkaasti (miksei ole yhteistä maskiuskoa suuntaan tai toiseen) - onko maskit vähän kuin Suomen lippu eli symbolinen arvo on huomattavasti itse asiaa suurempi. Tunteeko länsimaalainen ihminen olevansa eniten elossa, kun pääsee kyttäämään muiden tekemisiä - onko maski siis lahja kyttääjien Jumalilta (onko muitakin Jumalia)? Jos ei olis maskeja niin miten sit yksilö vois tehdä eron hyviksien ja pahiksien välillä? Itseasiassa sen kuuluisan talvisodan hengen yksi ominaisuus oli naapurikyttäämisen lisääntyminen (perustuu siis poliisille tehtyihin ilmoituksin) - ja syyllisten metsästys - varsinkin tilanteen pitkittyessä - jonkunhan täytyy olla syyllinen mun pahaan oloon - ite viel arvon juutalaisen eliitin, maskittomien, salaiittoteoreetikkojen, vasenkätisten, venäläisten ja hippien välillä.

Sit se sivistävä osuus - ei sovi mun kalsarien värien kanssa yhteen, Vuittonin maski on niin kallis, Jaskakaan ei käytä, olen nousukauris, en ehtiny laittaa, pilaa meikin, unohdin ostaa, mun miehisyys kärsii, mun jaggessa ei ole maskitelinettä, kuulun Linkola fanklubiin, yksilövapaus ensin, kaikki kuolee kuitenkin, mua odottaa iankaikkinen elämä taivaassa, röökiä polttaessa hankala, hoivakoteihin saadaan tilaa, olen ruotsalainen, Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen ja ko. kuvassa ei ole maskia - siinä noin aluksi. Ensi vuonna sit uudet selitykset - jospa silloin viisaus asuu meissä ja naapurin kannattava on sama kuin minun kannattava. Ehkä Herran vuonna 2022 ihminen muuttuu korkeampien voimien vaikutuksesta sellaiseksi olennoksi, joksi osa sen kuvittelee - ja samalla hetkellä markkinatalous romahtaa, sekä ihmiskunta ajautuu täydelliseen kaaokseen - ihmisyhteisön olemassaolo perustuu jaettuihin uskomuksiin/tarinoihin, sekä jatkuvaan itselle, sekä muille valehtelemiseen. Ehkä ensi vuonna Jeff Bezos tuo amatzoniin myyntiin uuden kukallisen onesizefitsall-tapetin, jolla jokainen voi vuorata poteronsa seinät, jonka jälkeen ne häviävät olemasta. Sitä odotellessa ajattelin kuitenkin vain toivottaa kaikille antoisaa ruumiiden ja kuolintilastojen täyttämää ensi vuotta.

Ja sit itse asiaan - mikä kamera on teistä paras koronaruumiiden kuvaamiseen - musta Canon toistaa jotenki tollasen sinisen epäluonnollisena - jotenkin turhan elävänä.
Olaus

Viesti Kirjoittaja Olaus »

ttuplai kirjoitti: Joulu 27, 2021 10 : 22 Ja sit itse asiaan - mikä kamera on teistä paras koronaruumiiden kuvaamiseen - musta Canon toistaa jotenki tollasen sinisen epäluonnollisena - jotenkin turhan elävänä.
Tuleekin mieleen aika, jolloin olin ruumishuoneella töissä. Itse kuvaisin Canonilla. Canonin värejä saa onneksi korjattua, kun otat RAW-raakakuvan. Kannattaa kuvata myös tarketti joko eri kuvaan samassa valossa tai sitten ruumiin kanssa jotenkin niin, että saat helposti editoitua tarketin pois kuvasta. Ei siis esimerkiksi kasvojen päälle. Yleensä ruumishuoneella on valokuvaamisen kannalta tylsät valot. Omaa rekvisiittaa tulee aika paljon jos valot jalustoineen roudattava. Luonnonvalo ikkunasta olisi tietenkin jotain muuta kuin katon loisteputket tai ledit.

Koronaruumishan ei pysy pystyssä poseeraamassa; koronaruumista on elämä pois. Kuva olisi varmaan kuitenkin hyvä ottaa jotenkin ruumiin kannalta "luonnolliselta korkeudelta", jolloin kuvan katsojalle kuvaan tulee luonteva kiinnostava kuvakulma. Jos joudut kuvaamaan ruumishuoneella, ruumiin voi laittaa lattialle, jolloin saat kameran paremmin ylhäältä suoraan ruumista kohti (siis ei omaa vaan koronaruumista). Kevyt kamera, jota on helppo kurottaa korkealle tai tikkaat ja kunnon jalusta. Lattialla saat ehkä myös hieman paremmin tuunattua ympäristöä. Ota rekvisiittaa mukaan. Vaikkapa matto yms. Ehkä jotain, millä voit tukea koronaruumista vaihteleviin asentoihin. Ideoita löytyy taiteesta; Jeesusta on kuolleena kuvattu aika hienosti vaikkapa jalkapohjien suunnasta, jolloin mittasuhteet ovat poikkeuksellisen kiinnostavat. Tai kuin Jean-Paul Marat kylpyammeessa.

Mielestäni koronaruumista kannattaa käsitellä terveysturvallisesti. Kylmäkallehan ei enää varomista kaipaa vaan itse.

Koronaruumiskuvauksessa onkin kiinnostavia haasteita. Vaikkapa miten koronaruumiiseen saisi voittajan olon? Voitin: ei piikin piikkiä koko elinaikana?
T71

Viesti Kirjoittaja T71 »

Olaus kirjoitti: Joulu 27, 2021 11 : 08
Tuleekin mieleen aika, jolloin olin ruumishuoneella töissä. Itse kuvaisin Canonilla.
Oliko sulla jossain pikkupaikkakunnalla täyden palvelun valokuvaamo, johon kuului myös hautauspalvelut vai kuvasitko vaan, jos asiakas oli maksanut etukäteen kuvauksen ja potkaisi tyhjää ennen sovittua studioaikaa?
ttuplai

Viesti Kirjoittaja ttuplai »

ttuplai kirjoitti: Joulu 27, 2021 10 : 22 Ja sit itse asiaan - mikä kamera on teistä paras koronaruumiiden kuvaamiseen - musta Canon toistaa jotenki tollasen sinisen epäluonnollisena - jotenkin turhan elävänä.
Tuleekin mieleen aika, jolloin olin ruumishuoneella töissä. Itse kuvaisin Canonilla. Canonin värejä saa onneksi korjattua, kun otat RAW-raakakuvan. Kannattaa kuvata myös tarketti joko eri kuvaan samassa valossa tai sitten ruumiin kanssa jotenkin niin, että saat helposti editoitua tarketin pois kuvasta. Ei siis esimerkiksi kasvojen päälle. Yleensä ruumishuoneella on valokuvaamisen kannalta tylsät valot. Omaa rekvisiittaa tulee aika paljon jos valot jalustoineen roudattava. Luonnonvalo ikkunasta olisi tietenkin jotain muuta kuin katon loisteputket tai ledit.

Koronaruumishan ei pysy pystyssä poseeraamassa; koronaruumista on elämä pois. Kuva olisi varmaan kuitenkin hyvä ottaa jotenkin ruumiin kannalta "luonnolliselta korkeudelta", jolloin kuvan katsojalle kuvaan tulee luonteva kiinnostava kuvakulma. Jos joudut kuvaamaan ruumishuoneella, ruumiin voi laittaa lattialle, jolloin saat kameran paremmin ylhäältä suoraan ruumista kohti (siis ei omaa vaan koronaruumista). Kevyt kamera, jota on helppo kurottaa korkealle tai tikkaat ja kunnon jalusta. Lattialla saat ehkä myös hieman paremmin tuunattua ympäristöä. Ota rekvisiittaa mukaan. Vaikkapa matto yms. Ehkä jotain, millä voit tukea koronaruumista vaihteleviin asentoihin. Ideoita löytyy taiteesta; Jeesusta on kuolleena kuvattu aika hienosti vaikkapa jalkapohjien suunnasta, jolloin mittasuhteet ovat poikkeuksellisen kiinnostavat. Tai kuin Jean-Paul Marat kylpyammeessa.

Mielestäni koronaruumista kannattaa käsitellä terveysturvallisesti. Kylmäkallehan ei enää varomista kaipaa vaan itse.

Koronaruumiskuvauksessa onkin kiinnostavia haasteita. Vaikkapa miten koronaruumiiseen saisi voittajan olon? Voitin: ei piikin piikkiä koko elinaikana?
Raakakuva on jees, mut kyl mä silti sinisten osalta vannoisin Sonyn nimeen - ehkä joku sigma linssiksi, koska ne vetää inansa enempi kylmään - ei ainakaan Samyangia.

Poset on tosiaan hankalia - kaikissa tutoriaaleissa vaan opetetaan mallinohjausta ja muuta hömppää, mut noi jäykkikset mitään ohjeita ota vastaan. Pitäs jotenkin luoda kokonaan tuo ruumisgenre uudestaan (olihan noit ruumiskuvia 1900-luvun alussa, mut ne pitäs tuoda 2000-luvulle) - posejenkaan tarviis noudattaa samaa iänikuista kaavaa mitä elävillä. Vois tehdä erilaisia asetelmia - esim. jonku enempi rokokriittisen joogin voi kuvata usseemmassa asanassa - myös niissä mihin ei elämänsä aikana päässy - vaik koko kakkossarja. Sukulaisillekin paljon nätimpi setti kuin ne perinteiset hautajaisalbumit missä ole kuin arkku ja surevia sukulaisia. Vois ehdottaa sukulaisille erilaisia vaihtoehtoja - v-mäinen h..mofoobikkoisoisä Tom of Finland hengessä kuvattuna - siinä olis tulevilla polvillakin enempi pohdittavaa.

Jos kerran instan seuratuimmat hahmot elää kuvitteellista elämää, niin noille ruumiillehan vois luoda kokonaisen uuden tarinan - sen vois hinnoitella omaisille erikseen - esim. 2 vuoden nettielämän ylläpito (kuva per viikko) - vaatis ku sata kuvaa - kuvaa green screenillä niin voi vaik fotaroida taustoja (meikäkin vois kuoleman jälkeen omassa ruumistarinassa pokata pulitzerin ja olla arvostettu kansainvälinen valokuvaaja - ehkä välillä seikkailla jossakin sotakuvaajana ja välillä kuvilla pelastaa afrikkalainen kylä nälänhädältä). Pelkkä tietoisuus moisesta kuolemanjälkeisestä elämästä sais mut maksamaan ite osan jo ennen kuolemaa (kandee jättää ilkeiden sukulaisten varaan). Kaksi vuotta frameilla ja instassa 100k seuraajaa - rahat takas takuulla.
Miksus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Miksus »

ttuplai kirjoitti: Joulu 27, 2021 10 : 22
Miksus kirjoitti: Joulu 24, 2021 23 : 37

En tiedä yhtä ainutta perustetta olla käyttämättä maskia, jos edes yhtään osaa ajatella asioita muustakin kuin omasta poterosta.

Joku viisaampi voisi sivistää että miksi ei kannata käyttää?
Samalla vois kysyä, et miksi ihmiset lihovat, sotivat, juovat viinaa, ajavat risteyksen yli myöhäsillä vihreillä tai miksi osa kuolee nälkään nykymaailmassa...
Itse en vetäisi noihin yhtäläisyysmerkkejä, mutta kukakin tekee miten haluaa, sehän on nähty.
jaava

Viesti Kirjoittaja jaava »

Noin joka kolmas suomalainen kantaa geeniä (APOE4), joka voi yli kaksinkertaistaa riskin vakavalle koronalle.
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/ ... parit:aab2
Geenimuodon kantajalla oli yli kaksinkertainen riski sairastua covid-19-taudin tehohoitoa vaativaan muotoon, kertovat Helsingin yliopisto ja HUS.
Suomalaisessa väestössä APOE4:n merkitys on korostunut, mikä voi johtua muun muassa väestömme geneettisestä yhtenäisyydestä.

Nonnii, alkaa syitäkin paljastua miksi vakava korona kaataa niin nuoria ja hyväkuntoisiakin.
Tämähän merkitsee käytännössä sitä, että pienikin terve rokottamaton suomalainen lapsi saattaa saada tehohoitoa vaativan COVID-19 taudin melkoisella todennäköisyydellä jos infektoituu.
Kuka tietää ettei ole se yksi kolmesta APOE4-kantajasta, jolla on kaksinkertainen riski.

(Tutkituissa aineistoissa potilaiden määrä on verrattain pieni, joten tuloksia on tässä vaiheessa pidettävä suuntaa antavina ja hypoteeseja luovina.)
Olaus

Viesti Kirjoittaja Olaus »

ttuplai kirjoitti: Joulu 27, 2021 14 : 33

Raakakuva on jees, mut kyl mä silti sinisten osalta vannoisin Sonyn nimeen - ehkä joku sigma linssiksi, koska ne vetää inansa enempi kylmään - ei ainakaan Samyangia.

Poset on tosiaan hankalia - kaikissa tutoriaaleissa vaan opetetaan mallinohjausta ja muuta hömppää, mut noi jäykkikset mitään ohjeita ota vastaan. Pitäs jotenkin luoda kokonaan tuo ruumisgenre uudestaan (olihan noit ruumiskuvia 1900-luvun alussa, mut ne pitäs tuoda 2000-luvulle) - posejenkaan tarviis noudattaa samaa iänikuista kaavaa mitä elävillä. Vois tehdä erilaisia asetelmia - esim. jonku enempi rokokriittisen joogin voi kuvata usseemmassa asanassa - myös niissä mihin ei elämänsä aikana päässy - vaik koko kakkossarja. Sukulaisillekin paljon nätimpi setti kuin ne perinteiset hautajaisalbumit missä ole kuin arkku ja surevia sukulaisia. Vois ehdottaa sukulaisille erilaisia vaihtoehtoja - v-mäinen h..mofoobikkoisoisä Tom of Finland hengessä kuvattuna - siinä olis tulevilla polvillakin enempi pohdittavaa.

Jos kerran instan seuratuimmat hahmot elää kuvitteellista elämää, niin noille ruumiillehan vois luoda kokonaisen uuden tarinan - sen vois hinnoitella omaisille erikseen - esim. 2 vuoden nettielämän ylläpito (kuva per viikko) - vaatis ku sata kuvaa - kuvaa green screenillä niin voi vaik fotaroida taustoja (meikäkin vois kuoleman jälkeen omassa ruumistarinassa pokata pulitzerin ja olla arvostettu kansainvälinen valokuvaaja - ehkä välillä seikkailla jossakin sotakuvaajana ja välillä kuvilla pelastaa afrikkalainen kylä nälänhädältä). Pelkkä tietoisuus moisesta kuolemanjälkeisestä elämästä sais mut maksamaan ite osan jo ennen kuolemaa (kandee jättää ilkeiden sukulaisten varaan). Kaksi vuotta frameilla ja instassa 100k seuraajaa - rahat takas takuulla.
Tuli mieleen mainio tuote, jolla omaiset voivat pitää koronavainajan luonaan. Purkki, jossa koronavainajasta kuva. Sellainen pose kuin olisi sullottu pulloon, kuten ihmeellisesti poikkeavia sikiöitä yms. on purkitettu. "Saako olla pipari, ota tuolta purkista... siitä juuri. Ne olivatkin vainajan mielipipareita. Aina muistaa häntä, kun ottaa piparin."

T71: "Oliko sulla jossain pikkupaikkakunnalla täyden palvelun valokuvaamo, johon kuului myös hautauspalvelut vai kuvasitko vaan, jos asiakas oli maksanut etukäteen kuvauksen ja potkaisi tyhjää ennen sovittua studioaikaa?" Jep: valokuvaamo, hautaustoimisto, kukkia ja sidontaa. :-)
Tervo

Viesti Kirjoittaja Tervo »

jaava kirjoitti: Joulu 27, 2021 15 : 47 Kuka tietää ettei ole se yksi kolmesta APOE4-kantajasta, jolla on kaksinkertainen riski.
Jos tietää, niin ei varmaan muista, kun toi Alzheimer....
Fifty-forty
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Koronaruumiit kuvataan UV-suotimella ja täysspektrikameralla. Kakkulaksi käy Coastal Optics UV-VIS-APO. Alkaa löytymään sitä detailia kummasti.

Eiku. Ihan samalla kalustolla viimeksi patologian osastolla kuvattiin kun edellisen kerran satuin paikalle.
jaava

Viesti Kirjoittaja jaava »

Jotain lohdullistakin käyristä luettavaa
Rekisteröityjen tartuntojen määrä (punainen) on räjähtänyt hillittömään nousuun (lähestytään jo 300 miljoonaa), mutta kuolleiden määrä (musta ja retuliini) on taantumassa edelleen (saavuttaako edes 6 miljoonaa).

Ennustuspuheita:
  • Arvioiden mukaan rekisteröityjen tartuntojen määrä on vahvasti alakanttiin - lukuarvo pitäisi kertoa ainakin kahdella (ts. lähestytään 600 miljoonaa).
  • Jos näin jatketaan, niin pian koko maailma on saanut koronatartunnan ja koronaan kuolleiden käyrä on saturoitunut alle 6 miljoonaan.
  • Tämä saattaa olla omikron variantin loppu.
  • Tietysti edelleen voi kehittyä uusia COVID-19 muunnoksia, jotka lähtee leviämään influenssojen lailla.
Kuva
PS. Tarkoitus ei ole vähätellä huolta ja tuskaa koronan ympärillä. Pyrin vain tuomaan lyhyesti esiin koronatilannetta, ilman suurempaa tunnepuolen huomioimista.

PS2. Liippasi korona melkoisen läheltä minuakin
  1. Sairastuin flunssaan 6.12 ja sairaanhoitaja sanoi ettei tarvi mennä testiin, kun mulla on 3 rokotusta ja flunssaa on liikkeellä. Mulla ei ollut silloin edes kotitestejä, mutta flunssa se taisi olla vaan - ehkä. No se ei koskaan selvinnyt - kaikki koronan oireet oli kyllä. Olin sitten omaehtoisessa eristyksessä - tilasin elämäni ensimmäisen kerran perhepitsankin kotiinkuljetuksella:) (22 egee koko juttu)
  2. Seuraavaksi sairastui puolisko Joulupäivän jälkeen ja minä lähdin hänen luotaan välittömästi omaan kotiin. En saanut edes oireita missään välissä (jäin miettimään etteikö me painittu riittävästi), mutta puolisko sai positiivisen kahdella kotitestillä ja lopulta virallisestakin testistä. Minä en tehnyt testejä, mutta olin taas kuitenkin kotonani eristyksessä - olinhan selkeästi altistunut. Tänään soitti epidemologi, että hän saa tavata jo ihmisiä.
Kummallakin oli oireet vain perusflunssan kaltaisia, vaikka kuulutaan kumpikin riskiryhmään. Minä kyllä vannotin häntä soittamaan välittömästi, jos tulee hengenahdistusta. Tilanne ei helposti näyttäydy sairaalle vakavana.
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

3. piikki haettu ja puukäsihän siitä tuli. Kamerakalustohankinnat lähti heti lapasesta - ostoskoriin meni taas medium formaattia ja kaikkee kivaa.
jopisalo

Viesti Kirjoittaja jopisalo »

tervehdys
Tiistaina kanssa 3 annos, antoivat kuulemma puolikasta (moderna). Tuli tuo Kiinan pullistelu Liettualle sopivaan aikaan, nyt on hyvä pitää ostolakkoa kaikenmoiselle kiina-sälälle. -Muutama kotimainen kartta tuli justiinsa postilaatikkoon, saa alkaa suunittelemaan koronaturvallista lähimatkailua.
©pjm

7 vuorokautta ja 56 minuuttia sitten 3. piikki. Eilen aamulla altistuminen, soitto rouva Koronalle tänään ennen puoltapäivää ja testi oli jo 13.35. Enkä kuuluu mihinkään riskiryhmään, paitsi taatusti joskus kuoleviin.
©pjm

nsamppa

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Kolmas spigu tuli rouhaistua tovi sitten. Tuntuu ko pikku moukari olis tullu olkapäähän mut siinä kaikki. Seuraavaks kandee varmaan käydä nappaa se omikron ni saa super suojan. Lähdenpä nuolemaan paikkoja yleisellä paikalla.
©pjm

Paikkojen nuoleminen yleisillä paikoilla saatetaan katsoa epäsiveellikseksi toiminnaksi.
habannaama

Maffer kirjoitti: Tammi 05, 2022 14 : 31Kamerakalustohankinnat lähti heti lapasesta - ostoskoriin meni taas medium formaattia ja...
Mitäs mitäs, nyt alkoi "kinostelemaan"???????????????????????????????????????
Vastaa Viestiin