ON1 NoNoise AI ei toimi
-
ON1 NoNoise AI ei toimi
Ostin yllämainitun kohinanpoistajan, mutta en saa sitä toimimaan. Olen katsonut opasvideot monta kertaa, mutta kun ei vaan...
Nyt saatoin ymmärtää, ohjelma ei ole asentunut ehkä oikein...
Sitä ei löydy Windows:n käynnistysvalikosta, eikä ohjauspaneelin, poista ohjelma-kohdasta.
Siksi poistin sen "käsin" ja siivosin jollakin rekisterinsiivous-ohjelmalla jämät pois.
Asensin uudestaan, mutta ei pelaa.
Senverran katsoin, tietsikani täytyy ohjelmam minimivaatimukset, mutta kun en ole mikään hakkeri, taidot loppuu just tähän.
Ei kellekään muulle ole käynyt näin?
Nyt saatoin ymmärtää, ohjelma ei ole asentunut ehkä oikein...
Sitä ei löydy Windows:n käynnistysvalikosta, eikä ohjauspaneelin, poista ohjelma-kohdasta.
Siksi poistin sen "käsin" ja siivosin jollakin rekisterinsiivous-ohjelmalla jämät pois.
Asensin uudestaan, mutta ei pelaa.
Senverran katsoin, tietsikani täytyy ohjelmam minimivaatimukset, mutta kun en ole mikään hakkeri, taidot loppuu just tähän.
Ei kellekään muulle ole käynyt näin?
-
Re: ON1 NoNoise AI ei toimi
Kohinanpoistaja toimii kotikoneella, ilman mitään ongelmia, pikkuläppärissä ei vieläkään...
On huima ohjelma.
Koskikara on kuvattu ISO-arvolla 6400 ja pikkuruisella Olympus:lla. Kohina häviää, mutta terävyys säilyy.
Ensimmäinen kuva käsitelty Lightroom:lla, kohina poistettu, terävöitetty ja sun muuta, vajavaisilla taidoillani tosin.
Toisella tehny samat, poislukien kohinanpoisto, terävöitys.
En tiedä, miksi kuvat eri sävyiset...?
Mutta on niissä melko selvä ero terävyydessä.
Lightroom vs ON1 NoNoise AI 2021 by Jarkko Terävä, on Flickr
On huima ohjelma.
Koskikara on kuvattu ISO-arvolla 6400 ja pikkuruisella Olympus:lla. Kohina häviää, mutta terävyys säilyy.
Ensimmäinen kuva käsitelty Lightroom:lla, kohina poistettu, terävöitetty ja sun muuta, vajavaisilla taidoillani tosin.
Toisella tehny samat, poislukien kohinanpoisto, terävöitys.
En tiedä, miksi kuvat eri sävyiset...?
Mutta on niissä melko selvä ero terävyydessä.
Lightroom vs ON1 NoNoise AI 2021 by Jarkko Terävä, on Flickr
-
- Viesti:
Vasemassa on magentaa sotkemassa, voi olla värikohinastakin jos ei ole laitettu chromanoisen poistoa täysille -> 100.
-
Senverran kun olen yksinkertainen, näen vaan oikeella tarkemman kuvan, meinaat kromaattista värivirhettä? Värikohinasäädin Lightroom:ssa on mulla yleensä siinä oletuksessa, oliko nyt 25. Luminancekohinaa poistelen sitten tilanteen mukaan.
-
- Viesti:
Värikohinanpoiston voi vetää aina täysille digillä kun ei kuvata jalustalta perusherkkyyttä. Luminanssikohinan poistaminen sen sijaan vie sitä terävyyttä kuvasta.
-
Poikkeus tähän on ainakin Canonin R5. Lightroom tuntui muussaavan korkean herkkyyden kuvien värejä jo oletusarvolla 25. Jossain 4-5 kohdilla värit palautui.
-
- Viesti:
No melko tuuhea viritys sitten koko Canon. Ei tuolla ole ollut millään kameralla tähän mennessä merkitystä mitä on näppeihin osunut. Todennäköisesti tuki noille R-kameroilla on Lightroomissa sitten rikki (no tämä ei olisi yllätys että ACR on kujalla).
-
https://www.dpreview.com/forums/thread/4593805
Tuosta Adobesta ja R5:stä oli myös keskustelua dprevievin foorumilla. Siellä on muutamia samplekuvia niiden studiotestistä. Itse huomasin tuon joskus alkutalvesta, kun kokeilin nostaa alivalottuneen kuvan varjoja lightroomilla. Värit puuttui kokonaan oletuksilla.
Tuosta Adobesta ja R5:stä oli myös keskustelua dprevievin foorumilla. Siellä on muutamia samplekuvia niiden studiotestistä. Itse huomasin tuon joskus alkutalvesta, kun kokeilin nostaa alivalottuneen kuvan varjoja lightroomilla. Värit puuttui kokonaan oletuksilla.
-
- Viesti:
No jos tosiaan kuvatunkaltainen bugi on, niin sitten R5:lla arvo 20 tarkoittaa muilla kameroilla arvoa 80-100. Hienoa Adobe.
-
Tuotahan voi vaikka itse ihmetellä lataamalla tuolta DPReviewin R5-arvostelun ISO invarience testistä CR3-tiedoston: https://www.dpreview.com/reviews/canon-eos-r5-review/5
Minulla ei ole nyt lightroomia asennettuna koneella, joten en pääse nyt varmistamaan miten se sillä näkyy.
Minulla ei ole nyt lightroomia asennettuna koneella, joten en pääse nyt varmistamaan miten se sillä näkyy.
-
terävöitys- ja kohinanpoisto on pitkän aikaa olleet adobella kameramallikohtaisia, dng:ssä kulkee mukana monta tagia jotka noita ohjaa (baselinenoise, baselineexposure, noiseprofile, baselinesharpness, bayergreensplit, jne)
Gold member of Sigma 14mm f/1.8 & 100-300mm f/4 fun club.
-
Totta tosiaan, näin on. Olympus OM-D E-M1 Mark II:lla ainakin voi vetää säätimen 100:lle. Siellä oli vihreää, keltaista, oranssia väriroinaa magentan lisäksi ja ne hävisi pois. Eikä värit mitenkään "paskonut".
-
- Viesti:
Mjuu, jokaisella digillä on tullut tähän mennessä veivattua aina chroma NR tappiin jos kuvaa ei ole otettu perusherkkyydellä. Adobella on nähtävästi jakoavain rattaissa tuon Canonin suhteen.
-
Muisti palaa pätkittäin ja en muuten ole enää ihan varma, sotkiko toi Lightroom R5 värit oletusasetuksilla myös noilla isommilla herkkyyksillä vai pelkästään ISO100 kuten tuolla linkkaamassani dprevievin keskustelussa. Tuo perusherkkyyden defaultti kannattaa ainakin tiputtaa siitä oletuksesta alaspäin R5:llä. Pitää kokeilla korkeita isoja uudestaan, kun seuraavan kerran tuota LR:ää kokeilen.