Kesäkuun alussa vaihdoin Huawein P20Pro:n tilalle ensijaiseksi kännyksi Oneplus 9Pro luurin. Puhelimena ja mobiili älylaitteena ollut varsin toimiva peli...Mutta miten kameraominaisuudet?
Sanotaanko, että olen pärjäillyt, vaikka vaatimukset Huawei P20Pron jälkeen ovat suhteellisen korkealla.
Itse kamerat/kennot/objektiivit ovat hyviä...Oneplussan kamerasofta on kuitenkin vain tyydyttävällä tasolla. Huawein tasoon kamerasoftan osalta on matkaa. Ainakaan vielä ei firmware päivityksillä ole tullut oleellista parannusta kamerasoftan ominaisuuksiin.
Sen sijaan Google cameran asennus kannattaa, ja se parantaa valokuvausnautintoa selkeästi OP9Pron kanssa... Google Cameralla on myös
helpompi saada parempia valokuvia kuin Oneplussan omalla kamerasoftalla.
Latasin Google Cameran täältä:
https://www.naldotech.com/oneplus-9-goo ... -gcam-apk/
Google Camera 8.1 for the OnePlus 9/9 Pro comes with a number of features, including Cinematic Pan, Night Sight Portrait Mode, Quick Zoom, and improved Super Res Zoom. All functionality from GCam 7.4 and GCam 7.3 are preserved, such as Night Sight, Astrophotography mode, and HDR+ Enhanced.
...Oneplus on lupaillut päivityksiä kamerasoftaansa. Mikäli jotakin selkeää parannusta tulee, niin raportoin täällä.
Tällä hetkellä voisin arvostella Huawei P20Pro ja Oneplus 9Pro laitteet seuraavasti, kouluarvosanoin (4-10):
* PUHELIMENA: Huawei 7, OP9Pro 9 (minun P20Pro mikrofonin äänenlaatu puheluissa huono, eikä parantunut takuuhuollon käsittelyssä)
* Älylaitteena: Huawei 8, OP9Pro 9
* Kameran yleinen kuvanlaatu: Huawei 8, OP9Pro 9
* Kamerasoftan ominaisuudet: Huawei 9, OP9Pro 7
* Kamera - Laajakulma: Huawei 6, OP9Pro 9
* Kamera - Semi-laajakulma (n. 26-28mm kinovastaava): Huawei 9, OP9Pro 9
* Kamera - Semi-Tele : Huawei 7, OP9Pro 8
* Kamera - Tele: Huawei 5, OP9Pro 6