temama kirjoitti: ↑Huhti 03, 2021 18 : 55
Ai se on 35mm f/1.7 Ultron, terävä pikku pirulainen!
Mitä olen tätäkin linssiä katellut, niin tekee myös luonteikasta pyöröbokehia sopivassa olosuhteessa. Eli sellaista bokehia joka näyttäisi muodostavan kaarta kuvan laita-alueilla. Jotkut hakeveat juuri sellaista piirrettä.
Pitkään mietin minkä 35mm lasin haluaisin ja päädyin tähän vaikka tiesin reunapiirron menevän hukkaan Canonilla/Sonylla. Tuota petzval tyyppistä pyöreyttä en ole itse huomannut kuvista, mutta kuvaankin tällä lasilla yleensä aina f/5.6-8 tienoilla.
PeCa kirjoitti: ↑Huhti 03, 2021 20 : 21
Tykkään edelleen tyylistä! =) ...tai ehkä siitä, että tyyli vaihtelee tilanteen mukaan. Mukava kun tulee aina monen kuvan setti. Menee kivasti aikaa kuvia tutkiskellessa. Saas nähdä, jos vaikka tuttuja joskus näkyisi nuissa katukuvissa Kallion kaduilta =)
Kiitos. Vaikkakin tässä aiheessa on pariin otteeseen ehditty sanomaan, että mukavan rohkeasti suhtaudun ihmisten kuvaamiseen kadulla, niin täytyy myöntää silti että se on yksi vaikeimmista asioista mulle. Parhaat tilanteet jää edelleenkin taltioimatta tämän takia.
Lay kirjoitti: ↑Huhti 03, 2021 20 : 30
Kyllä näitä mielellään katselee. Kiitos
Kiitos itellesi.
PeCa kirjoitti: ↑Huhti 03, 2021 20 : 47
Mietin, että ku pidät näyttelyn ja Sinua tietty haastatellaan kuviin liittyen, niin kenetkä mainitset esikuviksesi ja innoittajiksesi?
En tiedä pääsenkö ikinä siihen asti, että pidän näyttelyn. Tuo kysymys on kuitenkin mielenkiintoinen, koska vaikka kuinka sitä yritän miettiä niin en osaa siihen vastata. Olen aina ollut vähän sellainen tyyppi, että en ole laittanut muistiin kenenkään taiteilijan/julkkisten/valtionpäämiehien nimiä. Kuvattaessa etenkin viime vuosina mulla on ollut tavoitteena vaan kuvata sitä mihin oma katseeni tarttuu ja harmillisen usein näen ne tallentamani tilanteet positiivisessa valossa vasta sitten kun olen jo unohtanut mitä yritin taltioida, jonka takia julkaisen kuvia usein pitkän viiveen jälkeen kuvaushetkestä. Näistä kommenteista tulee kuitenkin usein rohkeammaksi ja inspiroituneemmaksi ottamaan lisää kuvia taikka julkaisemaan niitä jotka ovat jollain tapaa jopa "huteja". Tässä alla niitä.
Tämä viimeinen on muuten 1:1 croppi kuvasta Ultronilla aukolla f/2, joka kertonee hieman lasin terävyydestä.