nsamppa kirjoitti:Tosta muuten ärrän ja ef mountin tamronista olisi mukava kuulla lisää. Oon meinaan pyöritelly tuossa 15-30 ja 24-70 komboa juurikin Tamronilta. Niissä kun vakaajat molemmissa. Molempia oon ajatellut tulevaisuudessa johonkin ärrään asettaa. Mitä ongelmia niissä tarkemmin ottaen on? Voit toki vastata tonne ärrän ketjuun, koska siihen kameraan nyt enemmän liittyy mutta eihän se niin merkittävästi huti mene tässäkään ketjussa kaikkien näiden ämpärien, autojen ja pakastimien seassa.
24-70 G2 ja 35 1.4 (testattu usseemalla rungolla ja usseemmalla linssillä - lisäksi kävin yksityiskeskustelua parin muun kuvaajan kanssa, kun luin heidän vastaavat kommentit netistä (canonrumours)- sama juttu). Eli R:ssä on joku minuutin ajastin, jonka jälkeen tulee jonkinlainen virransäästö tms. (riippumatta menuasetuksista). Ongelma on toistettavissa (tulee aina) jos valitsee evf:n päälle eli ei anna kameran vaihtaa evf/lcd (power off > 1 min). Kamera pöydälle minuutiksi ja Tamronien af menee jumiin (ei keskustele rungon kanssa - vaatii power on/off syklin). Tulee välillä muutenkin, mut noin sen saa aina tulemaan. Tamron on korjannut samoja juttuja muiden runkojen kanssa (Z6 ja jotkut linssi oli viimeksi heidän sivuillaan). Mulla tuli toi aika usein vastaan, koska toi evf/lcd vaihto oli mulla manuaalisena (yhden napin takana). Ihmettelin, kun AF oli jatkuvasti jumissa. LCD:llä jostakin syystä ei tule samalla tavalla (ei mitään hajua miksi). Ton voi myös kiertää sillä, et toi power off ajastin on pienempi kuin minuutti (30s) eli joku tossa maagisessa 1min ajastimisessa tekee ton.
Toi 70-200 G2 ei tee tota (samaa sano toinen noista Canonrumoursin kavereista), eikä myöskään 85 1.8 VC. 24-70 G2:sta en ite omista (kuhan kokeilin), mut ilmiö on täysin identtinen ton 35 1.4:n kanssa. Satunnaisesti jumittaa muutenkin (siis tolla 35:lla) - tosin viimesessä potrettisessiossa vedin kaks kertaa sähköt pois kesken kuvauksen - ei haitannut, koska oli aika hidastemposta kuvaamista.
Toki mun otos ei ole kovin suuri, mut 100% toistettava vika useammalla yhdistelmällä viittais johonkin ihan oikeaan. On kuulemma raportoitu Tamron USAlle ikuisuus sitten. Sinänsä asiasta ei ehkä voi Canonia syyttää, mut ei mua niin syylliset kiinnosta - ei toimi niin ei toimi. Kandee siis ainakin kokeilla tovi - tosin pahinta tossa on se, et muuten toi tulee vastaan ikävän satunnaisesti, mut noilla mun "asetuksilla" aina jos haluaa testata ko. kombinaatiolla (tai uusilla R:llä). Mulla on siis myös 5D IV:n ja sen kanssa toimii. 15-30:sta ei kokemusta.
Nim. EOS R ja ärräpäät ne yhteen sopii.