Vinssi
-
Re: Vinssi
Vanha tekniikka imee miuta puoleensa kuin kärpäspaperi! Onko kuvauksellinen laite jätetty heitteille vai muistoksi menneistä?
-
Jep, niin minuakin!©pjm kirjoitti:Vanha tekniikka imee miuta puoleensa kuin kärpäspaperi! Onko kuvauksellinen laite jätetty heitteille vai muistoksi menneistä?
Tämä on kuvattu Helsingin Liuskasaaressa ja ollut tuossa kalliolla
jo vuosikausia. Valistumaton arvaukseni on, että on jätetty muistoksi
menneestä, ellei nyt ihan äsken ole korjattu pois.
-
Purjeveneiden mastonostureissa on koneisto tuota luokkaa. Olisko HSS:n (Helsingfors Segelsällskap) vanha vempain.
Mikä on vinssin ja kraanan ero?
Kapama nimitti aikoinaan mun hienoa 3D-panoraamapäätä "kraanaksi" - no tais sattua syvälle sydämeen kun muistan vieläkin:
Kun toisen ketjuun ei ole kohteliasta lisätä omia kuvia, edes teknisiä, niin poistan toki jälkijättöisesti jos haluat.
Kapama nimitti aikoinaan mun hienoa 3D-panoraamapäätä "kraanaksi" - no tais sattua syvälle sydämeen kun muistan vieläkin:
Kun toisen ketjuun ei ole kohteliasta lisätä omia kuvia, edes teknisiä, niin poistan toki jälkijättöisesti jos haluat.
-
Kiitos viestistä, jaava!
Älä poista kuvia,
on ihan hyvä, että aiheesta
tulee keskustelua!
Älä poista kuvia,
on ihan hyvä, että aiheesta
tulee keskustelua!
-
Toivitaan että vanha saa olla siinä kalliolla muistona menneistä ajoista.
-
https://www.ratkojat.fi/hae/kraana" onclick="window.open(this.href);return false;jaava kirjoitti:Purjeveneiden mastonostureissa on koneisto tuota luokkaa. Olisko HSS:n (Helsingfors Segelsällskap) vanha vempain.
Ei kyllä aavistustakaan, missä yhteydessä satutin Teitä tuolla tavoin jättäen ikuisen arven sydämeenne.
Kapa
-
Taisit muuten kutsua sitä hieman hämäläisittäin raanaksi (eikus siellä taisikin deet muuttua älliksi - kieliopissa oli esimerkki: älä velä ei se pilä). Onks raana ja reeni urheilijoiden slangia ... eikös meillä ole joku jääkiekkoilija kapa.Kapama kirjoitti:
https://www.ratkojat.fi/hae/kraana" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei kyllä aavistustakaan, missä yhteydessä satutin Teitä tuolla tavoin jättäen ikuisen arven sydämeenne.
Kapa
Jaahans ja raanakin kääntyy tuon linkin mukaan nostokurjeksi.
No kieli poskessa mä tuon aiemman viestini laitoin. Ja saattoi se arpeuttaja olla joku muukin:)
Viimeksi muokannut jaava, Kesä 05, 2020 14 : 20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viesti:
On aloituspostauksen kuvassa isohko vinssi. Kyllähän se nähtävyydestä jo menee.
Jaavan systeemiä sanoisin himmeliksi.
Jaavan systeemiä sanoisin himmeliksi.
-
Mä olen mastoa kaatanut ja pystyttänyt useammallakin tuollaisella vinssillä. Noiden kanssa on oltava varovainen, ettei mene luita poikki tai pääse hengestään. (Useammasta puuttui jarru ja kampimiestä oli ohjeistettava aina olemaan päästämättä irti missään olosuhteissa)Maffer kirjoitti:On aloituspostauksen kuvassa isohko vinssi.
Minusta mun vempain on orgastinen ja olenkin alkanut epäillä seksuaalista suuntautumistani:).Maffer kirjoitti:Jaavan systeemiä sanoisin himmeliksi.
-
Nuoruuteni asuin Imatralla, ja siellä tuo taipui raanaksi.
Kapa
Kapa
-
Taitaa olla vieläkin siltojen luona joku moinen muisto.Kapama kirjoitti:Nuoruuteni asuin Imatralla, ja siellä tuo taipui raanaksi.
Kapa
Eedit. Lappeenrannan kulmilla ikäni asunut ja kyllä vinssiksi moisia sanottu ainakin miun tuttujen suulla. Raanasta tulee vettä ja kraanalla nostellaan asioita. Tiiä sitte mikä lie...