hkoskenv kirjoitti:Niin, mutta voiko siihen lopultakaan vaikuttaa sillä miettimisellä? Jos keksit keinon ennustaa mistä nuori innostuu ja mihin kyllästyy, olet varmaan pian maailman rikkain mies. Minä olen ainakin lakannut yrittämästä ja pidän huolen lähinnä siitä, että isoimmat harkitsemattomuudet karsitaan pois.
Se peilikamera on varmasti hyvä idea ja antaa valtavasti mahdollisuuksia. Ja jos käytetty kama kelpaa kokeiluihin, tulee varmaan edullisemmaksi. Toisaalta minun on vaikea nähdä miksei sama onnistuisi peilittömällä. Nuorella tuskin on samaa neuroottista suhtautumista adaptereihin kuin meillä, ja he ovat hyvin taitavia ja joustavia oikomaan teknisiä ongelmia.
Kun tuntee tämän yhden niin asia helpottuu. Innostuu siihen mistä innostuu. Sen kyllä huomaa. Kyllästyy kun joku muu tulee mukaan sohlaamaan niin ettei saa tehdä rauhassa niitä omia juttujaan omalla tavallaan.
Kokee selvästi peilittömät enemmän omaksi maailmakseen kuin peililliset. Lisäksi erittäin pienet kädet joten pikkuvehkeet sopivat paremmin kouraan.
habannaama kirjoitti:Tota polkua itsekin tullut tallattua kun taiteellisesti lahjakas vanhempi tyttäristä pyysi öljyvärisettiä itselleen ja kun hankin sen tiimarin halppis-setin, muutaman nysväämisen jälkeen innostus alkoi laantua ja kun sitten siitä viisastuneena hankin näädänkarvasudit ja parasta öljyväriä mitä kuolevainen rahalla sai ja maalausaihioksi jotain ihan muuta kun painajan ajoiltani kertynyttä kartonkia, alkoi taas innostus nostamaan päätään ja kantamaan hedelmää.
Eli summa summarum, hanki ihmeessä jotain muuta kuin kännykkä, hanki aito järkkäri mutta niin että viet hänet kamerakauppaan valmiin budjetin ja muutaman vaihtoehdon kera ja siitä sitten käpistelemään mikä hänelle henk.koht. tuntuu OMAAN käteen parhaalta.
Hyvä fiiliksen tappaja on huonosti käteen sopiva laitteisto ja kun luot omistajan ja kameran välille suhteen jo kokeiluvaiheessa, niin se kuuluisa pikkusormi on siinä kohtaa jo luovutettu sille kameralle ja ikuinen side luotu tähän hommaan ;)
Hyvin samanlainen tapaus täällä meillä. Tykkää tehdä niin kuin itse kokee nautinnolliseksi tai ei ollenkaan. (Mussa ittessäni ihan sama vika joten ymmärrän tuota asennetta hyvin.)
Onneksi ei ole hirveää kiirettä tän asian kanssa.
Maffer kirjoitti:No toisaalta jos skidi on kuvailtu...
Maffer:
Jos et osaa suhtautua nälvimättä ja ilkeilemättä itsellesi tuntemattomaan lapseen niin se kertoo sinusta ihmisenä ja persoonallisuustyyppinä kaiken oleellisen.
Jos oikein muistan niin palstasofta taisi tarjota mahdollisuuden laittaa asialliseen keskusteluun kyvyttömät ja haluttomat tapaukset ignorenapin alle. Taidan kokeilla sinun kanssasi kuinka hyvin se toimii. Asennoitumisesi ei ansaitse mitään muuta.