Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
ttuplai kirjoitti:
Selittäkää tyhmälle, et mitä väliä sillä on mikä siellä kukkulan päällä seisoo? Tuntuuks kuvaaminen silloin jotenkin erilaiselta, koska ite kuuluu jollakin tavallaan tiettyyn perheeseen tai porukkaan. Onko silloin ite tehnyt jotenkin oikeamman ratkaisun, koska lauma. Kysymys on siis ihan aito, koska multa on aina puuttunut tietty geeni, jotta pystyisin mitenkään tavoittamaan tota. Mä kattelen noit lukuja silmät ympyräisenä, eikä viisari värähdä mihinkään. Myönnettäköön, et mä en ole myöskään koskaan digannut yhdestäkään bändistä, vaikka musiikista pidänkin ja urheilujoukkueiden fanittaminen on puhdasta hepreaa.
Ei mitään. Lähinnä kiinnostaa seurata tilannetta. Onko sillä mitään merkitystä oikeasti meille pienille ihmisille kuka heiluu jenkkien tai venäläisten kukkulan päällä? Siltikin sitä seurataan.
Lähinnä kiinnostelee oma lompakko. Varsin perinteinen syy, eikö? Silloin kun A7 sarjaa ei ollut olemassakaan testailin huvikseni paljon eri järjestelmiä; Canonia, Fujia, Nikon 1:tä ja Sonya. Huomasin että se on aika raskasta lompakon päälle. Sitten kun tuli A7 sarja ja satuin pitämään mf-linsseillä kuvaamisesta, niin tuli niitä hommattua nykyiseen entiseen työhöni. Sitten kun markkinoille paukkui A7S ja myöhemmin A7SII, aloin hiljalleen siirtyä kokonaan Sonyn linsseihin. Ihan vaan sen takia koska video on mulle työtä ja oma lompakko on aika rajallinen. Siinä vaiheessa vaikutti siltä että Sony nyt ei ainakaan ole huono vaihtoehto videomiehelle. Nyt tässä vaiheessa taas tilanne on sinällään omalla kohdalla mielenkiintoinen. Sony on yksinkertaisesti köpösin ihan puhtaasti videonlaadun kannalta. Mutta koska mulla on aika paljon FE:tä tässä ehtiny kertymään, niin ei kyl jaksa niin pienen eron takia lähteä vaihtorumbaan. Noilla kyllä saa helposti työnsä tehtyä. Nyt jos tuota linssi mountin valintaa pohtisin nykyisellä tilanteella kaiken kaikkiaan, niin varmaan EF:ään päätyisin. Ne on vain hintalaatusuhteeltaan aikamoisia. Siis nimenomaan käytettyjen markkinoita ajatellen. Lisäksi kun vieressä on Blackmagic, niin sinne se keikahtaisi niin että heilahtaa.
Eli siis aika puhtaasti omat kankut on suurin syy siinä minkätakia tulee tilannetta seurattua. Lisäksi asia sattuu kiinnostamaan samalla tavalla kuin joku muu vastaava asia (Trump, Putin, Brexit, Mars lennot jne.) millä mulle ei ole mitään käytännön merkitystä. Selvittikö yhtään?
Kyl mä sen ymmärrän miksi joku uusi tuote kiinnostaa, mut joku nettiäänestäminen on siinä vähän niin ja näin. Sitä on vaikea kytkeä mitenkään lompakkoon, kuten ei myöskään jonkun saitin antamia tähtiä. Joku todellinen myyntitilasto on vielä toinen, koska sen vois edes kuvitella ennustavan vaikka käytettyjen tuloa markkinoille (tai koko merkin konkurssia). Nettiäänestys, kun ei oo oikein tilasto - noi on harvoin järjestetty niin hyvin, et moisesta voi tehdä oikein mitään johtopäätöksiä (esim. äänestäjien valikointi, eikä tähän tarvita siis mitään salaliittoja). Mut edes oikein tehtyä äänestystä on vaikea kytkeä mihinkään - on eri asiaa pitää jostakin kuin todella ostaa jotakin (ihmset on yllätävän valmiita upottamaan rahansa vaikka mihin - siis teoriassa). Aivan samoin kuin erään suomalaisen poliitikon yritys tiedustella mitä eräille ulkomailla oleville olis pitänyt tehdä. Eli on olemassa hyödyllistä tietoa ja sit informaatiota, josta ei voi oikein sanoa mitään. Samasta syystä ne ei tosin ei niiden pitäs myöskään ottaa päähän.
Eli tosta tuotejutusta samaa mieltä ja samaa mieltä siitäkin, et vaihtamisen kustannus harvoin voittaa saavutetun hyödyn.
Maffer kirjoitti:En kyllä odottanutkaan että näin vaikea pala aukeaisi heti.
Alkanu viime aikoina olemaan aika paljon tuota ”minä ymmärrän, muut ovat tyhmiä” argumentointia näkymään. Tossa alkaa olee aika tavalla salaliittoteorian elkeitä. ”minulla on tämmöinen juttu minkä vain minä ymmärrän ja muut ovat vain tyhmiä kun eivät näin simppeliä asiaa ymmärrä.” Silleenhän sitä ollaan saatu maapallo litistettyä lätyksi ja Jeesus vettenpäälle.
Maffer kirjoitti:Ennen nää natsat meni CaNikonille samasta syystä.
Ei oo käyny päässä että ennen CaNikon akseli oli kukkulalla kuninkaina ja nyt sinne on yksi noussut rinnalle ja jopa ohi? Kaikki tilastot on ainakin sen puolella. Mut salaliittoteoreetikot luonnollisesti nappaa sen yhden huuhaa-teorian sieltä. Koska hän ”ymmärtää”.
Selittäkää tyhmälle, et mitä väliä sillä on mikä siellä kukkulan päällä seisoo? Tuntuuks kuvaaminen silloin jotenkin erilaiselta, koska ite kuuluu jollakin tavallaan tiettyyn perheeseen tai porukkaan. Onko silloin ite tehnyt jotenkin oikeamman ratkaisun, koska lauma. Kysymys on siis ihan aito, koska multa on aina puuttunut tietty geeni, jotta pystyisin mitenkään tavoittamaan tota. Mä kattelen noit lukuja silmät ympyräisenä, eikä viisari värähdä mihinkään. Myönnettäköön, et mä en ole myöskään koskaan digannut yhdestäkään bändistä, vaikka musiikista pidänkin ja urheilujoukkueiden fanittaminen on puhdasta hepreaa.
Onko tässä ollut kiistana että kuka on kukkulan päällä? Minusta ei.
Olen tässä ketjussa ollut paljon äänessä, ja sen verran pitää sanoa että minulle on ihan sama mikä on missäkin tai eikö ole. Käytän tai olen käyttänyt sujuvasti rinnan Canonin, Nikonin, Olympuksen sekä Sonyn tekeleitä ja ihan itse muodostanut mielipiteeni oman tarpeen sekä käyttökokemuksen perusteella.
Mutta mafferin, tuon satusedän väittämät on sellaisia joita ei voi hyväksyä ilman hyviä perusteluita joita ei kumminkaan ole.
ttuplai kirjoitti:Kyl mä sen ymmärrän miksi joku uusi tuote kiinnostaa, mut joku nettiäänestäminen on siinä vähän niin ja näin. Sitä on vaikea kytkeä mitenkään lompakkoon, kuten ei myöskään jonkun saitin antamia tähtiä. Joku todellinen myyntitilasto on vielä toinen, koska sen vois edes kuvitella ennustavan vaikka käytettyjen tuloa markkinoille (tai koko merkin konkurssia). Nettiäänestys, kun ei oo oikein tilasto - noi on harvoin järjestetty niin hyvin, et moisesta voi tehdä oikein mitään johtopäätöksiä (esim. äänestäjien valikointi, eikä tähän tarvita siis mitään salaliittoja). Mut edes oikein tehtyä äänestystä on vaikea kytkeä mihinkään - on eri asiaa pitää jostakin kuin todella ostaa jotakin (ihmset on yllätävän valmiita upottamaan rahansa vaikka mihin - siis teoriassa). Aivan samoin kuin erään suomalaisen poliitikon yritys tiedustella mitä eräille ulkomailla oleville olis pitänyt tehdä. Eli on olemassa hyödyllistä tietoa ja sit informaatiota, josta ei voi oikein sanoa mitään. Samasta syystä ne ei tosin ei niiden pitäs myöskään ottaa päähän.
Eli tosta tuotejutusta samaa mieltä ja samaa mieltä siitäkin, et vaihtamisen kustannus harvoin voittaa saavutetun hyödyn.
Njoo. Toi nettiäänestys ei nyt niin kiinnosta. Lähinnä vaan kyllästyttää toi iänaikainen yhden kirjoittelijan lässytys mikä muuttaa jokaikisen ketjun samanlaiseksi skeidaksi. Kuinka on pakonomainen tarve kertoa Oikea Totuus koko ajan ja väkisin etsiä kaikesta negatiivista.
E. Ja olen havaitsevinani etten ole ainoa joka on tohon poraamiseen aika kyllästynyt.
Ehhei kuulkaas. Todistusvastuu on aina sillä kuka aloittaa hyväksi tai paremmaksi mainostamisen. Jeesuskameran omistaa foorumilaisista todistettavasti vain Toli, joka jopa raportoi ettei AF oikein meinannut osua. Totuus on aina kameraharrastuksessa ankea kun kennotekniikka velloo samassa suossa näköjään kymmeniä vuosia. Perusperiaatteiltaan kamerarunko kontrolleineen on vieläkin 1900-luvun puolesta välistä.
Jotta jotain parempaa voisi oikeasti olla, näiden kahden tekijän on muututtava.
Todistusvastuu?
No, minä voin todistaa sanomalla että A7 III(r) generaation kameroiden jatkuva tarkennus toimii luotettavammin kuin 1DXII:n vastaava. D500 pääsee lähelle, mutta kasvojen tunnistus ja EYE-AF jää siinäkin kauas.
Että on parempi kuin minkään muun, tähän astisista.
Nyt on todistettu.
Miksus kirjoitti:Todistusvastuu?
No, minä voin todistaa sanomalla että A7 III(r) generaation kameroiden jatkuva tarkennus toimii luotettavammin kuin 1DXII:n vastaava. D500 pääsee lähelle, mutta kasvojen tunnistus ja EYE-AF jää siinäkin kauas.
Että on parempi kuin minkään muun, tähän astisista.
Nyt on todistettu.
No minulla oli D500. Nyt A7rIII.
Tähän astisen kokemuksen perusteella en voi olla kanssasi täysin samaa mieltä.
Ei käy tuollainen. Tarvitaan kuvia esimerkiksi että miksi kolmonen on parempi. Kuvista tulee selvitä selvästi miksi Canon menee metsiin ja missä olosuhteissa tämä tapahtuu ja samoissa olosuhteissa Parempi Kamera rinnalla. Näin tekevät kaikki kk-maksulliset revikkasaitit, mikä erottaa ne mainospuheista. Mutta ei tuokaan nyt riitä koska nyt meuhkataan nelosesta minkä kenno on hidas kuin mato (luku) mikä tuskin helpottaa mittää.
Maffer kirjoitti:Jeesuskameran omistaa foorumilaisista todistettavasti vain Toli, joka jopa raportoi ettei AF oikein meinannut osua.
Ei käy tuollainen. Tarvitaan kuvia esimerkiksi että miksi af ei osunut. Kuvista tulee selvitä selvästi miksi menee metsiin ja missä olosuhteissa tämä tapahtuu. Näin tekevät kaikki kk-maksulliset revikkasaitit, mikä erottaa ne mainospuheista.
Maffer kirjoitti:Ei käy tuollainen. Tarvitaan kuvia esimerkiksi että miksi kolmonen on parempi. Kuvista tulee selvitä selvästi miksi Canon menee metsiin ja missä olosuhteissa tämä tapahtuu ja samoissa olosuhteissa Parempi Kamera rinnalla. Näin tekevät kaikki kk-maksulliset revikkasaitit, mikä erottaa ne mainospuheista. Mutta ei tuokaan nyt riitä koska nyt meuhkataan nelosesta minkä kenno on hidas kuin mato (luku) mikä tuskin helpottaa mittää.
Kai toi sama pätee myös teikäläiseen? Sulta kun niitä mielipiteitä tulee hirveetä kyytiä, mutta vaatimusten tasoisia perusteluja ei paljoa näe.
Kuin? Jos olen mainostanut uudempia romujani paremmaksi kuin aikaisempia romujani, olen laittanut 100% kropin. Näin tämä menee kaikissa hommissa, se todistaa kuka mainostaa omaa hevostaan.
--
Mun roskakorissa on tällä hetkellä 217 100% kroppia mitä olen laittanut ajan myötä issueista ja showstoppereista. Sonyn osalta tämä ensimmäinen on vieläkin relevantti:
Tällaiselle kameralle annetaan vuoden hi-fi leima ja äänestetään parhaimmaksi. Ei vetele millään tasolla.
Maffer kirjoitti:Keppimiehet valottaa melkein aina pitkään joku päivä viikosta. Turha sitä on kierrellä kun kameran primäärinen tarkoitus on kepit ja kivet.
Todistusvastuu on aina sillä kuka aloittaa totuuksien laukomisen joten todista.
Maffer kirjoitti:Eihän tuosta ole aikaisemmin raportoitukaan, kun suurin osa käyttää jotain kilikalibiogoneja noilla. Nyt pitäisi miettiä sitä toista päätä.
Maffer kirjoitti: Jokainen muu peilittömien valmistaja on kuitenkin jo ymmärtänyt tilanteen vakavuuden. Sonylle on tärkeää vain iso kenno, kaikki muu on toissijaista.
Maffer kirjoitti:Se on kuitenkin selvää, että kun ensimmäinen youtube-pätkä joltain sonijonnelta pärähtää RGB-kamerasta, on se heti kuuminta hottia ja vanhat kennot on vanhoja. Kyllähän se on täällä nähty miten äkkiä kelkka kääntyy kaman kilahtaessa eteiseen.
Maffer kirjoitti:Sonypaketin arvostelussa todetaan samaan aikaan, että "the camera" ja negapalsta on täynnä issueita mitkä pitäisi olla kunnossa jo 6 vuotta sitten. Ei sovi yhteen millään.
Maffer kirjoitti:
R4:n pitäisi tarjota ratkaisut kaikkiin sen puuutteisiin, että nykyinen hintataso olisi jotenkin perusteltu. Nyt vaihdettiin kenno, paskottiin vanha grippi ja vedettiin perässä säkkitolkulla vanhoja kämmejä. Yksi askel eteen, kaksi+ taakse.