jaava kirjoitti:Mä olen odotellut kännyköiden kameroiden jatkeeksi optisia lisäosia, joilla saa kasvatettua valovoimaa, tele- ja makrokuvauskykyä. Sellaisia, jotka kulkee myös mukavasti takin taskussa.
Ja vielä niin, että kännykät tukee niiden kiinnitystä (helposti, nopeasti ja tukevasti).
Tuollaisella kuvaa syntymäpäivät ja muut kissanristiäiset, ottaa naiselämään kuuluvat kukkakuvat, ehkä ne toimii jopa taviksen lintukuvauksessakin.
Miksi kukaan päätyisi tämän jälkeen enään kompaktikameraan tai halvan pään järkkäriin.
Mun Huaweihin kun alkaisi kasvattamaan jaavan mainitsemaa tuotekategoriaa, joka mahdollistaisi erilaisten tapahtumien kuvaamisen, urheilu, häät, macroilut, ym ym, päästäisiinkin tilanteeseen jossa se myös vaatisi allekirjoittaneen maalaisjärjellä ajateltuna) itse kännykältä rakenteellista tukevuutta versus kiinnittäminen eri härpäkkeiltä itse kännyyn, niiden härpäkkeiden tukevuutta jotta kuvanlaadulliset aspektit täyttyisivät sille toivotulla tavalla ja siihen kun ympätään päälle sääsuojaus, päästäänkin tilanteeseen jossa meillä on hups, pieni ja näppärä peilitön messissä ja kas, useampi erilainen "rensseli" mukanamme kannettavaksi, aivan kuin järjestelmäkameroissa ja ynnätään vielä päälle jalustan tarve niin siinäpä pohtimista, missä säästettiin ja minkä vuoksi, rahassa vai painossa vai peräti kuvanlaadussa, no siinäpä ainakin =)
Ja jos ajatellaan kännykän kuvausergonometriaa joka umpisurkea mihin tahansa järjestelmäkameraan verrattuna (tämä siis vain ja ainoastaan omasta mielestäni, jollekin Eirassa asuvalle pullaa mussuttavalle tuulen nuss°°malle 60 kg hipsterikuvaajalle voi olla se unelmien täyttymys, kun jo Nikon D60 kittiputken kanssa saattaa saada aikaiseksi käynnin fysioterapeutille kun kroppa huutaa hoosiannaa), niin silloin tarvitaan jälleen lisäosa, eli jonkin sortin kuvausotetta parantava lisähärpätin ja hups heijaa, taas ollaan noiden peilittömien pikkujärkkäreiden tontilla, joissa lähtökohtaisesti pullat paremmin uunissa ISOmman KENNOnsa turvin, kas kun vieläkään ei ole tullut vastaan kännykkää, jonka kameran kennon ja tekoälyn combinaatio vetäisi vertoja kuvaukseen vartavasten suunnatulle järjestelmäkameralle.
Nooh, ei olisi ensimmäinen eikä viimeinen kerta kun olen väärässä, siksipä en puhukaan muusta kuin omasta puolestani, itselleni kännykkäkuvaaminen edustaa vain ja ainoastaan satunnaisia someräpsyjä ja työkäyttöä, erittäin näppärä sisäinen muistikirja, harvoin tulee käytettyä enää kynää ja paperia.
Niin ja Pirkka-Pekka Peteliukseen viitaten, ANTEEKSI Eiralaiset hipsterikuvaajat ;)
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.