Teema: junat, asemat, rautatiet
-
Re: Teema: junat, asemat, rautatiet
1009 tältä aamupäivältä Muukon kurvista.
Vähän epävarma olo jäi rajauksesta. Mutta se on nyt semmonen. :D Kurvin olin päättäny jo edellisenä iltana valmiiksi ja sitten tyrin päässäni pyörineen idean olemalla turhan korkeella. Kuvan otto hetkellä kun olisi ollu matalemmalla kamera niin tuo raiteitten kurvi olisi tavallaan jyrkentyny ja olisin saanu raiteet rajattua hienosti ruudun oikeaan alakulmaan.
Vähän epävarma olo jäi rajauksesta. Mutta se on nyt semmonen. :D Kurvin olin päättäny jo edellisenä iltana valmiiksi ja sitten tyrin päässäni pyörineen idean olemalla turhan korkeella. Kuvan otto hetkellä kun olisi ollu matalemmalla kamera niin tuo raiteitten kurvi olisi tavallaan jyrkentyny ja olisin saanu raiteet rajattua hienosti ruudun oikeaan alakulmaan.
-
Ehdit onneksi radan varteen.
Rajaus miun mielestä ok mutta omalla näytöllä näyttää turhan vaalealta. Itse olin tuohon aikaan ikkunattomassa paikassa hommissa joten toisaalta ei mitään tietoa mikä lie ollut valotilanne kylällämme.
Rajaus miun mielestä ok mutta omalla näytöllä näyttää turhan vaalealta. Itse olin tuohon aikaan ikkunattomassa paikassa hommissa joten toisaalta ei mitään tietoa mikä lie ollut valotilanne kylällämme.
-
Hyvä kuva ja kuvauspaikka. Minun näytöllä on pikkaisenkuva yli. Tuo hyvän kuvauspaikan löytäminen ei ole ihan helppoa.
Lauantain oli Savon radan päivä. Ajelivat Suolahden Lättähatulla Pieksämäen ja Otavan väliä pariinkin kertaan. Mallaannuin Mikkelin asemalle kamera mukana oottamaan; laitan tähän linkin muuhun käyttöön kerättyihin kuviin (ovat mitä ovat) ja kirjoitettuihin kommentteihin, jos jotakuta kiinnostaa.
https://drive.google.com/open?id=0B0J8A ... W9mSkJlUVE" onclick="window.open(this.href);return false;
JL Anttola
PS. Ei nuo sähkörautatien johot, niitten kannakkeet ja muut härpäkkeet oikein kuuluis museaalisen junan kuviin...
PS2. Mitä tarkottaa sanonta "matkustaa jäniksenä"?
PS3. Oisin saattanu ite lähtee Lättähatun kyytiin, ko en oo koskaan ollu. Rouva ei suostunu lähtemään mukaan, on kuulemma opiskeluaikoinaan ajanu tarpeekseen tiisselinkatkussa ja saunan lämpöisessä junassa? En sitte iteksein miekään lähteny.
https://drive.google.com/open?id=0B0J8A ... W9mSkJlUVE" onclick="window.open(this.href);return false;
JL Anttola
PS. Ei nuo sähkörautatien johot, niitten kannakkeet ja muut härpäkkeet oikein kuuluis museaalisen junan kuviin...
PS2. Mitä tarkottaa sanonta "matkustaa jäniksenä"?
PS3. Oisin saattanu ite lähtee Lättähatun kyytiin, ko en oo koskaan ollu. Rouva ei suostunu lähtemään mukaan, on kuulemma opiskeluaikoinaan ajanu tarpeekseen tiisselinkatkussa ja saunan lämpöisessä junassa? En sitte iteksein miekään lähteny.
-
-
-
Nyt o repäsevät hoodeeärrät Tonniysistä! Tuo kakkonen värimaailmansa puoleen mielestäni paras.
-
Kiitos!
Värimaailma (sininen/vihreä) johtuu lähinnä auringosta. Toki pikkuisen korostettuna :)
Sinisempi kakkoskuva on siis otettu junan varjopuolesta.
/Rolle
Värimaailma (sininen/vihreä) johtuu lähinnä auringosta. Toki pikkuisen korostettuna :)
Sinisempi kakkoskuva on siis otettu junan varjopuolesta.
/Rolle
-
Nostellaan vanhaa teemaa. Ohessa Malmön hässäkkä.
Kookkaampana täällä: https://www.linden.fi/Galleries/Urban-- ... -2r99Wv7/A
Kookkaampana täällä: https://www.linden.fi/Galleries/Urban-- ... -2r99Wv7/A
-
Komeita kuvia tullut.
Laitanpa itsekkin yhden tänä aamuna räpsästyn kuvan huoltokalustosta..
destia by Hra Hassel, on Flickr
Laitanpa itsekkin yhden tänä aamuna räpsästyn kuvan huoltokalustosta..
destia by Hra Hassel, on Flickr
-
-
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
-
-
- Viesti:
No nyt on antonow laittanu miun silmään käypäsen junakuvan!
Missäs tuo Hasselin tarkastaja tarkastellee? On sen näkönen, että yrittää lämpimikseen junnaa oottaissa tehä mielikuvaharjotuksia: "Mikkelishtä tulleeitaa?...Kiiitoshh!"
JL Anttola
Missäs tuo Hasselin tarkastaja tarkastellee? On sen näkönen, että yrittää lämpimikseen junnaa oottaissa tehä mielikuvaharjotuksia: "Mikkelishtä tulleeitaa?...Kiiitoshh!"
JL Anttola
-
- Viesti:
Kioton asemaa
-
Hieno foto ratapihalta, Arza!
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
^samaa mieltä, 👍👍🙂