Huawei kännykkäkamerat 2018-2019 (P20 Pro jne)
-
Re: Huawei kännykkäkamerat 2018-2019 (P20 Pro jne)
En muista onko lite ja pro malleissa optista vakaajaa mutta jos onniin toimivatko kaikilla kameroilla vai pelkästään jollain niistä neljästä?
Hyviä kamppeita taitavat olla.
Hyviä kamppeita taitavat olla.
-
- Viesti:
Optinen vakaus on 30 pro-mallissa pääkamerassa ja telessä. P20 prossa ainoastaan telekamera on vakautettu.
-
Miten ihmeessä voi olla Huawein kuvien siirto Mac:iin tehty näin hankalaksi usb-kaapelia käyttäen, meinaan en saa onnistumaan, en sitten millään kun ei näy koko puhelin koneessa.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
-
Samaa mieltä, sampsunki hajos ja ostin Nova3en. Siinäkin on muuten raw, kun menee pro-osastolleniffe kirjoitti:Siinä Litessäkin on varmaan ihan asiallinen jpeg -kuvakin. Meidän hessulla on Nova 3 ja kuvat ovat aivan taivaallisen hyviä ilman raw:in.
-
En muista koska olisin yhdistänyt puhelimeni tietokoneeseen, siitä on pakko olla todella pitkä aika. Mulla on Dropbox käytössä ja puhelimesta synkka pilveen, kuvat ovat sitä kautta sitten Macin puolella helposti käytettävissä. Onhan noita muitakin vaihtoehtoja olemassa kun hieman jaksaa perehtyä, mutta tuo Dropbox on valikoitunut käyttöön.habannaama kirjoitti:Miten ihmeessä voi olla Huawein kuvien siirto Mac:iin tehty näin hankalaksi usb-kaapelia käyttäen, meinaan en saa onnistumaan, en sitten millään kun ei näy koko puhelin koneessa.
--
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
-
- Viesti:
Winkkarissa tökkään USB-piuhan luuriin ja valitsen luurista "tiedostojen siirto" kun se tunnistaa piuhan olevan koneessa kiinni. "Kuvien siirto" on väärä valinta eikä johda kuin ongelmiin.
Tämän jälkeen käyn etsimässä kameran kansiosta RAWit ja kopioin ne vaan NASsikkaan ja muille levyille. Yksinkertaista. Noin muuten snapseed-käsitellyt ja jpg-kuvat siirrän varmuuskopioina Google Photos -palveluun suoraan luurista (siirtyy itsekseen Wi-Fillä).
Tämän jälkeen käyn etsimässä kameran kansiosta RAWit ja kopioin ne vaan NASsikkaan ja muille levyille. Yksinkertaista. Noin muuten snapseed-käsitellyt ja jpg-kuvat siirrän varmuuskopioina Google Photos -palveluun suoraan luurista (siirtyy itsekseen Wi-Fillä).
-
Miten noi p20 pron kamerat toimii yhteen? Onko mitään etua jos kuvaan jalustalta, käyttää 10mp rawia 40mp rawin sijaan? Ymmärsin että 40mp raw käyttää vain pääkameraa.
-
Rawia voi kuvata vain pro tilassa, ja se tallentaa 40mp rawin, vaikka olisi valittu 10mp. Valinta koskee jpg kuvaa.
Itsellä on valittu valmiiksi 10mp perusasetuksena. Rawista voi sitten kaivaa 40mp kuvan jos tarve vaatii.
Itsellä on valittu valmiiksi 10mp perusasetuksena. Rawista voi sitten kaivaa 40mp kuvan jos tarve vaatii.
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
-
Mikä olis hyvä kolmannen osapuolen kamerasovellus vakavamieliseen jalustasotimiseen maisemia vastaan. Valotuksen haarukointi pitäisi ainakin löytyä. Onkohan tuota aukon manuaalisäätöä kukaan vielä puukottanut? Entä löytyykö jonkinlaista remote control systeemiä että vois säätää kameraa koskematta puhelimeen. Siis muutakin säätöä kuin sulkimen painallus..
-
- Viesti:
Kolmannen osapuolen softilla ei tee mittään Huawein kanssa. Kaikki ne parhaat jää käyttämättä, eli Smooth Water, minuutin Night-moodi ja MV-kennon hyödyntäminen.
Tarviit vain mun Purcca Swiss telineen ja Otterboksin kuoren että teline tiivistyy kunnolla. Sen jälkeen saat suotimet kiinni ilman takavuotoja vaikka ND1000.
Tarviit vain mun Purcca Swiss telineen ja Otterboksin kuoren että teline tiivistyy kunnolla. Sen jälkeen saat suotimet kiinni ilman takavuotoja vaikka ND1000.
-
Miten ihmeessä siis saan haarukoitua esim. 3 valotusta maisemahommissa. Se on kuitenkin aika tärkeä ominaisuus kun dynamiikka ei riitä muuten.Maffer kirjoitti:Kolmannen osapuolen softilla ei tee mittään Huawein kanssa. Kaikki ne parhaat jää käyttämättä, eli Smooth Water, minuutin Night-moodi ja MV-kennon hyödyntäminen.
-
- Viesti:
Käsipelillä tietysti. Näin itse teen.
-
Vaatii vaan varovaisuutta ettei liikuttele kameraa kun valotusten välillä tökkii näyttöä.Maffer kirjoitti:Käsipelillä tietysti. Näin itse teen.
Sinä kun olet varmaan ottanut kaiken irti luurista niin mitä mieltä olet saanko a6000+kittilinssillä mitään etua reissukamerana vaelluksilla (maisemakuvaus) verrattuna tähän p20 pro luuriin jos jalusta on matkassa?
-
- Viesti:
Ainoa selvä etu on korkea herkkyys laajiksella yötaivaalla Sonyn hyväksi. Muuten prolla selviää. Tämä tietysti jos se pron pääkameran polttis kelpaa.
Itse en enää vaelluksille järkkäriä ota. Se tie o käyty.
Mutta haarukoinnissa käsin on toinen syy myös - p20 pro menettää tarkennuspisteen joka laakin jälkeen kun manuaalitilassa naksuttaa. Se pysyy paikallaan korkeintaan satunnaisesti. Siksi naksautan aina ennen ruutua tarkennuksen kohdalleen. Jos tähän on joku asetus mikä ton tarkennuksen seilaamisen estää, olisi ihan kiva tietää :)
Itse en enää vaelluksille järkkäriä ota. Se tie o käyty.
Mutta haarukoinnissa käsin on toinen syy myös - p20 pro menettää tarkennuspisteen joka laakin jälkeen kun manuaalitilassa naksuttaa. Se pysyy paikallaan korkeintaan satunnaisesti. Siksi naksautan aina ennen ruutua tarkennuksen kohdalleen. Jos tähän on joku asetus mikä ton tarkennuksen seilaamisen estää, olisi ihan kiva tietää :)
-
Joo, tarkennuksen AF seilaamisen voi pysäyttää eri otoksien välillä, valitsemalla "ammattilais" PRO tilassa MF tarkennuksen siitä alapalkista. Kokeilin, eikä tarkennus lähde AF tarkentelemaan, jos vaikka otti samasta aiheesta 3 eri valotusta eri EV säädöillä (tai lukitulla herkkyydellä/suljinajalla) .Maffer kirjoitti:
-
- Viesti:
Kuvasin reposia jokunen viikko sitten ja MF moodissakin meni tarkennus itsekseen metsiin kuvan jälkeen.
-
Joo, no sitten on vaikea sanoa...itse laitoin mf moodin päälle, ja tarkensin manuaalisesti kuulokkeiden äänenvoimakkuusnäppäinten avulla. Enkä huomannur että af olisi lähtenyt viipottamaan siinä välillä...tiedä sitten jos jotain mikrotason muutosta tapahtuisi esim. äärettömän suhteen..
-
Saisikohan tuota kompensoitua sellaisella "kosketuskynällä" ? Sen verran näppärän oloisia, että ainakin itse kokisin tuollaisen näppärämmäksi kun omaan tällaiset niput grillimakkaroita kämmenen päässä =)puuhapete kirjoitti:Vaatii vaan varovaisuutta ettei liikuttele kameraa kun valotusten välillä tökkii näyttöä.Maffer kirjoitti:Käsipelillä tietysti. Näin itse teen.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
-
Eikös nyt haarukointia voi harrastaa jollain HDR-softalla (vai onko valmiina jo) ?
Einari
-
Ensimmäinen vakavahenkinen jalustalaukaus 40mp raw ja nopea käpistely lightroom/photari(10 ruutua/stacking median)
Vinjetointi aihetti työtä. Pitää tehdä huolellinen presetti lightroomiin niin säästyy jatkossa aikaa.
Tämä vakuutti mut. Ei tarvi reissuun muuta kuin luuri ja jalusta!
Vinjetointi aihetti työtä. Pitää tehdä huolellinen presetti lightroomiin niin säästyy jatkossa aikaa.
Tämä vakuutti mut. Ei tarvi reissuun muuta kuin luuri ja jalusta!