Maffer kirjoitti:Oletko ny aivan pihalla? Tuollainen on patentoitu teollisuuskäyttöön jo viime vuosikymmenellä ja toimii aivan hemmetin hyvin. Se on se mitä juuri digi tarvii että saadaan edes auttavasti negafilmin sävytoisto kirkkaissa valoissa.
Tuollainen viritys vähentää kohinaa eikä lisää dynamiikkaa. Dynamiikan määrää se montako fotonia pikseliä kohti voidaan tallentaa valotuksen aikana.
Ja juu, toinen tapa tehdä tämä on todella laittaa kenno tallentamaan pikselin varausta puskuriin (aito HDR).
Tällainen ratkaisu voisi lisätä dynamiikkaa, mutta sen perusteella mitä minä kennotekniikasta tiedän, odotan sitä ihan yhtä innolla kuin fuusioreaktorin ja tähtien välisen avaruusmatkailun keksimistä. En ainakaan lykkää laitehankintojani siinä toivossa, että seuraavassa markissa rävähtää.
Tuossa pitäisi tehdä joka pikseliä kohti iso liuta komponentteja ja johtoja niiden kytkemiseksi lukuelektroniikkaan, jotka kuumenevat, kohisevat, säteilevät ja aiheuttavat ties mitä muita ei-toivottuja lieveilmiöitä. Eikö tarkennuspikselien raidat tuota tarpeeksi outouksia?
Nykytekniikalla alkaisi jo saamaan resoluutiotakin mukaan. Tulevaisuuden kennot kisaavat aitovärikennojen ja HDR-kennojen kesken jolloin nykypäivän tekniikan arvo romahtaa hetkessä Rajalassa.
Tai sitten ovat kalliita reliikkejä kamerahifiharrastajille ja taiteilijoille, kun kuvaajat kuvaavat mikrokennoilla. Ei kuvista (yleensä välillisesti) maksava rahvas maksa dynamiikasta, resoluutiosta tai "aidoista" väreistä, mitä sillä tarkoitetaankaan, yhtään sen enempää kuin taiteellisista visioista.