Pari päivää sitten ihmeteltiin uutteraa koputusta takapihalta. Vaimo meni katsomaan.
Tikka hakkaa yhtä linnunpönttöä. Vaimo hätisti sen käsiä läpsyttämällä pois. Ei menny pitkään kun se tuli takaisin. Ensin yritti pohjan ja pystylaudan välistä, sitten muutti taktiikkaa; kyllä se muovirengas lentoaukon ulkopuolella antaa periksi, kun ahkerasti työstää! Ja vaimo ajoi sitä pois aina ehtiessään. Itse totesin tikan voittavan tuon pelin lopuksi, oli niin sitkeää tyyppiä.
Tänään jo aamupäivällä oli ovi tikan mitoille sopiva. Seuraava homma tuntui olevan edellisen asujan sisustuksen heitteleminen ulos. Keväällä tuossa pöntössä pesi talitiainen. Kohta 2 talitiaista ja 1 sinitiainen yrittivät häätää remontti-reiskaa, vaan ei reiska välittänyt niiden lähentelyistä, entistä uutterammin keskittyi työhönsä.
Liian kylmä oli ulkokuvaukseen, olisi kuitenkin pitänyt ainakin kymmenen minuuttia värjötellä karannutta askartelijaa odottamassa. Parinkymmenen metrin päästä, makkarin kolminkertaisen lasin läpi varsin viistoon otin muutamia kuvia. Ja kaiken kukkuraksi emma lähti äkkilähtö-lomalle Portugaliaan pariksi viikoksi, ei ollut kuin epeli käytössä, ja 75-300 halpis-tsuumi sen nokalla, ja silti runsaasti oli kropattava. Epelin vakaaja ei ole ihan emman vakaajan tasoinen 600-ekvivalentilla, liian vähässä valossa ja käsivaralta; laitan vain linkin kuviin, ettei kukaan säikähdä...
https://flic.kr/s/aHsmHjx8HE" onclick="window.open(this.href);return false;
Vaan ymmärtääkö kukaan tuota tapahtumaa talvea odotellessa? Tarviiko tikka talviasuntoa, vai mistä on kyse? Onko sillä kalenteri sekaisin?
JL Anttola
Pönttö sekaisin?
-
Re: Pönttö sekaisin?
Paha sanoa mikä tikkaneitokaisella on mielessä. Jos nyt oikein tuosta kuvasta näen, niin kyseessä voisi olla nuori naaras, eli elämänkokemusta ei vielä kummottisesti ole ja virhearvioita tulee tehtyä helpommin. Määppä tiiä sitten mikä on totuus asiassa.
--
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
-
Mulla olisi pari teoriaa asiasta:
1. Luontokappaleihin on koodattu tiettyjä käyttäytymismalleja, "Tuossapa sopiva kolon alku, laajennanpas sitä paremmin käyttöön sopivaksi noin harjoitusmielessä". Tintit taas reagoivat "Nyt se -kele ryöstää ja rikkoo meidän kolon!"
2. Tikka on ilkeämielinen kuspää ihan luonnostaan.
Tällaiset havainnot dokumentoituna miellyttävät minua perskohtaisesti enemmän kuin se viidestuhannes kuva karhusta ruokintapaikalla.
1. Luontokappaleihin on koodattu tiettyjä käyttäytymismalleja, "Tuossapa sopiva kolon alku, laajennanpas sitä paremmin käyttöön sopivaksi noin harjoitusmielessä". Tintit taas reagoivat "Nyt se -kele ryöstää ja rikkoo meidän kolon!"
2. Tikka on ilkeämielinen kuspää ihan luonnostaan.
Tällaiset havainnot dokumentoituna miellyttävät minua perskohtaisesti enemmän kuin se viidestuhannes kuva karhusta ruokintapaikalla.
-
Tikathan duunaa niitä pakoaukkoja milloin mihinkin, latojen, navettojen ja vaikka autiotalojen päätykolmioihin, välillä laajentavat oksanreikiäkin. Ettei moinen kyseessä?
Ellei sitten tosiaan nuoren neidin hormonaalinen homma eli sinkkuyksiön valtaus. :D
Ellei sitten tosiaan nuoren neidin hormonaalinen homma eli sinkkuyksiön valtaus. :D
-
tervehdys.
Meillä joku vuosi takaperin, myös syksyllä, tikka takoi reijän mun sorviverstaan liki satavuotiaaseen seinään. Seurattiin pari viikkoa, ei mitään liikettä, -tukein reijän vanerilapulla. Meni kaksi päivää niin vieressä oli uusi reikä. Kehittelin semmoista teoriaa että tuo tekee noita jollekin (orava?) tilaustyönä, ja hommalla on selvästi parempi takuu kuin yhdellä ruottalaisella kamerakorjaamolla...
Multa on menny Olympuksen mainonnassa tuommonen "kamera itsekseen matkalla" turistikuvausmahdollisuus vallan ohi aistien, liekö joku tiskinalta tutulta kauppiaalta ominaisuus?
Meillä joku vuosi takaperin, myös syksyllä, tikka takoi reijän mun sorviverstaan liki satavuotiaaseen seinään. Seurattiin pari viikkoa, ei mitään liikettä, -tukein reijän vanerilapulla. Meni kaksi päivää niin vieressä oli uusi reikä. Kehittelin semmoista teoriaa että tuo tekee noita jollekin (orava?) tilaustyönä, ja hommalla on selvästi parempi takuu kuin yhdellä ruottalaisella kamerakorjaamolla...
Multa on menny Olympuksen mainonnassa tuommonen "kamera itsekseen matkalla" turistikuvausmahdollisuus vallan ohi aistien, liekö joku tiskinalta tutulta kauppiaalta ominaisuus?
Kyllä siihen riitti, kun silloin emman oston jälkeen rekisteröi ostoksensa Olympuksen sivuilla... ja suurella kuorma-autolla - nykykielen mukaisesti rekalla - kävi mies emman hakemassa kotiovelta. Vakuutti tuovansa takaisinkin, ja entistä ehompana!
JL Anttola
PS. Oiskohan tuon kanssaeläjän voinu samoilla ehoilla rekisteröijä jossain... Hups, nyt ajattelin askeleen pitemmälle; jos se mahollisuus ois olemassa puolin ja toisin, niin monessakohan "takuukorjauksessa" ois jo ite joutunu käymään? Ja ettei vaan ois jo todettu, ettei tästä enää saa kalua, parempi vaihtaa kokonaan uuteen...
JL Anttola
PS. Oiskohan tuon kanssaeläjän voinu samoilla ehoilla rekisteröijä jossain... Hups, nyt ajattelin askeleen pitemmälle; jos se mahollisuus ois olemassa puolin ja toisin, niin monessakohan "takuukorjauksessa" ois jo ite joutunu käymään? Ja ettei vaan ois jo todettu, ettei tästä enää saa kalua, parempi vaihtaa kokonaan uuteen...