Taistelu peilittömien ff järkkäreiden herruudesta
-
- Viesti:
Re: Taistelu peilittömien ff järkkäreiden herruudesta
Ihan looginen.
Mutta entäs hinta, Z7 oli muistaakseni ennen alennusmyyntejä 3900e joten tuo on varmaankin sen 5ke. Ja Tokion sporttikamera sitten erikseen joka perinteisesti on ollut se kallein malli. Taitaa tulla uusi enkka hinnan suhteen. Mutta mikäs siinä, kunhan kokonaisuutena toimiva paketti.
Mutta entäs hinta, Z7 oli muistaakseni ennen alennusmyyntejä 3900e joten tuo on varmaankin sen 5ke. Ja Tokion sporttikamera sitten erikseen joka perinteisesti on ollut se kallein malli. Taitaa tulla uusi enkka hinnan suhteen. Mutta mikäs siinä, kunhan kokonaisuutena toimiva paketti.
-
- Viesti:
Ihan putkeen nää mun ennusteet on menny. Superresoluutio meni oikein R4:lla ja Z7mk2. Hinnankorotukseen ei Nikonilla ole nyt juuri varaa ilman peilitöntä ykkössarjaa.
Asiat palaa dinosuuntaan sen osalta että Nikon näyttää taas Sonille mallia miten heidän omaa kennoa pitäisi käyttää. Enää puuttuu Petnax joka kampittaa koko jengin samalla kennolla.
Asiat palaa dinosuuntaan sen osalta että Nikon näyttää taas Sonille mallia miten heidän omaa kennoa pitäisi käyttää. Enää puuttuu Petnax joka kampittaa koko jengin samalla kennolla.
-
Jos tuo Sonyn uutukainen a7RIV on sen nelisen tonnia, niin eipä ole tulevan Nikonin varaa paljoa hintaa ylöspäin viilata, sillä jos ajatellaan että menisi samaan sarjaan Sonyn kanssa, niin kuluttajan kukkarolle jos hamuaa, hinnalla silloin on merkitystä jos ominaisuudet likimain samoja.Miksus kirjoitti:Ihan looginen.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
-
Panasonicilla kehitteillä joku uusi tarkennussysteemi:
https://www.43rumors.com/ft5-panasonic- ... us-system/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tof = time of flight. Ampuukohan toi jotain vai mihin perustuu? Vai onko koko juttu täyttä huuhaata?
https://www.43rumors.com/ft5-panasonic- ... us-system/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tof = time of flight. Ampuukohan toi jotain vai mihin perustuu? Vai onko koko juttu täyttä huuhaata?
Showreel:
https://vimeo.com/814152881
-
Ilmeisesti laser-etäisyydenmittaus. Google-arvaus, joku tämän tyylinen ratkaisu? https://www.electronicspecifier.com/sen ... tion-range" onclick="window.open(this.href);return false;nsamppa kirjoitti:Tof = time of flight. Ampuukohan toi jotain vai mihin perustuu? Vai onko koko juttu täyttä huuhaata?
https://youtu.be/OMDfQC0m4i4?t=79" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viesti:
Juuri äsken putosi kaikki pohja pois peilittömien perustelulta. Saariselän kylänraitilla talsi vastaan hieman lyhyempi herrasmies, elikkä ns. kääpiö. Hänellä selässään Nikonin ykkössarjaa ja 24-70VR. Hyväntuuliselta näytti eikä Nikoni painanut askelta. Taitaa paino ja koko olla vain joku henkinen lukko ja perustelu uusille leluille.
-
Näin se sitten on todistettu.
MAAILMA! takaisin peilijärkkäreihin mars!
Showreel:
-
hörörörörööö.Maffer kirjoitti:Juuri äsken putosi kaikki pohja pois peilittömien perustelulta. Saariselän kylänraitilla talsi vastaan hieman lyhyempi herrasmies, elikkä ns. kääpiö. Hänellä selässään Nikonin ykkössarjaa ja 24-70VR. Hyväntuuliselta näytti eikä Nikoni painanut askelta. Taitaa paino ja koko olla vain joku henkinen lukko ja perustelu uusille leluille.
mites se sanalasku olikaan; mitä pienemmät vehkeet , sitä isompi..Eikun.hehehe.
No , mutta jos käppyrä tunsi kasvaneensa vähintään 30cm kun ainakin kamerassa on kokoa?! kompensaatiota. mitäs sanoitkaan henkisestä?
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
- Viesti:
Eikun tänne vaan todistamaan ihmettä. Asiaa kannattaa ajatella siltä kantilta, että oli erillinen kamera mikä hyvänsä, erotutte massasta walkaround-puuhissanne. Spontaania tilannetta ette sen paremmin tallenna Fujilla, Sonylla, Nikonilla tai Kännykällä.
Suunniteltu kuvausreissu on suunniteltu kuvausreissu ja sunnitelmallinen kuvaaja kantaa laitteensa ergonomisesti kaulassa roikottamisen sijaan.
Suunniteltu kuvausreissu on suunniteltu kuvausreissu ja sunnitelmallinen kuvaaja kantaa laitteensa ergonomisesti kaulassa roikottamisen sijaan.
-
Kahta asiaa en tässä ymmärrä:nsamppa kirjoitti:Näin se sitten on todistettu.
1) Jos peilin poisjättämisellä saavutetaan noin 200g painonsäästö (5D4 vs R), onko järjestelmä merkittävästi kevyempi? Mielestäni ei ole.
2) Optiikka kaiketi on muutamia _millejä_ lyhyempi kuin peilillisen. Saavutetaanko tässäkään merkittävää eroa? Ei mielestäni.
Eli mun mielestä ainoa asia, joka ratkaisee on se, milloin peilitön kehittyy ominaisuuksiltaan paremmaksi. En asiaa tiedä, mutta ilmeisesti nyt aletaan olemaan sen kynnyksellä. Eos R ei mielestäni vielä voita Eos 5D4:sta millään itselleni merkittävällä osa-alueella. Osa Sonyn rungoista voisi sen jo tehdäkin, mutta en usko saavani riittävää hyötyä kaiken vaihtamisella. Joskin sekä A7R4, että A9 ovat mielenkiintosia kameroita. 61MPix on kuitenkin vakuuttava luku...
Satunnainen kuvaaja ja Canon keräilijä
FF,1", 35mm
FD, EF, RF
FF,1", 35mm
FD, EF, RF
-
- Viesti:
No et saavuta sillä Sonylla juuri mitään. Pistä Canoniin pidempi putki ja panoraamapää niin on taas 200MP hetkessä.
Peilittömän käyttäjä joutuu tekemään samat asiat kuin dinonkin:
-onko akut ladattu?
-onko kortit pesässä?
-onko lasit mietitty?
-onko kohde selvillä?
-miten pääsen kohteeseen?
-mitä selviytymisvarusteita tarvin?
-mitä evästä ja majoitetta tarvii?
Mutta. Nytkin olen lähdössä juoksemalla 24km kuvausreissulle Kummitusrämeen kautta Surmakönkäälle repussa Huawei ja kädessä Manfroton minihiilari. Tätä ei tehdä Fujin tai Pentaksin kanssa eikä tartte yöpyä maastossa. Eväs on kaksi 2x Barebar, 2l hartsport ja repusta roikkuu hyttyshattu sekä taskussa selviytymislakana.
Peilittömän käyttäjä joutuu tekemään samat asiat kuin dinonkin:
-onko akut ladattu?
-onko kortit pesässä?
-onko lasit mietitty?
-onko kohde selvillä?
-miten pääsen kohteeseen?
-mitä selviytymisvarusteita tarvin?
-mitä evästä ja majoitetta tarvii?
Mutta. Nytkin olen lähdössä juoksemalla 24km kuvausreissulle Kummitusrämeen kautta Surmakönkäälle repussa Huawei ja kädessä Manfroton minihiilari. Tätä ei tehdä Fujin tai Pentaksin kanssa eikä tartte yöpyä maastossa. Eväs on kaksi 2x Barebar, 2l hartsport ja repusta roikkuu hyttyshattu sekä taskussa selviytymislakana.
-
No tässäpä se pointti oikeastaan onkin. Mulle noissa peilittömissä on paljon etuja, kuten epäilemättä myös monelle muulle. Nyt nää kaikki edut tipahti pois koska kääpiö ja iso kamera.Tony_A kirjoitti:...itselleni merkittävällä osa-alueella.
Eli älykääpiö provoon mun älykääpiö vastaus. Siihen tuli sitten tää sun ihan fiksu vastaus. Eipä siinä sen kummempaa. Jokaisella toki omat tarpeet määrittää valintansa.
Perhana ku noihin provo-ukon provoihin pitää tarttua. Hyvin se osaa ton homman kieltämättä. Pitää skarpata.
Showreel:
-
- Viesti:
Räntä, ei täällä ole ihmisiä. Kahden viikon aikana ei ole tullut ketään vastaan. Valokuvaajien kantti ei riitä tällaiseen enkä edes väitä olevani mikään valokuvaaja. Ne sellaiset ovat valitettavasti kuolleet jo pois mistä sinä unelmoit. Ihmisen lähestyminen taas on lasten leikkiä, sen kun lähestyy ja on lähellä. Juoksuräiskimisessä joutuu täällä miettimään selviääkö hengissä sinne ja takaisin.
Nyt on ollut kaksi viikkoa reissussa P20 Pro, IR Fuji X-A3 ja täysi Pentax K-1 kitti. Kuvien määrässä Huawei n. 75%, Fuji 20% ja Pentax loput. Laitteet siis samaan aikaan jääkärirepussa.
Huawei voittaa jo parhaalla kuvasuhteellaan ja MV-kennolla nuo kaksi muuta puhumattakaan suurin piirtein samasta kuvanlaadusta. Välimallin kamera, eli digipeilitön, jää välimalliksi eikä muuta yhtikäs mitään. Ainoastaan kerää rahat kuluttajilta.
Nyt on ollut kaksi viikkoa reissussa P20 Pro, IR Fuji X-A3 ja täysi Pentax K-1 kitti. Kuvien määrässä Huawei n. 75%, Fuji 20% ja Pentax loput. Laitteet siis samaan aikaan jääkärirepussa.
Huawei voittaa jo parhaalla kuvasuhteellaan ja MV-kennolla nuo kaksi muuta puhumattakaan suurin piirtein samasta kuvanlaadusta. Välimallin kamera, eli digipeilitön, jää välimalliksi eikä muuta yhtikäs mitään. Ainoastaan kerää rahat kuluttajilta.
-
- Viesti:
Huomaa kyllä hyvin että siellä ei tosiaan ole ihmisiä kun pitää taas alkaa foorumilaisia kiusata, pari päivää tässä jo leppoisasti menikin.
Olkoon pointti mikä tahansa niin:
1. Kääpiön kuvauskalusto ei määritä laitteiden kokokuvaa eikä liity peilittömien ketjuun.
1. Sinun kuvauskalusto ja sen käyttö on kiva kuulla, mutta mitään johtopäätöstä taikka yhtä totuutta et siitä saa väännettyä, muutakuin itsellesi mutta älä suotta tuputa sitä muille.
Olkoon pointti mikä tahansa niin:
1. Kääpiön kuvauskalusto ei määritä laitteiden kokokuvaa eikä liity peilittömien ketjuun.
1. Sinun kuvauskalusto ja sen käyttö on kiva kuulla, mutta mitään johtopäätöstä taikka yhtä totuutta et siitä saa väännettyä, muutakuin itsellesi mutta älä suotta tuputa sitä muille.
-
- Viesti:
Hyvä Miksus, mä vain myönnän tosiasiat. Ennen ajattelin että uusin on aina se paras ja niin edelleen. Ruutuun kuin ruutuun riittää enintään se markettidino jos luuri ei ennakkoluuloista johtuen sovi omaan imagoon.
Foorumijäsen pjm naulasi keskelle otsaa ihmetellessään mitä niillä uutuuksilla oikein kuvaatte? Ei näy ruudun ruutua, mutta myyntipalsta ja suu käy.
Foorumijäsen pjm naulasi keskelle otsaa ihmetellessään mitä niillä uutuuksilla oikein kuvaatte? Ei näy ruudun ruutua, mutta myyntipalsta ja suu käy.
-
Ensinnäkin mitä se sulle tai kenellekään muulle kuuluu mitä minä tai kukaan muukaan kuvaa? Laittaa esille jos huvittaa tai on laittamatta jos ei huvita. Toisekseen mä kuvaan itselleni ja huvikseni, en kasvattaakseni nettipippeliäni. Viimeiseksi ja tärkeimmäksi mun kuvauskohteet nykyään on semmoisia ettei me rouvan kanssa haluta niitä nettiin laittaa. Saavat sitten itse päättää haluavatko nettiin pärstänsä vai eivät.Maffer kirjoitti:..,Ei näy ruudun ruutua...
Showreel:
-
huhhuh.
omituista. mua pidettiin täällä joskus ennenmuinoin jonkinsortin häirikköpellenä kun niin tohkeissaan ja innoissani paasasin sonyn kinopeilittömistä.
Johtuisko osittaisesta raitistumisestani vai mistä, mutta näin ne asiat kääntyy päälailleen.nykyään musta tuntuu, että olen enemmänkin sovitteleva järki-immeinen . Niin riitaisaksi on homma menny! Ja kirosana; henkilöönmeneväksi.
Yritän nyt peräänkuuluttaa sitä kuuluisaa avaraa sydäntä ja suvaitsevaisuutta! Nämä kameravehekeet ovat vain koneita, ei muuta! ja rahatkin niistä käärii instanssit joihin tuskin meistä kellään on mitään suhteita tahi hyötyä.
Joten vetäkää sovinnolla, plese.. Joku vielä vetää ittensä kiikkuun kun täällä tarpeeksi pahaksi hommat menee. Monelle valokuvaus on kuitenkin henkireikä ja rakas asia.
Maffer on maffer. Se on ollut täällä vuosikausia, ja särmikkäiden puheiden lisäksi herra on kuitenkin postannut tänne paljon laadukasta valokuvaa foorumin iloksi! Tässä mielessä maffukka on täysin oikeassa. Miksi porukka ei postaa ruutuja tuonne galleria osastoon? Ei maksa paljon, mutta toisi kivasti lisäarvoa foorumin viihdykkeeksi. .Nyt tunnen kyllä piston sydämmessä. Olen itsekin ollut aivan liian lasika tuossa suhteessa. MUTTA; lupaan tehdä asiaan korjauksen. Tänä kesänä tulee uutta matskua myös temikseltä! Täytyyhän sitä kun spegekin sai pitkän hiljaiselon jälkeen uutta kuvaa meille.
Ei mutta oikeesti. Puuduttavan laitekeskustelun vastapainona olisi todella hienoa jos saataisiin vipinää myös galleriaosastoon. eikö?
omituista. mua pidettiin täällä joskus ennenmuinoin jonkinsortin häirikköpellenä kun niin tohkeissaan ja innoissani paasasin sonyn kinopeilittömistä.
Johtuisko osittaisesta raitistumisestani vai mistä, mutta näin ne asiat kääntyy päälailleen.nykyään musta tuntuu, että olen enemmänkin sovitteleva järki-immeinen . Niin riitaisaksi on homma menny! Ja kirosana; henkilöönmeneväksi.
Yritän nyt peräänkuuluttaa sitä kuuluisaa avaraa sydäntä ja suvaitsevaisuutta! Nämä kameravehekeet ovat vain koneita, ei muuta! ja rahatkin niistä käärii instanssit joihin tuskin meistä kellään on mitään suhteita tahi hyötyä.
Joten vetäkää sovinnolla, plese.. Joku vielä vetää ittensä kiikkuun kun täällä tarpeeksi pahaksi hommat menee. Monelle valokuvaus on kuitenkin henkireikä ja rakas asia.
Maffer on maffer. Se on ollut täällä vuosikausia, ja särmikkäiden puheiden lisäksi herra on kuitenkin postannut tänne paljon laadukasta valokuvaa foorumin iloksi! Tässä mielessä maffukka on täysin oikeassa. Miksi porukka ei postaa ruutuja tuonne galleria osastoon? Ei maksa paljon, mutta toisi kivasti lisäarvoa foorumin viihdykkeeksi. .Nyt tunnen kyllä piston sydämmessä. Olen itsekin ollut aivan liian lasika tuossa suhteessa. MUTTA; lupaan tehdä asiaan korjauksen. Tänä kesänä tulee uutta matskua myös temikseltä! Täytyyhän sitä kun spegekin sai pitkän hiljaiselon jälkeen uutta kuvaa meille.
Ei mutta oikeesti. Puuduttavan laitekeskustelun vastapainona olisi todella hienoa jos saataisiin vipinää myös galleriaosastoon. eikö?
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
- Viesti:
Samppa, sä duunaat videoita jakoon ja olet niitä esitellyt, vieläpä erinomaisia. Nyt on kyse suu vaahdossa uusien perään kuolaavista, noh, ilmeisesti *valo*kuvaajista jotka laskevat toisella poskella vitsiä pikselinviilaamisesta ja toisella natisevat uuden vatkaimen perään. Mitäs kaksinaismoralismia tämä on?
Jos kysyy perusteluita uusille kojeille, niitä ei löydy. Ja mikäs sen parempi perustelu kuin esimerkkikuva.
Jos kysyy perusteluita uusille kojeille, niitä ei löydy. Ja mikäs sen parempi perustelu kuin esimerkkikuva.
-
Ei kiinnosta se miltä teidän kuvienne pikkelsit näyttää, nyt sentään nettikuvat mitkä täällä esillä.
Moni vaan vetoo et mun tyyli vaati sitä sun tätä ja säkillisen tuoretta pikkelsiä.
Se mikä kiinnostaa on nimenomaan tyylit ja se mitä saatte kennon läpi imettyä itse kuvaan. Ei tartte lapsista eikä anopin peffasta kuvia tänne laittaa, kaikilla meillä joku roti on mitä esille antaa.
Kerran kun aiemmin asian toin esille niin eräs otti itseensä ja tais työntää kuvapuolelle, no en viitti sanoo nyt enempää.
Mut oikeesti, juttuja viitis ehkä lukea kun näkis välillä kuviakin, ookoo?
Moni vaan vetoo et mun tyyli vaati sitä sun tätä ja säkillisen tuoretta pikkelsiä.
Se mikä kiinnostaa on nimenomaan tyylit ja se mitä saatte kennon läpi imettyä itse kuvaan. Ei tartte lapsista eikä anopin peffasta kuvia tänne laittaa, kaikilla meillä joku roti on mitä esille antaa.
Kerran kun aiemmin asian toin esille niin eräs otti itseensä ja tais työntää kuvapuolelle, no en viitti sanoo nyt enempää.
Mut oikeesti, juttuja viitis ehkä lukea kun näkis välillä kuviakin, ookoo?
-
Meinaat ettei täällä puututtu henkilöön 2000-luvun ensimmäisellä vuosikymmenellä :)temama kirjoitti:Niin riitaisaksi on homma menny! Ja kirosana; henkilöönmeneväksi.
--
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen