ttuplai kirjoitti:Yli nelikymppinen kuluttaja on jo sen verta urautunut, et ostaa Toyotan tai Canonin tottumuksesta, koska tietää, et ei se merkkiä vaihtamalla parane - nuorempien täytyy kokea olevansa jotenkin edellä tai uudismielinen...
Herruus, tai myynti miksi sitä halutaankaan kutsua, ei ratkea spekseihin vaan ostajien mieliin synnytetyllä tunteilla...
Öööö, yli nelikymppinen on valveutunut ja tietää tasan tarkkaan mitä haluaa, siltä on lähtenyt jo viisauden/elämänkokemuksen myötä se haihatus pois.
Nuoremmalla sukupolvella varmasti näin onkin joissain Playstationeissa versus Xbox X, joka on koneena tunnustetusti tehokkaampi ja hiljaisempi ja jossa voi toistaa jopa 4K-leffoja, toisin kuin Playstation 4 Pro:ssa, joka siis tuon boxin vastine, silti Playstation myy Xboxiin verrattuna "kuin häkä", eli kohderyhmään (nuoret/nuoret aikuiset) myyty mielikuvia ja mainonta jyllää...
Vaan annas olla kun siirrytään Järjestelmäkameroihin ja niissä inan "parempaan" sarjaan, eli pois niistä eri valmistajien "kuluttajamalleista", niin silloin myös siirrytään käyttäjäryhmässä niihin henkilöihin, jotka jo tietävät tasan tarkkaan mitä laitteiltaan teknisessä mielessä haluavat ja silloin astuu kehiin tekninen tietämys joka syrjäyttää mielikuvan.
Kyllä tämä välineharrastus paremman pään kameroissa on sitä ikuista paremman pikselipiipparin etsintää/hankintaa, ei mielikuvien perässä juoksemista. Ei täällä muuten kamoja vaihdeltaisi kuin mustalainen hevosta, koska hakusessa on se jokin juuri käteen sopiva kamera joka samalla luo sen kauneimman piirron kunkin verkkokalvoille, mielikuvista viis.
Toisaalta tässä kun samalla kirjoitan tätä tekstiäni, tuli mieleen ajatusleikki, jossa tälle jengille annettaisiin ainoastaan kamerahankintoja varten iso summa x rahaa, osa hankkisi jopa parikin eri kalustoa, sillä ihmismieli ei osaa olla tyytyväinen siihen mitä on, vaikka se laite tuntuukin hyvältä ja tekee nättiä jälkeä ja toiminnoiltaan on tyydyttävä/hyvä, sillä kun se näkee naapurin penan kuvaavan toisella merkillä, syntyy sille mielikuva/ajatus, jos sen penan vehkeellä sittenkin saa parempaa settiä ja näin taas kierre alkaa alusta, varsinkin siinä kohtaa kun valmistaja x tuo markkinoille tuotteen jonka ulkonäössä on jokin muotokieli, joka sattuu hivelemään silmiä, vaikka sen saman seikan vuoksi oltaisiin päädytty taannoin juuri siihen samaan aikaan kädessä olevaan runkoon...
Summa summarum, ihminen on outo eläin, ei ikinä mihinkään tyytyväinen, alati tavoittelemassa jotain uutta ja parempaa, kun se ikuisen onnen ja mielihyvän tavoittelun kilpajuoksussa maaliviiva siirtyy joka hetki aina vain kauemmas ja kauemmas taivaanrannassa siintävän kangastuksen lailla.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.